alexk (05-10-10), ghost-rider (05-10-10), PSDEDES (05-10-10), spar@ (14-10-10)
Σύμφωνα με τη λίστα το passat έχει 32,400 Nm/deg. Επειδή τυχαίνει να έχω ένα, όντως αφήνει αίσθηση πολύ δεμένου αυτοκινήτου, και δείχνει πιο στιβαρό από το 46άρι m3. Τα (μη αξιόπιστα) νούμερα λένε πως το passat είναι σχεδόν 150% πιο άκαμπτο από το 46άρι, στην πράξη βέβαια τα πράγματα δεν φαίνονται τόσο τραγικά για το m3. Αντιθέτως σε απαιτητική οδήγηση δεν αισθάνεσαι το πλαίσιο να στρεβλώνει και το αμάξι δείχνει απόλυτα ομοιογεννές. Η παρατήρηση ότι το Passat δείχνει πιο στιβαρό οφείλεται κυρίως στην αίσθηση που αφήνει η οδήγηση των δύο αυτοκινήτων σε χαλαρούς ρυθμούς και σε αυτή την αίσθηση συμβάλουν επίσης η καλύτερη ηχομόνωση, η απουσία τριγμών στο εσωτερικό και η ποιότητα κύλισης του Vw.
Πάντως ποτέ δεν κατάλαβα γιατί η Bmw να βάλει ανακλεινόμενα στο m3 είναι εντελώς άχρηστα και αντιτίθενται στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου....τεσπα....
"There was s'thing of a sweet spot around the turn of the millennium, during which BMW produced two seminal masterpieces that have never quite bettered by their successors - the E46 ///M3 and the E39 ///M5" [BMW Car, 01/14]
Καποια στιγμη διαβαζα παρουσιαση του convertible Μ3 σε ενα περιοδικο. Ο δημιοσιογραφος περιεγραφε οτι στο δρομο, παρολες τις ενισχυσεις του καμπριο, αισθανεσαι πιθανον καποιες μικρες παραμορφωσεις. Χαρακτηριστικα ελεγε οτι ειναι αναμενομενο δεδομενου οτι εχει αρκετα μικροτερη στρεπτικη ακαμψια απο το 4πορτο, ενω αντιθετα το κουπε ειχε ...% παραπανω απο το τετραπορτο. Δεν θυμαμαι ποσο ειναι αυτο το νουμερο και οσο και αν ξεφυλλιζω παλια περιοδικα δεν πετυχαινω το συγκεκριμενο αρθρο. Με καθε επιφυλαξη θα πω οτι ηταν κοντα στο 50%(40 κατι) πανω το κουπε αλλα δεν ειμαι σιγουρος. Χαρακτηριστηκα παντως ελεγε οτι στο κουπε της bmw η ακαμψια ανεβαινει πολυ περισσοτερο απο οτι σε ενα αλλο μοντελο που απο τετραπορτο γινεται τριπορτο. Και αυτο γιατι οι αλλαγες ειναι εκτεταμενες και δεν περιοριζονται στο κλεισιμο μιας πορτας.
Θα συνεχισω να ψαχνω. Φυσικα και αυτο δεν μπορει να θεωρηθει αξιοπιστο. Η bmw δεν ανακοινωνει κατι?
Θα ειχε ενδιαφερον να βαλεις στο passat μια αναρτηση ιδιας σκληροτητας με του Μ και στη συνεχεια νι γινει η συγκριση. Οσο πιο μαλακη ειναι η αναρτηση ενος αυτοκινητου τοσο πιο ακαμπτο δειχνει. Δεν ειναι αντικειμενικο. Και δεν θελω να θιξω το passat. Αλλωστε ειμαι λιγο λατρης του VAG. Αλλα τα νουμερα αυτης της λιστας δεν υπαρχουν, και φυσικα σε καμια περιπτωση το passat δεν ειναι 150% πιο στιφ απο το Μ3.
m-power_01 (05-10-10)
ghost-rider (05-10-10), m-power_01 (05-10-10)
Απο πολυ εγκυρη πηγη, εμαθα σημερα τα εξης:
Στρεπτικη ακαμψια - structural rigidity/body stiffness
Mercedes Benz E-Klasse: 29,500nm/degree
BMW 5 Series F10: approx. 35,500nm/degree
BMW 5 Series E60: 24,000nm/degree.
Alfa Romeo 159: 32,000nm/degree
*Η F10 ειναι 55% βελτιωμενη σε σχεση με την Ε60.
BMW E90/91 structure: approx. 22,500nm/degree
Επισης, την ιστορια με την στρεπτικη ακαμψια της Ε39 σε σχεση με την Ε34 την ξερετε? Η Ε39 εχει 80% πανω στρεπτικη ακαμψια και ζυγιζει μονο 7 κιλα πανω απο την Ε34. Ο λογος ειναι οτι η Ε39 σχεδιαστικε σε CAD προγραμμα και τοποθετηθηκε χαλυβας υψηλης αντοχης σε στρατηγικα σημεια με τη βοηθεια υπολογιστη, και οχι στο περιπου οπως στην Ε34.
* Αρα δεδομενου οτι η BMW ειχε ανακοινωσει οτι η Ε90/1 ειναι περιπου 40% ποιο ακαμπτη απο την Ε46, τοτε τα νουμερα που αμφισβητει ο ηλιας, δειχνουν μαλλον εγκυρα
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη GiannisRob : 07-10-10 στις 19:36
BILL007 (07-10-10)
Παντως για να βγαλεις 22500 πολλαπλασιασμενο με 1,4(ανοδος 40%), θες ενα νουμερο γυρω στα 16 χιλιαρικα που δεν το χεις. Καπου στα 13.000 ειναι το ενα που εχεις και στα 18.000 το αλλο.
Λεω εγω τωρα. Και ας λες οτι δειχνουν εγκυρα τα νουμερα που αμφισβητω. Καποιος καπου πιο πανω αναφερε το νουμερο που σου λειπει ομως! Προτεινω να περιμενουμε απαντηση του.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ghost-rider : 08-10-10 στις 00:00
Λοιπον, εξηγουμαι, για να μην παρεξηγουμαι.
Τα νουμερα που αναφερω στο ποστ #57 ειναι 100% εγκυρα. Οσο για το 40% πανω της Ε90/1 σε σχεση με την Ε46, θυμαμαι οτι αυτο ειχε ανακοινωθει στο πρωτο αναλυτικο press release της BMW οταν πρωτοκυκλοφορησε η Ε90. Απ'οτι θυμαμαι δεν ξεκαθαριζε αν εννοουσε 40% πανω απο το σενταν Ε46, ή τι αλλο.
Μπορει να εννοουσε 40% πανω απο το μεσο ορο των Ε46, μπορει να εννοουσε 40% πανω απο το Ε46 σενταν, οποτε αυτο να ειχε ακαμψια 16000 (τοσο βγαινει) και η λιστα που συζηταμε να ειναι λαθος. Δεν ξερω τι ακριβως παιζει, παντως οτι λεω στο ποστ #57 ειναι 100% εγκυρα!
BILL007 (08-10-10), m-power_01 (08-10-10)