
Αρχικό μήνυμα απο
Stamatis
Μου ειπε οτι οταν αφηνεις το γκαζι γυριζει ελευθερο.
Τον ρωτησα για τη γυναικα μου που οδηγαει το αμαξι αν γα το φερει πισω τροπετο και ειπε οτι μολις αφησεις ανοιγει.
Ετσι ειπε ετσι λεω.
Αρα ειναι 1 δρομων μπλοκε(κακο αυτο) ή ειναι 1.5 και δεν το ξερει...Και μιας και ρωτησε και ο StefM5 θα σας λυσω την απορια με παραδειγμα οδηγικο και οχι με τεχνικους ορους.ουσιαστικα το αν ενα διαφορικο θα'ναι 1,1.5 ή 2 δρομων το καθοριζει η σχεδιαση των δοντιων των ραμπών του.Αν ειναι συμμετρικες ειναι 2δρομων.Αν ειναι σαν πριονιου ειναι 1 δρομων κι αν ειναι στρογγυλεμενες μεν αλλα ασυμμετρες τοτε ειναι 1.5 δρομων.Και παμε να το δουμε στην πραξη:
1δρομων:
Φτανεις σε μια στροφη,πατας γκαζι το διαφορικο κλειδωνει στο ποσοστο που θελει αυτο(αλλιως το δισκατο αλλιως το γραναζωτο),ντριφταρεις αλλα ξαφνικα ΟΥΠΣ!ΝΤΑΛΙΚΑ!Αφηνεις το γκαζι αποτομα και το διαφορικο απεμπλεκεται,γινεται ελευθερο,μαζευοντας αμεσα την ουρα.Μοναδικο μειονεκτημα ειναι οτι ΔΕΝ εισαι μπλοκατος οταν πηγαινεις-στριβεις με αφημενο γκαζι,ειναι ομως καλυτερο για τους λιγοτερο εμπειρους
2δρομων:
Στην ιδια περιπτωση το αποτομο αφημα του γκαζιου θα λειτουργησει σαν ενα ειδος χειροφρενου.Οι τροχοι ναι μεν θ'αποσυμφοριζονται απ'το γκαζι αλλα θα φρεναρουν ακομη εμπλεγμενοι κατα το ποσοστο που εχουν διαφορα ροπης/ταχυτητας.,παρατεινοντας την πλαγιολισθηση μεχρι να ισορροπηθει το πισω συστημα και ΜΠΑΜ στην νταλικα!!Θελει πολυ εμπειρο drifter,ειναι μονο για χρηση πιστας και γι'αυτο το προτιμουν οι απανταχου επαγγελματιες καθοτι παρατεινει την πλαγιολισθηση,μεσα στη στροφη ακομη κι αν αυτοι στιγμιαια αφηνουν το γκαζι για να διορθωσουν πορεια.Κανει περιττη τη χρηση χειροφρενου για τον ιδιο ακριβως λογο.
1.5δρομων:
Οτιδηποτε ειναι αναμεσα σ'αυτες τις 2 καταστασεις θεωρειται 1.5δρομων.Ολα ανεξαιρετως τα aftermarket μπλοκε+καποια εργοστασιακα(βλ.Μ3Ε346) δουλευουν κατ'αυτον τον τροπο.Οποτε στην ιδια περιπτωση με τη νταλικα:
Αφηνεις το γκαζι αποτομα,ο πισω αξονας αποφορτιζεται απ'το γκαζι αλλα ΣΤΑΔΙΑΚΑ επανερχεται σε θεση ισορροπιας-προφορτισης,παρατεινοντας για λιγο την πλαγιολισθηση.Ειναι ΠΑΝΤΑ μπλοκε ακομη κι οταν στριβεις χωρις γκαζι,ειδικα τα δισκατα(δουλευουν με τη διαφορα ταχυτητας τροχων) που μπορουν να φτασουν σε μεγαλο ποσοστο φορτισης ακομη και χωρις γκαζι,μονο και μονο γιατι εστριψες γρηγορα σε μια πολυ κλειστη στροφη.Ειναι ιδανικα για καποιον που θελει να ντριφταρει(καλυτερα 2 δρομων βεβαια),χρονομετρηθει ή απλως να στριψει γρηγορα σε μια ορεινη διαδρομη ή και ολα αυτα μαζι.
Συνηθως 1δρομων θελουν οι ντραγκστεραδες που θελουν να παταει τ'αμαξι σωστα αν παει να σπινιαρει αλλα δεν θελουν τις απωλειες μεταδοσης που'χει ενα μπλοκε στην ευθεια.2δρομων ειναι μονο για ντριφτ και 1.5 δρομων για ολες τις αλλες συνθηκες...
Μονο οταν θα καταλαβεις που παει..Λες δεν γ@μιεται,ειναι το ταξιδι που μετραει....