-
Αντε, θα θειξω ενα ακομα θεμα, το θεμα της συμμετρικης τετρακινησης, και τελος για σημερα. Πρεπει και να κοιμηθουμε.
Λοιπον, οταν αναφερομαστε σε συμμετρικα συστηματα τετρακινησης, αναφερομαστε σε συμμετρικα ημιαξονια, δηλαδη ημιαξονια ιδιου μηκους. Προφανως, τα δυο παραπανω συστηματα (Porsche Panamera, MB GLK) δεν ειναι συμμετρικα, γιατι το μπροστα διαφορικο ειναι δεξια του κινητηρα, και το αριστερο ημιαξονιο διασχιζει το καρτερ, αρα ειναι μεγαλυτερο απο το δεξι.
Κλασσικο παραδειγμα συμμετρικης τετρακινησης ειναι το Subaru Symmetric All Wheel Drive:

Αλλα και το Quatro στο Audi A4 της γενιας Β6 και Β7:

Παρατηρηστε οτι για να ειναι συμμετρικα τα ημιαξονια, εχει τοποθετηθει ο κινητηρας μπροστα απο το εμπρος διαφορικο. Αυτο εχει σαν αποτελεσμα οι τροχοι να ειναι τοποθετημενοι "πιο πισω" σε σχεση με τον κινητηρα αρα το αυτοκινητο ειναι εμπροσθοβαρες. Φανταστειτε που θα πηγαινε η κατανομη βαρους, αν μπροστα απο τους μπροστα τροχους επρεπε να κοτσαρουμε και ενα μεγαλο V8. Επομενως η γεωμετρια της μπροστα αναρτησης πρεπει να ειναι ικανη να στηριξει σωστα ολο αυτο το βαρος, και συναμα να εχει και καλη οδικη συμπεριφορα.
Η λυση στο προβλημα της κατανομης βαρους, στα γκαραζ της Subaru, aκουει στο ονομα BOXER. Μποξερ κινητηρες απο ελαφρια κραμματα, λοιπον, για να κρατησουν το βαρος χαμηλα.
Το πλεονεκτημα των συμμετρικων συστηματων αυτων της Audi και της Subaru (τωρα που οι μπροστα τροχοι εχουν τις διεργασιες της κατευθυνσης και της επιταχυνσης) εγκειται στην αναιρεση του λεγομενου torque steer (στριψιμο λογω ροπης, η αλλιως "ψαρεμα", κατα κυριο λογο στα προσθιοκινητα) που οφειλεται στη μη ιση κατανομη ροπης αριστερα - δεξια, λογω του διαφορετικου μηκουν των δυο ημιαξονιων.
Επομενως, τα συμμετρικα συστηματα τετρακινησης, επιβαρυνουν στο ελαχιστο τη διεργασια της κατευθυνσης των εμπρος τροχων, και δινουν εξαιρετικη αισθηση στο τιμονι.
Παρατηρησεις:
1. Τετοια συστηματα συμμετρικης τετρακινησης, ξεκινανε απο λευκο χαρτι σαν συμμετρικα, και δεν ειναι τετρακινησεις που προκυπτουν απο ενα βασικο προσθιοκινητο αυτοκινητο με πεντε - εξι πατεντες.
2. Τα συμμετρικα συστηματα τετρακινησης, ασχετα με την κατανομη βαρους εμπρος - πισω, εχουν πολυ καλη κατανομη αριστερα - δεξια.
Bonus
Το πισω υποπλεσιο του Β7 Α4, που φαινονται τα ισομηκη (=συμμετρικα) ημιαξονια:

Διαγραμμα Torsen διαφορικου:

Και οι βασικες αρχες λειτουργιας του:

Αυριο θα ασχοληθω με το xDrive της BMW...
-
Δικαιώματα - Επιλογές
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
- Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
- Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
-
Κανονισμός του Φόρουμ
BACK TO TOP