Σελίδα 2 από 4 ΠρώτηΠρώτη 1234 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 11 έως 20 από 31

Θέμα: The Turbo Era - ορθο το αναγκαιο;

  1. #11
    Εγγραφή
    11-01-10
    Ηλικία
    48
    Μηνύματα
    2.562
    Thanked
    2766
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    ειχα παρακολουθησει ενα ντοκιμαντερ με το θεμα που σχολιαζετε.μαλιστα επαιρναν συνεντευξη απο εναν φανατικο της αυτοκινησης και δηλωσε(με πικρα) οτι εχει ηδη επιλεξει 3 σπορ αυτοκινητα που θα υπαρχουν για παντα στο γκαραζ του και θα τα βγαζει μια βολτα μια φορα την εβδομαδα,οταν θα ερθει η περιοδος των εντελως οικολογικων αυτοκινητων.αν σημερα θαυμαζουμε αυτοκινητα σαν το Μ5ν10 και Μ3,φανταστειτε τι δεος θα προκαλουν στο περασμα τους οταν η εποχη που συζηταμε θα εχει ξεκινησει για τα καλα.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη dark knight : 21-08-11 στις 17:43

  2. #12
    Εγγραφή
    23-12-09
    Μηνύματα
    9.392
    Thanked
    16591
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    την τεχνολογια που θα χρησιμοποιηθει στα αυτοκινητα, οριζουν εδω και χρονια υπαλληλοι που δεν ξερουν μεν πολλα απο τουρμπο ή ατμοσφαιρα, αλλα ελεγχονται απο λομπι συγκεκριμενων κατασκευαστων.

    ετσι η απατη των τυποποιημενων μετρησεων, το ψεμα των γραμμαριων, οδηγει την χρησιμοποιηση τεχνολογιας που βλεπουμε τελευταια.
    μικρο τουρμπο που εμφανιζεται να καιει ελαχιστα με ενα χιλιοστο του γκαζιου πατημενο, αλλα μολις το πατησουμε ρουφαει οσο 3 ατμοσφαιρικα.
    αλλα αυτο δεν υπαρχει στη μετρηση, ετσι περναει στα ψηλα.

    η bmw απεδειξε οτι και με μεγαλους ατμοσφαιρικους κινητηρες πετυχαινει ανταγωνιστικες καταναλωσεις σε ολο το φασμα της λειτουργιας του κινητηρα (και οχι μονο σε κατηφορα με 90 χ.α.ω.), φιλικοτητα, μεγαλο ευρος, μικρες απαιτησεις συντηρησης και πολλα ακομα.

    δυστυχως ομως τις αποφασεις στις βρυξελες δεν μπορει να τις επηρεασει προς οφελος της τεχνολογιας που υιοθετησε εδω και χρονια, ετσι οπως τελευταια βλεπουμε δινει τη δικη της απαντηση στο θεμα.
    με δεδομενη λοιπον την δεινοτητα των βαβαυρων σε ανακαλυψη νεων τεχνολογιων, θα αρχισουμε να βλεπουμε μεχρι που μπορει να φτασει ο τουρμπο.
    κατι που δεν θα το βλεπαμε φυσικα απο τους καλους χρυσους φασον tsi του γκρουπ.

    τωρα αν θα δουμε ηλεκτρικα αυτοκινητα που να κινουνται αξιοπρεπως, ή χρηση υδρογονου, ή βιοκαυσιμου, ή οτι αλλο, δεν το ξερω ποσο συντομα θα γινει (το ηλεκτρικο σμαρτ κυκλοφορει του χρονου παντως), αλλα πιστευω οτι το αυτοκινητο οπως το ξερουμε εχει καιρο μπροστα του ακομα, μεχρι να δωσει τη θεση του σε αλλου ειδους οχηματα με κινητηρες αντιβαρυτητας και λοιπα κολπα οπως τα βλεπουμε στις ταινιες επ. φαντασιας...

  3. The Following 11 Users Say Thank You to Stathis For This Useful Post:

    aristent (21-08-11), Dimzan (21-08-11), GiannisRob (21-08-11), joseph (22-08-11), katsaraios (21-08-11), Leonidas_E39 (22-08-11), Monsta (22-08-11), nikos1400 (22-08-11), Nino (21-08-11), Panos 316T (22-08-11), S8N (22-08-11)

  4. #13
    Εγγραφή
    18-11-10
    Περιοχή
    Lagadas - greece
    Ηλικία
    59
    Μηνύματα
    2.181
    Thanked
    1370
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Stamatis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Παρακολουθω τις εξελιξεις στην τεχνολογια και μου προκαλει εντυπωση το οτι επιστρεφουμε σε παλιες λυσεις με νεα "ρουχα".
    Τα τουρμπο στην δεκαετια του 80-90 ηταν ακριβες κατασκευες με αποδοση αναμφιβολα εξαιρετικη για τον κυβισμο τους.
    Οι υλοποιησεις στα Ουνο και Ρενω με το αντιπαλο δεος της Πεζω στα Τ16 205, τα διλιτρα Αλφα Ρομεο και Φιατ, ακομα και τα Εσκορτ/ Σιερα με την τετρακινηση εδιναν το στιγμα των σπορ κατασκευων.
    Μετα μπηκε στο παιχνιδι η Σουμπαρου με την Μιτσουμπισι και ο χαρακτηρας τους απογειωσε τους θερμοκεφαλους σε μια νιρβανα ιπποδυναμης και βελτιωτικης μανιας.
    Σημερα, με τα 1.600 των Μοντεο, Αλφα, οπως και με τον πασπαρτου της bmw, σε Πεζω, Σιτροεν και συντομα στα πισωκινητα δικα μας, το τουρμπο εχει ορισει το μεσαιο οικογενειακο ως ενα αυτοκινητο με 1.500 κιλα βαρος και περιπου 160 αλογα δυναμη.
    Βολικο για τη δικη μας πραγματικοτητα, οπως και ακομα πιο βολικο το τουρ-μπρεσορ της vag στα 1.200 και 1.400, αλλα εχω την αισθηση οτι καπου χανουμε τη μεγαλη εικονα.
    Στη γενια μας μαθαμε να θαυμαζουμε την προσπαθεια των μηχανικων επανω σε απλες λυσεις.
    Τις καλοκουρδισμενες αναρτησεις των Αλφα, το πολυστροφο θαυμα της Χοντα, την κατανομη στο βαρος και την απολυτη αισθηση των μεγαλων BMW.
    Σημερα ηλεκτρονικοι φυλακες αγγελοι φροντιζουν οχι τοσο να μη σκοτωθεις, αλλα να καλυπτουν τις ατελειες των κατασκευων στο οριο.
    Ηρθε και το τουρμπο να δωσει την απλη λυση της δυναμης χωρις κοπο.
    Το κανει καλα και Πανω απο ολα φθηνα.
    Οταν θα πεσει και το τελευταιο καστρο, οι υπερκατασκευες που λεγονται Ferrari (στο μυαλο μου τα εχω ως ιδιατερα, για την αισθηση που δινουν πανω απο ολα στον οδηγο και ας μην ειναι τα απολυτως καλυτερα σε ολους τους τομεις) τι θα μεινει για τους σχεδιαστες μηχανικους να καυχηθουν;
    Η ατμοσφαιρα εκλεισε την εξελιξη της.
    Το τελευταιο ικανο παραδειγμα το ειδαμε στον v10 της bmw, τον v8 της Italia και τους επεισοδιακους σε εξελιξη των Λαμπορκινι-Αουντι.
    Το τουρμπο αραγε ειναι το μελλον ή μια προσωρινη λυση αποδοσης της εσωτερικης καυσης πριν το τελος της;
    Αν ο νεος θεος λεγεται μπαταρια υψηλης χωρητικοτητας κυριως για λογους αυτονομιας, πισω της θα κρυβεται ενας χημικος η ενας φυσικος και αιγουρα οχι ο κλασικος οραματιστης μηχανικος.
    Στις αναρτησεις ενας προγραμματιστης λογισμικου και παει λεγοντας.
    Ισως φτασαμε στο τελος της αναζητησης και μπαινουμε σε νεα εποχη πλεον.
    Σιγουρα παντως το τουρμπο ειναι ο προαγγελος του τελους της εσωτερικης καυσης, κυριως γιατι μου δειχνει οτι κρατανε χαμηλα το κοστος περιμενοντας το επομενο βημα.
    Ισως τελικα ο τελευταιος κινητηρας οπως τον ξερουμε να ειναι αυτος.
    Ειδωμεν.
    Για το τουρμπο φιλε Σταματη ειναι πως την εχει δη ο καθενας μας π.χ. Εγω πριν παρω τ αμαξι σκεφτηκα αντι να μπλεξω με τουρμπο φιλοσοφιες οπως πορσε φα βε αουντι συγκρινα το εξης . Σε ενα κινητηρα π.χ 1,8-2.0 λιτρο με τουρμπο εισαι στα 2σια αλογα ΝΑΙ αλλα ΠΩΣ . (ανεξαρτητα στα σκαιλαινερ-ιμπρεζα-εβο αν βαλεις τα γνησια υπερ ανταλακτικα μπορεις να σηκωσεις ατμοσφερα με 800 και 1000 αλογα ακομη) αλλα π.χ. ενα 2λιτρο αουντι ,γκολφ, σεατ λεων, πεζω, και πολλα αλλα με το που το τουρμπιζεις σου καιει στα κοκκινα πανω απο 16λιτρα αλλα καινε 20+οποτε τι να μιλησουμε για οικονομια-καταναλωση. ΑΣΕ που δεν εχεις Αμαξι - Σκαφος να ανταπεξερχετε σε τετια δυναμη-επιδοση οταν π.χ. θα φτιαξης ενα σαξο , λεων, γκολφ και δε συμαζευετε , που αν τσιτωνεις το τουρμπο για διαρκεια στοις ευθειες για πολυ ωρα τα συνδετικα κομματια του συστηματος μη μεταλικα γινονται σιγα-σιγα- μελλι ασε που μεσα σε 15.000χιλ. με 25 το πολυ σου βαζω απο τοις μπιελες μεχρι τον στροφαλο θα χουν ΕΙΔΗ ΠΗ το ποιημα,,,,,,,και,,,,,,θα θες αλλαγη κινητηρα και το προμυνημα αυτης της φασης θα ειναι το οτι μετα απο μερικα αρκετα χιλιομετρα ξεζουμισματος θα αρχιζει να καιει λαδι οσο και βενζινα σχεδον που λεει ο λογος (κατι τρελλες ενδειξεις 2-3 κιλα να προσθετεις στα 1000χλμ. και σιγα σιγα κατεβαινουν ως τα 500 που μετα λεει το ποιημα το μοτερ) ΕΧΩ πολυ φιλους ατομα με τουρμπο και ξερω την πορεια τους απο κοντα , και ΚΑΝΕΝΑΣ τους δεν τα χει για 1 αυτοκινητο ,,,,,αλλο εχουν για δουλεια ταξιδια π.χ. ο ενας εχει 325i ο αλλος ενα οκταβια αλλος ενα 200 κομπρ. διθηρο,,,,,,και τα τουρμπο με τα 400-500 και βαλε αλογα τα βγαζουν το πολυ πολυ ΜΟΝΟ στοις πολης τα φαναρια κατι περιφερειακους ως την σινδο σαλονικης ε,,και στα κοντινα της χαλκιδικης με κοντινους δρομους.
    Γι αυτο τα Ζυγησα τα σκεφτηκα τα πραγματα και επελεξα το BMW 850CSI το να εχω την ανεση των 308χ.α.ω μονο στοις 6.200σ.α.λ τελικη που εχω επιδωση ως στιγμης (6.500+ Υπαρχει κοφτης) ΕΙΣΑΙ με τελικη 308 και σ αυτην την φαση απο ΟΛΑ που ανταπεξερχετε το αμαξι εχεις την αισθηση να διανυσεις ετσι ,,,,,Ηπειρους και με την κυρια Νορμαλ συντηρηση μπουζακια-λαδακια γι αυτο το επελεξα Σταματη.

  5. The Following 6 Users Say Thank You to 850CSI For This Useful Post:

    joseph (22-08-11), katsaraios (21-08-11), Leonidas_E39 (22-08-11), m-power_01 (22-08-11), S8N (22-08-11), Stamatis (21-08-11)

  6. #14
    Εγγραφή
    22-02-10
    Περιοχή
    ΛΑΡΙΣΑ
    Ηλικία
    59
    Μηνύματα
    12.860
    Thanked
    25860
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Ακριβως, επιστημονικη φαντασια ειναι η αντιβαρυτητα και η τηλεμεταφορα!!!...αλλα η ιστορια δειχνει οτι ποτε μην λες ποτε!!!

    ...ετσι πριν 50χρονια εαν θα ελεγες σε καποιον οτι μια μερα ολοι θα εχουν ενα τηλεφωνο στη τσεπη τους θα ελεγε οτι εισαι τρελλος,....αρα στο μελλον δεν αποκλειεται τιποτε!!! απλα δεν ξερουμε το ποτε θα γινει η μαζικη αυτη επανασταση στον τροπο μεταφορας.

  7. The Following User Says Thank You to aristent For This Useful Post:

    katsaraios (21-08-11)

  8. #15
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Νεο Ηρακλειο, Αθηνα
    Μηνύματα
    685
    Thanked
    565
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Εγω δεν καταλαβαινω γιατι πιστευετε οτι τα turbo ειναι οικονομικα.

    Θυμαμαι που ο σταματης ειχε γραψει για ενα polo tsi πριν απο καιρο που καιει λιγο και κανει αξιοπρεπεις προσπερασεις στην εθνικη χωρις κοπο.

    Εγω παλι οσα golf tsi ξερω καινε υπο νορμαλ συνθηκες οσο ενα 2λιτρο. Μια απο τα ιδια και τα opel. Εχει insignia ατμοσφαιρικο, εχει και τουρμπο. Για ψαξτε ποσο καιει το ενα καιποσο το αλλο.

    Μακαρι να τα βελτιωσαν και να καινε λιγο.

    Τελος, αλλα βασικοτερο ξεχνατε οτι δεν εχουμε δει την αντοχη και το κοστος χρησης των TSI και καθε συγχρονου turbo σε βαθος δεκαετιας. Εκει ειναι το μεγαλο τρυκ, διοτι πλεον τα αμαξια σχεδιαζονται για πενταετη αξιοπιστη χρηση.

    Σκεφτειτε λοιπον στην αντιστοιχη Ε46 του 2020που εχει κλεισει 10ετια και εκτος απο τα ανανεμομενα χαζοηλεκτρικα προβληματακια να εχει και μια αλλαγη τουρμπινας με κοστος 500-1000¤.

    Χαιρομαι που τοσα χρονια η bmw εξελισει ατμοσφαιρικα μοτερ. Μπορει να γκρινιαζουμε οτι τα 316-318-320 δεν πανε ομως ειναι βαρυες καροτσες και τα μοτερ τους ανταποκρινονται αριστα στο εργο τους και με μεγαλη αξιοπιστια σε βαθος χρονου.

    Ευχομαι λοιπον τα επερχομενα turbo bmw να εχουν κατι να ειξουν σε σχεση με τον turbo ανταγωνισμο

  9. The Following 3 Users Say Thank You to Dimzan For This Useful Post:

    nikos1400 (22-08-11), Panos 316T (21-08-11), S8N (22-08-11)

  10. #16
    Εγγραφή
    20-05-10
    Ηλικία
    36
    Μηνύματα
    1.586
    Thanked
    2083
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Ο Σταμάτης αν θυμάμαι καλά,δεν είχε γράψει για πολο tsi αλλά για polo 1.4 το οποίο νομίζω ότι έχει.Θυμάμαι μία περιγραφή που κατέβηκε στη Μονεμβασιά αν δεν κάνω λάθος.

  11. #17
    Εγγραφή
    26-12-09
    Περιοχή
    Κηφισια
    Ηλικία
    53
    Μηνύματα
    7.458
    Thanked
    11958
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Stamatis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Παρακολουθω τις εξελιξεις στην τεχνολογια και μου προκαλει εντυπωση το οτι επιστρεφουμε σε παλιες λυσεις με νεα "ρουχα".
    Τα τουρμπο στην δεκαετια του 80-90 ηταν ακριβες κατασκευες με αποδοση αναμφιβολα εξαιρετικη για τον κυβισμο τους.
    Οι υλοποιησεις στα Ουνο και Ρενω με το αντιπαλο δεος της Πεζω στα Τ16 205, τα διλιτρα Αλφα Ρομεο και Φιατ, ακομα και τα Εσκορτ/ Σιερα με την τετρακινηση εδιναν το στιγμα των σπορ κατασκευων.
    Μετα μπηκε στο παιχνιδι η Σουμπαρου με την Μιτσουμπισι και ο χαρακτηρας τους απογειωσε τους θερμοκεφαλους σε μια νιρβανα ιπποδυναμης και βελτιωτικης μανιας.
    Σημερα, με τα 1.600 των Μοντεο, Αλφα, οπως και με τον πασπαρτου της bmw, σε Πεζω, Σιτροεν και συντομα στα πισωκινητα δικα μας, το τουρμπο εχει ορισει το μεσαιο οικογενειακο ως ενα αυτοκινητο με 1.500 κιλα βαρος και περιπου 160 αλογα δυναμη.
    Βολικο για τη δικη μας πραγματικοτητα, οπως και ακομα πιο βολικο το τουρ-μπρεσορ της vag στα 1.200 και 1.400, αλλα εχω την αισθηση οτι καπου χανουμε τη μεγαλη εικονα.
    Στη γενια μας μαθαμε να θαυμαζουμε την προσπαθεια των μηχανικων επανω σε απλες λυσεις.
    Τις καλοκουρδισμενες αναρτησεις των Αλφα, το πολυστροφο θαυμα της Χοντα, την κατανομη στο βαρος και την απολυτη αισθηση των μεγαλων BMW.
    Σημερα ηλεκτρονικοι φυλακες αγγελοι φροντιζουν οχι τοσο να μη σκοτωθεις, αλλα να καλυπτουν τις ατελειες των κατασκευων στο οριο.
    Ηρθε και το τουρμπο να δωσει την απλη λυση της δυναμης χωρις κοπο.
    Το κανει καλα και Πανω απο ολα φθηνα.
    Οταν θα πεσει και το τελευταιο καστρο, οι υπερκατασκευες που λεγονται Ferrari (στο μυαλο μου τα εχω ως ιδιατερα, για την αισθηση που δινουν πανω απο ολα στον οδηγο και ας μην ειναι τα απολυτως καλυτερα σε ολους τους τομεις) τι θα μεινει για τους σχεδιαστες μηχανικους να καυχηθουν;
    Η ατμοσφαιρα εκλεισε την εξελιξη της.
    Το τελευταιο ικανο παραδειγμα το ειδαμε στον v10 της bmw, τον v8 της Italia και τους επεισοδιακους σε εξελιξη των Λαμπορκινι-Αουντι.
    Το τουρμπο αραγε ειναι το μελλον ή μια προσωρινη λυση αποδοσης της εσωτερικης καυσης πριν το τελος της;
    Αν ο νεος θεος λεγεται μπαταρια υψηλης χωρητικοτητας κυριως για λογους αυτονομιας, πισω της θα κρυβεται ενας χημικος η ενας φυσικος και αιγουρα οχι ο κλασικος οραματιστης μηχανικος.
    Στις αναρτησεις ενας προγραμματιστης λογισμικου και παει λεγοντας.
    Ισως φτασαμε στο τελος της αναζητησης και μπαινουμε σε νεα εποχη πλεον.
    Σιγουρα παντως το τουρμπο ειναι ο προαγγελος του τελους της εσωτερικης καυσης, κυριως γιατι μου δειχνει οτι κρατανε χαμηλα το κοστος περιμενοντας το επομενο βημα.
    Ισως τελικα ο τελευταιος κινητηρας οπως τον ξερουμε να ειναι αυτος.
    Ειδωμεν.
    μου θυμιζεις κατι μεγαλοδημοσιογραφους σε κατι αυτοκινητιστικα περιοδικα στα μεσα των 90's που με στομφο λεγανε δεν θα ξαναδουμε τουρμπο ,πεθανανε και κατι τετοια.... φυσικα δεν σε κατηγορω !!!
    επισης ξεχνας η ισως δεν βλεπω εγω καλα μια ολοκληρη αυτοκρατορια που εχει σαρωσει με τους κομπρεσσορες της σε ψηλα και χαμηλα ατμοσφαιρικα κυβικα...
    ΓΙα μενα και πολυ περισσοτερο για τους τωρινους αγοραστες ,ζητημα τιθεται στην απλουστερη σχεση της εποχης μας- οικονομια καταναλωσης και ικανοποιητικη αποδοση-,παντα σε συναρτηση με την οποια αξιοπιστια μπορει να προσφερει το brand name μιας BMW ας πουμε...
    Κατα τα αλλα επειδη στην χωρα που ζουμε σχεδον παντα ειμαστε τελευταιοι σε θεματα ερευνας,εφαρμογης,εξελιξης ,χρησης νεων τεχνολογιων ειναι πολυ πολυ νωρις να προβληματιστει ο μεσος οδηγος-αγοραστης-χρηστης για τις ομολογουμενως ενδιαφερουσες νεες επερχομενες εφαρμογες...
    Αλλος απο σουτζουκακια ,εγω απο γουρνοπουλα και φραγκοσυκα ,μολις χωνεψω εδω ειμαστε
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Dimzan Εμφάνιση μηνυμάτων

    Τελος, αλλα βασικοτερο ξεχνατε οτι δεν εχουμε δει την αντοχη και το κοστος χρησης των TSI και καθε συγχρονου turbo σε βαθος δεκαετιας. Εκει ειναι το μεγαλο τρυκ, διοτι πλεον τα αμαξια σχεδιαζονται για πενταετη αξιοπιστη χρηση.

    Σκεφτειτε λοιπον στην αντιστοιχη Ε46 του 2020που εχει κλεισει 10ετια και εκτος απο τα ανανεμομενα χαζοηλεκτρικα προβληματακια να εχει και μια αλλαγη τουρμπινας με κοστος 500-1000¤.

    Χαιρομαι που τοσα χρονια η bmw εξελισει ατμοσφαιρικα μοτερ. Μπορει να γκρινιαζουμε οτι τα 316-318-320 δεν πανε ομως ειναι βαρυες καροτσες και τα μοτερ τους ανταποκρινονται αριστα στο εργο τους και με μεγαλη αξιοπιστια σε βαθος χρονου.

    Ευχομαι λοιπον τα επερχομενα turbo bmw να εχουν κατι να ειξουν σε σχεση με τον turbo ανταγωνισμο
    μην ξεχνας αγαπητε οτι η Bmw οπου χρησιμοποιει τουρμπο σε αγορες δλδ που χρησιμοποιουν diesel ,εκει σχολιαζω απλα οτι τα Ε46 ειναι πολυ ευπαθη...
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη katsaraios : 21-08-11 στις 23:15

    Αχαριστια & Αγνωμοσυνη το ελληνικο σπορ


    "Ολα ειναι δρομος τωρα μονο στην Αθηνα"

  12. The Following User Says Thank You to katsaraios For This Useful Post:

    Nino (22-08-11)

  13. #18
    Εγγραφή
    28-05-10
    Περιοχή
    Patra, Greece
    Μηνύματα
    1.932
    Thanked
    3254
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    The Turbo Era

    Ναι, έχουμε μπει για τα καλά στην εποχή του τούρμπο. Η τεχνολογία έχει ωριμάσει για τα καλά και είναι ήδη αρκετά ευρέως διαδεδομένη.

    Γιατί τούρμπο? Η απάντηση είναι εξαιρετικά απλή. Γιατί στον ίδιο κυβισμό έχεις πολύ περισσότερη απόδοση. Και μάλιστα σχετικά εύκολα.

    Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά: Από τη σκοπιά του μηχανολόγου, το υπερσυμπιεστής καυσαερίων χρησιμοποιεί την κινητική ενέργεια των εξερχόμενων καυσαερίων για να συμπιέσει τον αέρα που εισάγεται στο θάλαμο καύσης. Κινητική ενέργεια που ειδάλως πάει χαμένη. Αν το δει κανείς έτσι, στείρα μηχανολογικά, είναι απλά πανέξυπνο. Βέβαια, κάποιος άλλος, πιο πονηρός, θα έλεγε ότι αν το παρουσιάσεις έτσι, και τα υβριδικά έχουν νόημα. Αλλά αυτό είναι για αργότερα.

    Πολύ περισσότερη απόδοση, λοιπόν. Τότε γιατί όλοι επιμένουν στην ατμόσφαιρα?

    Οι λόγοι, κατά τη γνώμη μου, είναι τρεις. Όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά.

    1) Ήχος. Ο υπερσυμπιεστής καυσαερίων "πνίγει" τον ήχο τους, με αποτέλεσμα οι τούρμπο κινητήρες να μην έχουν αυτό τον εθιστικό μεταλλικό και άγριο ήχο που έχει ένας ατμοσφαιρικός που σέβεται τον εαυτό του.

    2) Γραμμικότητα. Θέλοντας και μη, ένας ατμοσφαιρικός έχει σαφώς πιο γραμμική απόδοση και αμεσότητα στην απόκριση από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Ο τούρμπο έχει επιπλέον την αδράνεια της φτερωτής, η οποία επιρρεάζει την απόκριση του γκαζιού, και πολλά άλλα που είμαι σίγουρος ότι όλοι σχεδόν ξέρουμε.

    3) Παράδοση. Οι περισσότεροι από τους κινητήρες που άφησαν πραγματικά ιστορία ήταν ατμοσφαιρικοί. Live your myth under your hood λοιπόν. Γιατί έτσι.

    Είναι αδιαμφησβήτητο γεγονός, ότι μέχρι και πρίν λίγα χρόνια οι τούρμπο κινητήρες δεν ήταν καθόλου πολιτισμένοι. Άγρια κλωτσιά από το τούρμπο, έντονο lag, πολλές φθορές. Όμως και υψηλή απόδοση. Ας μην ξεχνάμε και τα δίλιτρα διαμάντια της Saab, μια από τις πρωτοπόρους εταιρίες στον τομέα της υπερτροφοδότησης.

    Όμως πλέον το τούρμπο δεν είναι όπως παλιά. Ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας μπορεί να είναι σχεδόν όσο γραμμικός και άμεσος όσο ένας ατμοσφαιρικός. Νομίζω ότι οι Ν54 και ο Ν55 είναι δύο πολύ καλά παραδείγματα.

    Ένα άλλο σημείο που θα ήθελα να θίξω, είναι αυτό της αίσθησης. Το συζητάγαμε μάλιστα με τον m-power_01 και τον ghost_rider πριν κάποιες μέρες και αν θυμάμαι καλά, συμφωνήσαμε στο εξής: Ένας καλός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας σου προσφέρει την αίσθηση του ότι είναι "γεμάτος" στις χαμηλές σχετικά, στρόφές, και ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στην μέση καθημερινή χρήση, χωρίς να χρειαστεί να τον πιέσει ο οδηγός όσο έναν ατμοσφαιρικό. Και κακά τα ψέματα, η αίσθηση που σου προσφέρει ένα αυτοκίνητο, όποιο και ότι και αν είναι, είναι πολύ σημαντική!

    Από την άλλη, είναι όντως το Άγιο Δισκοπότηρο ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας? Κατά τη γνώμη μου, όχι. Υπάρχουν αρκετά ατμοσφαιρικά μοτέρ που είναι πραγματικά διαμάντια. Δεν είναι όλα όμως. Και ακριβώς το ίδιο ισχύει και για τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα.

    Δεν είναι απαραίτητο όλοι οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες να κρεμάνε μετά τις 5500σαλ. Δείτε την καμπύλη ισχύος του S63TU για παράδειγμα!

    ***

    Αναφέρθηκαν παραπάνω τα υβριδικά. Τα υβριδικά, στα αστικά κέντρα, έχουν 10 φορές περισσότερο νόημα απ'ότι οποιοδήποτε μη υβριδικό όχημα. Έξω από τα αστικά κέντρα και το συνεχές σταμάτα-ξεκίνα, προς το παρόν, δεν βρίσκω κάποιο νόημα, αλλά αυτό είναι άλλο μεγάλο θέμα και βαριέμαι τώρα.

    ***

    Βέβαια, αναπόφευκτο είναι ότι το τούρμπο θα επικρατήσει και για φορολογικούς λόγους. Γιατί πλέον ο μέσος οικογενειάρχης, έχοντας τεκμήριο 1600ων κυβικών, απολαμβάνει απόδοση δίλιτρου. Στην καλύτερη! Οπότε, ακόμα και ας μην είναι το γκάζι του αμεσότατο στα 200, κάνει την καρδιά του πέτρα και αναγκάζεται να ζήσει με όλα αυτά τα άλογα. Όταν το προηγούμενο του αυτοκίνητο είχε 115. Και κόστισε και το ίδιο.

    Δυστυχώς, τα CAFE Standards, τα EURO Standards, η φορολόγηση των αυτοκινήτων, κλπ, είναι στα χέρια υπαλλήλων και επιτροπών και όχι στα χέρια τέως οδηγών αγώνων και τρελών 20άρηδων που στις φλέβες τους κυκλοφοράει 100άρα βενζίνη. Λογικό επακόλουθο αυτού, είναι οι εταιρίες να ψάχνουν τρόπο να παρακάμψουν τον αρνητικό αντίκτυπο των παραπάνω στις πωλήσεις τους. Στη "μάχη" αυτή, το τούρμπο είναι εξαιρετικός σύμμαχος λόγω της υψηλής αποδοτικότητας του, αλλά και της φύσης της λειτουργίας του.

    Ναι, μπορείς να έχεις ένα Golf με 160 άλογα, τέλη κυκλοφορίας για 1.4λ και εκπομπές CO2 σχεδόν όσο ένα υβριδικό. 160 άλογα!

    ***

    Αυτό σημαίνει ότι ήρθε το τέλος του ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα?

    Γνώμη μου είναι, πως ναι! Όπως παλιότερα ήρθε και το τέλος του καρμπυρατέρ, του γκαζιού με ντίζα και πολλών άλλων αντίστοιχων τεχνολογιών.

    Ρομαντικοί πάντα θα υπάρχουν. Υπάρχουν αυτοί που νοσταλγούν το ντιζόγκαζο, αυτοί που νοσταλγούν την ατμόσφαιρα, αυτοί που νοσταλγούν το ντιζάιν των 30's, αυτοί που νοσταλγούν την απλότητα του Ford Model-T και αυτοί που νοσταλγούν τις άμαξες με τα άλογα. Και αυτοί που νοσταλγούν το ποδήλατο με τη μεγάλη ρόδα μπροστά, αν και αυτούς ποτέ δεν τους κατάλαβα.

    Ε, τώρα, στους νοσταλγούς του rock'n'roll θα προστεθούν και οι νοσταλγοί της ατμόσφαιρας. Γιατί, πολύ απλά, το τούρμπο είναι πιο αποδοτικό και η τεχνολογία προχωράει χωρίς να την αγγίζουν οι ρομαντισμοί.

    Γιατί η τεχνολογία προχωράει, στην εποχής μας, λόγω του μάρκετινγκ. Προχωράει για να υπάρχει κάτι νέο να πουληθεί. Για να δημιουργηθούν καινούριες ανάγκες. Για να βρεθούν νέα πλεονεκτήματα απέναντι στον ανταγωνισμό. Όχι για τους πιγκουίνους της Ανταρκτικής.

    Ένας πρώην μηχανικός εξέλιξης της Subaru, μου είχε πει πρόσφατα το εξής: "Όταν πρωτο-μπήκα στη Subaru, όλοι με βλέπανε σαν θεό. Τώρα οι μαρκετίστες είναι οι θεοί και εμείς οι μαριονέτες τους."


  14. The Following 14 Users Say Thank You to GiannisRob For This Useful Post:

    aristent (22-08-11), Bassakos (23-08-11), bill_m3 (25-08-11), ghost-rider (22-08-11), Konstantinos E60 (22-08-11), Kostas_1 (22-08-11), m-power_01 (22-08-11), nikos1400 (22-08-11), Nino (22-08-11), Panos 316T (22-08-11), PANOS-E60 (22-08-11), PapajimG (22-08-11), S8N (22-08-11), Stamatis (22-08-11)

  15. #19
    Εγγραφή
    17-01-10
    Περιοχή
    Λάρισα
    Ηλικία
    38
    Μηνύματα
    817
    Thanked
    420
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    να πω και εγω κατι με τη σειρα μου ναι μεν οι ατμοσφαιρικοι ειναι καλυτεροι σαν αισθηση σε ενα σπορ αμαξι αλλα ολοι μιλαμε για τρομερα ατμοσφαιρικα μοτερ των 300 αλογων και πανω που η πλειοψηφια των ελληνων ποτε δεν μπορεσε να παρει και να νοιωσει...αρα τα τουρμπο φαιρνοντας παρισσοτερα αλογα για του ς ελληνες με πολυ λιγοτερα κυβικα μονο καλο ειναι οπως και η BMW που σταδιακα καταργει τα τριλιτρα ωστε να γινουν πιο προσιτα τα διλιτρα μοτερ...δεν εχουν ολοι 3000 κυβικα κατω απο το καπω τους για να καταλαβουν ολοι τι θα πει αποκριση γραμμικοτητα και ηχος αλλα μοτερ που μετα βιας βγαζουν 170 αλογα απο 2000 κυβικα μιλωντας παντα για BMW και για την ελληνικη αγορα...

  16. The Following 2 Users Say Thank You to PATSIMINI For This Useful Post:

    katsaraios (22-08-11), Panos 316T (22-08-11)

  17. #20
    Εγγραφή
    26-02-11
    Ηλικία
    52
    Μηνύματα
    38
    Thanked
    15
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο 850CSI Εμφάνιση μηνυμάτων
    Για το τουρμπο φιλε Σταματη ειναι πως την εχει δη ο καθενας μας π.χ. Εγω πριν παρω τ αμαξι σκεφτηκα αντι να μπλεξω με τουρμπο φιλοσοφιες οπως πορσε φα βε αουντι συγκρινα το εξης . Σε ενα κινητηρα π.χ 1,8-2.0 λιτρο με τουρμπο εισαι στα 2σια αλογα ΝΑΙ αλλα ΠΩΣ . (ανεξαρτητα στα σκαιλαινερ-ιμπρεζα-εβο αν βαλεις τα γνησια υπερ ανταλακτικα μπορεις να σηκωσεις ατμοσφερα με 800 και 1000 αλογα ακομη) αλλα π.χ. ενα 2λιτρο αουντι ,γκολφ, σεατ λεων, πεζω, και πολλα αλλα με το που το τουρμπιζεις σου καιει στα κοκκινα πανω απο 16λιτρα αλλα καινε 20+οποτε τι να μιλησουμε για οικονομια-καταναλωση. ΑΣΕ που δεν εχεις Αμαξι - Σκαφος να ανταπεξερχετε σε τετια δυναμη-επιδοση οταν π.χ. θα φτιαξης ενα σαξο , λεων, γκολφ και δε συμαζευετε , που αν τσιτωνεις το τουρμπο για διαρκεια στοις ευθειες για πολυ ωρα τα συνδετικα κομματια του συστηματος μη μεταλικα γινονται σιγα-σιγα- μελλι ασε που μεσα σε 15.000χιλ. με 25 το πολυ σου βαζω απο τοις μπιελες μεχρι τον στροφαλο θα χουν ΕΙΔΗ ΠΗ το ποιημα,,,,,,,και,,,,,,θα θες αλλαγη κινητηρα και το προμυνημα αυτης της φασης θα ειναι το οτι μετα απο μερικα αρκετα χιλιομετρα ξεζουμισματος θα αρχιζει να καιει λαδι οσο και βενζινα σχεδον που λεει ο λογος (κατι τρελλες ενδειξεις 2-3 κιλα να προσθετεις στα 1000χλμ. και σιγα σιγα κατεβαινουν ως τα 500 που μετα λεει το ποιημα το μοτερ) ΕΧΩ πολυ φιλους ατομα με τουρμπο και ξερω την πορεια τους απο κοντα , και ΚΑΝΕΝΑΣ τους δεν τα χει για 1 αυτοκινητο ,,,,,αλλο εχουν για δουλεια ταξιδια π.χ. ο ενας εχει 325i ο αλλος ενα οκταβια αλλος ενα 200 κομπρ. διθηρο,,,,,,και τα τουρμπο με τα 400-500 και βαλε αλογα τα βγαζουν το πολυ πολυ ΜΟΝΟ στοις πολης τα φαναρια κατι περιφερειακους ως την σινδο σαλονικης ε,,και στα κοντινα της χαλκιδικης με κοντινους δρομους.
    Γι αυτο τα Ζυγησα τα σκεφτηκα τα πραγματα και επελεξα το BMW 850CSI το να εχω την ανεση των 308χ.α.ω μονο στοις 6.200σ.α.λ τελικη που εχω επιδωση ως στιγμης (6.500+ Υπαρχει κοφτης) ΕΙΣΑΙ με τελικη 308 και σ αυτην την φαση απο ΟΛΑ που ανταπεξερχετε το αμαξι εχεις την αισθηση να διανυσεις ετσι ,,,,,Ηπειρους και με την κυρια Νορμαλ συντηρηση μπουζακια-λαδακια γι αυτο το επελεξα Σταματη.
    ΠΟλυ Ωραια τΑ ΛΕΣ....!!!

Σελίδα 2 από 4 ΠρώτηΠρώτη 1234 ΤελευταίαΤελευταία

Ετικέτες Θέματος

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP