turbodog (30-09-15)
Ενίσχυση πατώματος, φρένα, ανάρτηση, σορτ σιφτ, διαφορικό, τελικό.
Αυτά και με αυτή τη σειρά ειναι τα σωστά μπασίματα για το αμάξι σου Ζάχο.
sympether with chiefτης
_________________________________________________
///Μ3 BORN ON THE RACETRACK TO LIVE IN THE STREETS
chrisgiapz3 (01-10-15), Leonidas_E39 (30-09-15), nik200 (29-09-15), zaharias (29-09-15)
Βάλε το κοντό βήμα....
Και εγώ που ήμουν του βουνού.... το ήθελα... ήταν το μόνο που μου έλειπε.
Για τα υπόλοιπα τα παιδιά που το είχαν χρόνια το Μ3, ξέρουν καλύτερα...
zaharias (29-09-15)
αλλαξα και τον τιτλο του θρεντ....εσβησα το "ψαχνω"!!!![]()
Νίκο μόνο αντιστρεπτικές, μπρος (εάν δεν έχει) πίσω μπάρα θόλων και πολυουρεθάνες για σινεμπλόκ, με τα μαμά αμορτισέρ σε καλή κατάσταση. Οι περισσότεροι που πήγαν να αντικαταστήσουν το μαμά bogue αμορτισέρ με κάτι άλλο π.χ bilstein για λόγους κόστους δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Από την άλλη είμαι από αυτούς που θεωρεί πως το Μ3 δεν είναι το κατάλληλο "σκαρί" για να φοράει coilovers. Εάν σκεφτείς τις χιλιάδες περιπτώσεις Μ3 με coilovers που σκίζουν θόλους μπρος πίσω, κάνουν mushrooming στους θόλους ή ακόμη και σπάνε τις μπάρες θόλων....καταλαβαίνεις. Αυτά για χρήση δρόμου.
"There was s'thing of a sweet spot around the turn of the millennium, during which BMW produced two seminal masterpieces that have never quite bettered by their successors - the E46 ///M3 and the E39 ///M5" [BMW Car, 01/14]
kplc16 (02-10-15), NickM3CS (30-09-15), nik200 (30-09-15), Vasilis M3 (22-10-15)
Οι θολοι καταπονουνται οχι απο τα coilovers αλλα απο την ελαχιστη διαδρομη της αναρτησης που αφηνουν πολλοι σε αυτα, χαριν εμφανισης. Αν διατηρησεις ενα υψος σχεδον ιδιο με την εργοστασιακη δεν υπαρχει θεμα. Το αμορτισερ δεν ειναι το προβλημα αλλα η διαδρομη. Το ιδιο προβλημα (και χειροτερο) εχεις αν παραχαμηλωσεις με ελατηρια και διατηρησεις τα stock αμορτισερ.
Οι αντιστρεπτικες βοηθουν. Η πισω μπαρα θολων δεν ειναι απαραιτητη καθως η λειτουργια της δεν ειναι ακριβως οπως η μπροστινη καθως οι πισω τροχοι δεν στριβουν οποτε δεν εχει και ιδιαιτερα φορτια να διαχειριστει. Την βαζουμε αφου εχουμε εξαντλησει ολα τα αλλα περιθωρια αναρτησης και φυσικα δεν χρειαζεται σε ΟΕΜ setups.
Το πατωμα πασχει οχι απο την αναρτηση αλλα κατασκευαστικα. Υπαρχουν πολλες περιπτωσεις Μ3 full stock με κομμενα πατωματα. Η μη σωστη χρηση οπως το wheel hoping κατα τις εκκινησεις η οι τελειωμενες βασεις διαφορικου επιδεινωνουν το προβλημα.
Η εργοστασιακη αναρτηση ειναι πολυ καλη για χρηση δρομου και σε καλυπτει στο 90% των περιπτωσεων. Οποιος θελει να παραμεινει ΟΕΜ μπορει να δοκιμασει CSL setup. Δεν το εχω δοκιμασει προσωπικα ουτε εχω εμπειρια απο αυτο, αλλα γνωστοι μου ειχαν μεινει ικανοποιημενοι.
Η PPS9 που ειχα ηταν ανωτερη απο στοκ. Αν και πιο σκληρη απο την ΟΕΜ (κατι που το καταλαβαινες σε σαμαρακια και λακουβες) με τις σωστες ρυθμισεις σκληροτητας και υψους (οχι υπερβολες) ηταν πολυ καλη επιλογη. Και ειχες και την δυνατοτητα να το στησεις και πιο πισταδικα οποτε ηθελες και μετα να επανελθεις σε ρυθμισεις δρομου.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη turbodog : 30-09-15 στις 08:13
BILL007 (01-10-15), chrisgiapz3 (01-10-15), ghost-rider (30-09-15), NickM3CS (30-09-15), nik200 (30-09-15), pilot (30-09-15), sheriff (30-09-15), Thomelef (30-09-15), Vassilis ///M (30-09-15)
δεν είναι ανάγκη να πάει σε coilover.
απο την άλλη, η μαμά ανάρτηση κάνει μια χαρά τη δουλειά της και είναι και άνετη. απλά κρατάει πολύ ψηλά το αυτοκίνητο, συνεπώς και έχει ψηλότερο κέντρο βάρους το αυτοκίνητο. το θέμα είναι ότι η ανάρτηση είναι φτιαγμένη έτσι, ώστε με τις μαμά τιμές ευθυγράμμισης να δουλεύει άψογα και όπως πρέπει. αντίθετα με τις ρυθμιζόμενες, πολλοί λίγοι είναι αυτοί που πραγματικά ασχολήθηκαν για το πως μπορεί να αποδόσει καλά η ρυθμιζόμενη ανάρτηση τους, εξού και μαρτυρίες τύπου...δεν κάνουν δουλειά, το αμάξι δεν κρατάει τόσο καλά όσο περίμενα κτλ κτλ.
επίσης υπάρχει και ο συντελεστής ψυχολογικό, όπου οι περισσότεροι νομίζουν ότι μπορούν να μπαίνουν με τουλάχιστον 20 χιλ+ απ'ότι με τη μαμά. όλα αυτά σε συνάρτηση με το κακό στήσιμο, κάνουν το αμάξι να μην αποδίσει.
δεν υπάρχει περίπτωση μη καλά ρυθμισμένο αμάξι να μην πάει καλύτερα απο αμάξι με τη μαμά ανάρτηση. είναι αδύνατον.
υπάρχουν αρκετοί απο εδώ μέσα που έχουν ασχοληθεί με το θέμα στήσιμο στο Ε46 και μπορούν να βοηθήσουν. το θέμα δεν είναι όμως αυτό, το θέμα είναι να ξέρει αυτός που βάζει την ανάρτηση τι ακριβώς θέλει. να ξέρει τι στυλ οδήγησης έχει, δλδ του αρέσει να οδηγά υπερστροφικά μετά τα μέσα της στροφής, του αρέσει να πλασάρεται στην είσοδο, το αρέσει να έχει είσοδο στα όρια της υποστροφής όπου βελτιώνεται μέχρι την έξοδο κοκ.
κάθε στυλ έχει και διαφορετικές τιμές στην σκληρότητα - ύψος - ευθυγράμμιση και πάνω απ'όλα, να έχεις υπομονετικό ευθυγραμμισά, έτσι ώστε να μπορεί να σχοληθεί κάμποσο για να σου έχει το αμάξι 50/50 κάθε φορά που τον επισκέπτεσαι για μικροαλλαγές.
σχετικά με αυτό που λέει ο νάσος περί ενίσχυσης, συμφωνώ απόλυτα. αυτό είναι κάτι που έτσι και αλλιώς πρέπει να γίνεται σε ένα Μ3 Ε46, είτε φοράει μαμά ανάρτηση, είτε φοράει after market. όσων αφορά θόλους κτλ κτλ, ειδικά στο εμπρός μέρος , το βρίσκω λίγο to much, πρέπει να είσαι εντελώς γίδι και άτσαλος για να καταφέρεις κάτι τέτοιο και ταυτόχρονα πολύ κωλόφαρδος, αν μέχρι να στραβώσεις μπροστινούς θόλους και να στρεβλώσεις μπαρα θόλων δεν έχεις φάει πρώτα 2-3 τούμπες με το αμάξι. έχουμε αρκετούς πιστάκηδες στο φόρουμ που τρέχουν με το συγκεκριμένο αμάξι και σε κανέναν δεν παρουσιάστηκε ποτέ κάποιο φαινόμενο απο τα παραπάνω.
αυτά που πρέπει πάντως σίγουρα κάποιος να αποφύγει είναι τα ελατήρια χαμηλώματος. είναι ότι πιο fail μπορεί να βάλει κάποιος στο αμάξι του. εκτός απο το look, δεν κερδίζει τπτ μα τπτ, τ'αντιθέτο, χαλάει όλο το αμάξι.
προσωπικά για κάποιον που δεν έχει σχετική γνώση και εμπειρία απο στησιμο, πιστεύω πως καλύτερη λύση είναι κάποιο σετ μη ρυθμιζόμενο σε σκληρότητα και ύψος που πάει πακέτο με καλάμια - ελατήρια. αυτά είναι φτιαγμένα για να δουλεύουν όπως η μαμά ανάρτηση, δλδ τα φοράς και πετάς χωρίς να ψάχνεσαι για ύψη και σκληρότητες. αρκεί βέβαια να ταιριάζουν όλα αυτά και με το στυλ οδήγησης σου. εκεί πέραν της ευθυγράμμισης, δεν έχεις και πολλές επιλογές στο να φέρεις το αμάξι στα μέτρα σου.
sympether with chiefτης
_________________________________________________
///Μ3 BORN ON THE RACETRACK TO LIVE IN THE STREETS
Eννοείται τα coilovers καθεαυτού δεν δημιουργούν θέμα αλλά ή ρύθμισή τους και όλοι οι πειραματισμοί που θα κάνεις μέχρι να ρυθμίσεις εκεί που σε βολεύει είναι που εγκυμονεί τους κινδύνους που προανέφερα. Έτσι και αλλιώς τα coilovers τα βάζεις για να μπορείς σετάρεις ύψος και σκληρότητα, εάν είναι αν τα βάλεις και να κρατήσεις ρυθμίσεις κοντά στο μαμά τότε το ώφελος δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο.
Η πίσω μπάρα θόλων κάνει δουλειά γιατί αντισταθμίζει κάπως την τρύπα που αφήνουν στο σασί τα ανακλινόμενα καθίσματα. Το καταλαβαίνεις στο δέσιμο της καρότσας και το πίσω μέρος σου γίνεται πιο άμεσο. Προσωπικά όταν την έβαλα η διαφορά ήταν αισθητή.
"There was s'thing of a sweet spot around the turn of the millennium, during which BMW produced two seminal masterpieces that have never quite bettered by their successors - the E46 ///M3 and the E39 ///M5" [BMW Car, 01/14]
NickM3CS (30-09-15), nik200 (30-09-15), Vasilis M3 (22-10-15)
εγω παλι ψηφιζω μαμα και παλι μαμα αναρτηση...αντε και αντιστρεπτικες..αλλα μεχρι εκει....
για τον ελληνικο δρομο..ειναι υπεραρκετη...συν οτι αναλογα την ψυχουλα σου..το αμαξι μπορει να στριψει με απιστευτα χιλιομετρα...οπου το 99,9% των αυτοκινητων δεν μπορει να ακολουθησει..και το αμαξι δεν χανει την ομοιογενεια του...οταν θα στριβεις με αυτα τα χιλιομετρα..πραγμα πολυ πολυ σοβαρο!!!το τονιζω αυτο καθως με τις coilover συνηθως αν δεν ασχοληθεις τρελλα αυτο δεν προκειται να το καταφερεις ευκολα...και επισης οταν σκαλιζεις αναρτηση-χανεις και λιγακι την εμπειρια m3....αυτο το οδηγοκεντρικο συναισθημα...
υγ...αν και αυτα δεν φτανουν..βαζεις csl αναρτηση...χανεις λιγο απο "παιχνιδι"....ο κωλος βιδωνεται κατω....επιλεγεις και παιρνεις!
BILL007 (01-10-15), chrisgiapz3 (01-10-15), doctore (30-09-15), EVERGET (30-09-15), NickM3CS (30-09-15), Vasilis M3 (22-10-15)