Σελίδα 1 από 8 123 ... ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 79

Θέμα: Τεχνικες οδηγησης σε πιστα

  1. #1
    Εγγραφή
    24-12-09
    Περιοχή
    South
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    2.121
    Thanked
    3802
    Rides
    3

    Προεπιλογή Τεχνικες οδηγησης σε πιστα

    Σκεφτηκα να ανοιξω αυτο το θρεντ μιας και πολλοι συμφουριτες ασχολουνται με το σπορ της πιστας αλλα και πως οι τεχνικες οδηγησης σε πιστα μπορουν να βοηθησουν να γινουμε καλυτεροι στους δημοσιους δρομους...

    Αντικειμενικα δεν εχω ιδιαιτερες γνωσεις ή εχω παρακολουθησει μαθηματα οδηγικης συμπεριφορας και ασφαλειας...απλα καταθετω τις εμπειριες μου απο track days και απο ενα πολυ μεγαλο σχολειο, το αγωνιστικο καρτ!

    Ο καθενας στο δρομο εχει διαφορους τροπους οδηγησης...ηρεμη, επιθετικη, κατι ενδιαμεσο, επιφυλακτικη, προσεχτικη...οδηγηση. 99% ο τροπος οδηγησης αντανακλαται απο τη συμπεριφορα μας, τον χαρακτηρα μας...τη παιδεία μας..

    Στη πιστα αυτα διαφοροποιουνται...Ενας ήρεμος ανθρωπος μπορει να μεταμορφωθει σε ελαχιστο χρονο σε ''κακο'' λυκο....Εκει συνηθως βγαινουν το ταλεντο και τα ενστικτα μας..

    Δε θα μιλησω για ιδανικες γραμμες μιας και αυτα ειναι λιγο πολυ γνωστα (σημαντικες βεβαια!) και οι περισσοτεροι καλοι οδηγοι τις ακολουθουν πιστα! Θα γραψω ομως για το ποτε παταμε φρενο και για ποσο, ποτε παταμε γκαζι και απο που...Πως κλειδωνουμε το μυαλο μας και πως ξεπερναμε το φοβο μας σε μια γρηγορη καμπη...

    Θα γυρισω λιγο πισω μερικα χρονακια, οταν αρχιζα να ασχολουμαι με τα καρτ...Οταν ημουν αρχαριος , εμπαινα στη πιστα και οδηγουσα οπως ηξερα να οδηγω μεχρι τοτε με το αυτοκινητο μου. Οι χρονοι ηταν παρα πολυ αργοι σε σχεση με τους μετριους..Αρχισα λοιπον να ψαχνομαι που κανω το λαθος..Δυστηχως κανεις δεν ηθελε να αποκαλυψει τα μυστικα του και κανεις δε μιλουσε (ΤΙ ανταγωνισμος?) Ώσπου βρεθηκαν καποιοι καλοι ανθρωποι και μου εδειξαν το δρομο, τοσο απλα πραγματα που ο ιδιος αναρωτιομουν πως και δεν τα ειχα σκεφτει...Και ποια ειναι αυτα?

    ΦΡΕΝΑ
    Πριν τη στροφη φρεναρεις δυνατα και απολυτα και σε ευθεια γραμμη για τις κλειστες φουρκετες.
    Πιεσε δυνατα (εχεις ABS!)
    Βεβαια εξαρταται απο την ταχυτητα σου και το ειδος της στροφης που ακολουθει..Στις ανοιχτες στροφες ισως χρειστει μονο ενα τσίμπημα.. Απέφυγε να φρεναρεις με το τιμονι στριμμένο σε μεγαλη γωνια..Αφηνεις το φρενο πριν στριψεις....αυτο δεν ειναι απολυτο, καποιοι φρεναρουν και λιγο μεσα, αλλα αυτοι εχουν εκπαιδευτεί καταλληλα ή εχουν το καταλληλο αυτοκινητο!

    ΑPEX
    Στριβεις ομαλα προς το κεντρο της στροφης..Τα χερια να διαγραψουν οσο πιο μικρες γωνιες ,σταθερα και ομαλα...οχι αποτομες τιμονιες...οσο πιο γλυκα γινεται! Πατηστε στο κερμπ αν κρινετε οτι δεν θα σας στοιχίσει σε χρονο ή γλείψτε το αν ειναι υπερβολικα ψηλο..


    ΓΚΑΖΙ
    Πατας σταθερα και προοδευτικα το γκαζι ενα ελαχιστο απο το κεντρο της στροφης (apex)
    Καποιοι αρχιζουν να πατανε γκαζι ακριβως πανω στο apex ή λιγο μετα απο αυτο..προσπαθειστε να αρχισετε να πατατε πριν το apex..αν κανετε αργη εισοδο θα το καταφερετε, αντιθετα με γρηγορη εισοδο μπορει να χασετε το κεντρο της στροφης αρα και την ταχυτητα σας..Επισης με το γκαζι ρυθμιζουμε ,διορθωνουμε την υποστροφη και την υπερστροφη.
    Πατας τερμα γκαζι πολυ λιγο πριν την ευθυγραμμιση κατα τη εξοδο..


    ΤΙΜΟΝΙ
    Τα χερια οταν οδηγας θα τα χρησιμοποιεις σαν να κανεις εγχείρηση καρδιας..Τοσα ******..ετσι διαγραφεις πολυ ομαλες γραμμες..Επισης βρες μια σωστη θεση των χεριων πανω σε αυτο και μη το σφίγγεις με τα δακτυλα σου γιατι γρηγορα τα χερια σου θα παραδοσουν ''χερια''
    Εγω κανω ενα κολπακι οταν τα κουρασω...στις ευθειες χαλαρωνω τα δακτυλα μου εντελως και τα κουναω πανω κατω...

    Ολα τα παραπανω αν συνδιαστουν σωστα (ειναι δυσκολο οταν τα κανεις οριακα) τοτε κερδιζεις σε ταχυτητα , χρονο και ευχαριστηση!

    Οταν αρχισα να οδηγω αυτοκινητο σε πιστα εφάρμοσα σχεδόν τις ιδιες αρχες (το καρτ διαφοροποιείται επειδη δεν εχει αναρτησεις, αρα και καθετη μεταφορα βαρους) και η οδηγηση ηταν παιχνιδι και με πολυ καλα αποτελεσματα σε χρονους...Το μονο που λυπόμουν βεβαια ηταν τα λαστιχα!!! χαχαχαχα


    Μερικα tips

    Ενα λαθος που κανουν αρκετοι ειναι μολις μπουν σε πιστα να τα δινουν ολα απο την αρχη...Ακομα και οταν γνωριζουμε καλα μια πιστα, στην αρχη οδηγουμε με αργο σταθερο ρυθμο για να ζεσταθουμε (εννοείται και το αμαξι)...οπως ενας αθλητης στιβου κανει ζεσταμα πριν δοσει το 100% των δυναμεων του..Στην συνεχεια ανεβαζουμε ρυθμο σταδιακα!

    Οι γρηγορες στροφες δεν ειναι κατι ευκολο αφου εκει κυριαρχει και ο φοβος για την ασφαλεια μας...Μη προσπαθειτε να τις κατακτησετε απο την αρχη...ειναι σαν τα βαρη στο γυμναστηριο..αρχιζεις απο 5 κιλα και σε λιγο καιρο παιζεις το ιδιο ανετα 25! Εδω εχει μεγαλη σημασια να γνωριζεις απολυτα τη συμπεριφορα του αυτοκινητου σου σε οριακες συνθηκες...

    Υπαρχουν 2 κανονες...μπαινεις γρηγορα στη στροφη, τοτε θα βγεις αργα!
    μπαινεις αργα στη στροφη, τοτε θα βγεις γρηγορα!
    Εγω προτιμω το δευτερο μιας και θα εχω περισσοτερα χλμ. πριν απο την επομενη στροφη..και επισης οταν μπαινεις πιο αργα σε μια στροφη ελεγχεις καλυτερα τα φρενα και τις γραμμες σου (βρισκεις πολυ ευκολα και ιδανικα το apex) !

    Απέφυγε τις τιμονιες...κανε οσο πιο μικρες γωνιες στο τιμονι!
    Απεφυγε τα ασκοπα σπινιαρισματα...δε κερδιζεις απολυτος τιποτα! Οταν αισθανθεις ταση για
    σπινιαρισμα ,απλα αφησε λιγο το γκαζι.

    Επελεξε γρηγορες γραμμες τετοιες ωστε να διαγραφεις λιγοτερη συνολικη αποσταση. Λιγοτερη αποσταση , γρηγοροτερος γυρος.. Κοινώς ΚΛΕΨΕ μετρα!

    Προσπαθειστε να κλειδωσετε το μυαλο σας στους γρηγορους γυρους..Βγαλτε ολες σας τις σκεψεις , αγχος, προβληματισμους εκτος και προσηλωθείτε εμπρος...Αν καταφερετε να συγκεντρωθειτε 100% θα νιωσετε ενα περιεργο συναισθημα ,σαν να μην οδηγητε εσεις αλλα μια ''διαφορετικη ανωτερη δυναμη'' ....Ποιο νομιζετε οτι ειναι το μυστικο των ελευθερων δυτων και κατακτουν τοσο μεγαλα βαθη? Μα η αυτοσυγκεντρωση και η αριστη ψυχολογια!

    Οταν νομιζεις οτι πηγαινεις αργα ,τοτε ακριβως γραφεις τους καλυτερους χρονους οσο και αν δε το πιστευεις!

    Δειξτε καλη συμπεριφορα! Μην ασχολειστε με τους μπροστινους ή τους πιο γρηγορους...Καντε απλα το κεφι σας! Οταν κυνηγάτε καποιον στη πιστα δεν κανετε χρονους γιατι απλα παρασύρεστε απο τον μπροστινο και συνήθως κανετε λαθη! Εκτος βεβαια αν θελετε να παιξετε με το κολλητο σας αλλα και παλι πρεπει να ειστε συγκρατημενοι για μην καταλήξετε στο τελος στις ''μπουνιες''....

    Σημαντικο ρολο στο κρατημα παιζουν οι πιεσεις των ελαστικων.. βρείτε τις σωστες πιεσεις μετα απο αρκετο ψάξιμο..Συνηθως στην πιστα βαζουμε χαμηλες πιεσεις λογω οτι ανεβαινουν γρηγορα εξαιτιας αυξησης της θερμοκρασιας...Δεν αναφερομαι σε γεωμετρια αναρτησεων μιας και αυτο θελει εξειδικευμενες γνωσεις!

    Οταν τελειωσετε τους γρηγορους γυρους καντε μια ''αποθερμανση'' στο οχημα σας. Γραψτε ακομα ενα γυρο σε χαλαρους ρυθμους ωστε να κρυωσουν τα φρενα και να ερθει το μοτερ σε κανονικη λειτουργια. Επισης οταν σταματησετε μη βαλετε χειροφρενο, απλα βαλτε 1η ταχυτητα.




    Υπαρχουν και πολλα αλλα ομως που ισως θελετε να μοιραστουμε...!
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη manos///3 : 30-12-09 στις 11:11

  2. The Following 32 Users Say Thank You to manos///3 For This Useful Post:

    320d (19-09-10), aristent (19-09-10), atha (19-09-10), bimmer-corfu (19-09-10), Bitz (05-12-12), chief (22-02-10), Christos 330 (05-12-12), Civileng (05-12-12), Dioskouroi (29-03-11), Eleni (05-12-12), GEORGE316 (20-09-10), georgepap (28-03-11), halkida116mpack (19-09-10), joseph (19-09-10), Karizma Z4 (05-12-12), Konstantinos E60 (22-02-10), kostas 325 (19-09-10), Lambros46 (22-05-12), Leonidas_E39 (09-04-11), m-power_01 (23-03-11), Monsta (26-02-10), nikos valvetronic (06-02-16), nikos1400 (28-03-11), Panos 316T (20-09-10), Ptboul (05-12-12), Thomelef (22-02-10), tsagio (19-09-10), Tsakirakos (05-12-12), Vasilis (22-02-10), viper (06-12-12), wheelman (05-02-16), Z4 DCT (22-02-10)

  3. #2

    Προεπιλογή

    Αν δεν το εφτιαχνες απο μονος σου, θα στο ζητουσα εγω!

  4. #3
    Εγγραφή
    23-12-09
    Μηνύματα
    9.392
    Thanked
    16591
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    μπραβο μανο. αντε να κανουμε και κανενα τρακ-ντέι... να τα δουμε και στην πραξη...

  5. #4
    Εγγραφή
    27-12-09
    Μηνύματα
    8
    Thanked
    0
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Μανο πολυ χρησιμο και καλογραμμενο....δωσε κι αλλες ινφο στο λαο.

    δε ξερω αν ισχυει αλλα οσους ειχα ρωτησει για την πιεσει στα λαστιχα, πριν βαλω το αυτοκινητο στην πιστα, μου ελεγαν να ανεβασω την πιεση αρκετα (4-5 psi), μηπως το ελεγαν για μικροτερη φθωρα?

  6. #5
    Εγγραφή
    24-12-09
    Περιοχή
    Μαρουσι
    Μηνύματα
    6.857
    Thanked
    15098
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Εμπειρια πιστας εγω γιοκ, φιλος ομως με πολλες αγωνιστικες συμμετοχες λεει οτι οταν μπεις στη πιστα για πρωτη φορα τοτε καταλαβαινεις τι κουλαδι εισαι...

  7. The Following 2 Users Say Thank You to Nino For This Useful Post:

    Eleni (05-12-12), Panos 316T (20-09-10)

  8. #6
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Νέα Σμύρνη
    Ηλικία
    60
    Μηνύματα
    923
    Thanked
    1122
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο koli Εμφάνιση μηνυμάτων
    Μανο πολυ χρησιμο και καλογραμμενο....δωσε κι αλλες ινφο στο λαο.

    δε ξερω αν ισχυει αλλα οσους ειχα ρωτησει για την πιεσει στα λαστιχα, πριν βαλω το αυτοκινητο στην πιστα, μου ελεγαν να ανεβασω την πιεση αρκετα (4-5 psi), μηπως το ελεγαν για μικροτερη φθωρα?
    Εχω την ίδια απορία και δυστυχώς δεν έχω λάβει ξεκάθαρη απάντηση.....
    Θυμάμαι ότι στους 4τροχούς (βίβλος για εμένα και πάρα πολλούς της γενιάς μου) έγραφε ότι ανεβάζουμε πίεση πριν μπούμε στην πίστα.
    Στις Σέρρες κατέβασα πίεση, αλλά είχα πολλές μούρες και παραλίγο να ξεζανταριστεί το εμπρός αριστερά λάστιχο.

    Θα ήθελα μιά ξεκάθαρη και τεκμηριωμένη άποψη !!!
    Mini Kart !!!

    .

    Χτίζοντας το μέλλον...

  9. #7
    Εγγραφή
    24-12-09
    Περιοχή
    South
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    2.121
    Thanked
    3802
    Rides
    3

    Προεπιλογή

    Kαθε τυπος ελαστικου εχει συγκεκριμενους πινακες πιεσεων για καθε χρηση.
    Αλλες πιεσεις για βολτα, αλλες για φορτια, αλλες για βροχη και αλλες για γρηγορη οδηγηση. Μπορειτε να βρειτε αυτα τα στοιχεια στο νετ.

    Τωρα για τη πιστα ,με απλα λογια ,παντα βαζουμε χαμηλες πιεσεις ,ειδικα στο στεγνο και αυτο διοτι το ελαστικο με υψηλες πιεσεις σημειωνει μεγαλες θερμοκρασιες και αυξανεται ο εσωτερικος του ογκος (εδω ας μιλήσουν οι ειδικοι) με αποτελεσμα τη χαμενη προσφηση (δεν εφάπτεται ολη η επιφανεια του ελαστικου στην ασφαλτο).
    Αντιθετα στη βροχη ξεκιναμε με υψηλες πιεσεις αφου λογω μειωμενης προσφησης δεν επιτυγχάνονται μεγαλες θερμοκρασιες.

    Νικο πρεπει να βρεις τις πιεσεις για γρηγορη οδηγηση απο στοιχεια που δινει η εταιρεια και μετα στη πιστα αρχιζεις να κατεβαζεις σιγα σιγα.

    Εγω για παραδειγμα στα michelin cup ξεκινούσα απο 26 psi κρυα στο στεγνο για να πιασω 32 ζεστα ,ενω με τα toyo r888 ξεκινουσα με 33 psi κρυα για να πιασω 38 ζεστα.

  10. #8
    Εγγραφή
    24-12-09
    Περιοχή
    South
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    2.121
    Thanked
    3802
    Rides
    3

    Προεπιλογή

    Επισης κατι που ξεχασα ειναι οτι τα ελαστικα επηρεάζονται αμεσα απο τη γεωμετρια.
    Ετσι για ομοιομορφη φθορα ρυθμιζουμε κυριως τις καμπερ ,ειδικα τις μπροστα!

  11. #9
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Νέα Σμύρνη
    Ηλικία
    60
    Μηνύματα
    923
    Thanked
    1122
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο manos///3 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Kαθε τυπος ελαστικου εχει συγκεκριμενους πινακες πιεσεων για καθε χρηση.
    Αλλες πιεσεις για βολτα, αλλες για φορτια, αλλες για βροχη και αλλες για γρηγορη οδηγηση. Μπορειτε να βρειτε αυτα τα στοιχεια στο νετ.
    αν μπορείς να βρείς τον πίνακα για τα :

    Pilot® Sport PS2™ 245/40ZR18 (93Y) *
    Pilot® Sport PS2™ 265/40ZR18 97Y *

    που φοράνε τα M3 E9X, θα με υποχρέωνες.... φανταστικέ Κε Μάνο !!!

    Mini Kart !!!

    .

    Χτίζοντας το μέλλον...

  12. #10
    Εγγραφή
    24-12-09
    Περιοχή
    South
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    2.121
    Thanked
    3802
    Rides
    3

    Προεπιλογή

    Nικο μαλλον βιαστηκα να πω οτι θα βρεις ευκολα στο νετ πιεσεις..
    Εψαξα αλλα δεν...

    Δες τις εργοστασιακες πιεσεις (πινακακι) και ριξε κατω 2-3 psi.

    Το λογικο ειναι μετα απο 5-6 γυρους στη πιστα να σηκωσει 5 ,6 αντε 7 psi ζεστα παντα.
    Μεχρι εκει ειναι καλα..τωρα αν σηκωσει παραπανω θα πρεπει να ριξεις κι αλλο.

Σελίδα 1 από 8 123 ... ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP