Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 131

Θέμα: Quaife in action

Threaded View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #1
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    3.699
    Thanked
    3301
    Rides
    1

    Προεπιλογή Quaife in action

    Tο έχω και το ευχαριστιέμαι κάθε στιγμή! Μάλιστα, με τη "lifetime" εγγύηση που δίνει η εταιρία κατασκευής, έχω παράλληλα τη βεβαιότητα πως δεν πρόκειται για μια τυχαία ή πρόχειρη κατασκευή και το κυριότερο πραγματοποιεί στο ακέραιο και στην πράξη ότι ακριβώς υπόσχεται.

    Βρήκα λοιπόν αυτό το πολύ καλό άρθρο στο seatnet στα Ελληνικά και το παραθέτω αυτούσιο γιατί νομίζω πως είναι πολύ χρήσιμο ώστε να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί, τι ποσοστά εμπλοκής δίνει και πως ακριβώς συμβαίνει αυτό.

    Πηγή: www.seatnet.gr



    Όλοι ξέρουμε -άλλοι θεωρητικά, άλλοι πρακτικά- τις δυνατότητες του παραπάνω διαφορικού μεταβαλλόμενης εμπλοκής
    Χρησιμοποιώντας λοιπόν λίγη τηλεμετρία από μια αγωνιστική εταιρία και λίγη φαντασία, ας δούμε τι ψάρια πιάνει το εργαλείο, που λένε και στα μέρη μου



    Η μπλε γραμμή είναι η ταχύτητα στον τροχό, η κόκκινη τα G κατά τον εγκάρσιο άξονα, η πράσινη το γκάζι και η γαλάζια το φρένο. Επίσης η μαύρη γραμμή στη μέση αντιπροσωπεύει 0 G.

    Αυτό που φαίνεται από το διάγραμμα, είναι ότι το κάρο μπαίνει σε μια στροφή, κάνοντας προφανώς early apex(?), δηλαδή μπαίνει απότομα στην είσοδο και ανοίγει στην έξοδο. Όπως βλεπετε (κόκκινη γραμμή), μετά τα 23 sec, το κάρο μπαίνει σε άλλη στροφή αντίθετης φοράς

    Ας δούμε τώρα λίγο την στροφή που μας ενδιαφέρει: Στην είσοδο έχουμε αρκετά φρένα (σχεδόν 1G). Έχουμε ελαφρό πάτημα του γκαζιού, για να ισορροπήσει το αμάξι, λίγο 'παίξιμο' μέσα στη στροφή, μια δυνατή γκαζιά, άφημα και μετά τέρμα γκάζι σχεδόν για 3 sec

    To σημαντικό εδώ είναι ότι το κάρο είναι ακόμα mid corner και έχοντας πλήρη επιτάχυνση, καταγράφει τις μέγιστες τιμές G

    Επίσης το peak στην κόκκινη γραμμή στα 22.1 sec, είναι μια διόρθωση που από ότι φαίνεται, μπορεί να κάνει ο οδηγός στη μέση της στροφής, έχοντας ακόμα full throttle

    Αν μη τι άλλο, από την τηλεμετρία φαίνεται ότι το quaife είναι καταπληκτικό εργαλείο. Viva Quaife ;-)


    Βλέπουμε ένα σχεδιάγραμμα του διαφορικού εδώ:



    Quaife A.T.B. Differential Operation

    Τα οδοντωτά πηνία (1) μεταφέρουν την απαραίτητη ταχύτητα για να λειτουργεί το διαφορικό.
    Το κεντρικό ελατήριο που φαίνεται (2), παρέχει την απαραίτητη προφόρτιση.
    Όταν λοιπόν ένας τροχός αρχίσει και γλιστράει, τότε οι αξονικές κινήσεις των πηνίων μεσα στα pockets (3) δημιουργούν αύξηση της ροπής, η οποία με τη σειρά της, μεταφέρεται μέσω του μεγαλύτερου πηνίου (4) στο τροχό με τη περισσότερη πρόσφυση

    Το Quaife (αλήθεια πόσες φορές έχω γράψει αυτή τη λέξη) μεταφέρει ροπή στον τροχό που έχει την περισσότερη πρόσφυση, σωστά; Η μεταφορά ροπής εξαρτάται συνήθως από το 'κούρδισμα' να το πω απλά, του διαφορικού. Συνήθως στα Q είναι 4 προς 1 (80/20)

    Τι σημάινει αυτό; Σημαίνει ότι όταν ο ένας τροχός γλιστράει, η ροπή που μεταφέρεται στον απέναντι τροχό γινεται με τη κατανομή 80/20 arrow 20% για τον τροχό που γλιστράει, 80% για τον τροχό με πρόσφυση.

    Πολύ απλά, ο τροχός που ΔΕΝ γλιστράει, δέχεται 4πλασια ροπή
    Είναι αυτό που λέμε "όλη η δύναμη περνάει στο τροχό που κρατάει"

    Πρέπει ο ένας τροχός λοιπόν να γλιστράει σε κάποιο ποσοστό, για να μπορεί να έχουμε torque bias function, και να γίνει το θαύμα. Αν ο τροχός γλιστράει τελείως(καθόλου πρόσφυση), τότε δεν έχει ροπή για να 'κουρδίσει' το Quaife και να λειτουργήσει..

    Οπότε σε μια ακραία περίπτωση( ανεβαίνεις με πολλά χιλιόμετρα πάνω στα kerbs και ο εσωτερικός τροχός βρίσκεται στον αέρα) , ακόμα και το Quaife, θα λειτουργήσει σαν ελεύθερο διαφορικό

    Τώρα, στον πάγο θα λειτουργήσει σίγουρα (δεν έινα ότι τη μια στιγμή θα κρατάει τελείως και μετά θα γλιστραέι τελείως), απλά δε θα κάνει τη δουλειά που θα έκανε ένα Torsen.

    Τελειώνοντας, τα 2 αυτά διαφορικά Quaife και Τorsen, κατασκευαστικά είναι σχεδόν ίδια, απλά θα μπορούσαμε να πούμε ότι το πρώτο είναι μια πιο εξελιγμένη μορφή του δεύτερου, εξαφανίζοντας τα πιο πολλά μειονεκτήματα και προσθέτοντας περισσότερα προτερήματα

  2. The Following 26 Users Say Thank You to NickE60 For This Useful Post:

    alexm (17-09-10), ankor (17-09-10), aristent (17-09-10), BILL007 (17-09-10), Dimzan (14-11-10), fanisk (17-09-10), joseph (17-09-10), kloukakis (03-11-10), Konstantinos E60 (17-09-10), kplc16 (17-09-10), Nick bmwlover (05-11-10), nikos-Mpacket (18-09-10), Panos 316T (22-09-10), PANOS-E60 (17-09-10), S8N (01-11-10), savvas E93 (26-06-11), sierra (18-09-10), Snoo (14-11-10), sv2qo (08-02-11), Thomelef (17-09-10), Tsakirakos (02-12-10), VanVIC (10-10-10), Vasilis (17-09-10), z3 2.2 (17-09-10), z3outofmind (21-11-10), Κωνσταντίνος (17-09-10)

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP