turbodog (30-08-16)
Αν οι δισκοι σου ειναι float δεν μπορουν να ισιωσουν οσο βρισκωνται πανω στα Bell (τουλαχιστον δεν ειναι ευκολο απαιτειται περιτεχνο δεσιμο και μηδενισμα στο τσοκ) γιαυτο ο μαστορας - τορναδρος - φρενας θα επρεπε να τους δεσει και να τους κεντραρει σκετους ! οπως και τα μπελ το ιδιο ! επισης εκτος του τορνου υπαρχει και η επιλογη καθαρισματος και κοψιματος ακομα με βιντι η με πετρα για καλυτερη επιφανεια σε ρεκτιφιε μαγνητικο. Δεν εχω ισιωσει μια και δυο. Το αποτελεσμα ειναι εργοστασιακο. Μολις εμαθαν οι Subaraκηδες τα αποτελεσματα φτιαξαμε πολλα. Μαλλον δεν επεσες στους σωστους ανθρωπους δεν ειναι και επισστημη δα!
Υ.Γ Παντα φιλικα και χωρις να θελω να αμφισβητησω τις γνωσεις καποιου αυτη ειναι η προσωπικη μου εμπειρια και ο τροπος που βρηκα λυση στο προβλημα φιλου-πελατη που ειχε καλη ωρα αγανακτηση οπως και εσυ!
Υ.Γ 2 Παραυτα ακομα και ο τορνος μπορει να κοψει και ισιωσει πλευστους δισκους ολα ειναι θεμα το πως θα δεσεις το κομματι σου πανω στο τσοκ. Π.Χ σκεψου εναν πλευστο δισκο οπου μπορει να κουνα καποια δεκατα και ειναι στραβο κεντρο να τορνιρεται και απο τις 2 μεριες πανω στο αυτοκινητο. Τι αλλαζει?
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη manose36c : 29-08-16 στις 22:06
eMpower your dreams
Φιλε Μανο ευχαριστω για την οποια πληροφορια αλλα εδω εχεις μπερδευτει. Προφανως δεν θα εχεις ασχοληθει καθολου με δισκους Μ3,Μ5, RS5 κτλ οι οποιοι ετσι οπως ειναι κατασκευασμενοι απο το εργοστασιο δεν εχουν την δυνατοτητα διαιρεσης, δηλαδη να ξεχωρισουμε το αλουμινενιο κεντρο απο τον δισκο.
Δεν ειναι floating οπως πχ οι brembo που αφαιρωντας τα ειδικα ελασματα με τις βιδες τους βιδωνεις με κανονικες βιδες και παξιμαδι οποτε εχεις ενα solid κομματι και το δουλευει ο τορνος.
Τις μεθοδους που αναφερεις τις γνωριζω και τις εχω εφαρμοσει σε ενα κιτακι brembo που ειχα στο Μ3. Λυσιμο δισκου, τσεκαρισμα ισιωμα το bell πρωτα, σταθερο βιδωμα του δισκου πανω στο bell και ξανα τσεκαρισμα και αντοιστιχο ισιωμα αν χρειαζεται. Μετα αφαιρουμε μια μια την βιδα και την αντικαθιστουμε με τα ειδικα βιδακια/ελασματα της brembo που δινουν την πλευστοτητα.
Πιθανολογω οτι οι δισκοι τυπου Μ δεν εχουν φτιαχτει να εχουν καθολου float με την εννοια που εχουν οι brembo δισκοι αλλα με το δουλεμα και τις θερμοκρασιες αποκτουν ενα μικρο τζογο μεσα στους πυρους που αν και δεν επηρεαζει το φρεναρισμα αυτο το μικρο παιξιμο που κανουν, οταν τις βαζουμε στον τορνο να τις παρουμε απο την μια πλευρα και μετα απο την αλλη δεν μπορουν να ζυγιστουν σωστα οτι και να κανουμε αφου δεν υπαρχει σταθερο σημειο αναφορας στο κεντρο. Δεκατα αν χανει το τρεμουλο ειναι δεδομενο
Παρε στα χερια σου εναν δισκο M η TTRS και θα καταλαβεις τι εννοω
σου παραθετω και μια φωτογραφια απο τετοιο τυπου δισκο
BILL007 (30-08-16), chrisgiapz3 (31-08-16), doctore (30-08-16), manose36c (30-08-16)
Και παλι υπαρχει η δυνατοτητα να τορνιριστουν απλα δεν πιανεις τον δισκο απο το κεντρο δενεις τον δισκο στο τσοκ απο την περιφερεια τοποθετωντας αναποδα τους σιαγωνες του τσοκ. Ο δισκοτορνος ΔΕΝ εχει αυτη την δυνατοτητα και αυτο ειναι το μειονεκτημα του. Το ¨αναποδο¨δεσιμο απλα απαιτει κεντραρισμα με ρολογια και οχι μοιρολογιαγια να δεις οτι καπου δεν σου ξεφευγει. Το αποτελεσμα σε εμενα τουλαχιστον δουλεψε αψογα και σε full float (μηχανακια) οσο και σε semi float oπως το παραδειγμα σου οσο και σε solid me αλουμινενιο μπελ που σε καποια φθηνα κιτ ελεγε οτι ηταν εργκαλ και μονο εργαλ δεν ηταν. Η γνωμη μου ειναι οτι δεν πηγες στον καταλληλο ανθρωπο. Τεσπα ελπιζω να ξεπερασες τα οποια προβληματα ειχες.
eMpower your dreams
Κι εγώ μαζί σου είμαι! Και ΟΧΙ, δεν εμπιστεύομαι κανέναν με κλειστά τα μάτια. Ευτυχώς έχω διαβάσει από χόμπι αρκετά πράγματα και μπορώ να κρίνω μέχρι ένα σημείο αν μου λέει σωστά πράγματα ο μάστορας ή χαζά. Μάλιστα, ευτυχώς που έχω βρει καλό μάστορα για τα μηχανικά μου και είμαι πάνω από το κεφάλι του όταν δουλεύει πάνω στο αμάξι μου και βλέπω-ρωτάω-επεμβαίνω-βοηθάω.
Τώρα κατάλαβα ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα με τους δίσκους σου (πλευστοί) και γιατί δεν έκαναν καλή δουλειά οι τορναδόροι.
Σωστά, πάλι θα έφευγαν από τη θέση τους και δε θα γινόταν δουλειά.
E30 318i
Η προσωπικη μου αποψη ειναι οτι τα εργαλεια και η σωστη χρηση τους κανουν το μαστορα και οχι το αντιθετο.
Ο δισκοτορνος, αν αναφερεσαι στο μηχανημα που εχω στο video, δεν εχει την δυνατοτητα να πιασει απο καπου τον δισκο γιατι απλα δεν το χρειαζεται.
Ειναι ενα μηχανημα που εχει φτιαχτει για ακριβως αυτην την δουλεια ενω ο καθε τορνος οχι.
Γιαυτο και τα αναποδα πιασιματα και τα ρολογια (μαζι με τα μοιρολογια μπας και μας κατσει σωστα το πιασιμο που μας δειχνουν τα ρολογια) και ολα τα αλλα που εχω ακουσει απο διαφορους του χωρου, που να σου πω την αληθεια δεν μου λενε και πολλα γιατι τα δοκιμασα στην πραξη και ειδα το αποτελεσμα.
Το Brake Lathe Machine η δισκοτορνος επι το ελληνικοτερον, δειχνει την ανωτερωτητα του καθως δεν χρειαζεται τιποτα απ αυτα. Βαζεις τον δισκο ρυθμιζεις τα μαχαιρια και αυτο ειναι ολο. Με σταθερη αποσταση αναμεσα απο τα μαχαιρια που κοβουν ταυτοχρονα το αποτελεσμα ειναι εγγυημενο οτι δισκο και να εχεις απο κατω οτι το παχος θα ειναι σταθερο και το ιδιο σε ολη την περιφερεια του δισκου.
Το συστημα οπως δουλευει ειναι σαν να εχεις βαλει στην θεση των τακακιων δυο μαχαιρια που ξυριζουν οπου χρειαζεται για να εχεις ενα ομοιομορφο τελικο αποτελεσμα
Ναι οντως δεν πηγα στον καταλληλο ανθρωπο γιατι αρχικα δεν το εψαξα οσο θα επρεπε.
Αυτο ειναι το μονο σιγουρο καθως επρεπε να ψαχνω απο την αρχη το σωστο εργαλειο και οχι τις διαφορες φημες για μαγους-φρεναδες που κανουν θαυματα, αλλον ενα αστικο μυθο δηλαδη απο τους πολλους που εχουμε εδω στην Ελλαδα
Τελικα βρηκα το καταλληλο εργαλειο, που απο οτι φαινεται μου εδωσε λυση εκει που ηταν το προβλημα.
Με πορδες δεν βαφεις αυγα. Το διαπιστωσα με τα ιδια μου τα ματια, οπως και εκ του αποτελεσματος. Ολα τα αλλα ειναι να εχουμε να λεμε
Αυτη ειναι η αποψη μου και φυσικα δεν ειναι απαραιτητο να ειναι συμφωνη με ολους εδω μεσα
BILL007 (31-08-16), chrisgiapz3 (31-08-16)
μιας και το εχει φερει η συζητηση ποσο κοστιζει το τορνισμα σε απλους δισκους (οχι πλευστους ημιπλευστους κλπ) ? Η μηπως συμφαιρει καποιες φορες αντικατασταση?
Εχω ακουσει οτι πολλες φορες ο δισκος δε μπορει να κατεβει αλλο με τορνο διοτι γινετια πολυ λεπτος.
Ο turbodog ομως απ οτι φαινεται τις εχει τορνισει αρκετες φορες χωρις προβλημα (?) .
εχω ενα mx5 του 2008 και αν το ζορισω πολυ στα φρενα μετα απο 5-6 δυνατα φρεναρισματα νομιζω οτι θα ξεκινησει να κανει ενα ελαφρυ τρεμουλο. χλμ εχω 82000 και με το χερι δε φαινεται να εχουν πολυ δοντι.
BILL007 (31-08-16)
Ενα τορνιρισμα δισκων ειναι στο φασμα των 30-50 ευρω.
Υπαρχουν δισκοι που στοιχιζουν 1000+ ευρω το ζευγαρι οποτε αξιζει να δοκιμασεις. Αν τωρα εχουν καινουργιοι 100 ευρω μην μπαινεις στον κοπο
Σωστα παρατηρησες οτι ενα δισκο δεν μπορεις να τον τορνιρεις πολυ και περαν απο οτι γραφει σαν min. thickness. Αυτο ομως ισχυει οταν ο δισκος μπαινει στο αυτοκινητο που σχεδιαστηκε να μπει.
Στην συγκεκριμενη περιπτωση οι δισκοι ειναι απο RS6 ενα αυτοκινητο πολυ βαρυτερο, και που μπαινει σε ενα αυτοκινητο 500-600 κιλα κατω οποτε και καλειται να αντιμετωπισει και πολυ μικροτερα θερμικα φορτια.
Ο δισκος αρχικα ξεκινησε με διαμετρο 365 mm και παχος 34mm και τωρα ειναι σχεδον στα 31,5 mm μετα τα τορνιρισματα. Συνεχιζει να ειναι ομως υπεραρκετος για να ανταπεξελθει στα θερμικα φορτια που καλειται να αντιμετωπισει καθως ειναι ακομα μεγαλυτερος απο το προηγουμενο upgrade που ηταν απο S3 στα 345x30 και που και αυτο ηταν μια χαρα (το stock ειναι 312x25mm).
Φυσικα αν εμπαιναν στο RS5 ετσι τορνιρισμενοι, ειχαν μεγαλη πιθανοτητα να ξαναστραβωσουν συντομα.
Στην περιπτωση του ΜΧ5 τα φρενα ειναι ανεπαρκη απ το εργοστασιο. Λεπταινοντας το δισκο με τορνιρισμα κανουμε την κατασταση ακομα χειροτερη καθως μειωνουμε το υλικο που εχουμε για να περασουμε την θερμοκρασια απ τα τακακια.
Σε ανεπαρκη εργοστασιακα φρενα λοιπον οταν στραβωσει ο δισκος ειναι θεμα χρονου να ξαναστραβωσει μετα το ισιωμα οταν αναγκαστουμε να φρεναρουμε απο πολλα. Σε αυτες τις περιπτωσεις ειναι καλυτερα να βαζουμε καινουργιο δισκο αν εχει κανει και δοντακι παρα να τορνιρουμε.
Το τρεμουλο απο εναν στραβο δισκο ειναι μονιμο. Περιστασιακο τρεμουλο που βγαινει οταν φρεναρουμε απο πολλα που καθαριζει ομως μετα απο λιγο οταν κινουμαστε χαλαρα οφειλεται σε επικαθισεις απο λαθος τακακι. Μια αλλαγη σε καλυτερη παστα εξαλειφει το προβλημα.
BILL007 (31-08-16), chrisgiapz3 (31-08-16), Dimzan (31-08-16), Lambros46 (31-08-16)
Ευχαριστω πολυ! Νιωθω σα να εχω παει στο μαστορα ενα πραγμα!
ειχα την εντυπωση οτι το μχ5 3ης γενιας εχει καλυτερα φρενα απο τα μκ1 και μκ2. 290 διαμετρο 22 παχος (μαλλον στο παχος τα χαλαμε) Ανεπαρκη δε μου φαινονται, δεν εχω μεινει ποτε απο φρενα ακομα και σε γρηγορη καταβαση.
Προς το παρον δεν το κανει παρα μονο σε συνεχομενα φρεναρισματα απο πολλα χλμ. Στα επομενα τακακια δε θα βαλω τα εργοστασιακα. Αν μετραει παντως το πλενω 1 φορα τη βδοαμδα και παντα καθαριζω τα δισκοφρενα (μονο αν ειναι κρυα) με το πιεστικο. Με λιγο ψαξιμο ειδα οτι υπαρχουν δισκοπλακες απο 70€ για το αμαξι μου, πορφανως θα ειναι της πλακας.
Απ οτι φαινετια το μυστικο κρυβεται στο παχος και οχι τη διαμετρο (290mm), που σε εμενα μπαινει οριακα 16αρα ζαντα.