Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 19

Θέμα: Η PSA Peugeot Citroen απολύει 8.000 εργαζόμενους

  1. #1
    Εγγραφή
    24-12-09
    Μηνύματα
    4.206
    Thanked
    7582
    Rides
    0

    Προεπιλογή Η PSA Peugeot Citroen απολύει 8.000 εργαζόμενους

    Σοκ στη Γαλλία από κύμα μαζικών απολύσεων


    Σοκ έχει προκαλέσει στην κυβέρνηση Ολάντ και ανησυχία στο σύνολο της κλυδωνιζόμενης από την οικονομική κρίση βιομηχανικής παραγωγής της Γαλλίας η χθεσινή ανακοίνωση της γαλλικής PSA Peugeot Citroen ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα προχωρήσει σε συνολικά 8.000 απολύσεις και θα κλείσει ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης.

    Οπως ανέφερε στη συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας Φιλίπ Βαρέν, το εργοστάσιο στο Ολνέ κοντά στο Παρίσι, στο οποίο εργάζονται 3.000 εργάτες, θα σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων το 2014 σε μια προσπάθεια να αναδιοργανωθεί η δυνατότητα παραγωγής εντός της Γαλλίας που έχει η εταιρεία.

    Επιπλέον, ένα δεύτερο εργοστάσιο στη Ρεν θα απολύσει 1.400 από τους 5.600 εργαζομένους του, εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης για τα μεγάλα μοντέλα της εταιρείας, όπως το Peugeot 508 και το Citroen C5, ενώ θα απολυθούν και άλλοι 3.600 εργαζόμενοι σε διάφορες θέσεις της εταιρείας.


    Το εργοστάσιο στο Ολνέ θα είναι το πρώτο εργοστάσιο αυτοκινήτων που θα κλείσει στη Γαλλία τα τελευταία 20 χρόνια και πολλοί φοβούνται ότι, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στην Ευρώπη, το παράδειγμα της Peugeot θα ακολουθήσουν και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Fiat, η Renault και η Opel.

    Βέβαια οι απολύσεις στην Peugeot είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου, καθώς αντίστοιχες ανακοινώσεις έχουν γίνει από τη φαρμακοβιομηχανία Sanofi (2.000 απολύσεις), την Air France (5.000 απολύσεις μέχρι το 2013) και τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας Baouygues και Vivendi.

    Η εξέλιξη αυτή αποτελεί και το πρώτο σοβαρό τεστ του νέου Γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολάντ και της κυβέρνησής του, αφού ένας από τους στόχους που είχε θέσει στην προεκλογική του εκστρατεία ήταν η αναζωογόνηση της βιομηχανικής παραγωγής.

    Πρώτη αντίδραση
    Ως μια πρώτη αντίδραση η κυβέρνηση γνωστοποίησε ότι εξετάζει το σχέδιο της εταιρείας και ότι θα διασφαλίσει πως η Peugeot θα πρέπει να βρει θέσεις εργασίας για τους απολυμένους του εργοστασίου της Ολνέ.

    Επιπλέον ο Γάλλος πρωθυπουργός Ζαν-Μαρκ Ερό δήλωσε σοκαρισμένος από την ανακοίνωση της εταιρείας και ανέφερε ότι μέχρι τις 25 Ιουλίου η κυβέρνηση θα παρουσιάσει ένα αναλυτικό σχέδιο για την ενίσχυση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

    Ο ίδιος, πάντως, ο Φιλίπ Βαρέν στην ανακοίνωση της απόφασης της εταιρείας ανέφερε πως αποκλείεται οποιαδήποτε περαιτέρω δανειοδότηση της Peugeot και οποιαδήποτε προσπάθεια να πάρει το κράτος μέρος της επιχείρησης. Σύμφωνα με τον Βαρέν, οι καθαρές ζημιές της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο θα ανακοινωθούν σύντομα, ενώ οι λειτουργικές ζημιές ανέρχονται σε 700 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το 2011 η Peugeot είχε ανακοινώσει επιπλέον 6.000 απολύσεις, στις οποίες περιλαμβάνονταν και 2.500 θέσεις εργασίας εξωτερικών συνεργατών.

    ΕΠΙ ΠΟΔΟΣ ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ
    Το σχέδιο υπήρχε από πέρυσι

    Σεισμό για την απασχόληση στη Γαλλία χαρακτήρισε την απόφαση της PSA Peugeot Citroen ο επικεφαλής του μεγαλύτερου συνδικάτου της χώρας της CGT, Μπερνάρ Τιμπό, ο οποίος καταφέρθηκε μεταξύ άλλων και κατά της κυβέρνησης Ολάντ, κατηγορώντας την ότι δεν κράτησε σκληρή στάση απέναντι στο σχέδιο της εταιρείας και δεν έχει λάβει μέτρα για να μη γίνονται απολύσεις. Η σκληρότερη δήλωση από πλευράς κυβέρνησης για το θέμα έγινε από την υπουργό Κοινωνικών Υποθέσεων Μαριζόλ Τουρέν, η οποία χαρακτήρισε «απαράδεκτες» τις απολύσεις από μια εταιρεία που έχει κερδίσει δισεκατομμύρια από την κρατική στήριξη τα τελευταία χρόνια.

    Η διαρροή

    Αξίζει επίσης να σημειωθεί εδώ ότι ήδη από πέρυσι είχε διαρρεύσει έγγραφο για κλείσιμο του εργοστασίου στο Ολνέ, όμως σύμφωνα με την κυβέρνηση η ανακοίνωση έγινε μετά τις προεδρικές εκλογές, ύστερα από σχετικό αίτημα του Νικολά Σαρκοζί προς τον ίδιο τον Φιλίπ Βαρέν.

    Τέλος η κυβέρνηση θα έχει μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για τα οικονομικά της Peugeot σε δύο εβδομάδες, αφού τότε θα γνωστοποιήσει το πόρισμά του ο ειδικός ελεγκτής που έχει οριστεί από την κυβέρνηση για την εταιρεία.

    ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

    https://www.ethnos.gr

  2. The Following User Says Thank You to Samaro For This Useful Post:

    nikos1400 (13-07-12)

  3. #2
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Θεσ/νίκη
    Ηλικία
    48
    Μηνύματα
    3.294
    Thanked
    7815
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Πλησιάζει και η ωρα της Γερμανίας !! Μήπως και βάλουν μυαλό.

  4. The Following User Says Thank You to Konstantinos E60 For This Useful Post:

    black_beauty (13-07-12)

  5. #3
    Εγγραφή
    28-05-10
    Περιοχή
    Patra, Greece
    Μηνύματα
    1.930
    Thanked
    3252
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Πίσω από τις λέξεις του παραπάνω ποστ δεν κρύβεται ο Αλέξης, αλλά η επικείμενη λήξη της συνεργασίας της BMW με την PSA, μιας και πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε η υπογραφή memorandum of understanding μεταξύ BMW και ΤΟΥΟΤΑ που όπως όλα δείχνουν θα οδηγηθεί σε συνεργασία.

    Οι λόγοι είναι πολλοί:

    1. Αρχικά η συνεργασία BMW - PSA ήταν για ένα μοτέρ, τον 1.6Τ, το λεγόμενο και prince, το οποίο όμως δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα αξιόπιστο, λόγω ενός ζητήματος στην καδένα/ιμάντα (δε θυμάμαι τι απ' τα δύο έχει) του χρονισμού και κάποια ακόμα μικροπροβληματάκια. Ο στόχος πωλήσεων - παραγωγής ήταν κατά 15 - 20% μεγαλύτερος από αυτό που καταφέρανε και το όλο εγχείρημα δεν ήταν τόσο αποδοτικό.

    2. Στα μελλοντικά σχέδια ήταν η περαιτέρω ανάπτυξη της εν λόγω συνεργασίας για την επέκταση της ΜΙΝΙ χρησιμοποιώντας πλατφόρμες της PSA. Αυτό όμως ναυάγησε για λόγους ανταγωνιστικότητας, όταν μαθεύτηκε ότι η VAG ετοιμάζει την MQB πλατφόρμα που πάνω της θα πατάει το μισό VAG. Αυτό οδήγησε την BMW (και με καθυστέρηση την Mercedes) στην εξέλιξη δύο modular πλατφορμών. Στην περίπτωση της BMW τα πάντα όλα από σειρά 5 και πάνω (μέχρι και Rolls Royce Ghost) πατάνε πλέον σε μία πλατφόρμα, και όλα τα πισωκίνητα από σειρά 3 και κάτω στη δεύτερη. Αυτή τη στιγμή είναι στη φάση της εξέλιξης η νέα πλατφόρμα της ΜΙΝΙ, πάνω στην οποία θα πατήσει το Cooper τρίτης γενιάς, μαζί με όλα τα παράγωγα του (Coupe/ Cabrio/ Countryman/ Clubman/ Clubvan/ Club soda/ κλπ) και οι πολυμορφικοί άσσοι και νέα Χ1 που δεν θα έχουν πλέον την επιλογή της τετρακίνησης.

    3. Η συνεργασία με την ΤΟΥΟΤΑ είναι πολλά υποσχόμενη στους τομείς των υβριδικών και της μαζικής παραγωγής carbon monocoque στην οποία η BMW επένδυσε απίστευτα χρήματα. Η ΤΟΥΟΤΑ έχει να κερδίσει πρόσβαση στην γραμμή αυτή παραγωγής της SGL Group, άρα πολύ μειωμένο κόστος, και τους τετρακύλινδρους ντίζελ της BMW για χρήση στα μοντέλα της (όχι όμως στη lexus), ενώ η BMW έχει να κερδίσει πρόσβαση στην ομολογουμένως εξαιρετική υβριδική τεχνολογία της ΤΟΥΟΤΑ και επίσης πρόσβαση στην τεχνολογία παραγωγής CFRP εξαρτημάτων που εξέλιξε η LEXUS για την LF-A.

    Αντίθετα η PSΑ αποδείχθηκε πολύ μικρή και λίγη για να ανταποκριθεί στη συνεργασία με την BMW. Οι μαζικές απολύσεις που ανακοίνωσαν είναι μια προσπάθεια να προλάβουν τις ζημιές που έχουν προβλέψει για τα επόμενα 3 χρόνια.

    Ανάλυση για το γιατί η PSA πάει κατά διαόλου υπάρχει πρόχειρη και θα γραφτεί κατά παραγγελία, αν υπάρχει ενδιαφέρον

  6. The Following 8 Users Say Thank You to GiannisRob For This Useful Post:

    bill_m3 (13-07-12), Eleni (13-07-12), ghost-rider (15-07-12), katsaraios (14-07-12), nikos1400 (13-07-12), PANOS-E60 (13-07-12), S8N (14-07-12), Samaro (13-07-12)

  7. #4
    Εγγραφή
    26-03-10
    Περιοχή
    Athens
    Μηνύματα
    5.698
    Thanked
    18827
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Αν δε σου κάνει κόπο γράψε βρε Γιάννη...

  8. #5
    Εγγραφή
    05-02-10
    Περιοχή
    Γερακας
    Μηνύματα
    5.944
    Thanked
    12384
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    πολυ ενδιαφερον Γιάννη. Οποτε μπορεις δωσε τη συνέχεια.

  9. #6
    Εγγραφή
    19-05-10
    Περιοχή
    ATHENS-GREECE
    Μηνύματα
    1.855
    Thanked
    3074
    Rides
    1

    Smile .....

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο GiannisRob Εμφάνιση μηνυμάτων
    Πίσω από τις λέξεις του παραπάνω ποστ δεν κρύβεται ο Αλέξης, αλλά η επικείμενη λήξη της συνεργασίας της BMW με την PSA, μιας και πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε η υπογραφή memorandum of understanding μεταξύ BMW και ΤΟΥΟΤΑ που όπως όλα δείχνουν θα οδηγηθεί σε συνεργασία.

    Οι λόγοι είναι πολλοί:

    1. Αρχικά η συνεργασία BMW - PSA ήταν για ένα μοτέρ, τον 1.6Τ, το λεγόμενο και prince, το οποίο όμως δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα αξιόπιστο, λόγω ενός ζητήματος στην καδένα/ιμάντα (δε θυμάμαι τι απ' τα δύο έχει) του χρονισμού και κάποια ακόμα μικροπροβληματάκια. Ο στόχος πωλήσεων - παραγωγής ήταν κατά 15 - 20% μεγαλύτερος από αυτό που καταφέρανε και το όλο εγχείρημα δεν ήταν τόσο αποδοτικό.

    2. Στα μελλοντικά σχέδια ήταν η περαιτέρω ανάπτυξη της εν λόγω συνεργασίας για την επέκταση της ΜΙΝΙ χρησιμοποιώντας πλατφόρμες της PSA. Αυτό όμως ναυάγησε για λόγους ανταγωνιστικότητας, όταν μαθεύτηκε ότι η VAG ετοιμάζει την MQB πλατφόρμα που πάνω της θα πατάει το μισό VAG. Αυτό οδήγησε την BMW (και με καθυστέρηση την Mercedes) στην εξέλιξη δύο modular πλατφορμών. Στην περίπτωση της BMW τα πάντα όλα από σειρά 5 και πάνω (μέχρι και Rolls Royce Ghost) πατάνε πλέον σε μία πλατφόρμα, και όλα τα πισωκίνητα από σειρά 3 και κάτω στη δεύτερη. Αυτή τη στιγμή είναι στη φάση της εξέλιξης η νέα πλατφόρμα της ΜΙΝΙ, πάνω στην οποία θα πατήσει το Cooper τρίτης γενιάς, μαζί με όλα τα παράγωγα του (Coupe/ Cabrio/ Countryman/ Clubman/ Clubvan/ Club soda/ κλπ) και οι πολυμορφικοί άσσοι και νέα Χ1 που δεν θα έχουν πλέον την επιλογή της τετρακίνησης.

    3. Η συνεργασία με την ΤΟΥΟΤΑ είναι πολλά υποσχόμενη στους τομείς των υβριδικών και της μαζικής παραγωγής carbon monocoque στην οποία η BMW επένδυσε απίστευτα χρήματα. Η ΤΟΥΟΤΑ έχει να κερδίσει πρόσβαση στην γραμμή αυτή παραγωγής της SGL Group, άρα πολύ μειωμένο κόστος, και τους τετρακύλινδρους ντίζελ της BMW για χρήση στα μοντέλα της (όχι όμως στη lexus), ενώ η BMW έχει να κερδίσει πρόσβαση στην ομολογουμένως εξαιρετική υβριδική τεχνολογία της ΤΟΥΟΤΑ και επίσης πρόσβαση στην τεχνολογία παραγωγής CFRP εξαρτημάτων που εξέλιξε η LEXUS για την LF-A.

    Αντίθετα η PSΑ αποδείχθηκε πολύ μικρή και λίγη για να ανταποκριθεί στη συνεργασία με την BMW. Οι μαζικές απολύσεις που ανακοίνωσαν είναι μια προσπάθεια να προλάβουν τις ζημιές που έχουν προβλέψει για τα επόμενα 3 χρόνια.

    Ανάλυση για το γιατί η PSA πάει κατά διαόλου υπάρχει πρόχειρη και θα γραφτεί κατά παραγγελία, αν υπάρχει ενδιαφέρον
    Xαχαχαχα για το πρωτο,ενδιαφερομαι συνονοματε για το δευτερο μιας και τα PEUGEOT τα εχω τιμησω στο παρελθον και θα τα τιμω οσο μπορω στην σειρα 205-106 σε rallye και GTI.
    insane in the ///Midbrain

  10. #7
    Εγγραφή
    30-12-09
    Περιοχή
    Αθηνα-Λαρισα
    Μηνύματα
    6.766
    Thanked
    8291
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    το 1.6t του psa ειναι με καδενα και ειχε θεμα με τον τεντωτηρα της καδενας, επισης ειχαν βγαλει και αλλα πολλα μικροπροβληματα!και πολλα εγκεφαλοηλεκτρικα επεισοδια!!

  11. The Following 2 Users Say Thank You to spar@ For This Useful Post:

    GiannisRob (13-07-12), S8N (13-07-12)

  12. #8
    Εγγραφή
    28-05-10
    Περιοχή
    Patra, Greece
    Μηνύματα
    1.930
    Thanked
    3252
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο spar@ Εμφάνιση μηνυμάτων
    το 1.6t του psa ειναι με καδενα και ειχε θεμα με τον τεντωτηρα της καδενας, επισης ειχαν βγαλει και αλλα πολλα μικροπροβληματα!και πολλα εγκεφαλοηλεκτρικα επεισοδια!!
    Α μπράβο. Φχαριστώ για τη διευκρίνηση Σπύρο.

    Το συγκεκριμένο μοτέρ είχε περάσει ανάκληση στην απο 'κει μεριά του Ατλαντικού για το ζήτημα με τοντεντωτήρα της καδένας. Από 'δω όμως τίποτα. Και το κόστος είναι αρκετά σημαντικό!

    Την ανάλυση περί Peugeot θα την γράψω σε λιγάκι, αφού υπάρχει ενδιαφέρον

  13. The Following User Says Thank You to GiannisRob For This Useful Post:

    spar@ (13-07-12)

  14. #9
    Εγγραφή
    28-05-10
    Περιοχή
    Patra, Greece
    Μηνύματα
    1.930
    Thanked
    3252
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο PANOS-E60 Εμφάνιση μηνυμάτων
    πολυ ενδιαφερον Γιάννη. Οποτε μπορεις δωσε τη συνέχεια.
    Μεταξύ σοβαρού και αστείου πάντως, Πάνο, η BMW είναι πιστεύω ένα εξαιρετικό case study για τον πολύπλοκο χώρο της βιομηχανίας αυτοκινήτων.

    Έχει κάνει πολλές σωστές και άλλες τόσες αποτυχημένες κινήσεις στο παρελθόν, και είναι ίσως από τις λίγες εταιρίες που ουσιαστικά επικοινωνούν με την αγορά.

    Το πιο πρόσφατο, κατ' εμέ, κεφάλαιο σε αυτό το case study, είναι αυτό της εξαγοράς ποσοστού της SGL από την Skion, την επενδυτική εταιρία της Suzanne Klatten. To πατρώνυμο της κυρίας είναι Quandt, οπότε νομίζω ότι καταλαβαίνουμε ποια η σχέση της με την BMW. Το "ωραίο" σε αυτή την υπόθεση είναι πως η VAG αγόρασε και αυτή ένα ποσοστό της SGL, ωθώντας ουσιαστικά την BMW με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να ξοδέψει ένα μεγάλο μέρος από το διαθέσιμο ρευστό, που διαφορετικά θα πήγαινε σε έρευνα και ανάπτυξη, για την αύξηση του ποσοστού της στην SGL, έτσι ώστε να προστατέψει την επένδυση της, με το να μην αφήσει την VAG, να εξαγοράσει μεγαλύτερο ποσοστό από εκείνη. Εν τέλει η VAG κατάφερε να βάλει τον άνθρωπο της στο Board of Directors, τον οποίο όμως αναγκάστηκε να αποσύρει, μετά από απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου. Μετά απ' όλα αυτά, το ότι η BMW αναγκάστηκε να συμμαχήσει με την Toyota, βάζοντας την και αυτή ουσιαστικά συνέταιρο στην SGL, δείχνει να βγάζει κάποιο νόημα.

    Γενικά, πολύ ενδιαφέρον θέμα και πιστεύω είχα γράψει κάποια πράγματα πριν καιρό εδώ...

  15. The Following 3 Users Say Thank You to GiannisRob For This Useful Post:

    bill_m3 (13-07-12), PANOS-E60 (13-07-12), S8N (13-07-12)

  16. #10
    Εγγραφή
    28-05-10
    Περιοχή
    Patra, Greece
    Μηνύματα
    1.930
    Thanked
    3252
    Rides
    0

  17. The Following 2 Users Say Thank You to GiannisRob For This Useful Post:

    bill_m3 (13-07-12), S8N (13-07-12)

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP