1) Αλλαγές στη φορολογία των Ι.Χ. αυτοκινήτων και των λοιπών οχημάτων:
Οι ρυθμίσεις που προωθούνται θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιουνίου και προβλέπουν:
α) Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους. Ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης κάθε οχήματος θα γίνεται με βάση δύο κριτήρια: τη λιανική τιμή (προ φόρων) και τις εκπομπές ρύπων, με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης. Δηλαδή, η φορολόγηση των καινούργιων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει από την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου και από το ύψος των τιμών των εκπεμπόμενων ρύπων. Στο τέλος ταξινόμησης θα ενσωματωθεί και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης, ο οποίος θα πάψει να ισχύει ως αυτοτελής φόρος. Οι αλλαγές αυτές εκτιμάται ότι θα επιφέρουν μείωση των τελικών τιμών πώλησης στα Ι.Χ. αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού, χαμηλής αξίας και πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων και αύξηση τιμών στα πολύ ακριβά αυτοκίνητα μεσαίου και υψηλού κυβισμού. Σήμερα τα καινούργια αυτοκίνητα κατά την εισαγωγή τους φορολογούνται βάσει της εργοστασιακής τους αξίας αλλά και του κυβισμού του κινητήρα με συντελεστές 5% έως 50% και επιπλέον τον ΦΠΑ.
β) Υπολογισμό τεκμηρίων διαβίωσης με βάση τις λιανικές τιμές πώλησης. Σήμερα, τα τεκμήρια διαβίωσης υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του αυτοκινήτου και τα έτη παλαιότητας. Το σύστημα αυτό θα αλλάξει και τα τεκμήρια θα υπολογίζονται με βάση τις λιανικές τιμές των Ι.Χ. και συντελεστές που θα οδηγούν σε απομείωση της αξίας τους. Από τις αλλαγές στη φορολογία των οχημάτων, οι οποίες θα ισχύσουν άμεσα, από την 1η Ιουνίου, το υπουργείο Οικονομικών προσδοκά την είσπραξη επιπλέον εσόδων ύψους 121 εκατ. ευρώ.