Για όσους έσπευσαν να μου βάλουν απουσία, Bueller's back.
Έχετε δει κυλινδροκεφαλή από Μ54 με 300Κ km?
PXL_20230429_104925594.jpg
Not great, not terrible.
Είχα κάνει επισκευή στο vanos (συμπεριλαμβανομένου του anti rattle κιτ) πέρυσι την άνοιξη, με το κιτάκι του Beisan. Τα ίδια χάλια μέσα, απλώς μετά έκανα και ένα engine flush το οποίο κάτι φαίνεται να καθάρισε.
Τώρα, μιας και βγήκαν οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι για να μπουν οι Schrick, άλλαξα ελατήρια βαλβίδων, τσιμουχάκια βαλβίδων και υδραυλικά ωστήρια.
Η Schrick μου έγραψε πως δε χρειάζονται πιο σκληρά ελατήρια, οπότε αρκέστηκα στα εργοστασιακά. Από την ίδια τη Schrick πήρα και τα ωστήρια, ωστόσο αν και ήρθαν σε σακκουλάκια με το λογότυπο της εταιρείας πρέπει να είναι τα εργοστασιακά της ΙΝΑ.
Τα τσιμουχάκια, δυστυχώς, δεν τα φωτογράφησα για να δείτε σε τι κακά χάλια βρίσκονταν. Πέρα από πετρωμένα ήταν και παραμορφωμένα, σαν χωνιά, οπότε όλο το λάδι κατέληγε στους κυλίνδρους. Γενικά, είχαν γίνει σαν τον κώλο της Αλεξανδράτου μετά τη σαμπάνια. Το ίδιο και ο δικός μου κώλος, αφού πρόσθετα 1 λίτρο Motul 8100 στα 1000 km.
Ιδού με τους νέους εκκεντροφόρους, πριν τη συναρμολόγηση:
FB_IMG_1683176768944.jpg
Οι εργοστασιακοί είναι 240/226. Αυτοί που τοποθέτησα είναι 272/256. Θα συνιστούσα σε όποιον σκέφτεται να κάνει τέτοια αναβάθμιση, να προτιμήσει τους 264/248 καθώς οι άλλοι είναι εκτός μηχανικών ορίων vanos και η ρύθμιση δεν θα είναι η βέλτιστη. Όταν τους παρήγγειλα οι 264/248 δεν ήταν ετοιμοπαράδοτοι και δεν ήθελα να περιμένω. Αν ήξερα ότι ο Σπύρος θα έκανε 8 μήνες να με βάλει στο πρόγραμμα, θα τους είχα προτιμήσει.
Αυτή τη στιγμή πρέπει να βρω άμεσα χρόνο να φτιάξει ο εξατμισάς μου δυο αντάπτορες για wideband λ ώστε ο StefM5 να καταφέρει να το ρυθμίσει σωστά. Εδώ και μια εβδομάδα που το κυκλοφορώ φαίνεται ξεκάθαρα μια περαιτέρω ζωντάνια στις μεσαίες και υψηλές καθώς και μια ελάχιστη νωθρότητα στις χαμηλές. Ο ήχος του έχει αλλάξει πολύ. Θα προσπαθήσω να τραβήξω κάποιο βιντεάκι με action camera και όχι με κινητό, ώστε να ακούσετε.
Όσο είναι αρρύθμιστο, η κρύα εκκίνηση είναι λίγο προβληματική. Επίσης, καμιά φορά σβήνει ρολλάροντας προς το φανάρι. Στις αλλαγές ακούγονται μπουμπουνητά πίσω. Προφανώς εκτός από το μίγμα φταίει και το μεγάλο overlap, αλλά θα τα φτιάξει όλα ο γκουρού (Στέφανος).
Πάντως, όλα στρώνουν όσο το πιέζεις. Γουστάρει το στροφάρισμα όπως οι σαδομαζοχιστές γουστάρουν το μαστίγωμα. Τα διάκενα είναι οριακά, η βύθιση πήγε στα 10.9 χιλιοστά από τα 9.5, ελπίζω να μη φτιάξω κοπανιστή με τα σωθικά του μοτέρ.
Μετά τη ρύθμιση θα ακολουθήσει δυναμομέτρηση, όχι για να δούμε πόσο έδωσαν χταπόδια, εισαγωγές, πολλαπλές και εκκεντροφόροι σε ένα γηρασμένο μοτέρ που εκλιπαρούσε να πεθάνει για να αναγεννηθεί ως κουτάκια Monster ή ως τα θερμοδιακοπτόμενα αλουμίνια της κυρίας Καλλιόπης στο Αιγάλεω που χρηματοδοτήθηκαν κατά 70% από το Εξοικονομώ, αλλά για να δούμε πόσα θα δώσει το επόμενο μπάξιμο που περιμένει υπομονετικά στο γκαράζ τη σειρά του και γράφει πάνω ROTREX.
Πουτ@ν@ όλα. Sorry κυρία Καλλιόπη.