Σελίδα 3 από 4 ΠρώτηΠρώτη 1234 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 21 έως 30 από 31

Θέμα: The Turbo Era - ορθο το αναγκαιο;

  1. #21
    Εγγραφή
    19-03-11
    Περιοχή
    Zimbabwe
    Μηνύματα
    1.665
    Thanked
    2582
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Stathis Εμφάνιση μηνυμάτων
    την τεχνολογια που θα χρησιμοποιηθει στα αυτοκινητα, οριζουν εδω και χρονια υπαλληλοι που δεν ξερουν μεν πολλα απο τουρμπο ή ατμοσφαιρα, αλλα ελεγχονται απο λομπι συγκεκριμενων κατασκευαστων.

    ετσι η απατη των τυποποιημενων μετρησεων, το ψεμα των γραμμαριων, οδηγει την χρησιμοποιηση τεχνολογιας που βλεπουμε τελευταια.
    μικρο τουρμπο που εμφανιζεται να καιει ελαχιστα με ενα χιλιοστο του γκαζιου πατημενο, αλλα μολις το πατησουμε ρουφαει οσο 3 ατμοσφαιρικα.
    αλλα αυτο δεν υπαρχει στη μετρηση, ετσι περναει στα ψηλα.

    η bmw απεδειξε οτι και με μεγαλους ατμοσφαιρικους κινητηρες πετυχαινει ανταγωνιστικες καταναλωσεις σε ολο το φασμα της λειτουργιας του κινητηρα (και οχι μονο σε κατηφορα με 90 χ.α.ω.), φιλικοτητα, μεγαλο ευρος, μικρες απαιτησεις συντηρησης και πολλα ακομα.

    δυστυχως ομως τις αποφασεις στις βρυξελες δεν μπορει να τις επηρεασει προς οφελος της τεχνολογιας που υιοθετησε εδω και χρονια, ετσι οπως τελευταια βλεπουμε δινει τη δικη της απαντηση στο θεμα.
    με δεδομενη λοιπον την δεινοτητα των βαβαυρων σε ανακαλυψη νεων τεχνολογιων, θα αρχισουμε να βλεπουμε μεχρι που μπορει να φτασει ο τουρμπο.
    κατι που δεν θα το βλεπαμε φυσικα απο τους καλους χρυσους φασον tsi του γκρουπ.

    τωρα αν θα δουμε ηλεκτρικα αυτοκινητα που να κινουνται αξιοπρεπως, ή χρηση υδρογονου, ή βιοκαυσιμου, ή οτι αλλο, δεν το ξερω ποσο συντομα θα γινει (το ηλεκτρικο σμαρτ κυκλοφορει του χρονου παντως), αλλα πιστευω οτι το αυτοκινητο οπως το ξερουμε εχει καιρο μπροστα του ακομα, μεχρι να δωσει τη θεση του σε αλλου ειδους οχηματα με κινητηρες αντιβαρυτητας και λοιπα κολπα οπως τα βλεπουμε στις ταινιες επ. φαντασιας...



    Στάθη, φαίνεται ότι γνωρίζεις φίλε μου.....
    Παίδες, είχα 207"rallye" πριν το 120i ....

    ε λοιπόν, ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ...
    καλά στο κράτημα δεν το συζητάμε, το BMW είναι απλά αλλού, δεν τίθεται ΚΑΝ θέμα σύγκρισης αφού το μπροστοκίνητο 207 με το 35% του βάρους πίσω και τον ημιάκαμπτο χοροπήδαγε παντού.... ενώ το BMW βρίσκεται σε μία άλλη σφαίρα.....

    στο θέμα του κινητήρα τώρα ο 1.6turbo με τα 150 άλογα (εξέλιξη σε συνεργασία με την BMW...) είχε στην πράξη μεγαλύτερη κατανάλωση από του 120i αφού όταν φούσκωνε η τουρμπίνα έκαιγε πολύ ενώ μέχρι να φουσκώσει αισθανόσουν το lag και ξενέρωνες....
    ούτε λόγος για γραμμικότητα λειτουργίας, καμμία σχέση με το "βάθος" του 2λιτρου ειδικά στην μικρή καρότσα της σειράς 1.
    Ειδικά στα μικρά κυβικά οι αριθμοί λένε τη μισή αλήθεια..... στις τυποποιημένες μετρήσεις τα τουρμπάκια μετρούν σαν οικονομικά 1600άρια και στη μέγιστη ιπποδύναμη και ροπή τα πηγαίνουν καλά. ΟΜΩΣ ΣΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ, ΣΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΗ....

    η γραμμικότητα, άσε τι λένε τα περιοδικά, η ρυθμισιμότητα στην στροφή, η ακαριαία απόκριση δεν είναι προνόμιο των μικρών κυβικών με τούρμπο -> οι κινητήρες αυτοί στα σύγχρονα βαριά σκάφη παρουσιαζονται σαν σχιζοφρενείς .... έχουν 2 πρόσωπα, ένα πριν το lag και ένα μετά.... νωθρό και οικονομικό χαμηλά, δυνατό και βενζινοβόρο ψηλά.... ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΟ LLLLLLLLLAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGG .....

    αυτά από εμένα, όσοι ονειρεύεστε ένα ολοκληρωμένο, ρυθμίσιμο με το γκάζι στη στροφή, αυτοκίνητο με 1600 κυβικά και τούρμπο, οδηγείστε το.... ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ... θα καταλάβετε.....


    καλημέρα σε όλους τους φίλους

  2. The Following 4 Users Say Thank You to 120ie87 For This Useful Post:

    aristent (22-08-11), Dimzan (23-08-11), nikos1400 (22-08-11), S8N (22-08-11)

  3. #22
    Εγγραφή
    24-12-09
    Μηνύματα
    13.128
    Thanked
    23234
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Lambros46 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Ο Σταμάτης αν θυμάμαι καλά,δεν είχε γράψει για πολο tsi αλλά για polo 1.4 το οποίο νομίζω ότι έχει.Θυμάμαι μία περιγραφή που κατέβηκε στη Μονεμβασιά αν δεν κάνω λάθος.
    Ναι, κατεβαινει με 17-18 λιτρα συνολικη καταναλωση, περιπου 5 λιτρα τα 100 χλμ.
    Βοηθαει και το dsg βεβαια και το cruise control.

  4. #23
    Εγγραφή
    14-05-10
    Μηνύματα
    2.413
    Thanked
    3091
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παντως στο θεμα του 207 μιας και αναφερθηκε.

    Οταν πρωτοκυκλοφορησε την ειχα πατησει.
    Φιλος το ειχε μολις ψωνισει και ειχε ξηλωσει το gt απο πισω.
    Με πηγε μια βολτα, οδηγησε και οδηγησα... Και δεν πηρα πρεφα οτι ειναι τουρμπο(βεβαιως δεν το εσκισα, ειπαμε... Κουτα ηταν το τουτου!).

    Η βολτα συνεχιστηκα και εμενα λιγο μ@λ@κας στη βολτα απο τον τροπο που φορτωνε την 5η του κατω απο τις 3.000...

    "Θα το ανοιξουμε με το 214?" μου λεει...

    "Πως γινεται να φορτωνει ετσι? Το πολυ απο σταση μεχρι τα 100... Αλλιως θα κλαιμε!" του απαντω....

    Εδω να επισημανουμε οτι μου τη φυλαγε γιατι πριν το 207 η μητερα του ειχε ενα 206 1,6 το οποιο φυσικα και του ειχα ξηλωσει τα σωβρακα με το 214 υπο ολες τις συνθηκες

    Το ανοιγμα στηνεται και κατεβαινω νιωθωντας οτι κατι παιζει και θα παω απο ροπη σε αντιθεση με την προηγουμενη φορα...
    Μα καλα τι ειχαν κανει στον καινουριο 1,6(ημουν και αδιαβαστος...).

    Ξεκινησα φυσικα μπουνια και (ισως και επειδη το λυπονταν το παιδι, αναθεμα να ειχε 2.000χλμ) του παιρνω την πρωτη.
    Πρεπει να ηταν 3 καροτσες.
    2α και αρχιζει να μαζευει, ο κεντρικος μου καθρεπτης αρχιζει να γινεται πολυ φωτεινος...
    Την κρατησα πολυ τη δευτερα ομως (7000+ και περιπου 120 χλμ,,, εννοειται οτι παρολο που ειχαμε πει μεχρι τα 100 θα συνεχιζαμε μεχρι τα 200... Μισες δουλειες α κανουμε??) και οσο ηταν μεσα το 207 ηταν πισω...
    Κουμπωνω τριτη και κυριολεκτικα πανικοβληθηκα.
    Με περασε σα σταματημενο και σταθηκε 3 αμαξια μπροστα...
    Μετα κρατιωνταν εκει(συνεχιζε να με δουλευει ο !@#$%).

    Τες πα μετα παμε παρκαρουμε το δικο μου και παμε παρεα βραδινη βολτα τραμπουκισμου με το 207.
    Το οδηγω και εγω και μιας και ηδη ειχε φαει την πρωτη το παω μια μεχρι ψηλα...
    Η πλατη μου στις μεσαιες μπηχτηκε καπως εντονα στην πλατη.
    Τι γινεται ρε εδω??

    "Χε χε... Τουρμπακι" μου λεει...
    "Πλακα κανεις? Ποτε το βγαλαν? Δεν του φαινεται..."...

    Αφου ανεβηκαμε μπουνια τη διαδρομη προς το νοσοκομειο και επιστρεψαμε απο την πισω μερια(παλι μπουνια) φερναμε πανω κατω στον περιφερειακο...

    Ξαφνου ενα προηγουμενο ραλακι ψιλοκαγκουρεμενο...
    "Στησου διπλα του"... μου λεει και φυσικα στηθηκα.................................... ........

    ΥΓ τωρα το παλικαρι κυκλοφορει με ενα αρκετα δυνατο Α3. Εμφανιστηκε και στις Σερρες καποια στιγμη. Παρολο που ειναι αρκετα δυνατος οποτε ταξιδευουμε παρεα και τον ακολουθω παντα καιω παραπανω.
    Υποψιν οτι με το 2.200 βγαζω 5,8 σε ταξιδι οικονομικα και δεν μπορω να περασω το 14 οσο μπουνια και να το παω.
    Μεσα στην πολη (Πατρα γιατι αρτα δεν μετραει για εντος πολης) παιζω στα 10 λιτρα ανα 100 μαζι με τα μποτιλιαρισματα...

    Ο αδερφος μου με ενα 20vt (σε καροτσα Α4 τωρα και με quattro) ομοιως τσιγκλισμενο παλι καιει λιγα... Και πιο λιγα απο εμενα και ας εχει παλι παραπανω δυναμη και ροπη.

    Το 207 δε μαθαμε ποσο καιει.
    Για την ακριβεια δεν ξερω καν αν ελεγε καπου την καταναλωση...
    Αλλες τοτε οι εποχες αλλα τα μυαλα.
    Απλως κοιταζαμε να μην του εξαερωσουμε την τουρμπινα.

    Υπαρχει ακομα. Το εχει η μητερα του.
    Ισως το παμε μια βολτα καποια στιγμη να δουμε ποσο καιει.
    Εχω και καιρο να τον δω...
    Προβλεπεται περιεργη βολτα αποψε!!!

  5. The Following 2 Users Say Thank You to ghost-rider For This Useful Post:

    GiannisRob (22-08-11), m-power_01 (22-08-11)

  6. #24
    Εγγραφή
    14-05-10
    Μηνύματα
    1.493
    Thanked
    850
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    εμφανως βιωνουμε το τελος μιας εποχης.
    τα δεδομενα του πλανητη εχουν αλλαξει παρα πολυ.
    γνωμη μου ειναι οτι πο κινητηρες εσωτερικης καυσεως δεν πνεουν τα λισθοια,ομως το πετρελαιο δεν ειναι οπως το 60-70.αφ ενος σαν αξια,μιας και οι βιομηχανιες εχουν καταφερει να κανουν το κοσμο να εξαρταται απο αυτο,συνεπως κερδος,αφ ετερου σαν ποσοτητα,που γνωμη μου ειναι οτι δεν τελειωνει,αλλα αυξανεται με γεωμετρικη προοδο.
    ετσι λοιπον για κατι που πριν 40 χρονια χρειαζοσουν 7000 κυβικα για να παρεις 400 αλογα,σημερα γινεται με 2000 κυβικα!οι φυσικοι γνωριζουν τις αρχες τις καυσης,συνεπως ξερουν πως να επεμβουν στο θερμικο κυκλο.
    τεχινκες λεπτομερεις για τα αυτοκινητα οπως συμπιεσεις κλπ δε γνωριζω,ωστε να καταλαβω τι ειναι καλυτερο.δεν εχω οδηγησει τουρμπο αυτοκινητο που σημαινει οτι δεν ξερω τι στο καλο ειναι αυτο το lag Και γιατι ειναι τοσο κακο,ξερω ομως οτι στο δικο μου μετεριζι(μουσικη) υπαρχουν ακομα ανθρωποι που σκοτωνουν για να ακουσουν βυνιλιο και να αποκτησουν δισκους ωστε να ακουνε ολες τις αρμονικες,ενω ταυτοχρονα υπαρχουν ανθρωποι που κουβαλανε πανω απο 9 τονους βυνιλια(σε βαρος)μεσα στα 16giga του i phone..
    τι ειναι καλυτερο και τι χειροτερο..απλα δεν μπορουμε να το πουμε!!
    παντως εγω παρολο που σεβομαι τη ροπη και τη δυναμη του 328,ξενερωνω απιστευτα,που ενω σημερα εχω ενα αυτοκινητο 3000 κυβικων που οταν βγηκε οι ελληνες απλα δεν το ειχαν (λογω φορολογιας),αργοτερα το αποκτησαν ολοι(παλι λογω φορολογιας)σημερα το εχουν οσοι ακομα βαστανε να το πληρωνουν,ενω ταυτοχρονα υπαρχουθν 1400ρια που με περνανε κοστιζουν λιγοτερα απο οσο ειχα παρει εγω το δικο μου και στο φιναλε πληρωνουν λιγα (για φορους)σε σχεση με οτι πληρωνω εγω.
    ας αφησουμε το τομεα αξιοπιστια γιατι γνωριζουμε ολοι οτι βασιζονται σε υποθετικες καταστασεις...ποιος λογικος ανθρωπος θα πηγαινε για 150 χιλιομετρα το αυτοκινητο του στο κοφτη??ποση καυσιμο θα εκαιγε??ποια διαδρομη θα του επετρεπε ολο αυτο και καθε ποτε ο χρονος του θα τον βοηθουσε ωστε να πιασεις αυτη τη διαδρομη?
    ημουν λατρης της τεχολογιας,μεχρι που ειδα οτι τελικα κανει τη ζωη μου πιο δυσκολη,ομως υπερασπιζομαι πολυ τη τεχνολογια οταν μεσα στα ασχημα της προσφερει και θετικα..
    αν υπηρχε η δυνατοτητα σημερα εγω θα προτιμουσα ενα οκταβια απο ενα Bmw.παρολο πυο θα ονεορευομουν καθε μερα το Bmw.αλλα θα ειχα τη δυναμη που εχω τωρα καιγοντας λιγοτερο καυσιμο.
    και εξηγουμαι..
    ναι μπορει ενα τουρμπο οταν το δινεις να καει,αλλα καθε ποτε το δινεις??
    εγω προσωπικα εδω και αρκετο καιρο εχω κοψει τα δωσιματα.οταν εβγαινα στην εθνικη για να επιταχυνω,ηθελα να φυγει το κωλαρακι...τωρα ομως επιταχυνω αργα.
    μπορει να επιασα 240 στην εγνατια αλλα τελευταια φορα που εγινε αυτο ηταν νομιζω πριν απο ενα χρονο...και αυτο για λεπτο.
    παρολα αυτα η τεχνολογια εχει κανει τους οδηγους σχεδον περιττους,ενω οδηγοι σαν αυτους το 80-90 απλα...δε θα ξαναδουμε ποτε!
    παντα υπαρχει καποιος πιο μαγκας απο εμας....

  7. The Following 5 Users Say Thank You to GEORGE316 For This Useful Post:

    ghost-rider (22-08-11), GiannisRob (22-08-11), Panos 316T (23-08-11), S8N (22-08-11), Stamatis (22-08-11)

  8. #25
    Εγγραφή
    28-05-10
    Περιοχή
    Patra, Greece
    Μηνύματα
    1.932
    Thanked
    3254
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο GEORGE316 Εμφάνιση μηνυμάτων
    εμφανως βιωνουμε το τελος μιας εποχης.
    Τείνω να διαφωνώ σε αυτό. Απλά βιώνουμε την εξέλιξη. Τώρα είναι η περίοδος του τούρμπο, όπως κάποτε ήταν του καρμπυρατέρ. Μετά το τούρμπο δεν ξέρω τι άλλο θα σκεφτούν.

    Όσο για το θέμα της κατανάλωσης, πραγματικά είναι στο πόδι του καθενός πιστεύω.

    Γιατί διαφορετικά, το δικό μου δίλιτρο τούρμπο του 2004 με τα 180 άλογα πρέπει να έχει κάποιο πρόβλημα, διότι η κατανάλωση του (70% αστικός κύκλος) είναι 8.5l/100km...

  9. The Following 3 Users Say Thank You to GiannisRob For This Useful Post:

    GEORGE316 (23-08-11), ghost-rider (22-08-11), katsaraios (22-08-11)

  10. #26
    Εγγραφή
    31-05-10
    Περιοχή
    Χανιά
    Μηνύματα
    6.372
    Thanked
    7555
    Rides
    2

    Προεπιλογή πολυ ενδιαφερον θεμα !

    Να προσθεσω εγω οτι δεν εχω ξεκαθαρη αποψη για το που οδευει ο 'Κινητηρας Αυτοκινητου'.

    -Ειναι μεγαλος παραγωντας στο θεμα (ισως κι ο μεγαλυτερος) το χρημα.
    -Ο ορυκτος πλουτος δεν γνωριζω τελικα σε τι επιπεδα ποσοτικα βρισκεται (παλι το χρημα...).
    _____________________ _____________________ _____________________ _____________________ _____________________

    RTFM


  11. The Following 2 Users Say Thank You to nikos1400 For This Useful Post:

    Panos 316T (23-08-11), S8N (22-08-11)

  12. #27
    Εγγραφή
    31-05-10
    Περιοχή
    Χανιά
    Μηνύματα
    6.372
    Thanked
    7555
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    Και να προσθεσουμε αυτο που ξερουμε σιγουρα οτι:
    δεν συμφερει τις αυτοκινητοβιομηχανιες (εκτος ισως τις "ανερχομενες") να ΜΗΝ "χαλανε" τα αυτοκινητα τους.

    _____________________ _____________________ _____________________ _____________________ _____________________

    RTFM


  13. #28
    Εγγραφή
    14-05-10
    Μηνύματα
    1.493
    Thanked
    850
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    γιαννη,συμφωνω για τη καταναλωση και το ααφερω εμμεσως πλην σαφως στο ποστ.
    ενας τριλιτρος με ελαφρυ ποδι καιει περισσοτερα σε αστικο κυκλο απο οτι ενα διλιτρο με ελαφρυ παλι ποδι!!
    και ομως ερχομαστε στο τελος μιας εποχης διοτι τεχνολογιες οπως το υδρογονο εχουν ηδη διαρρευσει.δεν προκειτε βεβαια να καταργηθουν τα πετρελαια.ομως θα γινει οπως με τη σουπερ βενζινη!ολο και περισσοτερα αυτοκινητα χρησιμοπουουσαν αμολυβδη..ωσπου....παει η σουπερ!!
    και να συμφωνησω με το νικο...αν μου λεγατε πριν απο 100 χρονια οτι υπηρχε και ενας ανθρωπιστικος παραγοντας σε καθε γωνια θα ελεγα ναι..
    σημερα ο παραγοντας αυτος εχει αντικατασταθει απο το κερδος.
    οντως τα σημερινα αυτοκινητα ειναι σχεδιασμενα ωστε να χαλανε.με σκοπο το κερδος βεβαια...αλλα ο παροομαστης ειναι κοινος σε ολες τις περιπτωσεις...ειτε προκειτε για υδρογονο που φανταζομαι οταν ξεκινησει το κοστος αποκτησης θα ειναι μεγαλο,ειτε προκειτε για βενζινη που ναι μεν η αποκτηση θα ειναι προσιτη,αλλα το καυσιμο θα πεταει σα ουρανια..το κερδος=χρημα
    παντα υπαρχει καποιος πιο μαγκας απο εμας....

  14. #29
    Εγγραφή
    14-05-10
    Μηνύματα
    2.413
    Thanked
    3091
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Γιωργο ο κινητηρας υδρογονου δεν ειναι καθολου ακριβος.
    Για την ακριβεια ειναι ενας ελαφρως μεταποιημενος κινητηρας εσωτερικης καυσης. Βενζινοκινητηρας αν θυμαμαι καλα. Νομιζω ναι, εξαλλου η mazda παρουσιασε καποια στιγμη υδρογονοκινητο wankel rx-8. Πολλη δουλεια πανω στο υδρογονο εχει επισης κανει η bmw και η GM.
    Αρχικα ειχαν μειωμενες αποδοσεις αλλα μετα πλησιασαν πολυ στη βενζινη.
    Και πανω που ολα δειχναν ετοιμα και φαινοταν οτι το μονο που λειπει ειναι τα πρατηρια ολα παγωσαν κανεις δεν ξαναμιλησε και σκασαν μυτη τα υβριδικα.
    Εν τω μεταξυ στην καλιφορνια υποτιθεται οτι κατασκευαστηκαν και πρατηρια υδρογονου. Το αν οντως εγιναν, αν λειτουρργησαν κλπ δεν το εμαθα ποτε μιας και απο ενα σημειο και μετα... Τουμπεκι ψιλοκομμενο γυρω απο το συγκεκριμενο καυσιμο και οτι εχει να κανει με αυτο.
    Τελος παντων...

    Η μονη ιδιαιτεροτητα στην κατασκευη ειναι η δεξαμενη καυσιμου που θα εχει το αυτοκινητο υδρογονου.
    Εκει οντως θα υπαρχει ενα επιπλεον κοστος επειδη το καυσιμο θα ειναι υπο πιεση, αλλα οκ... Δε μπορει να ειναι εξωφρενικο.

    Απο την αλλη για την παραγωγη υδρογονου αρκει να εχεις νερο και ρευμα μιας και απ οσο θυμαμαι προερχεται απο την ηλεκτρολυση του νερου...
    (Χημεια εχω απο το λυκειο να κοιταξω οποτε μην με παρετε με τις πετρες..)

    Με λιγα λογια φτιαχνουμε πρατηρια που απο πισω εχουν ενα ηλιακο παρκο και τους δινουμε παροχη νερου οποτε επιτοπου εχουμε υδρογονο μονο με λογαριασμο νερου...

    Xμμμ... Αμα δεν τελειωσει το πετρελαιο του πλανητη θα δολοφονηθει οποιος αποπειραθει να το προωθησει αυτο το κολπο...
    Ειναι πολλα τα λεφτα που παιζονται γυρω απο το πετρελαιο.
    Οποτε ας βολευτουμε τωρα με τους ηλεκτροκινητηρες που φυσικα δεν μπορουν να δωσουν ολοκληρωτικη λυση.
    Μη γινεται και γκρινια οτι δεν κανουν προσπαθειες...

    Αλλα το μελλον μαλλον ειναι εκει. Στο υδρογονο...

  15. The Following User Says Thank You to ghost-rider For This Useful Post:

    Dimzan (23-08-11)

  16. #30
    Εγγραφή
    05-02-10
    Περιοχή
    Παγκρατι
    Μηνύματα
    526
    Thanked
    530
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο GiannisRob Εμφάνιση μηνυμάτων
    The Turbo Era

    Ναι, έχουμε μπει για τα καλά στην εποχή του τούρμπο. Η τεχνολογία έχει ωριμάσει για τα καλά και είναι ήδη αρκετά ευρέως διαδεδομένη.

    Γιατί τούρμπο? Η απάντηση είναι εξαιρετικά απλή. Γιατί στον ίδιο κυβισμό έχεις πολύ περισσότερη απόδοση. Και μάλιστα σχετικά εύκολα.

    Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά: Από τη σκοπιά του μηχανολόγου, το υπερσυμπιεστής καυσαερίων χρησιμοποιεί την κινητική ενέργεια των εξερχόμενων καυσαερίων για να συμπιέσει τον αέρα που εισάγεται στο θάλαμο καύσης. Κινητική ενέργεια που ειδάλως πάει χαμένη. Αν το δει κανείς έτσι, στείρα μηχανολογικά, είναι απλά πανέξυπνο. Βέβαια, κάποιος άλλος, πιο πονηρός, θα έλεγε ότι αν το παρουσιάσεις έτσι, και τα υβριδικά έχουν νόημα. Αλλά αυτό είναι για αργότερα.

    Πολύ περισσότερη απόδοση, λοιπόν. Τότε γιατί όλοι επιμένουν στην ατμόσφαιρα?

    Οι λόγοι, κατά τη γνώμη μου, είναι τρεις. Όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά.

    1) Ήχος. Ο υπερσυμπιεστής καυσαερίων "πνίγει" τον ήχο τους, με αποτέλεσμα οι τούρμπο κινητήρες να μην έχουν αυτό τον εθιστικό μεταλλικό και άγριο ήχο που έχει ένας ατμοσφαιρικός που σέβεται τον εαυτό του.

    2) Γραμμικότητα. Θέλοντας και μη, ένας ατμοσφαιρικός έχει σαφώς πιο γραμμική απόδοση και αμεσότητα στην απόκριση από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Ο τούρμπο έχει επιπλέον την αδράνεια της φτερωτής, η οποία επιρρεάζει την απόκριση του γκαζιού, και πολλά άλλα που είμαι σίγουρος ότι όλοι σχεδόν ξέρουμε.

    3) Παράδοση. Οι περισσότεροι από τους κινητήρες που άφησαν πραγματικά ιστορία ήταν ατμοσφαιρικοί. Live your myth under your hood λοιπόν. Γιατί έτσι.

    Είναι αδιαμφησβήτητο γεγονός, ότι μέχρι και πρίν λίγα χρόνια οι τούρμπο κινητήρες δεν ήταν καθόλου πολιτισμένοι. Άγρια κλωτσιά από το τούρμπο, έντονο lag, πολλές φθορές. Όμως και υψηλή απόδοση. Ας μην ξεχνάμε και τα δίλιτρα διαμάντια της Saab, μια από τις πρωτοπόρους εταιρίες στον τομέα της υπερτροφοδότησης.

    Όμως πλέον το τούρμπο δεν είναι όπως παλιά. Ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας μπορεί να είναι σχεδόν όσο γραμμικός και άμεσος όσο ένας ατμοσφαιρικός. Νομίζω ότι οι Ν54 και ο Ν55 είναι δύο πολύ καλά παραδείγματα.

    Ένα άλλο σημείο που θα ήθελα να θίξω, είναι αυτό της αίσθησης. Το συζητάγαμε μάλιστα με τον m-power_01 και τον ghost_rider πριν κάποιες μέρες και αν θυμάμαι καλά, συμφωνήσαμε στο εξής: Ένας καλός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας σου προσφέρει την αίσθηση του ότι είναι "γεμάτος" στις χαμηλές σχετικά, στρόφές, και ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στην μέση καθημερινή χρήση, χωρίς να χρειαστεί να τον πιέσει ο οδηγός όσο έναν ατμοσφαιρικό. Και κακά τα ψέματα, η αίσθηση που σου προσφέρει ένα αυτοκίνητο, όποιο και ότι και αν είναι, είναι πολύ σημαντική!

    Από την άλλη, είναι όντως το Άγιο Δισκοπότηρο ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας? Κατά τη γνώμη μου, όχι. Υπάρχουν αρκετά ατμοσφαιρικά μοτέρ που είναι πραγματικά διαμάντια. Δεν είναι όλα όμως. Και ακριβώς το ίδιο ισχύει και για τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα.

    Δεν είναι απαραίτητο όλοι οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες να κρεμάνε μετά τις 5500σαλ. Δείτε την καμπύλη ισχύος του S63TU για παράδειγμα!

    ***

    Αναφέρθηκαν παραπάνω τα υβριδικά. Τα υβριδικά, στα αστικά κέντρα, έχουν 10 φορές περισσότερο νόημα απ'ότι οποιοδήποτε μη υβριδικό όχημα. Έξω από τα αστικά κέντρα και το συνεχές σταμάτα-ξεκίνα, προς το παρόν, δεν βρίσκω κάποιο νόημα, αλλά αυτό είναι άλλο μεγάλο θέμα και βαριέμαι τώρα.

    ***

    Βέβαια, αναπόφευκτο είναι ότι το τούρμπο θα επικρατήσει και για φορολογικούς λόγους. Γιατί πλέον ο μέσος οικογενειάρχης, έχοντας τεκμήριο 1600ων κυβικών, απολαμβάνει απόδοση δίλιτρου. Στην καλύτερη! Οπότε, ακόμα και ας μην είναι το γκάζι του αμεσότατο στα 200, κάνει την καρδιά του πέτρα και αναγκάζεται να ζήσει με όλα αυτά τα άλογα. Όταν το προηγούμενο του αυτοκίνητο είχε 115. Και κόστισε και το ίδιο.

    Δυστυχώς, τα CAFE Standards, τα EURO Standards, η φορολόγηση των αυτοκινήτων, κλπ, είναι στα χέρια υπαλλήλων και επιτροπών και όχι στα χέρια τέως οδηγών αγώνων και τρελών 20άρηδων που στις φλέβες τους κυκλοφοράει 100άρα βενζίνη. Λογικό επακόλουθο αυτού, είναι οι εταιρίες να ψάχνουν τρόπο να παρακάμψουν τον αρνητικό αντίκτυπο των παραπάνω στις πωλήσεις τους. Στη "μάχη" αυτή, το τούρμπο είναι εξαιρετικός σύμμαχος λόγω της υψηλής αποδοτικότητας του, αλλά και της φύσης της λειτουργίας του.

    Ναι, μπορείς να έχεις ένα Golf με 160 άλογα, τέλη κυκλοφορίας για 1.4λ και εκπομπές CO2 σχεδόν όσο ένα υβριδικό. 160 άλογα!

    ***

    Αυτό σημαίνει ότι ήρθε το τέλος του ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα?

    Γνώμη μου είναι, πως ναι! Όπως παλιότερα ήρθε και το τέλος του καρμπυρατέρ, του γκαζιού με ντίζα και πολλών άλλων αντίστοιχων τεχνολογιών.

    Ρομαντικοί πάντα θα υπάρχουν. Υπάρχουν αυτοί που νοσταλγούν το ντιζόγκαζο, αυτοί που νοσταλγούν την ατμόσφαιρα, αυτοί που νοσταλγούν το ντιζάιν των 30's, αυτοί που νοσταλγούν την απλότητα του Ford Model-T και αυτοί που νοσταλγούν τις άμαξες με τα άλογα. Και αυτοί που νοσταλγούν το ποδήλατο με τη μεγάλη ρόδα μπροστά, αν και αυτούς ποτέ δεν τους κατάλαβα.

    Ε, τώρα, στους νοσταλγούς του rock'n'roll θα προστεθούν και οι νοσταλγοί της ατμόσφαιρας. Γιατί, πολύ απλά, το τούρμπο είναι πιο αποδοτικό και η τεχνολογία προχωράει χωρίς να την αγγίζουν οι ρομαντισμοί.

    Γιατί η τεχνολογία προχωράει, στην εποχής μας, λόγω του μάρκετινγκ. Προχωράει για να υπάρχει κάτι νέο να πουληθεί. Για να δημιουργηθούν καινούριες ανάγκες. Για να βρεθούν νέα πλεονεκτήματα απέναντι στον ανταγωνισμό. Όχι για τους πιγκουίνους της Ανταρκτικής.

    Ένας πρώην μηχανικός εξέλιξης της Subaru, μου είχε πει πρόσφατα το εξής: "Όταν πρωτο-μπήκα στη Subaru, όλοι με βλέπανε σαν θεό. Τώρα οι μαρκετίστες είναι οι θεοί και εμείς οι μαριονέτες τους."

    δυστυχως (λατρης των ατμοσφαιρικων κινητηρων) θα πρεπει να συμφωνησω μαζι σου!!! πολυ καλη η διατυπωση των αποψεων σου!!!!

Σελίδα 3 από 4 ΠρώτηΠρώτη 1234 ΤελευταίαΤελευταία

Ετικέτες Θέματος

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP