https://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_223
https://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Culverin
https://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_205
Και διάφορα άλλα.
Η πιο σημαντική διαφορά από ότι κατάλαβα και από το βίντεο με τον opoc είναι ο περιορισμός του μεγέθους και η ενοποίηση των πιστονιών σε ένα στροφαλοφόρο.
Το κυρίως πρόβλημα με τους ΜΕΚ αυτού του είδους (που χρησιμοποιούν στροφαλοφόρο) όμως είναι ότι η έναυση και η μεγαλύτερη παραγωγή του έργου γίνεται σε τέτοια σχετική θέση μπιέλας - στροφάλου (όχι στροφαλοφόρου, για τον κάθε στρόφαλο ξεχωριστά) που μας εμποδίζει να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τη μέγιστη ροπή.
Τα λέω λίγο χαζά γιατί διάβαζα όλη μέρα.
Χοντρά χοντρά πάντως το θέμα είναι ότι το σκάσιμο (η έναυση της καύσης) γίνεται όταν το πιστόνι είναι ΚΑΘΕΤΑ με τον στρόφαλο, δλδ τα δυο τους μαζί είναι σε θέση ΑΣΤΑΘΟΥΣ ισοροπίας (ένας λόγος που αν πιέσεις τέρμα ένα θερμικό R/C υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το μοτεράκι να πάρει ανάποδες στροφές).
Δλδ σκέψου να πιέζεις κάθετα μια μπάλα με το χέρι σου. Η μπάλα θα προσπαθήσει να πάει στη θέση χαμηλότερης ενέργειας. Η θέση αυτή χαμηλότερης ενέργειας όμως στην περίπτωση του εμβολοφόρου ΜΕΚ << καθοδηγείται >> από τη μάζα και την αδράνεια του βολάν.
Σκέψου τώρα την ίδια μπάλα να την πρεσάρεις κάπως έκκεντρα. Είναι κατά 99% σίγουρο (αν ανήκεις στο 1% τότε 100% ΜΗΝ παίζεις τυχερά παιχνίδια) ότι η μπάλα θα φύγει από την αντίθετη κατεύθυνση και είναι 100% σίγουρο το πως θα περιστραφεί.
Σκέψου τώρα τι δύναμη θες για να πιέσεις την μπάλα με το χέρι σου να την πιέζει κάθετα στον άξονα που περνάει κάθετα από το κέντρο της μπάλας και το πάτωμα και την δύναμη που θα βάλεις πιέζοντας τη πάλι κάθετα με το κέντρο της αλλά ΛΙΓΑ εκατοστά πιο μακριά.
Δλδ εκεί που χωλαίνει το όλο θέμα είναι στη μετατροπή της παλινδρομικής κίνησης του εμβόλου σε περιστροφική.
Διάφορες λύσεις έχουν προταθεί από τις αρχές του 1900 όπως λοξές μπιέλες και έκκεντρα τοποθετημένους στροφάλους για να εξαλείψουν αυτό το εγγενες μειονέκτημα, αλλά δεν λύνουν τοπρόβλημα, απλώς το μειώνουν.
Βιβλιογραφία σκαναρισμένη και πολλά λινκς είχα στον Π.Κ. (προ κεραυνού) σκληρό μου.
Μαθηματικά και αριθμούς δε συγκρατώ και δεν έχουν και τόσο νόημα όταν μιλάμε για σύγκριση φιλοσοφιών. (προσωπική άποψη)
Προσωπικά το μέλλον στους ΜΕΚ θεωρώ τον Libralato τύπο.
Κάνε μια έρευνα και στο youtube, νομίζω έχουν και site.
Αλλά έχει πολύ ψωμί ακόμα τοόλο θέμα.