Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 275

Θέμα: 5W-40 Λάδια επιλογή?

Hybrid View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #1
    Εγγραφή
    28-05-20
    Περιοχή
    Διονυσος
    Ηλικία
    48
    Μηνύματα
    33
    Thanked
    27
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο BILLYS Εμφάνιση μηνυμάτων
    Κουβέντα κάνουμε δεν χρειάζεται να διαφωνήσουμε.
    Ανταλλαγή απόψεων γιατί στο θέμα με τα λαδια ο καθένας έχει την άποψη του.
    Σιγουρα
    Και συγνωμη αν ακουγομται αποτομος (καμια προθεση επαυτου).

    Στην ερωτηση σου, οσον αφορα το πως θα λιπαινεται ο κινητηρας σε X-treme θερμοκρασιακες συνθηκες λειτουργιας
    με ενα 0-30
    5-40
    10-60 κοκ
    Η απαντηση δεν μπορει να γενικευθει...
    Πρεπει να ξερουμε για πιο μοτερ μιλαμε και σε τι κατασταση (λειτουργικη και "βελτιωτικη" βρισκεται).

    Σαν παραδειγμα παντως,
    ενας κινητηρας οταν φτιαχτηκε ο κατασκευαστης επελεξε να τον λειτουργει με 0-30, με την προυποθεση οτι μιλαμε για στοκ και υγειες μοτερ με "φρεσκο" λιπαντικο (δηλαδη οχι λιγο πριν την αλλαγη του) και ειδηκα αν υπαρχει ψυγειο λαδιου,
    οχι δεν εχει κανενα προβλημα και λιπαινεται σωστα, οσο ζέστη και να εχει εξω.
    Καθως το "εξω" μας νοιαζει μονο οταν βαζουμε μπρος τον κινητηρα μας, απο εκει και επειτα μας νοιαζει μονο η θερμοκρασια του λιπαντικου μας και κατ'επεκταση το ιξωδες του με βαση αυτη.

    Αν θες να το αναλυσουμε λιγο ακομα,
    ενα πολυ απλο και λιγο μπακαληστικο (αλλα να ειμαστε κατανοητοι απο ολα τα παιδια που ενδιαφερονται να μαθουν 2-3 πραγματα).
    Στα multi-grade lubricants ενα πχ 5-40 σημαινει οτι σε "κρυα" κατασταση συμπερηφερεται σαν monograde "5αρι" και σε θερμοκρασια λειτουργιας σαν 40αρι (δηλαδη πλησιαζει χωρις να ειναι ομως 40αρι), οκ μεχρι εδω?
    Οταν λοιπον ασχετως εξωτερικης θερμοκρασιας, η θερμοκρασια λαδιου μετα το ψυγειο ειναι πχ 80 βαθμους τοτε συμπεριφερεται σαν "40"αρι (στην καλυτερη/τα καλυτερα πλησιαζουν το 36).
    Στους 100 βαθμους θα ειναι σαν 30αρι
    Στους 110 σαν 20αρι
    (τροπω τινα οκ? βαριεμαι να ανοιξω αρχεια απο αναλυσεις, απλα να εχουμε μια γενικη ιδεα οκ?)

    Οποτε αν εσενα ο κινητηρας σου σε φαση φουλ φορτιου χρειαζεται "30αρι" λιπαντικο και οι θερμοκρασιες λειτουργιας σου ΔΕΝ περνανε αυτες που εχει μετρησει/ορισει ο κατασκευαστης εισαι απολυτως οκ
    ειτε το οδηγεις στο ντουμπαι τεληκιασμενος ειτε στο Svalbaard της Νορβηγιας (εκει δεν προλαβαινεις να κουμπωσεις 4η δεν εχει μεγαλους δρομους αλλα χαριν παραδειγματος).
    Μονο απο τη στιγμη που επεμβαινεις στον κινητηρα σου, τοτε σηκωνει συζητηση το αν πρεπει η οχι να αλλαξεις ιξωδες/μαρκα.
    Αυτο που δεν συκωνει συζητηση ειναι οτι το λαδι για τον κινητηρα ειναι οτι το αιμα για τον ανθρωπο, πρεπει παντα να ειναι στην καλυτερη δυνατη κατασταση και δεν υπαρχουν περιθωρια για ασκοπους πειραματισμους.

  2. #2
    Εγγραφή
    09-05-14
    Μηνύματα
    1.023
    Thanked
    619
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο mechanic Εμφάνιση μηνυμάτων
    Οποτε αν εσενα ο κινητηρας σου σε φαση φουλ φορτιου χρειαζεται "30αρι" λιπαντικο και οι θερμοκρασιες λειτουργιας σου ΔΕΝ περνανε αυτες που εχει μετρησει/ορισει ο κατασκευαστης εισαι απολυτως οκ
    ειτε το οδηγεις στο ντουμπαι τεληκιασμενος ειτε στο Svalbaard της Νορβηγιας (εκει δεν προλαβαινεις να κουμπωσεις 4η δεν εχει μεγαλους δρομους αλλα χαριν παραδειγματος).
    Μονο απο τη στιγμη που επεμβαινεις στον κινητηρα σου, τοτε σηκωνει συζητηση το αν πρεπει η οχι να αλλαξεις ιξωδες/μαρκα.
    Αυτο που δεν συκωνει συζητηση ειναι οτι το λαδι για τον κινητηρα ειναι οτι το αιμα για τον ανθρωπο, πρεπει παντα να ειναι στην καλυτερη δυνατη κατασταση και δεν υπαρχουν περιθωρια για ασκοπους πειραματισμους.
    για αλλη μια φορα πολυ ενδιαφεροντα αυτα που λες και ευχαριστω ...ετσι οπως τα γραφεις μπακαλιστικα θελουμε για να καταλαβαινουμε
    ειχα διαβασει στο ιντερνετ μια αποψη ,απο την οποια δανειστηκα αυτο που ειπα για τα πιο στενα σωληνακια οπου επιβεβαιωνε και αυτο που λες για την εξωτερικη θερμικρασια και ποσο ρολο παιζει στην επιλογη λιπαντικου.ενας αμερικανος που οδηγει ενα γραν τσεροκι στην βολιβια,λεει πως με ενα 5-30 ειναι σουπερ ευχαριστημενος και στα 40αρια που χτυπαει εκει και στα χιονια τον χειμωνα αναβαση και δεν ανεβαινει καθολου η θερμοκρασια.

    και ηρθαμε ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ αυτου πoυ θελουμε ολοι να μαθουμε και εχουμε απορια.
    για το πρωτο αριθμο τον μικρο και την επιλογη του μας νοιαζει και η εξωτερικη θερμοκρασια οποτε ολα καλα και κατανοητα. το 5αρι μας καλυπτει στην ελλαδα στις περισοτερες περιοχες.

    σε φαση ΦΟΥΛ ΦΟΡΤΙΟΥ ΟΜΩΣ, οπως γραφεις ,πως εμεις ξερουμε ΤΙ ΙΞΩΔΕΣ χρειαζεται? αν χρειαζεται 30αρι,40αρι μεσα απο φασμα των 2 ( σε εμενα τουλαχιστον ) επιλογων που μας δινει η εταιρεια? ποια ειναι η σωστη επιλογη και καλυτερη? η' ειναι το ιδιο και εχει μικρη διαφορα?

  3. #3
    Εγγραφή
    12-02-18
    Περιοχή
    Αthens
    Μηνύματα
    262
    Thanked
    121
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    ''Στα multi-grade lubricants ενα πχ 5-40 σημαινει οτι σε "κρυα" κατασταση συμπεριφερεται σαν monograde "5αρι" και σε θερμοκρασια λειτουργιας σαν 40αρι''
    Αυτο ειναι απολυτα σωστο.

    ''Στους 100 βαθμους θα ειναι σαν 30αρι. Στους 110 σαν 20αρι''
    Εδω νομιζω τα ειπες λιγο αναποδα, καθως οσο ανεβαινει η θερμοκρασια τοσο πιο πολυ λεπτορευστο γινεται το λαδι, αρα θα συμπεριφερεται ολο και πιο πολυ σαν μεγαλυτερο νουμερο.

  4. The Following User Says Thank You to ///Maniac For This Useful Post:

    bakalos (23-11-20)

  5. #4
    Εγγραφή
    28-05-20
    Περιοχή
    Διονυσος
    Ηλικία
    48
    Μηνύματα
    33
    Thanked
    27
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο dreamer Εμφάνιση μηνυμάτων
    για αλλη μια φορα πολυ ενδιαφεροντα αυτα που λες και ευχαριστω ...ετσι οπως τα γραφεις μπακαλιστικα θελουμε για να καταλαβαινουμε
    ειχα διαβασει στο ιντερνετ μια αποψη ,απο την οποια δανειστηκα αυτο που ειπα για τα πιο στενα σωληνακια οπου επιβεβαιωνε και αυτο που λες για την εξωτερικη θερμικρασια και ποσο ρολο παιζει στην επιλογη λιπαντικου.ενας αμερικανος που οδηγει ενα γραν τσεροκι στην βολιβια,λεει πως με ενα 5-30 ειναι σουπερ ευχαριστημενος και στα 40αρια που χτυπαει εκει και στα χιονια τον χειμωνα αναβαση και δεν ανεβαινει καθολου η θερμοκρασια.

    και ηρθαμε ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ αυτου πoυ θελουμε ολοι να μαθουμε και εχουμε απορια.
    για το πρωτο αριθμο τον μικρο και την επιλογη του μας νοιαζει και η εξωτερικη θερμοκρασια οποτε ολα καλα και κατανοητα. το 5αρι μας καλυπτει στην ελλαδα στις περισοτερες περιοχες.

    σε φαση ΦΟΥΛ ΦΟΡΤΙΟΥ ΟΜΩΣ, οπως γραφεις ,πως εμεις ξερουμε ΤΙ ΙΞΩΔΕΣ χρειαζεται? αν χρειαζεται 30αρι,40αρι μεσα απο φασμα των 2 ( σε εμενα τουλαχιστον ) επιλογων που μας δινει η εταιρεια? ποια ειναι η σωστη επιλογη και καλυτερη? η' ειναι το ιδιο και εχει μικρη διαφορα?
    Αυτο ειναι κατι που επι του πρακτεου και ευκολα το "βλεπουμε" απο το θερμομετρο λαδιου (τα οποια μετρανε θερμοκρασια λαδιου στην εισοδο πριν τον κινητηρα, δηλαδη μετα απο φιλτρο και ψυγειο αν υπαρχει).
    πχ πολλα συγχρονα αυτοκινητα ευκολα το δειχνουν μεσω obd, οπου εκει μπορεις να δεις σε καθε φαση φορτιου του κινητηρα το φασμα θερμοκρασιων VS φορτιου.
    Σε πολυ μεσες ακρες (χωρις να το γενικευουμε) "ταβανι" πρεπει να ειναι οι 110 βαθμοι κελσιου, οπως και να μη ζοριζουμε τον κινητηρα οταν το λαδι ειναι κατω απο 80 βαθμους. Και παλι ομως δεν γενικευουμε...
    Υπ'οψιν πως πρεπει να μπει σαν παραμετρος και το οτι οταν το λιπαντικο μας ψυχει σωστα, εχει μια ταση να ανεβαζει πιο ευκολα θερμοκρασια κατι απολυτως λογικο και θεμιτο.

    Ενας αλλος τροπος ειναι να παρατηρεις το χρωμα/καθαροτητα και υφη του λιπαντικου.
    πχ εχει τυχει να αλλαξω λαδια μετα απο ενα πολυ γρηγορο ταξειδι (πηγαινε-ελα κεντρικη/βορεια Ελλαδα + πιστα) οπου τα ειδα οτι μαυρισανε αμμεσως και μυριζανε εντονα βενζινη, δεν ειχε "σπασει" ακομα το ιξωδες αλλα ηδη ειχε αρχισει να "ανεβαινει".
    Υποψιν οτι οταν το λιπαντικο μολυνεται απο μερικο/περηστασιακο blow by (που ειναι αναμενομενο σε πολυ πιεσμενα μοτερ) στην αρχη και για λιγο το ιξωδες "ανεβαινει" και μετα πεφτει αποτομα (αυτο που λεμε "σπαει και γινεται "νερο").

    Τελος
    Ενας ακομα "δεικτης" ειναι οι αναθυμιασεις.
    Οσο λιγοτερες τοσο καλυτερα.


    Αν σε μπερδεψα:
    πχ σε μοτερ που ο κατασκευαστης δινει 5-30 σαν first refiel lubricant
    Δεδομενο οτι εχεις "ειδικο βαρος" στο δεξι σου ποδι τοτε το να πας σε 5-40 ειναι καλη κινηση και (περαν της διαδηκασιας "πλυσης"/εναλαγης λιπαντικυου) δεν εχεις καμια παρενεργια,
    κοινως καλο κανεις κακο δεν κανεις.


    Τελος να ξερουμε πως καποιες φορες το να παμε σε λιπαντικο ανωτερων προδιαγραφων (οχι ντε και καλα ιξωδες) δεν κανει ποτε "κακο".
    Στην χειροτερη (τροπων τινα) ειναι υπερβολη, δηλαδη με την εννοια οτι οταν πληρωνουμε κατι παραπανω χωρις να εχουμε καποιο ουσιαστικο ωφελος VS με την ΟΕΜ κατασταση.

    Δυστηχως δεν ειναι ευκολο να γενικολογησουμε,
    η καθε περιπτωση πρεπει να εξεταζεται ξεχωριστα.

Ετικέτες Θέματος

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP