Το Μ3 εχει stock τελικο που ειναι παραδειγμα προς μελετη για το πως πρεπει να ειναι σχεδιασμενο ενα τελικο. Ειναι το μοναδικο τελικο (και το εννοω) που λογω σωστης σχεδιασης δεν εχει βομβο χαμηλα (droning) χωρις να στραγγαλιζει τα καυσαερια ψηλα. Σε ατμοσφαιρικες εφαρμογες ΔΕΝ το αλλαζουμε εκτος αν μας ενδιαφερει αλλη χροια ηχου και καποια κιλα μειωμενου βαρους. Αλογα απο αλλαγη τελικου ΔΕΝ παιρνουμε.
Το x-pipe και αυτο σε ατμοσφαιρικες εφαρμογες δεν προσφερει και τιποτα το ιδιαιτερο απο αποδοση, κυριως αλλαγη σε ηχο. Το μαμα ειναι αριστο ροικα αλλα αρκετα raspy και σε αλλους αρεσει, σε αλλους οχι. Αυτο ειναι προβλημα οταν συνδυαζεται με ελευθερο τελικο γιατι με το stock το rasp ποτε δεν γινεται υπερβολικο.
Οι καταλυτες ειναι το μονο κομματι της εξατμισης που εχει κερδος σε αποδοση. Το λαμπακι που πιθανον να αναψει με την αλλαγη δεν επηρεαζει την αποδοση καθως η DME παιρνει δεδομενα απο τους pre-cat sensors και οχι απο τους post-cat για τυχον διορθωσεις. Αυτο το προβλημα(λαμπακι) μπορει να διορθωθει (post-cat sensors delete,το εχω ηδη κανει στο δικο μου).
Επειδη ομως οι καταλυτες ειναι αρκετα ακριβοι υπαρχει και η ενδιαμεση λυση (για οποιον δεν εχει προβλημα να λειτουργει χωρις) να μπει στην θεση των καταλυτων το section 1 της AP που εχει resonators αντι καταλυτες (και βοηθα και στην μειωση του rasp για οποιον εχει aftermarket τελικο) και ειναι ακομη πιο ελευθερο απο τους καταλυτες. Υπαρχει βεβαια και η λυση με σκετους σωληνες που ειναι ακομη πιο φθηνη αλλα με αυξημενο θορυβο και rasp. Και αυτο σε αλλους αρεσει, σε αλλους οχι.
https://www.agency-power.com/catalog...5-p-48054.html