Αφου το δημοσιο εχει αποδειχθει σχεδον αχρηστο, τα αναλαμβανουν οι ιδιωτες. Ετσι ειναι αυτα, δυστυχως ή ευτυχως.
Αφου το δημοσιο εχει αποδειχθει σχεδον αχρηστο, τα αναλαμβανουν οι ιδιωτες. Ετσι ειναι αυτα, δυστυχως ή ευτυχως.
"You live more for five minutes, going fast on a bike, than other people do all of their life". - Marco Simoncelli R.I.P.
Δεν ειναι ακριβως ετσι.
Παντα ετσι κ αλλιως οι κατασκευαστες ηταν ιδιωτες. Ακομα και επι χουντας.
Συνηθως ομως κατασκευαζαν υπο την αυστηρη επιτηρηση του δημοσιου και πληρωνοντουσαν απο αυτο μετα το περας των εργασιων(μερικο η ολικο).
Η μελετη υπηρχε, οι ποσοτητες των υλικων ηταν συγκεκριμενες, οπως και ο προυπολογισμος του εργου. Στη δημοπρασια μαλιστα λογω του ανταγωνισμου των κατασκευαστων μηχανικων ο προυπολογισμος επεφτε σε εκπτωση.
Δηλαδη ενω καποιοι μηχανικοι του δημοσιου εκαναν μια μελετη και υπολογισαν οτι μια κατασκευη ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ χρειαζετει 10 ευρω για να περατωθει, πηγαινα εγω και τους ελεγα οτι την κανω με 6 ευρω. Αν καποιος δε ζητουσε λιγοτερα ξεκινουσα.
Αυτο σημερα γινεται στα μικρα εργα. Που τα αναλαμβανουν μικρες εταιρειες. Τεχνικα γραφεια πιο σωστα.
Αν θελετε η κατασταση ετσι ειναι πιο σφιχτη στα εξοδα.
Σιγουρα κερδιζει χρηματα ο κατασκευαστης, αλλα δε χεζεται.
Για την ακριβεια ισως δεν κερδιζει το ρισκο του. Δεν εχει περιθωριο να εκτιμησει λαθος κατα την διαδικασια υποβολης εκπτωσης επι του προυπολογισμου του εργου. Ουτε μια φορα...
Και εκτος αυτου φτυνει αιμα στη δουλεια και παραγει εργο.
Στα αυτοχρηματοδοτουμενα εργα δεν εχουμε επι της ουσια κατασκευαστη-μηχανικο, αλλα επενδυτη.
Ριχνει χρημα για να το παρει σιγα σιγα πισω μετα απο χρονια.
Σιγουρα στοχευει σε πολλα οποιος το κανει ετσι?
Οποιος κανει κατι τετοιο εχει χρηματα να ανοιξει κλαμπακι-καζινο-καταστηματα και οτι αλλο φανταστει κανεις.
Αλλα δεν το κανει.
Σκαει δις ευρω σε εργα. Γιατι? Προφανως οχι για πενταροδεκαρες.
Εκτος αυτου οταν γινεται και η μελετη εξω...
Προσπαθηστε να με καταλαβετε.
Ποιος να ελεγξει. Τι να πρωτοελεγξει?
Κανεις δεν ξερει τι γινεται.
Και αν καποιος ξερει θα του στουμπωσουν το στομα με χιλιαρικα για να μην μιλησει.
Τελικα θα κατασκευαστει μια γεφυρα που θα φαινεται οτι κοστισε 10 φορες πανω απο το πραγματικο.
Τα χρηματα αυτα που ο επενδυτης (επιτρεψτε μου τον ορο) δεν εχει στην ουσια ριξει, τα διεκδικει πισω.
Φυσικα μαζι με αυτα θελει και το νομιμο ποσοστο κερδους του, αλλα και τους τοκους του.
Δηλαδη...
Δεν μπορω να το περιγραψω με λογια...
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ghost-rider : 21-12-10 στις 18:38
///M Arios (21-12-10), paganis (24-12-10)
Ρε φίλε μπας και τα έχεις ισοπεδώσει όλα ?
Δηλαδή η γέφυρα είναι κάτι απλό, εύκολο...έχεις δει το ντοκυμαντέρ του Discovery Channel ?
Για υπόδειξε μου μια ελληνική εταιρεία που μόνη της θα το έφερνε εις πέρας και έχει αντίστοιχη εμπειρία.
Τα 6 ευρώ που έδινες για το καράβι ήταν φθηνά (για να περιμένεις έως και 1 ώρα) και τα 9+ όταν άνοιξε η γέφυρα το 2004 σου φάνηκαν πολλά για να περνάς με άνεση και ασφάλεια σε 2 λεπτά απέναντι ?
ΠΛΑΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ !
Stathis (21-12-10)
Aυτό δε σημαίνει όμως πως δεν είναι υπερκοστολογημένο το κόστος κατασκευής, ούτε ότι είναι λίγα τα 12+ ευρώ που έχει η διέλευση τα οποία αυξάνονται συνεχώς (όχι ότι παλιά στα φέρυ μποτ ήταν λιγότερο κλέφτες βέβαια).
Όποιος έχει χρόνο και υπομονή, το καράβι πλέον αξίζει για τα καλά αφού ουσιαστικά πρόκειται για τα μισά λεφτά. Φυσικά δεν το κάνουν απ'την καλή τους την καρδιά αλλά λόγω του σκληρού ανταγωνισμού, αλλά και πάλι τα λεφτά είναι πολύ λιγότερα.
Προσωπικά, έχω αρχίσει να το σκέφτομαι σοβαρά.
the more people agree with me
the more I think I'm wrong
Άσχετο... η Αττική οδός έχει αποσβέσει το συμφωνηθέν ποσό εδώ κι ένα χρόνο ..η σύμβαση αναφέρει πως έπρεπε μετά την απόσβεση να παραδοθεί στο κράτος ..σε αυτούς που πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας δηλαδή.... Σε πόσα χρόνια λέτε να παραδοθεί από τους εργολάβους?? ποτέ λέω εγώ.... τι ψάχνουμε ρε παιδιά... όλα πάντα ρυθμίζονται όπως δεν συμφέρει τους πολλούς... που με ένα παράξενο τρόπο, ζουν μόνο για να πληρώνουν και πάντα χωρίς αντίκρυσμα... Ελληνική νομοθεσία! ένα μάτσο @@@....
alexk (21-12-10), Dioskouroi (04-02-11), ghost-rider (21-12-10), Stathis (21-12-10)
Αlexk
Αν και τα οικονομικα κριτηρια στη χωρα μας δεν το επιτρεπουν, στην Ελλαδα κατα καποιον περιεργο τροπο εχουν δημιουργηθει εταιρειες κτηνη.
Τωρα δραστηριοποιουνται κυριως εξω, αλλα υπαρχουν.
Και εχουν και εξοπλισμο και τεχνογνωσια για μια τετοια κατασκευη.
Και για να μην μιλω πολυ αοριστα ο Ακτορας ή η Τερνα ειναι καποιες απο αυτες.
Και να σου πω και κατι. Κοιμασαι τον υπνο του δικαιου αν νομιζεις οτι την εφτιαξαν Γαλλοι.
Οι Γαλλοι μεσολαβησαν. Ελληνικες εταιρεις τελικα την εφτιαξαν υπεργολαβικα.
Και δεν ηταν μονο μια. Το σπασαν το εργο. Οπως γινεται και στα περισσοτερα αλλωστε.
Απλα τωρα ηταν και οι Γαλλοι μεσα στο παιχνιδι.
Φαγαν και οι μεν και οι δε.
Στην κατασκευη της γεφυρας εχω αναλωθει πολυ περισσοτερο απο το να δω ενα ντοκυμαντερ.
Θελοντας και μη.
///M Arios (21-12-10), alexk (21-12-10), Stathis (21-12-10)
Ok ρε παιδιά, δεκτά αυτά που λέτε.
Βασικά δεν με ενδιαφέρει γιατί στην Ελλάδα ούτε καμμία περιουσία έχω ούτε τίποτα και δεν με ενδιαφέρει να επιστρέψω ποτέ στην Ελλάδα.
Εμένα ήταν πρόβλημά μου όλα αυτά μέχρι που έφυγα οριστικά.
Ας φάνε το κεφάλι τους λοιπόν, εγώ το δικό μου δεν ήθελα να το φάνε.
την καλύτερη δουλειά έχεις κάνει ρε φίλε...
εμείς είμαστε αναγκασμένοι να συμβιώνουμε με τα 300 @ρχίδι@
και τις αποφάσεις που παίρνουν για μας...ειλικρινά, αν δεν είμουν
παντρεμένος και δεν είχα και παιδί, θα τα άφηνα όλα πίσω και θα
την έκανα και εγώ...το πιο σωστό πράγμα το άκουσα στον μλκ
τον λαζόπουλο, όπου είχε έναν άνθρωπο που είπε το εξής...
γεννήθηκα έλληνας, μεγάλωσα έλληνας, για να καταντήσω έλληνας.
δεν μπορείς να φανταστείς πόσο ταυτίζομαι με αυτά τα λόγια ρε γμτ.
πραγματικά αισθάνομαι πολύ πολύ μ@λ@κ@ς που είμαι έλληνας.
sympether with chiefτης
_________________________________________________
///Μ3 BORN ON THE RACETRACK TO LIVE IN THE STREETS
Dioskouroi (04-02-11), NickE60 (21-12-10), Stathis (21-12-10)
Μην εισαι και τόσο σίγουρος ότι ο Ηλίας τα ισοπεδώνει. Ίσως είναι μέσα στα πράγματα, περισσότερο απ' όλους μας εδώ μέσα.
Κατ' αρχήν, αν νομίζεις ότι η γέφυρα είναι κάποια φοβερή κατασκευή, με τρομερές μελέτες και εξαιρετικής ποιότητας υλικά, πλανάσαι πλάνην οικτρά. Να σου θυμήσω το γεγονός του Ιανουαρίου του 2005, όπου στα καλά καθούμενα ένα από τα καλωδια της γέφυρας πήρε φωτιά?
Ιανουάριος του 2005, λοιπόν, μια μέρα με καθαρό ουρανό, αν και έβρεχε μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες. Ωστόσο το μεσημέρι, δεν υπήρχε ούτε ένα σύννεφο. Και ξαφνικά, νωρίς το μεσημέρι αν θυμάμαι καλά, σκάει στα τοπικά κανάλια και ραδιόφωνα, η είδηση ότι ένα από τα καλώδια της γέφυρας πήρε φωτιά. Ήταν μάλιστα ένα από τα εξωτερικά, αλλά δε θυμάμαι σε ποιον πυλώνα. Τέλος πάντων, το θέμα είναι ότι έγινε μπουρλότο. Προφανώς κλείσανε τη γέφυρα, πήγανε κάτι πυροσβεστικά, τα οποία μάλιστα άργησαν γιατί δεν τα αφήνανε να περάσουν χωρίς διόδια.
Θυμάμαι ότι όλοι τότε τα είχαμε παίξει, αφού το έργο τότε ήταν ακόμα νέο, και όλοι απορούσαμε και περιμέναμε την επίσημη εξήγηση.
Τέλος πάντων, και για να μην τα πολυλογώ, η επίσημη αίτια σύμφωνα με τη Γέφυρα ΑΕ ήταν κεραυνός. Κεραυνός, σε μία μέρα με καθαρό ουρανό. Και το θυμάμαι σαν σήμερα, γιατι εκτός του ότι μένω στην Πάτρα, έτυχε (λόγω περιέργειας του πατέρα μου) να πάμε να δούμε την γέφυρα με το καλώδιο να καίγεται, αμέσως μόλις έσκασε η είδηση.
Βέβαια, κάθε λογικός άνθρωπος που βλέπει μπροστά του, θυμάται ότι εκείνη τη μέρα δεν έβρεξε, πόσο μαλλον να πέσει κεραυνός. Επίσης, κάθε μηχανικός που σέβεται τον εαυτό του, κατάλαβε ότι κάτι βρωμάει σε αυτή την ιστορία.
Bottom line, η επίσημη εξήγηση του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, κλιμάκιο του οποίου πήγε επιτόπου στη γέφυρα, αλλά και εξέτασε το καλώδιο αφού έσβησε η φωτιά, είναι ότι η φωτιά οφείλεται σε κακής ποιότητας χάλυβες προέντασης και λιπαντικά πλήρωσης των καλωδίων, τα οποία δεν είχαν τις απαιτούμενες λιπαντικές ιδιότητες, και λόγω της αυξημένης τριβής των χαλύβων προέντασης μέσα στα καλώδια, τα λάδια πήραν φωτιά.
Βέβαια, η εξήγηση αυτή, δεν βγήκε στον τύπο, έπειτα από απειλές της γέφυρας ΑΕ, αλλά και μια γενναία επιδότηση στο τμήμα.
Την εξήγηση αυτή, την έχω ακούσει από διάφορα μέλη του τμήματος Π/Μ του Παν/μιου Πάτρας, του οποίου μέλος είμαι και εγώ, αλλά την τελευταία φορά, μου την επιβεβαίωσε προσωπικά ο Πέτρος Μαραθιάς, καθηγητής του τμήματος, αλλά και μέλος του κλιμακίου που κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα.
Αυτό για να σου αποδείξω, ότι ακόμα και αν φαίνεται πανέμορφη, η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, εκτός από 40% υπερκοστολογημένη, είναι και τραγικής ποιότητας.
Επίσης, λες ότι δεν υπάρχουν εταιρίες και μηχανικοί στην Ελλάδα για να μελετήσουν, να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν αντίστοιχα έργα.
Ένα καλό παράδειγμα, είναι η γέφυρα της Τατάρνας, η οποία είναι ένα προϊόν του Αρίσταρχου Οικονόμου, έλληνα μηχανικού, που όταν την σχεδίασε ήταν μόνο 28 χρονών με ελάχιστη εμπειρία. Μάλιστα, η γέφυρα αυτή έσπασε μερικά παγκόσμια ρεκόρ, και εκτός αυτού, κόστισε το 60% της πρότασης των Γερμανών, και το 35% της πρότασης των Αμερικάνων μηχανικών για το έργο αυτό.
Και μιας και τα έχω πρόχειρα, η γέφυρα της Τατάρνας, κατέχει το 1ο παγκόσμιο ρεκόρ λόγω της καμπυλότητας στην κάτοψη της, το 1ο ρεκόρ για το μονόπλευρο πρόβολο 52,5 μέτρων, το 2ο ρεκόρ για το κεντρικό άνοιγμα μήκους 196 μέτρων και το 4ο παγκόσμιο ρεκόρ για το ακραίο άνοιγμα μήκους 150,5 μέτρων.
Όλα αυτά από έναν έλληνα μηχανικό, και μια γέφυρα που δεν την κατασκεύασε η ΤΕΡΝΑ ή ο ΑΚΤΟΡΑΣ, αλλά η Εταιρία Οδών και Οδοστρωμάτων, που συστήθηκε τότε και για υπαλλήλους είχε τους κατοίκους των γειτονικών χωριών, οι οποίοι όλοι το πρωί δούλευαν στη γέφυρα και το απόγευμα στα χωράφια και τα ζωντανά τους.
Πάντως, βιάζεσαι να κρίνεις τα λεγόμενα κάποιου, χωρίς να ξέρεις το υπόβαθρο του. Ξαναλέω, ότι ο Ηλίας είναι ίσως πιο πολύ μέσα σε αυτά τα πράγματα από οποιονδήποτε εδω μέσα, και δεν το λέω έτσι.
Κοίτα Γιάννη, το πόσο είναι το τέλος σήμερα στην γέφυρα είναι άλλη ιστορία, το τι γινόταν με τα φέρυ και τη διαφορά της τιμής ΤΟΤΕ δεν μπορεί κανείς να την αμφισβητήσει.
Κοίτα, δεν γνωρίζω τον ghost-rider ούτε τον giannisrob... μερικά άτομα από εδώ τους γνωρίζω χρόνια και με γνωρίζουν.
Οι κατασκευές δεν είναι η ειδικότητά μου και δηλώνω ΑΣΧΕΤΟΣ.
Όμως είναι σαν να σου λέω εγώ τρελές φιλοσοφίες για τα κομπιούτερ με τα οποία εγώ ασχολούμαι και να ψάχνεται κάποιος που δεν με ξέρει... και να λέει, τι λέει τώρα ο άνθρωπος.
Και εμένα παρεπιπτόντως δούλευε ξαδερφός μου πολλά χρόνια στον ΑΚΤΟΡ και έχω πάει πολλές φορές στα τούνελ της Δωδώνης κτλ.
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι είμαι γνώστης, απλά είναι λίγο τρελό να λέει ένας (που όπως λες είναι του χώρου) ότι δεν είναι και τίποτα το φοβερό, ότι έχουμε ελληνικές εταιρείες κτλ κτλ.
Παρένθεση και κλείνω εδώ μιας και επισημάνω ότι δεν έχω ιδέα από κατασκευές. Τις ελληνικές εταιρείες που αναφέρατε δεν τις είδα πουθενά σε μεγάλα έργα στην Ελβετία που μένω, στην Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο που συχνάζω.
Εκτός αν έργα του εξωτερικού θεωρούνται η 'Αλβανία'.