
Αρχικό μήνυμα απο
Driver M
Φυσικά και δεν είναι mercedes σαν τις άλλες. Η για την ακρίβεια, είναι σαν merc 30ετίας. Τεχνογνωσία για να φτιάξουμε σύγχρονα αυτοκίνητα όμως σίγουρα δεν έχουμε.
Οι προδιαγραφές είναι παντού οι ίδιες θεωρητικά (για ακριβώς ίδια μοντέλα, όχι για φίρμες γενικά αφού πχ η nissan βγάζει τελείως διαφορετικά αυτοκίνητα στην κινεζική αγορά), αλλά στην πράξη υπάρχουν μεγάλες διαφορές, αφού οι έλεγχοι δεν είναι το ίδιο σχολαστικοί, το προσωπικό δεν είναι το ίδιο έμπειρο κλπ.Και φυσικά, η Κορέα δεν έχει καμία σχέση με την Κίνα σε ποιότητα προϊόντων που κατασκευάζονται εκεί, πιο πολύ με την Ιαπωνία συγκρίνεται.
Όταν λοιπόν έχεις φτηνά εργατικά χέρια, κατά κανόνα σημαίνει ότι τα χέρια αυτά είναι λιγότερο έμπειρα και εξειδικευμένα από κάποια άλλα, που είναι πιο ακριβά, διότι η τεχνογνωσία και η εκπαίδευση κοστίζουν και ο εργαζόμενος που έχει δώσει χρήματα για σπουδές κλπ, είναι αδύνατο να πληρώνεται όσο ένας απλός εργάτης. Και τέτοιοι στην Κίνα δε νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί, μόνο και μόνο για εξοικονόμηση κόστους. Ούτε τα εργοστάσιά τους κάνουν τις συνεχείς εκπαιδεύσεις, τα σεμινάρια κλπ που γίνονται στα κορυφαία εγοστάσια. Υπόψιν, δε λέω ότι δεν θα υπάρχουν εξαιρέσεις, αλλά δεν παύει να είναι ο κανόνας.
Και γενικά, για να μπορεί η Κίνα να έχει τόσο χαμηλές τιμές σε ορισμένα είδη, είναι προφανές ότι η ποιότητα κατασκευής είναι συνήθως από λίγο έως πολύ κατώτερη αντίστοιχων δυτικών κλπ προϊόντων. Το βλέπουμε και στα αυτοκίνητά τους που η διαφορά τιμής με τα Ευρωπαϊκά είναι μηδαμινή σε σχέση με τα μειονεκτήματά τους σε ασφάλεια, ποιότητα, τεχνολογία κλπ. Το ίδιο συμβαίνει και με διάφορα προϊόντα τεχνολογίας και πολλά ακόμα είδη. Δεν είναι άλλωστε μόνο τα φτηνά εργατικά χέρια (που στην Κίνα τα έχουν άφθονα) που καθορίζουν την τιμή ενός προϊόντος, αλλά και οι πρώτες ύλες και εκεί οι Κινέζοι δεν χρησιμοποιούν και ό,τι καλύτερο, αφού το κόστος παραγωγής θα αυξανόταν.
Τα κινέζικα προϊόντα πάλι που είναι καλής ποιότητας, εφάμιλλης των δυτικών, συνήθως απέχουν λίγο σε τιμή σε σχέση με αυτά.
Και στην τελική, αν η bmw θέλει να φτιάχνει τα αυτοκίνητά της στην Κίνα, θα έπρεπε να έχει πολύ χαμηλότερες τιμές, αφού δε μπορεί να εξοικονομεί τεράστια ποσά από εργατικά κλπ και ο αγοραστής σε Ευρώπη-Αμερική να πληρώνει το προϊόν σαν να είναι κατασκευασμένο στο Μόναχο, το Spartangsburg κοκ. Πάντως, αν το κινέζικο εργοστάσιο που θα κατασκευάζονταν οι bmw, είχε ακριβώς το ίδιο από άποψη εκπαίδευσης και εμπειρίας προσωπικό, γίνονταν οι ίδιοι αυστηροί (λέμε τώρα) ποιοτικά έλεγχοι και ήταν το ίδιο σύγχρονο με αυτά της Γερμανίας πχ, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα. Μόνο που το κόστος παραγωγής θα κατέληγε να είναι σχεδόν το ίδιο και θα υπήρχε και το διακοσμητικό made in China για ενθύμιο.
Γι'αυτό πιστεύω ότι η bmw δεν πρόκειται να κατασκευάσει αυτοκίνητα προορισμένα για Ευρώπη-Αμερική, στην Κίνα..