Το Μ3 έχει την ιδιαιτερότητα του πιεσμένου μοτέρ. Καλώς ή κακώς το μοτέρ της si η BMW το θεωρεί πιεσμένο και ναι μαζί σου...η Honda βγάζει 200 άλογα από 2λτ και μακάρι το si να είχε 300 άλογα...αλλά αυτό είναι τώρα.
Οποιοδήποτε μοτέρ κι αν σπάει είναι αδικαιολόγητο είτε είναι Μ3 είτε είναι Lada. Δεν είναι δικαιολογία το "έσπασε, αλλά είχα S54".![]()
Όμως πριν κατηγορήσουμε τη BMW για κάποιο κατασκευαστικό πρόβλημα, ας βρούμε πρώτα τον λόγο που συνέβη αυτή η ατυχία.
Όλα τα πράγματα αγαπητέ φίλε Παναγιώτη (χρόνια πολλά κιόλας) χρειάζονται τη φροντίδα και τη σωστή συντήρησή τους.
Υπάρχουν si με 200.000κμ χωρίς κανένα πρόβλημα και si που ο οδηγός έχει πάρει το μοτέρ στο χέρι στα 20.000 κμ. Όπως επίσης έχουν σπάσει και μοτέρ S2000 (το έχω δει με τα μάτια μου) και Μ3 Ε46 και Ε92 και άλλα πολλά.
Ας μη βιαζόμαστε να χαρακτηρίσουμε προβληματικό ένα μοτέρ, πριν αναλύσουμε πρώτα όλες τις παραμέτρους.
Η BMW αγαπητέ φίλε Παναγιώτη σου γράφει ξεκάθαρα μέσα στο manual όχι μόνο από τι είναι κατασκευασμένα τα χιτώνια σου αλλά και το τι συντήρηση να κάνεις. Μέχρι και ότι χρειάζονται οι βαλβίδες ρύθμισμα σου γράφουν. Στην Ελλάδα δυστυχώς (και το λέω γενικώς, μη παρεξηγηθώ με κανέναν) ΔΕΝ διαβάζουμε το εγχειρίδιο χρήσης.
Επίσης, μη μου πεις ότι κάποιος που πήρε ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν το έψαξε πριν ή δεν ήξερε τι αγόραζε? Μη μου πεις ότι πήρε μια "απλή 320i". Θέλω να πιστεύω ότι και έψαξε και διάβασε τι αυτοκίνητο πήρε.
Όχι, καμιά σχέση. Άλλα μοτέρ εντελώς.
Θα διαφωνήσω κάθετα.
Ο κινητήρας αυτός δεν έχει κανένα εγγενές πρόβλημα και κανένα απολύτως θέμα πέρα από την κατά 10%-15% μεγαλύτερη κατανάλωση από τον 2λτ με τα 170. Όμως το μοτέρ της si είναι πολύ πιο γεμάτο, πολύ πιο ζωηρό, με μεγαλύτερη διάρκεια, πολύ καλύτερη απόκριση λόγω συμβατικής πεταλούδας και καλύτερο ήχο. Ενημερωτικά το αυτοκίνητο είναι πιο γρήγορο από 320i με 170 άλογα όχι μόνο λόγω του μοτέρ και ελαφρύτερου αμαξώματος αλλά και γιατί έχει πιο κοντή τελική σχέση διαφορικού κι αυτός είναι κυρίως ο λόγος της υψηλής κατανάλωσης.
Έχει εντελώς άλλη φιλοσοφία με τον 2λτ με τα 170 της απλής 320i και γιαυτό ακόμα και η απόκριση του γκαζιού είναι διαφορετική λόγω έλλειψης valvetronic.
Από επιδόσεις λοιπόν είναι εξαιρετικό γιαυτό που είναι. Επίσης πέρα από τις επιδόσεις, το σύνολο είναι απλά αλλού. Μην κοιτάμε μόνο τους αριθμούς. Όταν το οδηγήσεις θα καταλάβεις.
Όσον αφορά τη συντήρηση που λες, η μοναδική διαφορά με μια συμβατική 320i είναι ο έλεγχος των βαλβίδων κάθε 40-50Κ κμ ένα κόστος δηλαδή 100 ευρώ. Νομίζω το ποσό είναι πάρα πολύ μικρό για να μπορεί να συγκριθεί με συντήρηση επιπέδου Μ (μέταλλα μπιέλας και άλλα πολλά).
Τέλος, όσον αφορά τα σπασίματα όπως έγραψα και πριν πρέπει πρώτα να μάθουμε τους λόγους και τη συντήρηση του κάθε ιδιοκτήτη πριν κατηγορήσουμε τη BMW και το μοντέλο. Νομίζω δεν είναι σωστό να χαρακτηρίζεται προβληματικό το μοτέρ. Μη ξεχνάμε πόσα Μ3 Ε46 έσπαζαν και σε πόσα έχει ανοίξει το πάτωμα. Τι σημαίνει αυτό? Ότι τα Μ3 είναι προβληματικά? Όχι βέβαια.
Όπως είπε κι ο cobalt, τα χαρίσματα του αυτοκινήτου είναι πάρα πολλά και προσθέτω ότι στο σύνολό του δεν έχει καμιά σχέση με την οποιαδήποτε 320i.![]()