συμφωνω απολυτα με τις τοποθετησεις του δημητρη, του νικου και του αρη.
πριν κανενα χρονο, ελεγα να δωσω το Μ και να παρω κατι αλλο.
μια ανταλλαγη με σκαλιετι που ειχε προτεινει ενας γνωστος δεν προχωρησε (ηθελε V10 γιατι ενας φιλος του με Μ5 Ε60 του εριχνε συνεχεια

), ετσι μια επιλογη ηταν ενα 911Τ.
ειχα βρει μαλιστα να το ανταλλαξω με ενα γκρι μεταλικο χειροκινητο με σαλονι τερακοτα, μοντελο 08 και διαφορα 20κ.
ετσι βρεθηκαμε με το δημητρη στην αττικη οδο οπου καναμε μια μικρη βολτουλα και με τα δυο αυτοκινητα.
μπαινοντας στο 911 ειχα λιγοτερο χωρο να κινηθω, σκληροτερα καθισματα και πιο περιορισμενη ορατοτητα.
το ταμπλω ομως και τα μεγαλα κλασσικα οργανα της πορσε ειναι πολυ ωραια, ενω η υψηλη ποιοτητα δημιουργει ενα ωραιο περιβαλον, οχι καλυτερο απο της bmw παντως.
οδηγωντας το αυτοκινητο, ειναι εντυπωσιακο το τραξιον και η επιταγχυνση στις χαμηλες σχεσεις.
νομιζεις οτι οδηγεις τρακτερ. τραβαει απο μηδεν στροφες, δεν ενδιαφερεται τι οδοστρωμα υπαρχει απο κατω, τα ισιωνει ολα και προχωραει.
το τιπτρονικ κανει αλλαγες γρηγορα και ομαλα, αλλα καπως ραθυμα.
τα χιλιομετρα ανεβαινουν πολυ γρηγορα, τα 300 ειναι ευκολη υποθεση, και τα φρενα επισης πολυ δυνατα "επιπεδου πορσε", δηλαδη κορυφαια.
μου αρεσε το γεματο μοτερ απο χαμηλα, τα φρενα, αλλα δεν μου αρεσε το κιβωτιο (σε συνδυασμο με τα κουμπια στο τιμονι που ειναι δυσχρηστα, βεβαια αυτο εχει αλλαξει με τα νεα pdk, αλλα παμε αλλου σε αυτα), οπως επισης -και το κυριοτερο- η αισθηση του τιμονιου και του μπροστινου μερους στα πολλα χιλιομετρα.
μετα τα 200 το εμπρος μερος ελαφρωνει σε τετοιο βαθμο, ωστε ρωτησα το δημητρη πως ειναι δυνατον να του δινει εμπιστοσυνη να παει γρηγορα (που ξερω οτι το κανει), μια τετοια συμπεριφορα.
μου ειπε οτι ειναι θεμα συνηθειας καθως ολα τα πορσε λιγο πολυ ετσι ειναι.
συγκριτικα το bmw εχει πολυ χειροτερο τραξιον σε ελληνικο δρομο (διοτι σε γερμανικο δεν σπιναρει ουτε με πρωτη), πραγμα που ηταν και ο λογος που ηθελα να αλλαξω αυτοκινητο.
οταν θελεις να πας γρηγορα με 500 ιππους σε γλυστερο δρομο τα Μ δυστυχως δεν ειναι καλες επιλογες. ειναι πιο απαιτητικα, πιο δυσκολα, πιο απροβλεπτα και το λαθος (που θα ερθει αργα ή γρηγορα) εγκυμονει κινδυνους.
απο την αλλη ομως, αυτο δεν ειναι που αναζηταει ο Π.Ο.?
ετσι σε ελληνικο δρομο ή πιστα που γλιστραει (βλεπε σερρες) η 911Τ θα παει πιο ευκολα και πιο γρηγορα απο την bmw.
σε δρομο ομως που δεν γλιστραει οι διαφορες μικραινουν πολυ και ειναι θεμα οδηγου να εκμεταλευτει το αριστο πλαισιο της bmw, το εκπληκτικο τιμονι, το μοτερ και το κιβωτιο που ερχονται κατ' ευθειαν απο τη Φ1.
ετσι οπως τα ειδα εγω, η bmw ειναι πιο ζυγισμενη, εχει πολυ καλυτερο τιμονι και μπροστινο συστημα γενικοτερα (ακομα και στα 330 που δειχνει στο κοντερ ειναι βραχος), ενω μοτερ και κιβωτιο κινουνται στην αλλη ακρη σε σχεση με την πορσε.
απο τη μια εχουμε τονους ροπης και μια δυναμη που ερχεται "απο μεσα", με υποκωφο βαρυ ηχο που ερχεται να ξηλωσει την ασφαλτο, ακολουθουμενη απο ενα ομαλο και ραθυμο κιβωτιο (που εχει αλλαξει πλεον βεβαια), ενω απο την αλλη εχουμε μια ραθυμια χαμηλα, αλλα κλωτσια μετα τις μεσαιες, υστερια μεχρι τις 8.5 σχεδον, και ενα κιβωτιο που ενισχυει τη "φουντωτικη" συμπεριφορα του μοτερ μοιραζοντας κλωτσιες στα ανεβασματα και κανοντας διπλογκαζιες στα καταβασματα.
αρα οσον αφορα τη συμπεριφορα του μοτερ ο καθενας διαλεγει οτι τον συγκινει.
τα φρενα του bmw ειναι χειροτερα μετα τα πρωτα 2-3 πατηματα απο πολλα, αλλα στο δικο μου αυτοκινητο αυτο το εχω βελτιωσει τοποθετωντας φρενα πορσε... χεχεχε
τελος οσον αφορα τους χωρους το bmw ειναι κανονικο αυτοκινητο με τεραστιο χωρο αποσκευων, αξιοπρεπεις πισω θεσεις (για εφηβους και μικροσωμα γενικα ατομα ειναι μια χαρα), μπορεις να ξεκινησεις απο την ανκονα και να οδηγησεις 13-14 ωρες σερι διασχιζοντας τη μιση ευρωπη και να μην καταλαβεις τιποτα.
αυτη ειναι η δουλεια του αυτοκινητου. γι αυτο σχεδιαστηκε και δεν βλεπω καποιο αλλο αυτοκινητο να το κανει αυτο καλυτερα.
εκει υπερτερει σαφως εναντι του πιο σπορ και καλυτερου σε πιστα 911Τ.
συγκρισεις με ακομα πιο καθαροαιμες κατασκευες οπως οι gt3, gt2, rs κλπ, δεν υπαρχουν, αφου αυτα ειναι αυτοκινητα πιστας με αδεια να κυκλοφορουν και στο δρομο.
επισης ουτε με τις βασικες εκδοσεις της 911 οπως η καρερα 2 και 4, οι οποιες συγκρινονται με Μ3 και οχι με Μ6.
φευγοντας απο τη βολτα με το δημητρη καταλαβα πως ειχα το καλυτερο αυτοκινητο του κοσμου (για τις αναγκες και γουστα μου) και αποφασισα να το κρατησω καθως δεν εφταιγε αυτο για καποιο προβληματισμο που ειχα, αλλα εγω.
αλλαζοντας την προσεγγιση μου ειδα πιο καθαρα τα πραγματα και μπορεσα να απολαυσω τα δυνατα του σημεια ακομα περισσοτερο.