
Αρχικό μήνυμα απο
stratos
Ο Πατρινός και ο dimzan τα έγραψαν πολύ καλά αλλά ας τα γράψω και εγώ άλλη μια φορά να εμπεδώσουμε.
Οι άξονες των τουρμπηνών περιστρέφονται απο 100.000 έως 150.000 στροφές το λεπτό. Έχουν και μάζα που συνεπάγεται και αδράνεια με αποτέλεσμα όταν αφήσουμε γκάζι και κλείσει η πεταλούδα συνεχίζουν να περιστρέφονται και να πρεσάρουν αέρα. Ετσι είτε θα σκάσει κάποιο κολάρο λόγο μεγάλης πίεσης είτε θα φρενάρει η τουρμπίνα απότομα, κάτι που δεν θέλουμε να συμβεί λόγω καταστροφής του άξονα της απο τα αδρανειακά φορτία.
Εδώ έρχεται το bov (blow off valve) ή στα ελληνικά σκάστρα (καμία σχέση με γυναίκες χαχαχαχα). Εκτονώνει τον αέρα όταν διαβάσει υποπίεση στο κλήσιμο της πεταλούδας του γκαζιού, για αυτό και συνδέεται απαραίτητα με σωληνάκι υποπίεσης.
Υπάρχουν οι ανοιχτού τύπου σαν αυτή που έβαλα τώρα που εκτονώνουν τον αέρα στο περιβάλλον σε περίπτωση που το αυτοκίνητο δεν έχει MAF και οι κλειστού τύπου που επανακυκλοφορούν τον αέρα πίσω στο σύστημα εισαγωγής μετά το MAF για να μην κάνει μπερδέματα στο άφημα του γκαζιού. Οι δεύτερες λέγονται diverter valves ή recircuutf8g valves.
Υπάρχουν σκάστρες με μεμβράνη και με εμβολο. Αυτές με μεμβράνη όπως οι εργοστασιακές μου έχουν μια μεβράνη που στην μια πλευρά της υπάρχει η υποπίεση και στην άλλη απελευθερώνει μια θυρίδα. Τέρμα γκάζι και δεν υπάρχει υποπίεση με αποτέλεσμα η μεμβράνη να κλείνει την θυρίδα και να μην έχουμε απώλεια πίεσης. Αφήνουμε το γκάζι και η υποπίεση τραβά πίσω την μεμβράνη με αποτέλεσμα να απελευθερώνεται ο συμπιεσμένος αέρας. Μειονέκτημα ειναι οτι δεν υπάρχει ελατήριο (θα πώ παρακάτω που χρειάζεται) και η μεμβράνη σκίζεται ή χαλαρώνει με τον καιρό ακόμα και σε εργοστασιακά οχήματα.
Οι σκάστρες με έμβολο χωρίζονται σε μονού και διπλού εμβόλου (ανεξάρτητα αν είναι κλειστού ή ανοιχτού κυκλώματος). Οι μονού εμβόλου είναι ίδιες με αυτές με την μεμβράνη απλά τον ρόλο της μεμβράνης το παίζει ένα μεταλλικό έμβολο. Το έμβολο το επαναφέρει ένα ελατήριο. Στις σύγχρονες σκάστρες είτε υπάρχει βίδα προέντασης του ελατηρίου για αύξηση σκληρότητας είτε δυνατότητα αντικατάστασης ελατηρίου. Πιο σκληρό ελατήριο χρειάζεται όταν ανεβαίνει η πίεση για να μην υπερνικά η πίεση την δύναμη του ελατηρίου με αποτέλεσμα απώλεια.
Οι διπλού εμβόλου είναι πάνω κάτω το ίδιο με τις παραπάνω. Απλά το έμβολο χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πίσω μέρος είναι αυτό που έρχεται σε επαφή με την υποπίεση και συνδέεται μέσω άξονα με το μπροστινό τμήμα (δεύτερο έμβολο αλλά στην ουσία το ίδιο είναι με το πρώτο) το οποίο έρχεται σε επαφή με την υπερπίεση.
Επανέρχομαι σε λίγο και με άλλα