
Αρχικό μήνυμα απο
dreamer
φιλε mechanic επειδη φαινεται οτι εχεις ορεξη να μοιραστεις τις γνωσεις σου , θα ηθελα να μαθω..δυστυχως πρεπει να γινουμε μηχανικοι και εμεις του αυτοκινητου μας γιατι τα σημερινα αυτοκινητα δεν εχουν ενα καρμπυρατερ και τελειωσε ,αλλα πολλα μηχανικα και κυριως ηλεκτρονικα εξαρτηματα που και μηχανικος να εισαι πρεπει μετα να εχεις και πτυχιο πληροφορικης. και οχι μονο αυτο αλλα η τεχνολογια απο μοντελλο σε μοντελλο αλλαζει εξελισεται τοσο γρηγορα οσο γρηγορα αλλαζουν και τα μοντελλα αυτοκινητων.τα σεμιναρια στους μηχανικους εχουν παρει φωτια.οποτε καπως τους δικαιολογω και εγω.ομως οι αποψεις για εμας του μη γνωριζοντες διαφερουν οταν προσπαθουμε να βγαλουμε ακρη.
π.χ οταν εγω λιγο καιρο πριν ειπα σε μηχανικο αντιπροσωπειας οτι οντως μενει 1/4 λαδι μεσα στο συστημα,μου απαντησε ειρωνικα οτι δεν γινεται αφου το βαζουμε και στραγγιζει.οτι η πλυση γινεται με ειδικο καθαριστικο που εχω παραθεσει σε αλλο τοπικ προσφατα που κανει και καθαρισμο ταυτοχρονα σε μηχανη και λαδι.σε καθε αλλαγη λαδιου μου ειπανε να μπαινει αυτο.ομως διαβασα οτι υπαρχει κινδυνος να παρεις φλαντζα στο χερι,εχει συμβει σε καποιους,ισως απο πιο συχνη χρηση ,εκτος απο την αλλαγη λαδιων να το κανουν και σε μερικα γεμισματα καυσιμου.αυτο παλι οτι το αυτοκινητο παροτι εχει προδιαγραφες για 95 βανζινη να λενε καποιοι οτι βαζουν 100αρα για εχουν ησυχο το κεφαλι τους οτι θα εχουν καθαρα μπεκ και γενικα συστημα τροφοδοσιας?ο μηχανικος αυτος ισχυριζεται και δεν εχω καμμια αμφιβολια,οτι βαζοντας ενα καθαριστικο σε καθε αλλαγη λαδιου,5-40 βενζινη γιατι το καλοκαιρι και γενικα ολο τον χρονο εχουμε ζεστη εμεις στην ελλαδα,και 100αρα βενζινη δεν ειχε ποτε θεμα μπεκ,πολ.στων,αντλιας,νοξ.ε ναι τελικα αυτα που τον εσωσαν? εχει ιδιο μοτερ και αυτοκινητο με εμενα.εγω βαζω 95αρα,5-30 και εχω αλλαξει μπεκ και νοξ,ασχετο αλλα και τεντωτηρα αλλαξα προληπτικα λογω οτι βγηκε καινουριο ανταλλακτικο πιο σωστο στην λειτουργια του και επειδη στην αρχη που δεν ηξερα τι σημαινει λονγκταιμ βλακεια αλλαγη ,ειχα κρατησει λαδια για εναμιση χρονο ,2 φορες στην εγγυηση.
εγω θα κανω λοιπον μερικες ερωτησεις πανω σε αυτα που ειπες ,ισως εκφραζοντας τις αποριες και αλλων.
1) τι συμβαινει οταν αλλαζουμε τυπο μαρκες και ιξωδες λαδιων συχνα?
εχω διαβασει στο ιντερνετ τα εξης: οτι ο κινητηρας ειναι σαν ενα μικρο παιδι.ο,τι λαδι του βαζεις ετσι μαθαινει και αν πας και το αλλαξεις αντιδρα.γιαυτο πρεπει απο την αρχη να μην αλλαξουμε πανω απο 2-3 τυπους λαδιων καθολη την διαρκεια της ζωης του εκτος ορισμενων συνθηκων οπως να καιει λαδια ,οποτε αποκλειοντας καποια ζημια μηχανολογικη μετα απο ελεγχο να αλλαξουμε σε ενα πιο παχυ λαδι.εγω π.χ εβαζα για 6 χρονια οταν πηγαινα στην αντιπροσωπεια το λαδι της μαμας που τοτε ηταν καστρολ.τα 2 απο τα 6 ηταν της σελ αποτι πλροφορηθηκα.επειδη οταν εβαλαν αυτο της σελ εκαψε πρωτη φορα λαδι γρηγορα και ειχα φυγει και απο την αντιπροσωπεια πλεον αρχισα να βαζω το καστρολ εντζ.παντα 5-30 μεχρι και σημερα.αρχισα να διαβαζω και ακουγα γνωμες.οτι στην ελλαδα πρεπει λογω καιρικων συνθηκων να βαζουμε 40αρι και το ιδανικο θα ηταν 5-40.το 5 γιατι χρειαζομαστε ενα λεπτο λαδι στην εκκινηση που να ανεβαινει γρηγορα και επειδη στην ελλαδα δεν εχουμε τοσο κρυο εκτος αν εισαι σε κρυο μερος οπου πας σε 0-40.το 40 γιατι εμεις το καλοκαιρι εχουμε πολυ πιο ζεστη απο τους βορειους και η θερμοκρασια που πιανει στο μοτερ επιβαρυνεται απο την εξωτερικη και το λαδι 5-30 γινεται νερακι.
ομως παλι προσφατα μιλωντας με εναν μηχανικο πορσε και διαβαζοντας ακομα μια γνωμη στο ιντερνετ σε ξενο σαιτ,ακουσα τα εξης: οτι αυτο με την επιλογη λαδιου συμφωνα με τις θερμοκρασιες πλεον δεν υφισταται.ειναι παλια νοοτροπια.σημερα οι ηχανικοι που βγαζουν εναν νεο κινητηρα στην αγορα τον δοκιμαζουν και καταληγουν σε μια γκαμα επιτρεπτων ιξωδους για να λειτουργει σωστα ανεξαρτητου θερμοκρασιας.καπου διαβασα οτι τωρα φτιαχνουν και τα σωληνακια και τις διοδους του λαδιου πιο στενα οποτε ενα πολυ παχυ εκτος προδιαγραφων θα εκανε πολυ περισοτερο χρονο για να περασει και θα ζοριζε την μηχανη.
2) με χαρα θα ηθελα να μας περιγραψεις την διαδικασια πλυσης του κινητηρα με το ιδιο το λαδι.ο πατερας μου θυμαμαι στο ταξι που
ειχε μολις εβγαζε το καπακι και αδειαζε το λαδι,στραγγιζε ,με ανοιχτη την ταπα ακομα απο κατω,εριχνε λαδι,δεν θυμαμαι ποσο, για να φυγει το παλιο που ειχε κατσει.μετα εκλεινε τις ταπες και συμπληρωνε.δεν ξερω αν εννοεις αυτο.
3) τι επακολουθα ειναι γνωστα? τι ζημια μπορει να προκληθει?
4)lubrication clearances.πρωτη φορα το ακουω.αν και εριξα μια ματια στο διαδικτυο ,μπορεις να μας το εξηγησεις και πως συμφωνα με αυτο επιλεγουμε το ιξωδες?
σορυ για το μακροσκελες,ευχαριστως να ακουσω για ολα αυτα αν θες τις γνωσεις σου!