^^^
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ αλλά δυσκολεύομαι να καταλάβω γιατί ένα μεγάλου κυβισμού όχημα επιβαρύνει το οδικό δίκτυο περισσότερο άλωσε σχέση με ένα όχημα μικρού κυβισμού (για ίδια χιλιόμετρα χρήσης)
Σ΄αυτό το σημείο δεν συμφωνώ.
Βασιλης (03-11-15)
Την απάντηση μπορεί να στη δώσει το ίδιο το οδόστρωμα και τα πέριξ (πεζοδρόμια κλπ) σε δρόμους ή λωρίδες που κινούνται φορτηγά.
Το βάρος και ο όγκος ενός οχήματος (και αυτό είναι συνάρτηση και των κυβικών) επιβαρύνει και το οδόστρωμα και γενικά το οδικό δίκτυο. Επιπλέον επιβαρύνει και την ατμόσφαιρα, που δεν έχει σχέση με το δικό δίκτυο μεν, αλλά αν μειωθεί η χρήση οχημάτων μεγάλου κυβισμού πχ στο κέντρο μιας πόλης, οι επιπτώσεις στο περιβάλλον είναι μεγάλες δε. (βλέπε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες)
katsaraios (04-11-15)
Το οδοστρωμα εχει προβλημα το καλοκαιρι και με φορτια ανω των 40 τονων.
Για αυτον τον λογο τα επικαθημενα εχουν 3 - 4 -5 αξονες στη καροτσα και 2 η 3 το αυτοκινητο,και πληρωνουν 1490ε
Κανενα μα κανενα αυτοκινητο με 2 αξονες δεν επιβαρυνει την ασφαλτο..
Ας αφησουν τις παπαριες κατα μερος...
Αν παμε με το βαρος ας πληρωνουν αυτοκινητα μεχρι 1500κιλα 75ε
και αυτα που ζυγιζουν μεχρι 3 τονους 105..
Δεν νομιζω να υπαρχει αυτοκινητο 3 τονων???
A8hnaios (03-11-15), chrisgiapz3 (05-11-15)
To όλο νόημα του σκεπτικού μου είναι να αποσυνδεθούν τα πολλά κυβικά με τα υπέρογκα τέλη. Δεν είναι δυνατό να πληρώνει κάποιος τέλη κυκλοφορίας π.χ 660 ευρώ για το όχημά του που μπορεί καν να μην το έχει κινήσει μέσα στο έτος ή να το έχει κινήσει ελάχιστα. Άλλωστε δε νομίζω να υπάρχουν πολλοί που να έχουν υψηλού κυβισμού αυτοκίνητο και να το χρησιμοποιούν σαν αυτοκίνητο πόλης (να κάνουν δηλαδή ετήσια 20.000-30.000 km).
Με αυτό το σκεπτικό λοιπόν κάποιος ο οποίος έχει ένα υψηλού κυβισμού όχημα θα πλήρωνε ανάλογα με τη χρήση του και όχι αναγκαστικά ένα τέλος που με μαθηματική ακρίβεια θα τον οδηγήσει στην εφορία να παραδώσει τις πινακίδες (κάτι που δεν ωφελεί ούτε τον ίδιο αλλά ούτε και το κράτος). Επιπλέον ένα τέτοιο μέτρο θα ήταν ταυτόχρονα και αντιρρυπαντικό αλλά προς την κατεύθυνση της δίκαιης κατανομής του τέλους αυτού.
Αυτή τη στιγμή είμαστε θεατές σε ένα θέατρο του παραλόγου. Ένας ο οποίος χρησιμοποιεί καθημερινά και για πολλά χιλιόμετρα το daewoo του των 1000cc να πληρώνει 100 ευρώ τέλη και ένας που κινεί ένα δίλιτρο μόνο κάνα 2 ΣΚ το μήνα να πληρώνει 700 ευρώ τέλη. Αυτό δεν θεωρείται τέλος κυκλοφορίας αλλά κυκλοφορία τέλος.
chrisgiapz3 (05-11-15), topmar (03-11-15), VanVIC (04-11-15), Vassilis ///M (04-11-15)