παιδια, ας ξεκαθαρισουμε κατι: πρωτα πρωτα η εμφανιση. Ειναι καθαρα υποκειμενικο το κριτηριο της ομορφιας μιας ζαντας, ενω απο οσο ξερω δεν υπαρχει κανονας που να λεει οτι η 18 αρα ή 19 αρα ζαντα ειναι παντα πιο ομορφη εφανισιακα απο μια 15 ή 16 ιντσων. Με την ιδια λογικη που καποιος λεει οτι μια "μικρων" διαστασεων ζαντα, δεν χαριζει στο αμαξι, με την ιδια καποιος αλλος θα χαρακτηριζε τρακτερ ενα οχημα με υπερβολικα "μεγαλη" ζαντα. Για μενα η καλυτερη ζαντα ειναι αυτη, με τη οποια το αυτοκινητο πλησιαζει στα στανταρ οδηγικης συμπεριφορας της εταιριας που το βγαζει. Ειναι αδυνατον, με τα τεχνολογικα μεσα που διαθετουν οι συγχονες αυτοκινητοβιομηχανιες, και τις εκατονταδες ωρες εξελιξης των οχηματων τους (που ευελπιστουν να κερδισουν αδρα απο αυτα) να μην εχουν καταληξει στις σωστες διαστασεις ζαντας και ελαστικου. Τωρα να ερθω εγω ο εξυπνος και να αλλαξω τη ζαντα μου απο 16 σε 19 ή 20 ( αφου 16 την εβαλαν οι κουτοφραγκοι) και να περιμενω το αμαξι μου να δειχνει ομορφοτερο αλλα και να "παει" και καλυτερα, μαλλον κατι δεν μου κολαει..
Σε γενικες γραμμες, αυξηση της διαμετρου της ζαντας ( προσοχη! οχι αλλαγη της με αλλη ιδιας διαμετρου πιο ομορφης ή πιο ασχημης) για μενα σημαινει (λιγο ή πολυ) αυξηση καταναλωσης, μειωση της ανεσης, μειωση των επιδοσεων, αυξηση του κοστους ελαστικου, πιθανον χειροτερη συμπεριφορα στο βρεγμενο με αντιτιμο την πιθανον καλυτερη εμφανιση. Αυτα κατα τη γνωμη μου ισχυουν περισσοτερο για δραματικες αλλαγες οπως π.χ. απο 16 σε 18..
Για οσους εχουν κατω απο 200 αλογα μια χαρα μου ακουγονται οι 16αρες, για τους υπολοιπους απλα, ας μη τις κοιτανε...
σχετικα με τα ελαστικα (δηλαδη 4 ζευγη, 2 θερινα και 2 χειμερινα), ισως αυτο που ειπωθηκε να ειναι το πιο σωστο απο θεμα ασφαλειας, αλλα με αυξημενο συνολικα κοστος,αφου σε 3-4 χρονια ολα τα ελαστικα σκληραινουν και πετιουνται, οποτε ειναι σαν να τα πληρωνεις επι 2...