το νεο τεκνο του ντιβιζιον για τους αγωνες αντοχης.
ο κινητηρας προερχεται απο τη Μ3, 4λιτρος V8 με 480 αλογα...
![]()
το νεο τεκνο του ντιβιζιον για τους αγωνες αντοχης.
ο κινητηρας προερχεται απο τη Μ3, 4λιτρος V8 με 480 αλογα...
![]()
ΤΖΑΜΙ!!!!![]()
Τι ομορφιά είναι αυτή!!!
Ζήσε το σήμερα. Για το αύριο δεν ξέρεις.
Πανέμορφη η ζέτα, απλά η αεροτομή ( η βάση της) θυμίζει λίγο πόρτα από φορτηγό που ξεφορτώνει χεεχεχε
Σταθη ,ο κυβισμος παρεμεινε στα 4000cc ?
Μηπως το μοτερακι αυτο ειναι μια απαντηση στην audi...
άντε γιατί είναι ωραίο το θέμα ... να μη μείνετε με την αγωνία
Engine:
Engine type: V8
Capacity: 3,999 ccm
Bore x stroke: 92 x 75.2 mm
Compression: 12.0 : 1
Max. output: approx. 480 bhp at 8,300 rpm
Max. torque: approx. 460 Nm at approx. 5,500 rpm
Max. engine speed: 8,500 rpm
Cylinder block: Aluminium
Electronics:
Engine management: BMW ECU408 with two high-performance micro-processors; individual cylinder injection; pit speed limiter function; quick shift function; EML; integrated traction control; VANOS control unit; electronic network monitoringτο πράμα ΠΩΛΕΙΤΑΙ επίσημα από τη BMW και είναι ομολογκαρισμένο για την κλαση gt3As part of its customer racing programme, BMW Motorsport is offering private teams another attractive car from 2010: the BMW Z4 GT3. This sports car is an impressive addition to the BMW product range and offers drivers and teams the opportunity to compete in international and national championships in accordance with GT3 regulations – such as the FIA GT3 European Championship, International GT Open and the ADAC GT Masters – as well as in 24-hour endurance races.
The BMW Z4 GT3 is powered by a four-litre, eight-cylinder engine producing approximately 480 bhp. When it comes to electronics, the private teams can look forward to innovative BMW solutions, which have proven themselves in the BMW M3 GT2: the engine is controlled by the modern ECU 408, while the Power400 control unit is responsible for operating all actuators. The transmission takes place via a sequential, six-speed gearbox. The scope of delivery also includes rims with locking and safety clips, as well as racing ABS and optional air conditioning.
The BMW Z4 GT3 in its racing version is available from the second quarter of 2010 at an estimated price of 298,000 Euro (plus VAT). If interested, please send an email to Z4GT3@bmw-motorsport.com or send a fax to +49 89 382 208 55.
αν θέλεις να τρεξεις στην gt2 ή gt4 υπάρχουν τα αντίστοιχα ομολογκαρισμένα Μ3 Ε92
chief (06-04-10), m-power_01 (05-03-10), Panos 316T (24-03-10), Stathis (05-03-10), Thomelef (05-03-10)
Αρα απο 4000κ.εκ 480 αλογα ειναι ...απαντηση!
Ευχαριστω Βαγγελη
p.s. φαντάζομαι κάποιοι ΕΙΔΙΚΟΙ θα μας πούνε ότι βγάζουν 485 άλογα από το V8 με ειδικά προγράμματα κλπ κλπ χαχαχαχαχαχαχα ... και τι να πούμε εμείς που δε ξέρουμε ΟΥΤΕ ΤΟ ΚΡΑΜΑ του μπλόκ !!!! ...χαχαχαχαχαχαχ ... σιγά μη ξέρει η BMW που λέει ότι είναι αλουμίνιο !!!!! .... εδώ μιλάμε για ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ μηχανικούς βελτιωτές !!!! χαχαχαχαχαχα
I want....
476 υποσχονται οι "ειδικοι γερμανοι βελτιωτες" απο τον S65...
τους εφαγε στο φτερο το ντιβιζιον για 4 αλογα...![]()
![]()
Z4 DCT (05-03-10)