Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 14

Θέμα: E46 Περί ελαστικών ο λόγος…

Hybrid View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #1
    Εγγραφή
    13-10-13
    Μηνύματα
    777
    Thanked
    1415
    Rides
    0

    Προεπιλογή E46 Περί ελαστικών ο λόγος…

    Ακούω τις γνώμες σας για ελαστικά..

    Πλέον φοράω 18άρια Μαμά και έτσι θα πάω σε 225/40/18 & 255/35/18.

    Δε θέλω link από μαγαζιά μιας και έχω φίλο λαστιχά που τα φέρνει σε πολύ καλές τιμές, απλά κολλάω στην επιλογή...

    Είχα Pirelli Pzero σε 19άρια, τα λάστιχα ήταν αλλού όταν ήταν καινούργια δε ξεκολλούσε το αυτοκίνητο σε σημείο να φοβάσαι να στραβώσει το σασί (υπερβάλω αλλά... )

    Μετά από ένα χρόνο απογοήτευση πλήρης... γλιστρούσε με 3η.. και σα να μην έφτανε αυτό τα μπροστινά είχαν στραβώσει και το αμάξι ψάρευε, ευτυχώς βρήκα τι έφταιγε. (μπορεί να έφταιγα κ γω- λαστιχάς μιας και δεν είχα σωστή πίεση ποτέ)

    Αν ήταν να τα κρατήσω για ένα χρόνο σίγουρα θα ξαναέβαζα αυτά!!! όμως είναι πολύ ακριβά για ένα χρόνο μιας και υπάρχουν τα kumho ku39 που τα έχει φίλος σε Μ3, Nexen Su1 που το φορούσα στα 18άρια πίσω 5ετίας παρακαλώ και κρατούσε απίστευτα, ξέχασα αυτά που ήξερα πραγματικά μή μιλήσω για τα Conti sport 3 που είχα μπροστά του 2007 που δε ξεκολλούσε η μούρη ...

    Είμαι ανάμεσα σε Premium μάρκες...

    1) Michelin pilot sport 3 (μισελέν δεν είχα ποτέ και έτσι για το γαμώτο θέλω να βάλω μια φορά να δω τι παίζει μιας και όσοι είχαν μου έχουν πει άμα δε βάλεις δε μπορείς να καταλάβεις.... οδήγησα 318ci cabrio με 225 μπρος πίσω μου φάνηκε λες και πετάγονται κομμάτια όταν το στρίβεις... ....από άλλους έχω ακούσει ότι σπάνε από μέσα τα λινά και γενικά ότι είναι ευαίσθητα... κρίμα που δε βγαίνει Ευρώπη το Super Sport σε 255/35/R18, μόνο από Αμερική μπορώ να βρω και δεν έχω σκοπό να δώσω 1500 για τετράδα επειδή είναι μαιντανοί ... )

    2) Conti sport 5 ( Έχω ακούσει τα καλύτερα απ την άποψη ότι είναι καλά.. μέχρι εκεί όμως δε τα έχει κάποιος σε γρήγορο αυτοκίνητο )

    3) Goodyear Eagle F1 ( Έχω ακούσει πολύ καλά λόγια, τα έχει φίλος σε civic τάπερ ER3, αλλά είναι καινούργια και δεν είναι αντικειμενικό για μένα... )

    4) Bridgestone potenza S001 ( ? )

    5) Yokohama S-drive (?)

    Την μεσαία κατηγορία του στυλ Vredestein, hankoon, falken κλπ τη φοβάμαι λίγο, προτιμώ να μπάξω μια 4άδα nexen για κανα χρόνο και να πετάξω άμα είναι μετά, την Premium την θεωρώ σίγουρη, έτσι θέλω να πιστεύω.

    Γενικά έχω χαθεί λίγο... και θα ήθελα γνώμες αν έχει φορέσει κάποιος τέτοια λάστιχα σε ΒΜW και ειδικά σε 46άρι δυνατό σε 18άρια.



    Περιμένω...

    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη JiMk86 : 06-11-15 στις 14:55
    Από 330 θέλω να μεγαλώσω να γίνω M3.

  2. The Following User Says Thank You to JiMk86 For This Useful Post:

    ghost-rider (06-11-15)

  3. #2
    Εγγραφή
    16-08-15
    Περιοχή
    Athens
    Ηλικία
    61
    Μηνύματα
    1
    Thanked
    2
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Πρώτο post μου.


    Τοποθέτησα σε 135i 225/40/18 και 245/35/18 Pilot Super Sport και είναι εκπληκτικά, ό,τι καλύτερο έχω βάλει ποτέ και απίστευτα ακόμα και στη βροχή. Ήμουν αρχικά διστακτικός, ακριβώς επειδή δεν υπάρχουν 255 στην Ευρώπη, αλλά όταν τα έβαλα δίπλα-δίπλα με ένα 255 PS3 διαπίστωσα πως έχουν το ίδιο πλάτος. Δεν είναι μόνο η γόμα καλύτερη.
    Όμως, εκτός του οτι περίμενα τρεις μήνες να τα φέρουν, πριν ένα μήνα σκίστηκε το ένα σε λακούβα (με 30 χ.α.ω...) και δεν έχουν, δεν ξέρουν, θα δούμε, να παραγγείλετε. Έστειλα email διαμαρτυρίας στη Michelin Ελλάς, με πήραν τηλέφωνο δυο διευθυντές και αφού ορκίστηκαν πως θα με φροντίσουν, με έγραψαν στ' @@ τους.

    Τα Pilot Sport 3 που είχα πριν απο τα PSS είναι τίμια και ανθεκτικά λάστιχα, με ελαφρύ περιορισμό στην οριακή οδήγηση. Δεν "λασπώνουν" εύκολα σε παρατεταμένες υπερβολές, απλά δεν είναι φτιαγμένα γι' αυτή τη δουλειά και λόγω των τακουνιών είναι λίγο θορυβώδη με περίεργο τρόπο. Πολύ καλά στη βροχή, ελαφρά ευαίσθητα με την πίεση πίσω σε πολύ υψηλές ταχύτητες (δεν τους αρέσει η πολλή πίεση, μου αρέσει όμως εμένα ). Μετά απο δοκιμές, έβαλα 2,2 και κάτι bar και λύθηκε το πρόβλημα.
    Κοστίζουν τα ίδια χρήματα περίπου με τα PSS αλλά τουλάχιστον τα βρίσκεις νομίζω. Προσωρινά και μέχρι να βρεθεί λύση με τους άχρηστους της Michelin, έβαλα πίσω 2 καινούργια PS3 που είχα στο ντουλάπι.

    OEM ContiSportContact 5 φοράει το άλλο μου (προσθιοκίνητο) αυτοκίνητο σε διάσταση 225/45/18 και είναι πολύ καλά στη βροχή, αξιοπρεπή στο πλάκωμα, μέτρια στη φθορά. Σε 10.000 χιλιόμετρα, αν και δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα η συμπεριφορά τους, το πέλμα είναι κάτω απ' το μισό με χρήση που προφανώς δεν είναι σαν της BMW. Νομίζω επίσης πως είναι ακριβότερα απ' τα Michelin.

    Τα Bridgestone τα τελευταία χρόνια δε με πείθουν.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Zizik : 06-11-15 στις 15:48

  4. The Following 2 Users Say Thank You to Zizik For This Useful Post:

    alexm (06-11-15), wheelman (06-11-15)

  5. #3
    Εγγραφή
    28-12-09
    Περιοχή
    Πατρα
    Ηλικία
    59
    Μηνύματα
    3.100
    Thanked
    13978
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    Αλλαξα ελαστικα στο compact πριν απο 3 μηνες περιπου.
    Μισελεν-κοντι 225/40/18 σχεδον ιδια τιμη, κοντα στο 500ευρω.
    Δωσε ενα 50 παραπανω μου ειπε ο λαστιχας και βαλε τα ADVAN Sport V105 και δεν θα το μετανιωσεις, τρωγονται λιγο ποιο γρηγορα αλλα θα εχεις γκριπ μεχρι την τελευταια στιγμη που θα τα πεταξεις, σε αντιθεση με τα αλλα ελαστικα που μετα τον ενα χρονο λειτουργιας το πελμα (ανεξαρτητου φθορας) αρχιζει να ξεραινεται.
    Παιζει να ειναιι το καλυτερο ελαστικο που εχω βαλει ποτε... οι μεχρι τωρα εντυπωσεις.

    Υ.Γ: Δημητρη το 46αρι δεν ειναι δυνατο, ειναι ομως ο οδηγος του...

  6. The Following 2 Users Say Thank You to alexm For This Useful Post:

    giannis_compact (06-11-15), nikos valvetronic (11-11-15)

  7. #4
    Εγγραφή
    08-08-11
    Περιοχή
    χαιδαρι
    Ηλικία
    61
    Μηνύματα
    3.220
    Thanked
    7747
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο alexm Εμφάνιση μηνυμάτων
    Αλλαξα ελαστικα στο compact πριν απο 3 μηνες περιπου.
    Μισελεν-κοντι 225/40/18 σχεδον ιδια τιμη, κοντα στο 500ευρω.
    Δωσε ενα 50 παραπανω μου ειπε ο λαστιχας και βαλε τα ADVAN Sport V105 και δεν θα το μετανιωσεις, τρωγονται λιγο ποιο γρηγορα αλλα θα εχεις γκριπ μεχρι την τελευταια στιγμη που θα τα πεταξεις, σε αντιθεση με τα αλλα ελαστικα που μετα τον ενα χρονο λειτουργιας το πελμα (ανεξαρτητου φθορας) αρχιζει να ξεραινεται.
    Παιζει να ειναιι το καλυτερο ελαστικο που εχω βαλει ποτε... οι μεχρι τωρα εντυπωσεις.

    Υ.Γ: Δημητρη το 46αρι δεν ειναι δυνατο, ειναι ομως ο οδηγος του...
    Εσυ φίλε έχεις 3/4 από 46αρι είσαι ακωλος....δεν μετράει

  8. The Following 2 Users Say Thank You to Bitz For This Useful Post:

    alexm (07-11-15), Konstantinos E60 (07-11-15)

  9. #5
    Εγγραφή
    04-11-10
    Ηλικία
    41
    Μηνύματα
    1.366
    Thanked
    1178
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο JiMk86 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Ακούω τις γνώμες σας για ελαστικά..

    Πλέον φοράω 18άρια Μαμά και έτσι θα πάω σε 225/40/18 & 255/35/18.

    Δε θέλω link από μαγαζιά μιας και έχω φίλο λαστιχά που τα φέρνει σε πολύ καλές τιμές, απλά κολλάω στην επιλογή...

    Είχα Pirelli Pzero σε 19άρια, τα λάστιχα ήταν αλλού όταν ήταν καινούργια δε ξεκολλούσε το αυτοκίνητο σε σημείο να φοβάσαι να στραβώσει το σασί (υπερβάλω αλλά... )

    Μετά από ένα χρόνο απογοήτευση πλήρης... γλιστρούσε με 3η.. και σα να μην έφτανε αυτό τα μπροστινά είχαν στραβώσει και το αμάξι ψάρευε, ευτυχώς βρήκα τι έφταιγε. (μπορεί να έφταιγα κ γω- λαστιχάς μιας και δεν είχα σωστή πίεση ποτέ)

    Αν ήταν να τα κρατήσω για ένα χρόνο σίγουρα θα ξαναέβαζα αυτά!!! όμως είναι πολύ ακριβά για ένα χρόνο μιας και υπάρχουν τα kumho ku39 που τα έχει φίλος σε Μ3, Nexen Su1 που το φορούσα στα 18άρια πίσω 5ετίας παρακαλώ και κρατούσε απίστευτα, ξέχασα αυτά που ήξερα πραγματικά μή μιλήσω για τα Conti sport 3 που είχα μπροστά του 2007 που δε ξεκολλούσε η μούρη ...

    Είμαι ανάμεσα σε Premium μάρκες...

    1) Michelin pilot sport 3 (μισελέν δεν είχα ποτέ και έτσι για το γαμώτο θέλω να βάλω μια φορά να δω τι παίζει μιας και όσοι είχαν μου έχουν πει άμα δε βάλεις δε μπορείς να καταλάβεις.... οδήγησα 318ci cabrio με 225 μπρος πίσω μου φάνηκε λες και πετάγονται κομμάτια όταν το στρίβεις... ....από άλλους έχω ακούσει ότι σπάνε από μέσα τα λινά και γενικά ότι είναι ευαίσθητα... κρίμα που δε βγαίνει Ευρώπη το Super Sport σε 255/35/R18, μόνο από Αμερική μπορώ να βρω και δεν έχω σκοπό να δώσω 1500 για τετράδα επειδή είναι μαιντανοί ... )

    2) Conti sport 5 ( Έχω ακούσει τα καλύτερα απ την άποψη ότι είναι καλά.. μέχρι εκεί όμως δε τα έχει κάποιος σε γρήγορο αυτοκίνητο )

    3) Goodyear Eagle F1 ( Έχω ακούσει πολύ καλά λόγια, τα έχει φίλος σε civic τάπερ ER3, αλλά είναι καινούργια και δεν είναι αντικειμενικό για μένα... )

    4) Bridgestone potenza S001 ( ? )

    5) Yokohama S-drive (?)

    Την μεσαία κατηγορία του στυλ Vredestein, hankoon, falken κλπ τη φοβάμαι λίγο, προτιμώ να μπάξω μια 4άδα nexen για κανα χρόνο και να πετάξω άμα είναι μετά, την Premium την θεωρώ σίγουρη, έτσι θέλω να πιστεύω.

    Γενικά έχω χαθεί λίγο... και θα ήθελα γνώμες αν έχει φορέσει κάποιος τέτοια λάστιχα σε ΒΜW και ειδικά σε 46άρι δυνατό σε 18άρια.



    Περιμένω...

    Για τα Dunlop sportmax τι λες? Εχουν ενισχυμενα πλαινα απο kevlar, εχουν δεικτη Α στη βροχη το πελμα δεν ειναι V που σημαινει δεν θα εχεις θορυβο και δεικτη C αν δεν κανω λαθος στην οικονομια. Βεβαια δεν μπορεις απο ενα τετοιο λαστιχο να εχει καλο δεικτη καταναλωσης με τετοιο φαρδος. Επισης ειναι extra load δηλαδη για βαρια αυτοκινητα, για 18αρια δεν ξερω αν ισχυει στα 19ρια ηταν που ειχα εγω.Για κρατημα δεν ξερω να σου πω μιας και δεν τα κρατησα πολυ γιατι πουλησα το αυτοκινητο.
    quattro ist fur sissies

  10. #6
    Εγγραφή
    14-05-10
    Μηνύματα
    2.413
    Thanked
    3091
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Eγω αυτο που εχω να πω, οπως αναφερθηκε και στην αρχη, ειναι οτι αν θες γκριπ, θα παιρνεις pirelli και θα τα αλλαζεις πριν κλεισουν χρονο...
    Ολα τα αλλα ειναι ημιμετρα.
    Δεν υπαρχει το pirelli.

    Απο τα ημιμετρα τα αλλα, εχοντας δοκιμασει καποιες λυσεις(conti, bridge), προσωπικα, εχω καταληξει στη μισελεν.

  11. #7
    Εγγραφή
    26-01-10
    Περιοχή
    ΗΡΑΚΛΕΙΟ
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    153
    Thanked
    145
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    βαλε τα μισελεν αν σε περνει και δεν θα το μετανιωσεις..
    εχω αλαξει 3 μαρκες λαστηχα και μονο με τα μισελεν "περπατουσε" οπως πρεπει το αμαξι , αλλη αισθηση και αλλο κρατημα ..

  12. #8
    Εγγραφή
    30-03-13
    Περιοχή
    Θεσσαλονικη
    Ηλικία
    47
    Μηνύματα
    904
    Thanked
    2731
    Rides
    3

    Προεπιλογή

    Toν 5o 2009 εως 4/2014 Goodyear eagle assym 1.....Στα 5 χρονια,και 40.000 χλμ,αριστο κρατημα,ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ αντοχη στον χρονο,καθως στο ιδιο ελαστικο,πεταξε ενα μικρο καρουμπαλο στο τελος στα πλαινα,διαμετρου 1ευρω,μετα απο δυο φουιτ,και ενα στραβωμα ζαντας,με κανα χιλιομετρο οδηγημα με ελαχιστο αερα.....Συνεχισα με τα assym 2....E 46 ci 1,6,225/45/17,γουσταρω στροφες,φουρκετες........

  13. #9
    Εγγραφή
    13-10-13
    Μηνύματα
    777
    Thanked
    1415
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο alexm Εμφάνιση μηνυμάτων
    Αλλαξα ελαστικα στο compact πριν απο 3 μηνες περιπου.
    Μισελεν-κοντι 225/40/18 σχεδον ιδια τιμη, κοντα στο 500ευρω.
    Δωσε ενα 50 παραπανω μου ειπε ο λαστιχας και βαλε τα ADVAN Sport V105 και δεν θα το μετανιωσεις, τρωγονται λιγο ποιο γρηγορα αλλα θα εχεις γκριπ μεχρι την τελευταια στιγμη που θα τα πεταξεις, σε αντιθεση με τα αλλα ελαστικα που μετα τον ενα χρονο λειτουργιας το πελμα (ανεξαρτητου φθορας) αρχιζει να ξεραινεται.
    Παιζει να ειναιι το καλυτερο ελαστικο που εχω βαλει ποτε... οι μεχρι τωρα εντυπωσεις.

    Υ.Γ: Δημητρη το 46αρι δεν ειναι δυνατο, ειναι ομως ο οδηγος του...
    Φορούσα Yokohama σε άλλο αμάξι το Parada Spec-2 άντε γεια μιλάμε για ένα χρόνο όμως και αυτό σαν το pirelli.Τα έχω σε υπόληψη μιας κ τρώγονται καλά αλλά το αμάξι κρατάει, όμως μετά το xρόνο παρόλο τι φθορά τους γλυστρούσαν...

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο savvas bmwdakias Εμφάνιση μηνυμάτων
    Για τα Dunlop sportmax τι λες? Εχουν ενισχυμενα πλαινα απο kevlar, εχουν δεικτη Α στη βροχη το πελμα δεν ειναι V που σημαινει δεν θα εχεις θορυβο και δεικτη C αν δεν κανω λαθος στην οικονομια. Βεβαια δεν μπορεις απο ενα τετοιο λαστιχο να εχει καλο δεικτη καταναλωσης με τετοιο φαρδος. Επισης ειναι extra load δηλαδη για βαρια αυτοκινητα, για 18αρια δεν ξερω αν ισχυει στα 19ρια ηταν που ειχα εγω.Για κρατημα δεν ξερω να σου πω μιας και δεν τα κρατησα πολυ γιατι πουλησα το αυτοκινητο.
    Σάββα δε μίλησα για Dunlop ρε που το είδες ?

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο ghost-rider Εμφάνιση μηνυμάτων
    Eγω αυτο που εχω να πω, οπως αναφερθηκε και στην αρχη, ειναι οτι αν θες γκριπ, θα παιρνεις pirelli και θα τα αλλαζεις πριν κλεισουν χρονο...
    Ολα τα αλλα ειναι ημιμετρα.
    Δεν υπαρχει το pirelli.

    Απο τα ημιμετρα τα αλλα, εχοντας δοκιμασει καποιες λυσεις(conti, bridge), προσωπικα, εχω καταληξει στη μισελεν.
    Ένα χρόνο δειάρκεια ζωής σε ελαστικό premium το θεωρώ απαράδεκτο...

    Θέλω κάτι που να τρώγεται και να μην ξεραίνεται...

    Με έβαλε σε σκέψεις ο AlexM Με τα Yoko...
    Από 330 θέλω να μεγαλώσω να γίνω M3.

  14. The Following User Says Thank You to JiMk86 For This Useful Post:

    alexm (06-11-15)

  15. #10
    Εγγραφή
    14-05-10
    Μηνύματα
    2.413
    Thanked
    3091
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο JiMk86 Εμφάνιση μηνυμάτων


    Ένα χρόνο δειάρκεια ζωής σε ελαστικό premium το θεωρώ απαράδεκτο...

    Θέλω κάτι που να τρώγεται και να μην ξεραίνεται...

    Με έβαλε σε σκέψεις ο AlexM Με τα Yoko...
    Το bridgestone ειναι για 2 χρονια.
    Μετα αντε γεια. Αλλου πατας και αλλου βρισκεσαι.
    Το continental ειναι απο την πρωτη μερα σε γκριπ, οπως ειναι το pirelli στο χρονο (χωρις υπερβολες). Επίσης η παστα του πεφτει ευκολα και ενεκα που γλιστραει κ ολας στο χρονο θα θες λαστιχα επειδη θα εχεις μεινει με σλικ...

    Τα μισελεν εχουν ενα κλικ λιγοτερο γκριπ απο τα bridgestone.
    Γενικα η προσφυση τους ειναι καλη.
    Το αρνητικο τους σε σχεση με τα pirelli και τα bridgestone ειναι οτι δεν προειδοποιουν καθολου για το οριο προσφυσης.
    Περνας κατευθειαν στο γλιστριμα χωρις ηχους, σφυριγματα κλπ κλπ.
    Αθορυβα εντελως.
    Αν τη διαδρομη την ξερεις δεν υπαρχει θεμα. Απλα πλεον γινεται δυσκολο να κινηθεις γρηγορα σε αγνωστη.
    Αυτο ειναι κατι που με ενοχλησε απο την αρχη και συνεχιζει να με ενοχλει.
    Απο εκει και περα εχουν μονο πλεονεκτηματα.
    Ειναι το μονο λαστιχο που εχω κρατησει 3 χρονια πανω στο αυτοκινητο.
    Εχω γκριπ.
    Εχουν χρειαστει 2 ζυγοσταθμισεις.
    Τελικιαζω και δεν εχω το παραμικρο τρεμουλο(γιατι ολα τα αλλα ειτε νωριτερα ειτε αργοτερα τα αρχιζαν τα νουμερακια τους. Και βαραγα καθε μηνα ζυγοσταθμιση).
    Κανω τις παντες μου κανονικα και δεν εχω το αγχος μετα απο καθε βολτα μην εχω μεινει με τις ζαντες (cοnti φαση).
    Αισιως περασα τα 65.000 χλμ με ενα σετ ps3.
    Ενταξει πλεον η παστα εχει πεσει και υποφερει απο υδρολισθήσεις, αλλα σε ολες τις αλλες συνθηκες εχω το λαστιχο που ειχα την πρωτη μερα που τα εβαλα επανω.
    Αυτο σε αλλη εταιρεια δεν το εχω βρει.

    Yoko δεν εχω δοκιμασει.
    Εχω οδηγησει ενα 46αρι που φορουσε νομιζω καποιο τετοιο σχιστοματικο(η yokohama η toyo ειχε) και ηταν πολυ ωραιο σε γκριπ.
    Αλλα αν δε το φας στη μαπα το ελαστικο στο χρονο και αν δε γραψεις χλμ δε βγαινει ακρη.

  16. The Following 8 Users Say Thank You to ghost-rider For This Useful Post:

    alexm (07-11-15), diosak (07-11-15), JiMk86 (07-11-15), Konstantinos E60 (07-11-15), nikos valvetronic (11-11-15), Vassilis ///M (07-11-15), wheelman (07-11-15), zaharias (07-11-15)

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP