Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο dreamer Εμφάνιση μηνυμάτων
για αλλη μια φορα πολυ ενδιαφεροντα αυτα που λες και ευχαριστω ...ετσι οπως τα γραφεις μπακαλιστικα θελουμε για να καταλαβαινουμε
ειχα διαβασει στο ιντερνετ μια αποψη ,απο την οποια δανειστηκα αυτο που ειπα για τα πιο στενα σωληνακια οπου επιβεβαιωνε και αυτο που λες για την εξωτερικη θερμικρασια και ποσο ρολο παιζει στην επιλογη λιπαντικου.ενας αμερικανος που οδηγει ενα γραν τσεροκι στην βολιβια,λεει πως με ενα 5-30 ειναι σουπερ ευχαριστημενος και στα 40αρια που χτυπαει εκει και στα χιονια τον χειμωνα αναβαση και δεν ανεβαινει καθολου η θερμοκρασια.

και ηρθαμε ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ αυτου πoυ θελουμε ολοι να μαθουμε και εχουμε απορια.
για το πρωτο αριθμο τον μικρο και την επιλογη του μας νοιαζει και η εξωτερικη θερμοκρασια οποτε ολα καλα και κατανοητα. το 5αρι μας καλυπτει στην ελλαδα στις περισοτερες περιοχες.

σε φαση ΦΟΥΛ ΦΟΡΤΙΟΥ ΟΜΩΣ, οπως γραφεις ,πως εμεις ξερουμε ΤΙ ΙΞΩΔΕΣ χρειαζεται? αν χρειαζεται 30αρι,40αρι μεσα απο φασμα των 2 ( σε εμενα τουλαχιστον ) επιλογων που μας δινει η εταιρεια? ποια ειναι η σωστη επιλογη και καλυτερη? η' ειναι το ιδιο και εχει μικρη διαφορα?
Αυτο ειναι κατι που επι του πρακτεου και ευκολα το "βλεπουμε" απο το θερμομετρο λαδιου (τα οποια μετρανε θερμοκρασια λαδιου στην εισοδο πριν τον κινητηρα, δηλαδη μετα απο φιλτρο και ψυγειο αν υπαρχει).
πχ πολλα συγχρονα αυτοκινητα ευκολα το δειχνουν μεσω obd, οπου εκει μπορεις να δεις σε καθε φαση φορτιου του κινητηρα το φασμα θερμοκρασιων VS φορτιου.
Σε πολυ μεσες ακρες (χωρις να το γενικευουμε) "ταβανι" πρεπει να ειναι οι 110 βαθμοι κελσιου, οπως και να μη ζοριζουμε τον κινητηρα οταν το λαδι ειναι κατω απο 80 βαθμους. Και παλι ομως δεν γενικευουμε...
Υπ'οψιν πως πρεπει να μπει σαν παραμετρος και το οτι οταν το λιπαντικο μας ψυχει σωστα, εχει μια ταση να ανεβαζει πιο ευκολα θερμοκρασια κατι απολυτως λογικο και θεμιτο.

Ενας αλλος τροπος ειναι να παρατηρεις το χρωμα/καθαροτητα και υφη του λιπαντικου.
πχ εχει τυχει να αλλαξω λαδια μετα απο ενα πολυ γρηγορο ταξειδι (πηγαινε-ελα κεντρικη/βορεια Ελλαδα + πιστα) οπου τα ειδα οτι μαυρισανε αμμεσως και μυριζανε εντονα βενζινη, δεν ειχε "σπασει" ακομα το ιξωδες αλλα ηδη ειχε αρχισει να "ανεβαινει".
Υποψιν οτι οταν το λιπαντικο μολυνεται απο μερικο/περηστασιακο blow by (που ειναι αναμενομενο σε πολυ πιεσμενα μοτερ) στην αρχη και για λιγο το ιξωδες "ανεβαινει" και μετα πεφτει αποτομα (αυτο που λεμε "σπαει και γινεται "νερο").

Τελος
Ενας ακομα "δεικτης" ειναι οι αναθυμιασεις.
Οσο λιγοτερες τοσο καλυτερα.


Αν σε μπερδεψα:
πχ σε μοτερ που ο κατασκευαστης δινει 5-30 σαν first refiel lubricant
Δεδομενο οτι εχεις "ειδικο βαρος" στο δεξι σου ποδι τοτε το να πας σε 5-40 ειναι καλη κινηση και (περαν της διαδηκασιας "πλυσης"/εναλαγης λιπαντικυου) δεν εχεις καμια παρενεργια,
κοινως καλο κανεις κακο δεν κανεις.


Τελος να ξερουμε πως καποιες φορες το να παμε σε λιπαντικο ανωτερων προδιαγραφων (οχι ντε και καλα ιξωδες) δεν κανει ποτε "κακο".
Στην χειροτερη (τροπων τινα) ειναι υπερβολη, δηλαδη με την εννοια οτι οταν πληρωνουμε κατι παραπανω χωρις να εχουμε καποιο ουσιαστικο ωφελος VS με την ΟΕΜ κατασταση.

Δυστηχως δεν ειναι ευκολο να γενικολογησουμε,
η καθε περιπτωση πρεπει να εξεταζεται ξεχωριστα.