Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 19

Θέμα: Η PSA Peugeot Citroen απολύει 8.000 εργαζόμενους

Hybrid View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #1
    Εγγραφή
    28-05-10
    Περιοχή
    Patra, Greece
    Μηνύματα
    1.932
    Thanked
    3254
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Πίσω από τις λέξεις του παραπάνω ποστ δεν κρύβεται ο Αλέξης, αλλά η επικείμενη λήξη της συνεργασίας της BMW με την PSA, μιας και πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε η υπογραφή memorandum of understanding μεταξύ BMW και ΤΟΥΟΤΑ που όπως όλα δείχνουν θα οδηγηθεί σε συνεργασία.

    Οι λόγοι είναι πολλοί:

    1. Αρχικά η συνεργασία BMW - PSA ήταν για ένα μοτέρ, τον 1.6Τ, το λεγόμενο και prince, το οποίο όμως δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα αξιόπιστο, λόγω ενός ζητήματος στην καδένα/ιμάντα (δε θυμάμαι τι απ' τα δύο έχει) του χρονισμού και κάποια ακόμα μικροπροβληματάκια. Ο στόχος πωλήσεων - παραγωγής ήταν κατά 15 - 20% μεγαλύτερος από αυτό που καταφέρανε και το όλο εγχείρημα δεν ήταν τόσο αποδοτικό.

    2. Στα μελλοντικά σχέδια ήταν η περαιτέρω ανάπτυξη της εν λόγω συνεργασίας για την επέκταση της ΜΙΝΙ χρησιμοποιώντας πλατφόρμες της PSA. Αυτό όμως ναυάγησε για λόγους ανταγωνιστικότητας, όταν μαθεύτηκε ότι η VAG ετοιμάζει την MQB πλατφόρμα που πάνω της θα πατάει το μισό VAG. Αυτό οδήγησε την BMW (και με καθυστέρηση την Mercedes) στην εξέλιξη δύο modular πλατφορμών. Στην περίπτωση της BMW τα πάντα όλα από σειρά 5 και πάνω (μέχρι και Rolls Royce Ghost) πατάνε πλέον σε μία πλατφόρμα, και όλα τα πισωκίνητα από σειρά 3 και κάτω στη δεύτερη. Αυτή τη στιγμή είναι στη φάση της εξέλιξης η νέα πλατφόρμα της ΜΙΝΙ, πάνω στην οποία θα πατήσει το Cooper τρίτης γενιάς, μαζί με όλα τα παράγωγα του (Coupe/ Cabrio/ Countryman/ Clubman/ Clubvan/ Club soda/ κλπ) και οι πολυμορφικοί άσσοι και νέα Χ1 που δεν θα έχουν πλέον την επιλογή της τετρακίνησης.

    3. Η συνεργασία με την ΤΟΥΟΤΑ είναι πολλά υποσχόμενη στους τομείς των υβριδικών και της μαζικής παραγωγής carbon monocoque στην οποία η BMW επένδυσε απίστευτα χρήματα. Η ΤΟΥΟΤΑ έχει να κερδίσει πρόσβαση στην γραμμή αυτή παραγωγής της SGL Group, άρα πολύ μειωμένο κόστος, και τους τετρακύλινδρους ντίζελ της BMW για χρήση στα μοντέλα της (όχι όμως στη lexus), ενώ η BMW έχει να κερδίσει πρόσβαση στην ομολογουμένως εξαιρετική υβριδική τεχνολογία της ΤΟΥΟΤΑ και επίσης πρόσβαση στην τεχνολογία παραγωγής CFRP εξαρτημάτων που εξέλιξε η LEXUS για την LF-A.

    Αντίθετα η PSΑ αποδείχθηκε πολύ μικρή και λίγη για να ανταποκριθεί στη συνεργασία με την BMW. Οι μαζικές απολύσεις που ανακοίνωσαν είναι μια προσπάθεια να προλάβουν τις ζημιές που έχουν προβλέψει για τα επόμενα 3 χρόνια.

    Ανάλυση για το γιατί η PSA πάει κατά διαόλου υπάρχει πρόχειρη και θα γραφτεί κατά παραγγελία, αν υπάρχει ενδιαφέρον

  2. The Following 8 Users Say Thank You to GiannisRob For This Useful Post:

    bill_m3 (13-07-12), Eleni (13-07-12), ghost-rider (15-07-12), katsaraios (14-07-12), nikos1400 (13-07-12), PANOS-E60 (13-07-12), S8N (14-07-12), Samaro (13-07-12)

  3. #2
    Εγγραφή
    26-03-10
    Περιοχή
    Athens
    Μηνύματα
    5.698
    Thanked
    18827
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Αν δε σου κάνει κόπο γράψε βρε Γιάννη...

  4. #3
    Εγγραφή
    05-02-10
    Περιοχή
    Γερακας
    Μηνύματα
    5.944
    Thanked
    12384
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    πολυ ενδιαφερον Γιάννη. Οποτε μπορεις δωσε τη συνέχεια.

  5. #4
    Εγγραφή
    28-05-10
    Περιοχή
    Patra, Greece
    Μηνύματα
    1.932
    Thanked
    3254
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο PANOS-E60 Εμφάνιση μηνυμάτων
    πολυ ενδιαφερον Γιάννη. Οποτε μπορεις δωσε τη συνέχεια.
    Μεταξύ σοβαρού και αστείου πάντως, Πάνο, η BMW είναι πιστεύω ένα εξαιρετικό case study για τον πολύπλοκο χώρο της βιομηχανίας αυτοκινήτων.

    Έχει κάνει πολλές σωστές και άλλες τόσες αποτυχημένες κινήσεις στο παρελθόν, και είναι ίσως από τις λίγες εταιρίες που ουσιαστικά επικοινωνούν με την αγορά.

    Το πιο πρόσφατο, κατ' εμέ, κεφάλαιο σε αυτό το case study, είναι αυτό της εξαγοράς ποσοστού της SGL από την Skion, την επενδυτική εταιρία της Suzanne Klatten. To πατρώνυμο της κυρίας είναι Quandt, οπότε νομίζω ότι καταλαβαίνουμε ποια η σχέση της με την BMW. Το "ωραίο" σε αυτή την υπόθεση είναι πως η VAG αγόρασε και αυτή ένα ποσοστό της SGL, ωθώντας ουσιαστικά την BMW με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να ξοδέψει ένα μεγάλο μέρος από το διαθέσιμο ρευστό, που διαφορετικά θα πήγαινε σε έρευνα και ανάπτυξη, για την αύξηση του ποσοστού της στην SGL, έτσι ώστε να προστατέψει την επένδυση της, με το να μην αφήσει την VAG, να εξαγοράσει μεγαλύτερο ποσοστό από εκείνη. Εν τέλει η VAG κατάφερε να βάλει τον άνθρωπο της στο Board of Directors, τον οποίο όμως αναγκάστηκε να αποσύρει, μετά από απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου. Μετά απ' όλα αυτά, το ότι η BMW αναγκάστηκε να συμμαχήσει με την Toyota, βάζοντας την και αυτή ουσιαστικά συνέταιρο στην SGL, δείχνει να βγάζει κάποιο νόημα.

    Γενικά, πολύ ενδιαφέρον θέμα και πιστεύω είχα γράψει κάποια πράγματα πριν καιρό εδώ...

  6. The Following 3 Users Say Thank You to GiannisRob For This Useful Post:

    bill_m3 (13-07-12), PANOS-E60 (13-07-12), S8N (13-07-12)

  7. #5
    Εγγραφή
    28-05-10
    Περιοχή
    Patra, Greece
    Μηνύματα
    1.932
    Thanked
    3254
    Rides
    0

  8. The Following 2 Users Say Thank You to GiannisRob For This Useful Post:

    bill_m3 (13-07-12), S8N (13-07-12)

  9. #6
    Εγγραφή
    19-05-10
    Περιοχή
    ATHENS-GREECE
    Μηνύματα
    1.855
    Thanked
    3074
    Rides
    1

    Smile .....

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο GiannisRob Εμφάνιση μηνυμάτων
    Πίσω από τις λέξεις του παραπάνω ποστ δεν κρύβεται ο Αλέξης, αλλά η επικείμενη λήξη της συνεργασίας της BMW με την PSA, μιας και πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε η υπογραφή memorandum of understanding μεταξύ BMW και ΤΟΥΟΤΑ που όπως όλα δείχνουν θα οδηγηθεί σε συνεργασία.

    Οι λόγοι είναι πολλοί:

    1. Αρχικά η συνεργασία BMW - PSA ήταν για ένα μοτέρ, τον 1.6Τ, το λεγόμενο και prince, το οποίο όμως δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα αξιόπιστο, λόγω ενός ζητήματος στην καδένα/ιμάντα (δε θυμάμαι τι απ' τα δύο έχει) του χρονισμού και κάποια ακόμα μικροπροβληματάκια. Ο στόχος πωλήσεων - παραγωγής ήταν κατά 15 - 20% μεγαλύτερος από αυτό που καταφέρανε και το όλο εγχείρημα δεν ήταν τόσο αποδοτικό.

    2. Στα μελλοντικά σχέδια ήταν η περαιτέρω ανάπτυξη της εν λόγω συνεργασίας για την επέκταση της ΜΙΝΙ χρησιμοποιώντας πλατφόρμες της PSA. Αυτό όμως ναυάγησε για λόγους ανταγωνιστικότητας, όταν μαθεύτηκε ότι η VAG ετοιμάζει την MQB πλατφόρμα που πάνω της θα πατάει το μισό VAG. Αυτό οδήγησε την BMW (και με καθυστέρηση την Mercedes) στην εξέλιξη δύο modular πλατφορμών. Στην περίπτωση της BMW τα πάντα όλα από σειρά 5 και πάνω (μέχρι και Rolls Royce Ghost) πατάνε πλέον σε μία πλατφόρμα, και όλα τα πισωκίνητα από σειρά 3 και κάτω στη δεύτερη. Αυτή τη στιγμή είναι στη φάση της εξέλιξης η νέα πλατφόρμα της ΜΙΝΙ, πάνω στην οποία θα πατήσει το Cooper τρίτης γενιάς, μαζί με όλα τα παράγωγα του (Coupe/ Cabrio/ Countryman/ Clubman/ Clubvan/ Club soda/ κλπ) και οι πολυμορφικοί άσσοι και νέα Χ1 που δεν θα έχουν πλέον την επιλογή της τετρακίνησης.

    3. Η συνεργασία με την ΤΟΥΟΤΑ είναι πολλά υποσχόμενη στους τομείς των υβριδικών και της μαζικής παραγωγής carbon monocoque στην οποία η BMW επένδυσε απίστευτα χρήματα. Η ΤΟΥΟΤΑ έχει να κερδίσει πρόσβαση στην γραμμή αυτή παραγωγής της SGL Group, άρα πολύ μειωμένο κόστος, και τους τετρακύλινδρους ντίζελ της BMW για χρήση στα μοντέλα της (όχι όμως στη lexus), ενώ η BMW έχει να κερδίσει πρόσβαση στην ομολογουμένως εξαιρετική υβριδική τεχνολογία της ΤΟΥΟΤΑ και επίσης πρόσβαση στην τεχνολογία παραγωγής CFRP εξαρτημάτων που εξέλιξε η LEXUS για την LF-A.

    Αντίθετα η PSΑ αποδείχθηκε πολύ μικρή και λίγη για να ανταποκριθεί στη συνεργασία με την BMW. Οι μαζικές απολύσεις που ανακοίνωσαν είναι μια προσπάθεια να προλάβουν τις ζημιές που έχουν προβλέψει για τα επόμενα 3 χρόνια.

    Ανάλυση για το γιατί η PSA πάει κατά διαόλου υπάρχει πρόχειρη και θα γραφτεί κατά παραγγελία, αν υπάρχει ενδιαφέρον
    Xαχαχαχα για το πρωτο,ενδιαφερομαι συνονοματε για το δευτερο μιας και τα PEUGEOT τα εχω τιμησω στο παρελθον και θα τα τιμω οσο μπορω στην σειρα 205-106 σε rallye και GTI.
    insane in the ///Midbrain

  10. #7
    Εγγραφή
    24-12-09
    Μηνύματα
    4.206
    Thanked
    7582
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο GiannisRob Εμφάνιση μηνυμάτων
    Πίσω από τις λέξεις του παραπάνω ποστ δεν κρύβεται ο Αλέξης, αλλά η επικείμενη λήξη της συνεργασίας της BMW με την PSA, μιας και πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε η υπογραφή memorandum of understanding μεταξύ BMW και ΤΟΥΟΤΑ που όπως όλα δείχνουν θα οδηγηθεί σε συνεργασία.

    .................................................. ................

    Ανάλυση για το γιατί η PSA πάει κατά διαόλου υπάρχει πρόχειρη και θα γραφτεί κατά παραγγελία, αν υπάρχει ενδιαφέρον
    Εξαιρετικά ενδιαφέροντα Γιάννη !

    Αν θές γράψε και τη συνέχεια !


Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP