η παθητικη ασφαλεια των αυτοκινητων ειναι μεγαλο θεμα...Υπαρχουν ορισμενοι βασικοι κανονες που ενας μηχανολογος αντιλαμβανεται αμεσως...
1)Οσο μικροτερη μαζα εχει το οχημα,τοσο λιγοτερη κιν ενεργεια θα εχει σε καθε ταχυτητα...
2)εαν το οχημα εχει το μοτερ τοποθετημενο πισω,εχει ελαστικη συμπεριφορα εμπρος μερους...Το μοτερ δεν μπορει να ποροφησει ενεργεια,απλα την μεταφερει στην καροτσα...ενω το σμαρτ εχει ενα κλωβο Μερσεντες χωρις μοτερ εμπρος και αποδιδει ιδανικα σε εμπροσθιες συγκρουσεις...
Το βιντεο με το φοκους ειναι συγκλονιστικο...
Πριν πολλα χρονια,σαν φοιτητης μου ειχαν δειξει ενα βιντεο απο κρασ τεστ μαχητικου αεροσκαφους με 700-800κμ σε παρομοιο τοιχο...Ηταν κατι τι τρομερο το παγωμα της εικονας και η παρακολουθηση καρε καρε του βιντεο...καθως το αεροσκαφος προσεκρουε στον τοιχο,αμεσως λογω της τεραστιας θερμοτητας της συγκρουσης καιγοταν και ελιωνε σε σταχτη...Παγωνοντας την εικονα εβλεπες καθαρα το μισο σκαφος σκονη,και το αλλο μισο ανεγγιχτο...ενω στο φοκους λογω πιο μικρης ταχυτητας υπαρχει μεταροφα ενεργειας σε ολο το αμαξι...και φαινεται καθαρα η παραμορφωση του πισω μερους την στιγμη της κρουσης...αν το βρει καποιος το βιντεο ασ το ανεβασει...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.