Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο ghost-rider Εμφάνιση μηνυμάτων
Οταν λοιπον εχεις στοκ αναρτηση η δυναμη ασκειται προοδευτικα.............

Οταν σφιγγει η αναρτηση τα φορτια στο θολο περνανε πολυ αποτομα.
Κανεις τιμονια και νιωθεις τα πλευρα σου να ζοριζονται, πατας λακουβα και πιστευεις οτι θα ξεχαρβαλωθει το αυτοκινητο.
Γιατι?
Επειδη τα φορτια πλεον μεταβιβαζονται στο αμαξωμα πολυ πιο αποτομα.
Και αυτο το αποτομο ειναι που δεν αντεχει το αμαξωμα.
Επι της ουσιας πλεον μιλαμε για κρουσεις.
Και αυτες τις κρουσεις ειναι που θες να διαχειριστεις καλυτερα με τη θολομπαρα.

Σημειωση: Αν σκεφτουμε οτι ο θολος δεν ειναι κατακορυφος αλλα υπο γωνια, κατανοουμε οτι ακομα και σε λακουβα αναπτυσσονται οριζοντιες δυναμεις.
Η θολομπαρα δλδ θα δουλεψει και στη λακουβα και στο kerb και στην τιμονια.
Και τα φορτια που θα κληθει να παραλαβει σε ενα αμαξι με σφιχτη αναρτηση ειναι πολυ μεγαλυτερα απο ενα με στοκ.
Δεν περιμενεις να προσφερει σε μια ομαλη στροφη με ασφαλτο αλφαδι. Δεν ειναι ο ρολος της αυτος. Εκει το αμαξι αντεχει μια χαρα με οποιαδηποτε αναρτηση.
Δίκιο έχεις στο ότι με τη σκληρή ανάρτηση οι δυνάμεις περνάνε πιο απότομα στο πλαίσιο και σε άλλο μέγεθος.

Όμως, είτε προοδοευτικά (στατική φόρτιση) είτε απότομα (δυναμική φόρτιση), υπάρχουν πάντα δυνάμεις και οι δυνάμεις προκαλούν πάντα παραμορφώσεις. Οπότε η μπάρα θόλων πάντα θα δουλέψει.

Φυσικά και στις λακούβες και στα κερμπ θα δουλέψει η μπάρα,όπως λες.

Δεν είναι το θέμα να αντέξει το αμάξι σε μια ομαλή στροφή με άσφαλτο αλφάδι...το θέμα είναι να αλλοιώσει το δυνατόν λιγότερο τη γεωμετρία του κ να περιορίσει τις στρεβλώσεις.