Οτι ο λ είναι πχ εκτός στην κρύα εκκίνηση...γιατί αν δεν ζεσταθεί να ερθει σε θερμοκρασία λειτουργίας κλάψ'τα. Επίσης βγαίνει εκτός σε κατάσταση WOT (wide open throtle) με την προυπόθεση ότι ο κινητήρας στροφάρει πάνω από ένα συγκεκριμένο σημείο στροφών κάπου στις 3000. Στα περισσοτερα bmw ειναι στις 3200.
Εδώ να εισάγουμε δύο έννοιες. closed loop οταν ο λ ελέγχει. open loop όταν είναι εκτος
Ωραία μέχρι εδώ. Το επόμενο βήμα, πιο είναι?
Λοιπον επειδη ποτε ενας μηχανολογος θεωρητικος δεν θα σας μαθει τιποτα ας τα παρουμε απ την αρχη...
εστω οτι εχουμε ενα μεσο αυτοκινητο του 2005 με βενζινοκινητηρα!
εχουμε τον εγκεφαλο
ο εγκεφαλος παιρνει σημα απο καποιους αισθητηρες..
α)αισθητηρα θερμοκρασιας αερα
β) αισθητηρα εισερχομενου αερα (μαφ ή μαπ)
γ) αισθητηρα θεσης πεταλουδας
δ)αισθητηρα στροφαλοφορου
ε) αισθητηρα θερμοκρασιας
ζ) αισθητηρα ατμοσφαιρικης πιεσης
η) αισθητηρα ψυκτικου
θ) αισθητηρα λ
ι) αισθητηρα knock sensor
ισως ξεχναω κατι αλλα ειναι οι βασικες ληψεις του εγκαφαλου για να στειλει σημα
σε
α) μπεκ ψεκασμου
β) ηλεκτρονικη αναφλεξη
γ) πολλαπλασιαστη
δ) τρομπα βενζινης
ε) βηματικο ρελαντι
ζ) ρυθμιστη πιεση βενζινης
ΚΛΠ
Αφού το μηχάνημα είναι τόσο έξυπνο μπορεί όσο είναι με closed loop να αναπροσαρμόζει για να βγάλει 14,7:1. Αν πχ βάλουμε ένα μεγαλύτερο MAF το οποίο δείχνει ότι περνάει παραπάνω αέρας μέσα, ο εγκέφαλος θα δώσει εντολή για καύσιμο, μα ο λ θα την διορθώσει γιατί θα δει πλούσιο μείγμα.
Αν είμαστε σε open loop θα δώσει όσο πιστευει ότι πρέπει να δώσει χωρίς να διορθώσει. Άρα εκεί το ξεγελάσαμε.
Κατα την κρυα εκκινηση δουλευει ο η βαλβιδα ψυχρης εκκινησης οπου στελνει σημα στον εγκεφαλο για περισσοτερο καυσιμο, και δουλευει συνηθως με χρονοδιακοπτη ρελε μεσω του εγκαφαλου.
Ο ρυθμιστης πιεσης μειωνει την πιεση στο καυσιμο για να δουλεψει πλουσιο, και δουλευει μεσω υποπιεσης
ο λ για να δουλεψει ξεκιναει απο 300 βαθμους και στις 600 ειναι σωστη θερμοκρασια για να δουλεψει, για να φτασει αυτη τη θερμοκρασια θελει καποια δευτερολεπτα...
τωρα μπαουερ εξηγησε τα οπεν και κλοουζ λουπ!
VanVIC (24-06-12)
το open loop ειναι χωρις λ... ψεκαζει μεσο χαρτη χαρακτηριστικο παραδειγμα peugeot sport προγραμμα που το βαζεις και ταπωνεις τον λ!αυτο γινοταν σε saxo-106 μεχρι το 2000!
το δικο μου ειναι με τον συγχρονο εγκαφλο με 2 λαμδα και το συστημα αναπροσαρμογης εγκεφαλου!
close loop ειναι κλειστο συστημα ρυθμισης με λ!