Σελίδα 62 από 76 ΠρώτηΠρώτη ... 1252606162636472 ... ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 611 έως 620 από 756

Θέμα: Διόδια: Η μεγάλη κλοπή!

  1. #611
    Εγγραφή
    23-12-09
    Μηνύματα
    9.392
    Thanked
    16591
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    Πόσο μας κόστισε το "κίνημα δεν πληρώνω";


    Κάποια στιγμή μέσα στο 2013 θα αρχίσουν και πάλι τα μεγάλα οδικά έργα. Εδώ και τρία χρόνια τα εργοτάξια είναι εγκαταλελειμμένα και οι υπό κατασκευή δρόμοι θυμίζουν βομβαρδισμένο τοπίο. Το λαϊκό κίνημα πέτυχε άλλη μία περήφανη νίκη κατά των εργολάβων. Τώρα το κακό κεφάλαιο «αντεπιτίθεται» και αναζητά τρόπους για να τελειώσει ο δρόμος καρμανιόλα «Πατρών – Κορίνθου».

    Να πούμε τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν. Τα είχαμε πει και τότε, πριν την μεγάλη καταστροφή, αλλά ένα μεγάλο μέρος του κοινού ήταν συνεπαρμένο με το κίνημα «δεν πληρώνω» και τις λαϊκίστικες εξαγγελίες του κ. Μαγκριώτη για την μείωση της τιμής των διοδίων.

    Τα έργα σε μεγάλους οδικούς άξονες βρισκόντουσαν το 2008 σε πλήρη εξέλιξη, την ώρα που στο βάθος φαινότανε να έρχεται μία μεγάλη θύελλα. Οι μεγάλες τράπεζες του εξωτερικού ήταν οι κύριοι χρηματοδότες των έργων (με ποσοστό συμμετοχής άνω του 70% του συνόλου της χρηματοδότησης) και με επιτόκια δανεισμού περί το 1%! Ούτε στα όνειρά μας. Δύο χρόνια αργότερα οι ξένες τράπεζες κατά κύριο λόγο σταματούσαν την χρηματοδότηση και οι μπουλντόζες έσβηναν τις μηχανές τους.

    Σήμερα τα έργα θα ξεκινήσουν και πάλι, αφού μειώνεται το αντικείμενο και αναζητείται χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ και στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Την πρόταση αυτή την είχαν κάνει οι εργολάβοι πριν από τρία χρόνια. Μόνο που η τότε κυβέρνηση Παπανδρέου προσπαθούσε να... μειώσει την τιμή των διοδίων και να ικανοποιήσει έτσι το κίνημα «Δεν πληρώνω». Τρία χρόνια αργότερα η Πολιτεία κάνει το αυτονόητο. Αν αυτό είχε συμβεί πριν από τρία χρόνια, τα έργα θα είχαν ήδη παραδοθεί προς χρήση στο κοινό, η ύφεση θα ήταν μικρότερη κατά 2,5% και θα είχαν διασωθεί 70.000 θέσεις εργασίας σε αυτό το δύσκολο για όλους χρονικό διάστημα...

    Γιατί οι τράπεζες σταμάτησαν την χρηματοδότηση; Βρήκαν πάτημα σε τρεις λόγους: 1) η χώρα είχε περιέλθει σε αδυναμία να εξυπηρετήσει τις υποχρεώσεις της, 2) το κράτος ήταν ήδη εκτεθειμένο σε σχέση με οποιαδήποτε συμβατική του υποχρέωση σε σχέση με τα έργα (πληρωμές, απαλλοτριώσεις, μεταφορές δικτύων) και 3) το «Κίνημα Δεν Πληρώνω» έκανε πάρτι κάθε Σαββατοκύριακο στα διόδια όλης της χώρας.

    Τα πρώτα δύο θα μπορούσε κανείς να τα αντιμετωπίσει. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο και στο τέλος με την πρόταση που υιοθετείται τώρα. Το τρίτο, όμως, ήταν καταλυτικό. Ήταν το απόλυτο επιχείρημα από τις ξένες τράπεζες που έψαχναν έναν τρόπο για να καταστήσουν ανενεργές τις συμβάσεις που είχαν υπογράψει και να μην πάρουν το ρίσκο της χώρας.

    Γνωρίζουν, άραγε, οι καλοί μας συμπολίτες πόσο είναι το σημερινό κόστος δανεισμού; Υπολογίζεται ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων δεν θα είναι χαμηλότερο από 5%! Ξέρουν ποιος θα το πληρώσει; Πολύ σωστά μαντεύετε! Όλοι μας...

    Κάτι που επίσης δεν είναι σε γνώση του κοινωνικού συνόλου είναι ότι το 85% των διοδίων το εισπράττει το ελληνικό δημόσιο και όχι οι κακοί εργολάβοι. Δηλαδή, το 85% των διοδίων το εισπράττουμε όλοι μας. Ποιο ήταν, λοιπόν, το πρόβλημα; Το 15%; Μα, κάπως θα έπρεπε να πληρωθούν κι εκείνοι που θα έβαζαν τα χρήματά τους. Λεπτομέρειες για τους θεωρητικούς της μπουρδολογίας. Εκτός κι αν έχουν και για αυτή την περίπτωση την ίδια ακριβώς άποψη που είχαν και για το χρέος: Να μην τους πληρώσουμε. Να τους κλέψουμε!

    Η πολεμική κατά των διοδίων στηρίχτηκε σε δύο κακά παραδείγματα! Το πρώτο ήταν εκείνο της Αττικής Οδού. Η επανάσταση, όμως, έγινε για τις περιπτώσεις εκείνες που οι συμβάσεις με τους εργολάβους δεν είχαν σχέση με την αντίστοιχη σύμβαση της Αττικής Οδού! Είναι σαν να διαμαρτύρεται κανείς για την παράγκα στο ποδόσφαιρο και την αμέσως επόμενη χρονιά να καίει τα γήπεδα γιατί μία επαρχιακή ομάδα κέρδισε την παράγκα και πήρε το πρωτάθλημα!

    Το δεύτερο ήταν εκείνο της ύπαρξης διοδίων στον υπό κατασκευή δρόμο Κορίνθου - Πατρών. Με μία πρώτη ματιά έμοιαζε να είναι εξωφρενικό. Πως είναι δυνατόν να ζητάει κανείς διόδια για έναν χωματόδρομο; Για έναν δρόμο καρμανιόλα; Κι όμως! Αυτό που ξέχασαν να πουν οι «επαναστάτες» ήταν ότι τα διόδια «εφευρέθηκαν» επειδή το δημόσιο δεν είχε άλλα διαθέσιμα χρήματα για να βάλει την δική του προβλεπόμενη συμμετοχή στο έργο. Με άλλα λόγια το κράτος, δηλαδή εμείς, έπρεπε να βάλει λεφτά. Τα λεφτά δεν τα είχε και αποφάσισε την συμμετοχή αυτή να την βάλουν τελικά όσοι χρησιμοποιούν το έργο και περνούν από τα διόδια. Τι δεν κατάλαβαν;

    Ας μας πουν τώρα οι κύριοι αυτοί που συμμετείχαν σε εκείνους τους «αγώνες» αν έχουν την παραμικρή ευθύνη για το αυξημένο κόστος που θα κληθούμε να πληρώσουμε και μάλιστα σε εποχή κρίσης! Ας κοιτάξουν τον εαυτό τους στον καθρέπτη και ας σκεφτούν αν τελικά χρησιμοποιήθηκαν στην αφέλειά τους ως ένα καλό επιχείρημα από τις ξένες τράπεζες που ήθελαν να αποφύγουν να δώσουν δάνεια με επιτόκιο 1%.

    Σε αυτή την χώρα πρώτα φωνάζουμε και μετά σκεφτόμαστε. Αν γινότανε το αντίθετο, θα είχαμε καταφέρει θαύματα.

    Θανάσης Μαυρίδης

    thanasis.mavridis@capital.gr

  2. The Following 2 Users Say Thank You to Stathis For This Useful Post:

    gnx (20-02-13), PANOS-E60 (20-02-13)

  3. #612
    Εγγραφή
    21-01-10
    Περιοχή
    Καλαμαριά
    Μηνύματα
    7.711
    Thanked
    22530
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Ναι ρε Μαυρίδη, καταστράφηκαν οι φουκαριάρηδες, νοιώθουμε τύψεις, ας βάλουμε και κανά καπέλο να τους βοηθήσουμε μη και πεινάσουν.
    Για υπεραξίες και υπερτιμολογήσεις, για σκάρτες δουλειές δεν κάνει κουβέντα, μόκο.
    Ζήσε το σήμερα. Για το αύριο δεν ξέρεις.

  4. The Following 4 Users Say Thank You to gant For This Useful Post:

    bimmerm (21-02-13), Nino (20-02-13), Panos 316T (20-02-13), Ptboul (21-02-13)

  5. #613
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Θεσ/νίκη
    Ηλικία
    48
    Μηνύματα
    3.294
    Thanked
    7815
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Συμφωνώ σε όλα αλλά...φτιάξτε πρώτα τους κωλοδρομους και μετά βάλτε νέα και αυξήστε τα ήδη υπάρχοντα. Βαρεθήκαμε να το λέμε !

  6. The Following 5 Users Say Thank You to Konstantinos E60 For This Useful Post:

    bill_m3 (20-02-13), gant (21-02-13), Nino (20-02-13), Panos 316T (20-02-13), Thomelef (20-02-13)

  7. #614
    Εγγραφή
    24-12-09
    Περιοχή
    Μαρουσι
    Μηνύματα
    6.857
    Thanked
    15098
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο gant Εμφάνιση μηνυμάτων
    Ναι ρε Μαυρίδη, καταστράφηκαν οι φουκαριάρηδες, νοιώθουμε τύψεις, ας βάλουμε και κανά καπέλο να τους βοηθήσουμε μη και πεινάσουν.
    Για υπεραξίες και υπερτιμολογήσεις, για σκάρτες δουλειές δεν κάνει κουβέντα, μόκο.
    οχι πως δεν θα φταιγαμε και για αυτο εμεις...
    το κινημα του δεν πληρωνω που ξεκινησε εντελως δικαια απο πολιτες για τον δρομο καρμανιολα της κορινθου πατρων και αργοτερα απο καποιους κατοικους.ασχετα αν μετα εξελιχθηκε διαφορετικα ( ηταν και μια μορφη αντιδρασης). Η ουσια ομως παραμενει η εξωφρενικη αυξηση στις τιμες των διοδιων.
    Τοσο καιρο ομως που αυτοι εισπραττουν και δεν ξοδευουν δεν μας λεει τιποτα...
    Αν ομως ο κυριος αυτος εμενε στη Λαρισα και δουλευε στη Κατερινη τοτε να δουμε τι θα ελεγε??

  8. The Following 3 Users Say Thank You to Nino For This Useful Post:

    gant (20-02-13), Panos 316T (20-02-13), Ptboul (21-02-13)

  9. #615
    Εγγραφή
    23-12-09
    Μηνύματα
    9.392
    Thanked
    16591
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο gant Εμφάνιση μηνυμάτων
    Για υπεραξίες και υπερτιμολογήσεις, για σκάρτες δουλειές δεν κάνει κουβέντα, μόκο.
    τα εχει πει σε αλλα αρθρα αυτα.
    καθε αρθρο εχει στοχο να αναδειξει ενα προβλημα ή μια πτυχη του.
    αυτο γινεται λογω της φυσης του τυπου, περιορισμενος χωρος, χρονος και του αναγνωστη και του αρθρογραφου.

    αν επρεπε καθε σημειωμα σε εφημερίδα, περιοδικο, ή ιντερνετ να ειναι πληρης μελετη του συγκεριμενου θεματος και ολων των υποθεματων ή συναφων που σχετιζονται εμμεσα ή αμεσα, ωστε να καθισταται ολοκληρωμενη και αρτια απο ολες τις πλευρες, θα ειχε τετοιο ογκο που δεν θα χωρουσε σε κανενα μεσο και δεν θα τη διαβαζε κανενας αναγνωστης, αν υποθεσουμε οτι θα υπηρχε καποιος να πληρωνει το συντακτη μερικους μηνες για να τη γραψει.

    μη λεμε λοιπον οτι ασχετο ή σχετικο κατεβαινει στον καθενα οταν σχολιαζουμε ενα κειμενο που αναφερεται σε ενα συγκεκριμενο προβλημα.

  10. The Following User Says Thank You to Stathis For This Useful Post:

    PANOS-E60 (20-02-13)

  11. #616
    Εγγραφή
    05-02-10
    Περιοχή
    Γερακας
    Μηνύματα
    5.944
    Thanked
    12384
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    το νόημα του άρθρου αυτού είναι το bold.
    Το δεύτερο ήταν εκείνο της ύπαρξης διοδίων στον υπό κατασκευή δρόμο Κορίνθου - Πατρών. Με μία πρώτη ματιά έμοιαζε να είναι εξωφρενικό. Πως είναι δυνατόν να ζητάει κανείς διόδια για έναν χωματόδρομο; Για έναν δρόμο καρμανιόλα; Κι όμως! Αυτό που ξέχασαν να πουν οι «επαναστάτες» ήταν ότι τα διόδια «εφευρέθηκαν» επειδή το δημόσιο δεν είχε άλλα διαθέσιμα χρήματα για να βάλει την δική του προβλεπόμενη συμμετοχή στο έργο. Με άλλα λόγια το κράτος, δηλαδή εμείς, έπρεπε να βάλει λεφτά. Τα λεφτά δεν τα είχε και αποφάσισε την συμμετοχή αυτή να την βάλουν τελικά όσοι χρησιμοποιούν το έργο και περνούν από τα διόδια. Τι δεν κατάλαβαν;

    Πηγή:www.capital.gr

  12. The Following User Says Thank You to PANOS-E60 For This Useful Post:

    Stathis (20-02-13)

  13. #617
    Εγγραφή
    23-12-09
    Μηνύματα
    9.392
    Thanked
    16591
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    ειναι και αυτο πανο:

    Οι μεγάλες τράπεζες του εξωτερικού ήταν οι κύριοι χρηματοδότες των έργων (με ποσοστό συμμετοχής άνω του 70% του συνόλου της χρηματοδότησης) και με επιτόκια δανεισμού περί το 1%!

    Γνωρίζουν, άραγε, οι καλοί μας συμπολίτες πόσο είναι το σημερινό κόστος δανεισμού; Υπολογίζεται ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων δεν θα είναι χαμηλότερο από 5%! Ξέρουν ποιος θα το πληρώσει; Πολύ σωστά μαντεύετε! Όλοι μας...


    Ας μας πουν τώρα οι κύριοι αυτοί που συμμετείχαν σε εκείνους τους «αγώνες» αν έχουν την παραμικρή ευθύνη για το αυξημένο κόστος που θα κληθούμε να πληρώσουμε και μάλιστα σε εποχή κρίσης! Ας κοιτάξουν τον εαυτό τους στον καθρέπτη και ας σκεφτούν αν τελικά χρησιμοποιήθηκαν στην αφέλειά τους ως ένα καλό επιχείρημα από τις ξένες τράπεζες που ήθελαν να αποφύγουν να δώσουν δάνεια με επιτόκιο 1%.
    ας μας πουμε λοιπον και μερικοι απο δω που τοτε πηγαιναν στα διοδια με πλακατ, ανοιγαν τις μπαρες και το παιζαν καουμποϋδες, (εκ του ασφαλους βεβαια, οπως παντα), ποιος θα πληρωσει τη διαφορα του 4%.

  14. The Following User Says Thank You to Stathis For This Useful Post:

    PANOS-E60 (20-02-13)

  15. #618
    Εγγραφή
    21-01-10
    Περιοχή
    Καλαμαριά
    Μηνύματα
    7.711
    Thanked
    22530
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Stathis Εμφάνιση μηνυμάτων
    τα εχει πει σε αλλα αρθρα αυτα.
    καθε αρθρο εχει στοχο να αναδειξει ενα προβλημα ή μια πτυχη του.
    αυτο γινεται λογω της φυσης του τυπου, περιορισμενος χωρος, χρονος και του αναγνωστη και του αρθρογραφου.

    αν επρεπε καθε σημειωμα σε εφημερίδα, περιοδικο, ή ιντερνετ να ειναι πληρης μελετη του συγκεριμενου θεματος και ολων των υποθεματων ή συναφων που σχετιζονται εμμεσα ή αμεσα, ωστε να καθισταται ολοκληρωμενη και αρτια απο ολες τις πλευρες, θα ειχε τετοιο ογκο που δεν θα χωρουσε σε κανενα μεσο και δεν θα τη διαβαζε κανενας αναγνωστης, αν υποθεσουμε οτι θα υπηρχε καποιος να πληρωνει το συντακτη μερικους μηνες για να τη γραψει.

    μη λεμε λοιπον οτι ασχετο ή σχετικο κατεβαινει στον καθενα οταν σχολιαζουμε ενα κειμενο που αναφερεται σε ενα συγκεκριμενο προβλημα.
    Φίλε Στάθη δεν μου κατεβαίνει κανένα άσχετο η σχετικό, δικιά σου γνώμη και δικιά μου.
    Και πάλι το τονίζω ο τύπος παίζει το παιχνίδι του.
    Ζήσε το σήμερα. Για το αύριο δεν ξέρεις.

  16. The Following 3 Users Say Thank You to gant For This Useful Post:

    bimmerm (21-02-13), Nino (20-02-13), Ptboul (21-02-13)

  17. #619
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Θεσ/νίκη
    Ηλικία
    48
    Μηνύματα
    3.294
    Thanked
    7815
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο PANOS-E60 Εμφάνιση μηνυμάτων
    το νόημα του άρθρου αυτού είναι το bold.
    Ρε Πάνο κοροϊδευόμαστε τώρα ? Χρήματα για να πάρουν τα κόμματα υπήρχαν,για ανακαινίσεις γραφείων υπήρχαν , για χίλιες δύο άλλες σπατάλες υπήρχαν αλλά για την καρμανιόλα δεν υπήρχαν. Και αναφέρομαι για την τελευταία τριετία "του νοικοκυρεματος" και της "διαφάνειας" .

  18. The Following 3 Users Say Thank You to Konstantinos E60 For This Useful Post:

    katsaraios (20-02-13), nikos1400 (21-02-13), Ptboul (21-02-13)

  19. #620
    Εγγραφή
    05-02-10
    Περιοχή
    Γερακας
    Μηνύματα
    5.944
    Thanked
    12384
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Konstantinos E60 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Ρε Πάνο κοροϊδευόμαστε τώρα ? Χρήματα για να πάρουν τα κόμματα υπήρχαν,για ανακαινίσεις γραφείων υπήρχαν , για χίλιες δύο άλλες σπατάλες υπήρχαν αλλά για την καρμανιόλα δεν υπήρχαν. Και αναφέρομαι για την τελευταία τριετία "του νοικοκυρεματος" και της "διαφάνειας" .
    ε τώρα μωρέ Κώστα, μην τα ανακατεύουμε όλα μαζί ... δεν βγαίνει άκρη με τη λογική του ανακέματος. Κανονικά δεν έπρπε να υπάρχουν λεφτά γιά τίποτα από αυτά που λες, άσχετα που υιοθετήθηκαν ανόητες και επιζήμιες προτεραιότητες.

    ο Μαυρίδης μιλάει τη γλώσσα της λογικής στο συγκεκριμένο θέμα και δεν κάνει συμψηφισμούς με τη βλακεία των κυβερνώντων σε άλλα θέματα.

  20. The Following User Says Thank You to PANOS-E60 For This Useful Post:

    Stathis (20-02-13)

Σελίδα 62 από 76 ΠρώτηΠρώτη ... 1252606162636472 ... ΤελευταίαΤελευταία

Ετικέτες Θέματος

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP