Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 7 από 7

Θέμα: S54 vs S65

  1. #1
    Εγγραφή
    09-01-10
    Περιοχή
    Σε τσαντηρι (ΝΟ ΦΟΡΟΣ)
    Μηνύματα
    1.636
    Thanked
    4857
    Rides
    0

    Προεπιλογή S54 vs S65

    Για οσους ενδιαφερονται, ενα πολυ αναλυτικο αρθρο που συγκρινει την προηγουμενη γενια κινητηρων Μ (S54) με την τωρινη (S65) και αναλυει και τις δυνατοτητες των κινητηρων για υπερπληρωση

    https://www.bimmerboost.com/showthre...ower-potential

  2. The Following 4 Users Say Thank You to turbodog For This Useful Post:

    BILL007 (21-04-10), chief (21-04-10), Kostas_1 (21-04-10), Z4///M (25-04-10)

  3. #2
    Εγγραφή
    09-01-10
    Περιοχή
    Σε τσαντηρι (ΝΟ ΦΟΡΟΣ)
    Μηνύματα
    1.636
    Thanked
    4857
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Να συμπληρωσω και κατι ακομη πολυ σημαντικο, για οσους ενδιαφερονται να κομπρεσσαρουν ενα S54.
    Το σημαντικοτερο προβλημα του στην υπερπληρωση, οσο και αν σας φαινεται περιεργο ειναι η ποιοτητα καυσιμων. Και θα σας εξηγησω τι ακριβως εννοω...

    Σε συνθηκες υπερπληρωσης, σε εναν κινητηρα με υψηλο CR (11,5:1) αυξανουμε κατα πολυ το cylinder pressure. Αν στις παραπανω συνθηκες εχουμε και υψηλες θερμοκρασιες (λογω μη αποδοτικου IC, η υψηλων θερμοκρασιων περιβαλλοντος που οδηγουν σε αυξημενα IATs), τοτε ειναι πολυ ευκολο να οδηγηθουμε σε detonation (που στην συγκεκριμενη περιπτωση ειναι μια μη ελεγχομενη αυταναφλεξη) ,αν η ποιοτητα των καυσιμων δεν ειναι αριστη.
    Και γιατι ειναι τοσο σημαντικο προβλημα αυτο?
    Γιατι ο S54, λογω κατασκευης ωστε να εχει ευστροφια, εχει πολυ κοντες φουστες πιστονιων. Αυτο εχει σαν αποτελεσμα και τα ελατηρια συμπιεσης να βρισκονται πολυ κοντα μεταξυ τους με στενα λουκια αναμεσα τους. Σε μια προαναφλεξη λοιπον ολη η κρουστικη δυναμη μεταφερεται στο πρωτο ελατηριο συμπιεσης και αυτο με την σειρα του μεταφερει την δυναμη στο (στενο) λουκι του πιστονιου μεταξυ του πρωτου και δευτερου ελατηριου συμπιεσης. Σαν Ν/Α το cylinder pressure δεν ειναι τοσο αυξημενο. Σαν FI ομως, οι μεγαλυτερες πιεσεις κυλινδρου στην διαρκεια της προαναφλεξης, ασκουν τεραστιες δυναμεις στο πρωτο ελατηριο συμπιεσης, και κατ επεκτασιν στο λουκι με αποτελεσμα αυτο να σπαει. Η συνεχεια ειναι η υπερθερμανση του κυλινδρου στο συγκεκριμενο σημειο, το φαγωμα του και το 'κλασιμο' του μοτερ.

    Το συμπερασμα ειναι οτι η υψηλη συμπιεση δεν ειναι το αμεσο προβλημα αλλα οι περενεργειες της κυριως λογω ποιοτητας καυσιμων. Αν μπορουσαμε να εξασφαλισουμε οτι δεν θα εχουμε detonation (πχ με race fuel) το 11,5:1 για πιεσεις μεχρι 10-12 psi μια χαρα ειναι.
    Η πιο καλη λυση βεβαια επιτυγχανεται αν αλλαξουμε τα ΝΑ πιστονια με FI χαμηλοτερης συμπιεσης ωστε να χαμηλωσουμε την cylinder pressure και ετσι να περιορισουμε την προαναφλεξη με τα καυσιμα πρατηριου. Και σιγουρα με ανθεκτικοτερα λουκια πιστονιων στην προαναφλεξη.

    Γιαυτο οσοι κομπρεσσαρετε S54 και παραμενετε με μοτερ stock δωστε μεγαλη προσοχη ωστε να μην εχετε detonation πουθενα.
    Αυτο βεβαια θα εξαρτηθει απο τις πιεσεις που θα δουλεψετε, και σε μεγαλο βαθμο θα εξαρτηθει απο τοv tuner του αυτοκινητου.

  4. The Following 7 Users Say Thank You to turbodog For This Useful Post:

    bill_m3 (22-04-10), bimmer-corfu (22-04-10), Konstantinos E60 (22-04-10), NickE60 (22-04-10), YAz (22-04-10), z3 2.2 (22-04-10), Z4///M (22-04-10)

  5. #3
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    3.699
    Thanked
    3301
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο turbodog Εμφάνιση μηνυμάτων
    ......ο S54, λογω κατασκευης ωστε να εχει ευστροφια, εχει πολυ κοντες φουστες πιστονιων. Αυτο εχει σαν αποτελεσμα και τα ελατηρια συμπιεσης να βρισκονται πολυ κοντα μεταξυ τους με στενα λουκια αναμεσα τους. Σε μια προαναφλεξη λοιπον ολη η κρουστικη δυναμη μεταφερεται στο πρωτο ελατηριο συμπιεσης και αυτο με την σειρα του μεταφερει την δυναμη στο (στενο) λουκι του πιστονιου μεταξυ του πρωτου και δευτερου ελατηριου συμπιεσης. Σαν Ν/Α το cylinder pressure δεν ειναι τοσο αυξημενο. Σαν FI ομως, οι μεγαλυτερες πιεσεις κυλινδρου στην διαρκεια της προαναφλεξης, ασκουν τεραστιες δυναμεις στο πρωτο ελατηριο συμπιεσης, και κατ επεκτασιν στο λουκι με αποτελεσμα αυτο να σπαει. Η συνεχεια ειναι η υπερθερμανση του κυλινδρου στο συγκεκριμενο σημειο, το φαγωμα του και το 'κλασιμο' του μοτερ.....
    Πολύ χρήσιμη πληροφόρηση Δημήτρη (όπως πάντα)

    Να προσθέσω κι εγώ μία εικόνα από το αρχείο μου όπου φαίνεται ακριβώς η βλάβη που περιγράφεις στον S54.


  6. The Following 3 Users Say Thank You to NickE60 For This Useful Post:

    bill_m3 (22-04-10), Konstantinos E60 (22-04-10), turbodog (22-04-10)

  7. #4
    Εγγραφή
    23-12-09
    Μηνύματα
    9.392
    Thanked
    16591
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    πολυ ωραιο θεμα μπραβο δημητρη.

  8. #5
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    11.255
    Thanked
    14147
    Rides
    1

    Προεπιλογή




  9. #6
    Εγγραφή
    25-12-09
    Ηλικία
    55
    Μηνύματα
    529
    Thanked
    741
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Ωραιο αρθρο.


    www.speedandstyle.gr

    210 9850450
    697 9962302

  10. #7
    Εγγραφή
    28-12-09
    Περιοχή
    θρακομακεδονες
    Ηλικία
    47
    Μηνύματα
    1.970
    Thanked
    1891
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    ωραιος ο Δημητρης...απιστευτες γνωσεις...και το σημαντικοτερο , με διαθεση να τις μοιραστει...πραγματικος γνωστης και δασκαλος!

Ετικέτες Θέματος

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP