-
Αρα οταν πρεπει να αλλαξουμε τυπο/μαρκα λιπαντικου πρωτιστως πρεπει να κανουμε "πλυση" κινητηρα.
Μην παει το μυαλο σας σε ειδηκα χημικα (απορυπαντικα) που καθαριζουν τη λασπη κτλ. Ολα τα συγχρονα λιπαντικα, σε μικροτερο ή μεγαλυτερο βαθμο εχουν απορυπαντικα στοιχεια μεσα στη συσταση τους τα οποια καθαριζουν τον κινητηρα. Οποτε αν καποιος θελει να αλλαξει ιξωδες/μαρκα λιπαντικου, ο γνωστος τροπος ειναι γνωστος...
Ο σωστος τροπος ειναι ο εξης:
Αδειαζετε το λιπαντικο, κρατωντας ομως το φιλτρο λαδιου.
Γεμιζετε στο 50% το καρτερ (γινεται μια χαρα και με το 1/4 αλλα επειδη σε λιγοτερη ποσοτητα θα "ξεπιασει" η αντλια λαδιου για αυτο λεω το fool proof value 50%) και δουλευετε το κινητηρα σας για 10 λεπτα στο ρελαντι σε ησια επιφανεια.
Μετα αδειαζετε το λιπαντικο και βαζετε καινουργιο φιλτρο λαδιου.
(Υποψιν πως αν γινεται παντα να "γεμιζετε" με φρεσκο λαδι το φιλτρο λαδιου, ποτέ αδειο)
Βαζετε καινουργιο φιλτρο, το καινουργιο σας λιπαντικο και μετα απο 1000 χλμ ή ενα μηνα (οτι ερθει πρωτο) κανετε ακομα μια (τυποποιημενη) αλλαγη λαδιου/φιλτρου.
Και απο εκεινο το σημειο και επειτα ειναι ενταξει το συστημα λιπανσης.
Φανταζομαι τις αποριες/σχολια και εχετε δηκιο...
Απλα σκεφτειτε το εξης:
Ειδηκα σε καλους (BMW) κινητηρες το προσδοκιμο ζωης ειναι +- μισο εκατομυριο χλμ για τα μοτερ βενζινης (οι παλαιοτερες Μ εκδοσεις ειχαν σαν βαση τις 300.000χλμ αλλιως δεν παιρναν εγκριση παραγωγης).
Το κακο με την (για τον οποιοδηποτε λογο) κακη λιπανση, ειναι πως η φθορα/ζημια που γινεται ειναι μη αναστρεψιμη, ειδηκα στους συγχρονους κινητηρες που το λαδι καλειται να κανει πολλες παραπανω δουλειες, εξισου αποτελεσματικα, περαν της λιπανσης αυτης καθέαυτης.
Οποτε αν καποιος θελει το καλυτερο για το αυτοκινητο του (οχι μονο με την εννοια της περιποιησης) αλλα με το αυτονοητο γεγονος πως ειναι μακραν φθηνοτερη επιλογη μια λιγο πιο ακριβη συντηρηση (στην προκειμενη συχνοτερες αλλαγες λαδιων και με εναν/σωστο τυπο μοναχα) παρα τα προβληματα και οι επισκευες. Που οταν σε ενα κινητηρα προκειπτουν προβληματα λογω κακης λιπανσης (λαθος τυπος λιπαντικου ή μεγαλα διαστηματα μεταξυ αλλαγων λαδιου) ειναι κατι σαν τις κατσαριδες, που οταν δεις το πρωτο αυτοματως σημαινει πως πολλα αλλα κρυβονται/ακολουθουν.
(ζητω συγνωμη για τα typing errors of mine,
επισης δεν θελω να επιβαλω καποια αποψη, το μονο που θελω ειναι να εξηγησω τι πραγματικα γινεται και μετα ο καθενας πρατει κατα το δοκουν...)
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη mechanic : 12-09-20 στις 18:56
-
The Following 2 Users Say Thank You to mechanic For This Useful Post:
dreamer (12-09-20), nikos valvetronic (13-09-20)
Ετικέτες Θέματος
Δικαιώματα - Επιλογές
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
- Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
- Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
-
Κανονισμός του Φόρουμ
BACK TO TOP