Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 275

Θέμα: 5W-40 Λάδια επιλογή?

Threaded View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #11
    Εγγραφή
    09-05-14
    Μηνύματα
    1.028
    Thanked
    626
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    οσον αφορα την επιλογη λαδιων μου εχω 3 προδιαγραφες-νορμες που πρεπει να τηρησω.

    llo4

    acea c3 - mid saps

    0-30,0-40,5-30,5-40

    για το τριτο εχω επιλεξει το 5-40.μετα απο πολυ ερευνα που εκανα κατεληξα οτι ειναι το καλυτερο για την μηχανη και τα διακενα και τις εξωτερικες θερμοκρασιες της χωρας μας.

    αυτο που με προβληματιζει ειναι η δευτερη, το acea c3 - mid saps. αν ξεφυγω απο την νορμα αυτη δεν εχει επιπτωση στον καταλυτη ,την μετρηση των καυσαεριων κ.λ.π.?


    για την πρωτη δεν με ενδιαφερει καθολου σαν λονγκλαιφ καθοτι δεν την τηρω σαν αλλαγη λαδιων,αλλαζω νωριτερα απο 10.000. επισης μετα απο ερευνα και διαβασμα καταλαβα οτι τα περισοτερα λαδια που υπαρχουν στην αγορα και μας τα πασαρουν οι εταιρειες και η μαμα δεν ειναι συνθετικα που αντεχουν σε πολλα χιλιομ. longlife..δλδ. το οτι δεν αντεχουν το ξερουμε και ολοι εδω μεσα σχεδον αλλαζουν πιο νωρις.αλλα το οτι τα λαδια που αγοραζουμε σαν συνθετικα με την ενοια οτι κρατουν τις ιδιοτητες τους ειναι λαθος

    υπαρχουν 5 κατηγοριες λαδιων :

    τα group 1,2 που ειναι απλα ορυκτελαια και δεν χρησιμοποιουνται πελον στα συνχρονα αυτοκινητα,ειναι τα παλαιου τυπου λαδια που κρατουσαμε το πολυ 4.000 χιλ.

    τα group 3 που ειναι ορυκτελαια αλλα εχουν υποστει επεξεργασια χημικη και συνθετονται σε διαφορετικα μορια στο εργαστηριο και ετσι προκυπτει ενα νεο προιον.αυτα επισης περιεχουν προσθετικα και ισως και στοιχεια απο το group 4( PAO BASED OILS).

    το group 4 εινα τα πραγματικα συνθετικα.εχουν σαν βαση χημικη συσταση εξολοκληρουν απο συνθεση σε εργαστηριο και προερχονται απο το συστατικο polyalphaolefins (PAO) και μερικους φυσικους εστερες.αυτα ειναι τα πραγματικα longlife.

    το group 5 που ειναι λαδια προερχομενα απο φυσικους,ζωικους και φυτικους εστερες, επισης πραγματικα συνθετικα με προσθετα απο polyalphaolefins σε μικρο ποσοστο.

    τα 1 και 2 δεν μας ενδιαφερουν, δεν ασχολουμαστε.

    στο 3 ανηκουν ολα αυτα τα λαδια που μιλαμε εδω.
    castrol edge-magnatec,motul,fuchs,liqui moly,mobil, κ.λ.π.

    .ομως δεν ηταν παντα ετσι.οταν πρωτοβγηκαν αυτα τα λαδια απο το group 3 ηταν κανονικα συνθετικα οπως το group 4.ολα αλλαξαν με μια μυνηση που εκανε η mobil στην castrol .η πρωτη εβγαζε κανονικα συνθετικα και τα πουλουσε ακριβα τοτε ,το 1998.η δευτερη εβαλε τον ορο συνθετικα ομως δεν ηταν πραγματικα συνθετικα,ηταν απο mineral oils,υδογοναθρακες και τα παραγωγα τους μαζι με καποια προσθετα.ηταν πιο οικονομικα στην παραγωγη τους ,τα πουλουσε πιο οικονομικα και ενω δεν ηταν συνθετικα ,χρησιμοποιουσε τον ορο.ετσι η mobil σου λεει χαζη ειμαι να πουλαω εγω πραγματικα συνθετικα πιο ακριβα και η castrol να πουλαει ''συνθετικα'' πιο οικονομικα? στα δικαστηρια ομως εχασε.η castrol παρουσιασε ενα τροπο παραγωγης απο απλα ορυκτελαια που οταν διασπωνται σε μικροτερα μορια υδρογονανθρακων μετα απο ΣΥΝΘΕΣΗ ποεκυπτε ενα προιον που μπορουσε να χρησιμοποιησει τον ορο συνθετικο.το δικαστηριο το δεχθηκε.ετσι μετα και οι αλλες εταιρειες προχωρησαν στον ιδιο τροπο παραγωγης και ονομασιας με το δικαιωμα που τους εδινε το προδεδικασμενο.ουσιαστικα με την προσθηκη των προσθετων ειναι κατηγορια group 1,2 με διαφορετικο τροπο συνθεσης και επεξεργασιας και προσθετων και ειναι ημισυνθετικα.ο νομος ομως τους επιτρεπει να τα ονομαζουν και full synthetic,100% synhtetic κ.α.

    μονο στην γερμανια δεν δεχθηκαν τον ορο αυτο και επεβαλαν στις εταιρειες να ξεχωρισουν στην ετικετα τους τα προιοντα τους οπως παλια.ετσι οταν δεν ειναι πληρως συνθετικα γραφουν advanced synthetic, synthetic και οχι full η' 100%.χαρακατηριστικο παραδειγμα ειναι το γερμανικο castrol το οποιο στην αμερικη κατασκευαζονταν με τις προδιαγραφες group 3 ενω στην γερμανια με τις προδιαγραφες 3/4 η' 4/3 οπως θελετε παρτε το,ηταν σαν βαση synhtetic base oil.αυτο το ανακαλυψαν αμερικανοι που εστειλαν δειγματα και απο το αμερικανικο και το γερμανικο castrol στην blackstone και ειδαν τις αναλυσεις. λενε οτι στην γερμανια επειδη ηταν διαφορετικο προιον το εδωσε στην elf στο εργοστασιο που εχει εκει να το παραγει.ειναι γνωστο εξαλου οτι η καστρολ βγαζει πλεον φαον λαδια σε εργοστασια και αλλων εταιρειων εκτος των δικων της.και αυτο κανουν και αλλες γνωστες μεγαλες εταιρειες.σημεια των καιρων!

    και υπαρχουν και εξαιρεσεις μεταξυ της ιδιας μαρκας/τυπου,διαφορετικου ιξωδες.καποια ας πουμε 0-40 μπορει να εχουν στοιχεια απο το 4 σαν βαση να ειναι δλδ. synthetic base oils from PAO, και το 0-30 να ειναι απο ορυκτελαια σαν βαση δλδ. γκρουπ 3.συνεβαινε στο mobil αυτο.

    γενικα τωρα δεν ειναι τιποτα ξεκαθαρο.ακομα και οι ιδιες οι συνταγες μπορει να αλλαξουν χωρις φυσικα να το ξερουμε εμεις.να νομιζουμε οτι αγοραζουμε γκρουπ 4 και μετα να το εχει γυρισει σε 3.
    ως επι το πλειστον κραταμε οτι η πλεοψηφια των λαδιων που αγοραζουμε σαν συνθετικα ειναι ημισυνθετικα, ανηκουν στο γκρουπ 3 και συμπεριφερονται σαν γκρουπ 3/4 αναλογα την χημικη τους συνθεση.αυτο που μας ενδιαφερει εδω ειναι οτι ειναι για πεταμα μετα 7-8000 χιλ. ,αναλογα βεβαια την χρηση και το περιβαλλον μπορει και πιο νωρις,ποτε πιο αργα.εχουν την ιδιοτητα να μην κρατανε το φιλμ προστασιας μετα απο αυτα τα χιλιο. αντιθετα τα προσθετικα τους δεν πειραζουν τις φλαντζες .

    παμε τωρα στα γκρουπ 4.και εκει ειναι θολο το τοπιο αλλα λιγοτερο.μπορει να ειναι 4/3 η' 4/5 αναλογα την υπολοιπη τους συσταση τους,σε ορυκτελαιο η' εστερες δλδ/ γκρουπ 5.παραδειγμα το repsol 5-40 ειναι 4/3.amsoil ,4/5 η' 5/4.κανενα δεν ειναι 4 σκετο,δεν υπαρχει γιατι πρεπει να υπαρχει πρστασια για τις φλαντζες.εχει ειπωθει οτι το στοιχειο αυτο το συνθετικο το PAO δεν ειναι φιλικο προς τις φλαντζες.υπαρχουν παραδειγματα ζημιων στο διαδικτυο.αυτα ομως τα λαδια ειναι λαδια για μεχρι 15.000,ειναι τα πραγματικα συνθετικα.με ευθυνη ομως για τετοιες ζημιες.

    τελος το γκρουπ 5 ειναι τα φουλ εστερικα.οπως το 300v που ολοι ξερουμε,,ισως και το redline .ομως και δω μπορει να ειναι εστερικο και PAO μαζι οπως ειναι το motul ester sport 5-40 ,,ισως και το redline ξανα.με τις αμερικανικες εταιρειες που βγαζουν λαδια ανωνιστικου τυπου για δυνατες μηχανες ,στις συνταγες τους δεν δινουν ολα τα στοιχεια η' τα παραποιουν,αλλαζουν για λογους ανταγωνισμου.το θεμα ομως ειναι οτι αυτοι οι εστερες ειναι μονο για αγωνιστικη χρηση.δεν πρεπει να μενουν σε νορμαλ χρηση πανω απο 3000-4000 χιλ. μεσα η' καθολου μετα απο σκισιμο-πιστα.εχουν πολυ καλη προστασια για την μηχανη αλλα για περιορισμενη χρηση.

    συμπερασμα για νορμαλ μοτερ και χρηση,ολοι εμεις χρησιμοποιουμε συνθετικα ορυκτελαια με προσθετα τα οποια μπορει να ονομαζονται συνθετικα αλλα ειναι ημισυνθετικα.γιαυτο δεν εχουν αντοχες και πρεπει να αλλαζονται μεχρι τα 8.000 χιλ. αναλογα την χρηση.
    ΜΗΝ ΑΚΟΥΤΕ την bmw που σας λεει οτι ειναι longlife,ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.

  2. The Following User Says Thank You to dreamer For This Useful Post:

    bakalos (15-12-20)

Ετικέτες Θέματος

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP