
Αρχικό μήνυμα απο
EVERGET
Όταν μιλάμε για ένα brand όπως η M GmbH που στοχεύει σε ένα αγοραστικό κοινό αποτελούμενο κυρίως από petrolheads, τότε αυτό το κοινό έχει και ειδική φιλοσοφία και νοοτροπία και συγκεκριμένη άποψη για το πώς θέλει το αυτοκίνητό του. Τέτοια "ειδικά" brands που δεν απευθύνονται στην αγοραστική μάζα προσπαθούν πάντα να έχουν τη λεγόμενη "διαφοροποίηση" ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η BMW Μ εφαρμόζοντας το γνωστό: "If You Can't Beat 'Em, Join 'Em" απλούστατα χάνει τα σημεία διαφοροποίησής της και αυτό δεν είναι καλό για ένα τέτοιο κατασκευαστή.
Τρανταχτό παράδειγμα η Alfa Romeo που στα '80s προκειμένου να ακολουθήσει στρατηγική χαμηλού κόστους παραγωγής - μεγαλύτερου κέρδους απόλεσε σημεία διαφοροποίησης που την είχαν έως τότε χαρακτηρίσει. Μόνο σε καλό δεν της βγήκε...
Μπορώ να δεχτώ το στιγνό μανατζερίστικο σχεδιασμό σε άλλες μορφές βιομηχανιάς. Το αυτοκίνητο και ειδικότερα τα Μ, δεν είναι απλά προιόντα ώστε να εφαρμόσεις τα 4Ps του marketing mix: Promotion, Product, Price, Place και να καταστρόσεις στρατηγική κέρδους. Εδώ πιστεύω υπάρχει και ένα 5ο P: PERSONALITY
Ρε παιδιά, ας είμαστε ρεαλιστές.
Πόσοι είναι αυτοί που έχουν τα Μ μονάχα ως απόλυτα μηχανήματα οδήγησης, για πίστες κλπ? Μια μικρή μειοψηφία.
Έχει γεμίσει ο κόσμος Μ και πολλά από αυτά τα έχουν κοντράκηδες (δεν έχω κάτι με τα παιδιά αυτά, απλά δεν είναι και τα κατ'εξοχήν αμάξια για κόντρες εκτός και αν μιλάμε για προσθήκες όπως κομπρέσσορες κλπ), άλλα είναι για μόστρα (πρώτη θέση μπουζούκια κλπ) και λίγα έχουν ιδιοκτήτες που πραγματικά τα εκτιμούν γι'αυτό που είναι.
Αυτή είναι η πραγματικότητα και πάνω σε αυτή την πραγματικότητα στηρίζεται η bmw με τη στροφή που κάνει.
Και εννοείται πως τα Μ απευθύνονται στην αγοραστική μάζα, δε μιλάμε ούτε για pagani, ούτε για aston, ούτε καν για πόρσε (που κι αυτές μια η άλλη είναι πλέον), αλλά για τις ακριβές εκδόσεις των bmw.
Μη το θεοποιούμε κιόλας και το λέω με όλο το σεβασμό στο απ'όλες τις απόψεις αξιολογότατο Μοtorsport.
Άλλωστε, υπάρχουν και πολύ πιο καθαρόαιμα αυτοκίνητα από τα Μ που είναι κατά κύριο λόγο για πίστα του στυλ catterham, lotus κλπ. Τα Μ δεν παύουν να είναι σπορ αυτοκίνητα με κύριο προσανατολισμό όμως το δρόμο, όχι την πίστα (με λίγες εξαιρέσεις όπως CSL, GTS και λίγα ακόμη).
Ε, υπό αυτές τις συνθήκες τα νέα Μ σίγουρα θα ικανοποιούν καλύτερα τις απαιτήσεις της πλειοψηφίας του αγοραστικού κοινού στο οποίο απευθύνονται (μόστρα, πατήματα).
Δυστυχώς, για τους αγνούς λάτρεις της σπορ οδήγησης η στροφή αυτή μπορεί να είναι μέγιστο λάθος, όμως δε νομίζω πως τη Bmw την ενδιαφέρουν και πολύ.
Γι'αυτό άλλωστε υπάρχουν και οι μεταχειρισμένες Ε36, Ε46, Ε30, Ε9Χ κλπ αλλά και αυτοκίνητα άλλων εταιρειών, για τους "παραδοσιακούς".
Μακάρι απλά να βλέπουμε που και που καμια ειδική έκδοση να θυμόμαστε τα παλιά...
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Driver M : 13-11-10 στις 21:08
the more people agree with me
the more I think I'm wrong