Αισθητηρες...ακουραστοι εργατες με εργο ζωτικης σημασιας για την σωστη λειτουργια του κινητηρα.Ταυτοχρονα συνηθισμενη αιτια για διαφορες δυσλειτουργιες ,που φανταζουν τεραστιες, αλλα τελικα ειναι απλες!
Για να ειμαστε σε θεση να καταλαβουμε ποιο ειναι το εκαστοτε προβλημα ,πρεπει να ξερουμε ποιος ο ρολος ορισμενων μερων του αυτοκινητου μας.Αυτο λοιπονθα προσπαθησουμε να κανουμε και σε αυτο το thread.
Καταρχήν θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε το εξής :
Ο αισθητήρας στροφών του κινητήρα και ο αισθητήρας θέσης εκκεντροφόρου αποτελούν τους δύο βασικούς αισθητήρες στο σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης του κινητήρα. Η δυσλειτουργία τους σημαίνει και προβληματική λειτουργία ή σταμάτημα του κινητήρα αντίστοιχα.
Ας κάνουμε λοιπόν την ιστορική αναδρομή λέγοντας οτι σε παλαιότερα συστήματα διαχείρισης του κινητήρα που δεν είχαν αισθητήρα θέσης εκκεντροφόρου σε περίπτωση βλάβης του αισθητήρα στροφών σταματούσε και η λειτουργία του κινητήρα. Σήμερα όμως ο κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει καθως η ECU μπορει να χρησιμοποιήσει το σήμα του αισθητήρα του εκκεντροφόρου άξονα, για τον προσδιορισμό της ανάφλεξης και του ψεκασμού.
![]()