Πίσω από τις λέξεις του παραπάνω ποστ δεν κρύβεται ο Αλέξης, αλλά η επικείμενη λήξη της συνεργασίας της BMW με την PSA, μιας και πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε η υπογραφή memorandum of understanding μεταξύ BMW και ΤΟΥΟΤΑ που όπως όλα δείχνουν θα οδηγηθεί σε συνεργασία.
Οι λόγοι είναι πολλοί:
1. Αρχικά η συνεργασία BMW - PSA ήταν για ένα μοτέρ, τον 1.6Τ, το λεγόμενο και prince, το οποίο όμως δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα αξιόπιστο, λόγω ενός ζητήματος στην καδένα/ιμάντα (δε θυμάμαι τι απ' τα δύο έχει) του χρονισμού και κάποια ακόμα μικροπροβληματάκια. Ο στόχος πωλήσεων - παραγωγής ήταν κατά 15 - 20% μεγαλύτερος από αυτό που καταφέρανε και το όλο εγχείρημα δεν ήταν τόσο αποδοτικό.
2. Στα μελλοντικά σχέδια ήταν η περαιτέρω ανάπτυξη της εν λόγω συνεργασίας για την επέκταση της ΜΙΝΙ χρησιμοποιώντας πλατφόρμες της PSA. Αυτό όμως ναυάγησε για λόγους ανταγωνιστικότητας, όταν μαθεύτηκε ότι η VAG ετοιμάζει την MQB πλατφόρμα που πάνω της θα πατάει το μισό VAG. Αυτό οδήγησε την BMW (και με καθυστέρηση την Mercedes) στην εξέλιξη δύο modular πλατφορμών. Στην περίπτωση της BMW τα πάντα όλα από σειρά 5 και πάνω (μέχρι και Rolls Royce Ghost) πατάνε πλέον σε μία πλατφόρμα, και όλα τα πισωκίνητα από σειρά 3 και κάτω στη δεύτερη. Αυτή τη στιγμή είναι στη φάση της εξέλιξης η νέα πλατφόρμα της ΜΙΝΙ, πάνω στην οποία θα πατήσει το Cooper τρίτης γενιάς, μαζί με όλα τα παράγωγα του (Coupe/ Cabrio/ Countryman/ Clubman/ Clubvan/
Club soda/ κλπ) και οι πολυμορφικοί άσσοι και νέα Χ1 που δεν θα έχουν πλέον την επιλογή της τετρακίνησης.
3. Η συνεργασία με την ΤΟΥΟΤΑ είναι πολλά υποσχόμενη στους τομείς των υβριδικών και της μαζικής παραγωγής carbon monocoque στην οποία η BMW επένδυσε απίστευτα χρήματα. Η ΤΟΥΟΤΑ έχει να κερδίσει πρόσβαση στην γραμμή αυτή παραγωγής της SGL Group, άρα πολύ μειωμένο κόστος, και τους τετρακύλινδρους ντίζελ της BMW για χρήση στα μοντέλα της (όχι όμως στη lexus), ενώ η BMW έχει να κερδίσει πρόσβαση στην ομολογουμένως εξαιρετική υβριδική τεχνολογία της ΤΟΥΟΤΑ και επίσης πρόσβαση στην τεχνολογία παραγωγής CFRP εξαρτημάτων που εξέλιξε η LEXUS για την LF-A.
Αντίθετα η PSΑ αποδείχθηκε πολύ μικρή και λίγη για να ανταποκριθεί στη συνεργασία με την BMW. Οι μαζικές απολύσεις που ανακοίνωσαν είναι μια προσπάθεια να προλάβουν τις ζημιές που έχουν προβλέψει για τα επόμενα 3 χρόνια.
Ανάλυση για το
γιατί η PSA πάει κατά διαόλου υπάρχει πρόχειρη και θα γραφτεί κατά παραγγελία, αν υπάρχει ενδιαφέρον 