Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 56

Θέμα: F1 20 χρονια μετα

Hybrid View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #1
    Εγγραφή
    01-08-12
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    1.051
    Thanked
    1473
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    Χμ...ξεκινάω με ένα ενδιαφέρον άρθρο του James Allen (πιστεύω τον γνωρίζετε) σχετικά με αυτό το θέμα.

    Are the F1 drivers today at a higher level than in Senna/ Prost era?
    Posted on August 19, 2012
    Darren Heath

    In response to the debate weΆve been having this week about the “pagelle” or marks out of ten for drivers so far this season, one of our regular readers, Martin Leaver, has put forward an interesting position.

    He argues that with the cars so close together on performance in modern F1 and fine details of tyre use sufficient to take the edge off a performance, the drivers are actually more highly skilled than in the golden age of drivers in the late 1908s and early 1990s – the Senna/Prost/Mansell/Piquet era.

    Martin writes: ” Personally, I think the standard is higher now than in Piquet-Prost-Senna-Mansell era. As the cars are much closer in performance and passing is more difficult I believe the standards are greater. While SennasΆ qualifying record is impressive compared to drivers since, the outcome was much less important. The refueling era and the high reliability gave an era where the drivers had to be at maximum concetration for the entire race, rather than conserving resources. The current cars have too much grip relative to their power, but the error rate is much reduced from SennaΆs time. I remember working out that Senna had significant off-track moment/spin, car contact or crash in more than a quarter of his races.

    “Based on that, you wouldnΆt be surprised to read that I rate Alonso ahead of Senna. I think the current level of the sport has pushed the current drivers to be the best weΆve ever seen – they need to be more skilled. I believe the guys at the top now would have coped with the power: grip of the 1980s turbos and pretty much everything else is at a greater level except the gear changing.”

    What do you think? Leave your comments in the section below?

    Meanwhile the leading German motorsport title Auto Motor und Sport has issued its ratings today and below a table of how it sees the performance of the drivers. It should be stated that this is not a one off exercise, but the average of each driverΆs score from the F1 races so far.

    Compare it to the JA on F1 ratings and the Gazzetta dello Sport ratings

    Not surprisingly Michael Schumacher comes out a little better than in other ratings, as does Sebastian Vettel. Interestingly they place Pastor Maldonado close to the bottom of the pile.

    Fernando Alonso: 9.09
    Sebastian Vettel: 7.64
    Lewis Hamilton: 7.55
    Kimi Räikkönen: 7.27
    Mark Webber: 7.00
    Michael Schumacher: 6.73
    Nico Hülkenberg: 6.73
    Sergio Perez: 6.64
    Nico Rosberg: 6.27
    Paul di Resta: 6.09
    Kamui Kobayashi: 5.91
    Jenson Button: 5.73
    Romain Grosjean: 5.64
    Heikki Kovalainen: 5.55
    Vitaly Petrov: 5.27
    Daniel Ricciardo: 5.18
    Felipe Massa: 5.18
    Bruno Senna: 5.18
    Timo Glock: 5.00
    Pedro de la Rosa: 5.00
    Jean-Eric Vergne: 4.91
    Charles Pic: 4.55
    Pastor Maldonado: 4.45
    Narain Karthikeyan: 3.00
    https://www.jamesallenonf1.com/2012/...nna-prost-era/



    Η φυσική κατάσταση των σύγχρονων οδηγών είναι τέτοια που δε θα τους προβλημάτιζε ο συμπλέκτης καθώς η πίεση που ασκούν στο πεντάλ του φρένου ήταν πολύ μεγαλύτερη. Από το f1.com:

    Q: How hard are the drivers working in the cockpit under braking?
    A: The force the drivers exert on the pedal is approximately 2000 Newtons - that's equivalent to lifting 200 kilogrammes. The theoretical stopping distance of a Formula One car from 300 km/h to zero is approximately 135 metres in a straight line, but varies according to drag levels and tyre grip.
    Κι αυτό γίνεται σε ΚΑΘΕ στροφή. Οπότε δε νομίζω να τους προβλημάτιζε ο συμπλέκτης.

    O Schumacher, για μένα, έκανε μια πολύ αξιοπρεπή εμφάνιση απέναντι στον teamate του. Ο Schumi τα βρήκε δύσκολα επειδή δεν κατάφερε να κάνει στη Mercedes αυτό που έκανε πάντα στη Ferrari. Δοκιμές. Ο Schumacher θέλει ένα μονοθέσιο στα μέτρα του. Το μονοθέσιο που είχε στη πρώτη χρονιά ήταν στα μέτρα του Button. Το μονοθέσιο που πήρε την επόμενη, δεν κατάφερε να το εξελίξει σε τέτοιο βαθμό όπως έκανε στο παρελθόν. Υπενθυμίζω ότι στα χρόνια της Ferrari δεν υπήρχε όριο στις δοκιμές εξέλιξης κι ο Schumi έκανε για πλάκα 2 race distances σε μια μέρα. Η συλλογή δεδομένων ήταν τέτοια, που επέτρεπε στη Scuderia να "φτιάξει" το μονοθέσιο όπως ήθελε ο οδηγός για να μπορέσει αυτός να πάει γρήγορα. Και δε μιλάω για το στήσιμο, μιλάω για ολόκληρη την αρχιτεκτονική των αναρτήσεων/πλαισίου κλπ.

    Ο Schumi αποσύρθηκε για να κάνει χώρο στον Κίμι γιατί η ομάδα πίστευε ότι ο τελευταίος θα πήγαινε καλύτερα από τον Michael. Τελικά ο Κίμι πήρε πόδι από τη Ferrari για λόγους που ΔΕΝ έχουν να κάνουν με την οδήγησή του.

    Ο Michael επέστρεψε στη F1 για να κάνει το...χόμπι του. Σοβαρά. Ήθελε να κάνει αυτό που αγαπάει. Να τρέχει με μονοθέσιο στις πίστες (και να πληρώνετε).
    Nikos

  2. The Following 2 Users Say Thank You to Nikos! For This Useful Post:

    nikos1400 (25-10-12), Vasilis M3 (24-03-13)

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP