To rasp οφειλεται στον σχεδιασμο κινητηρα/κεφαλης και κυριως στις βαλβιδες εξαγωγης που ειναι κουφιες και γεμισμενες με νατριο (sodium filled exhaust valves).
Το x-pipe (μεσαιο) παιζει προτευοντα ρολο κυριως στον συντονισμο των καυσαεριων για την πιο αποτελεσματικη απαγωγη τους καθως η θεση του Χ (merge collector-το σημειο που ενωνονται τα χταποδια και γινεται η εξισωση πιεσης των καυσαεριων) επηρεαζει κυριως τις τιμες ροπης στις χαμηλες στροφες. Η θεση του ειναι πολυ σημαντικη καθως οταν τοποθετηθει πολυ νωρις, μπορει να αποφερει λιγο καλυτερη αναπνοη ψηλα αλλα να 'αδειασει' υπερβολικα το μοτερ (τρυπα) σε χαμηλες στροφες.
Οταν προσθετουμε resonators μειωνουμε το φαινομενο του rasp. Η θεση δεν ειναι απαραιτητα να ειναι στο section 2 (x-pipe). Μπορει να βρισκεται και στο section 1 η καπου αλλου και το μεγεθος/θεση του καθοριζει και την ποσοτητα μειωσης του θορυβου και του rasp