-
Καλημερα παιδια,
χρησιμοποιωντας (στην καθομιλουμενη και οχι στην ακριβη μεταφραση της) τη φραση "lubrication clearances" αναφερομαστε στην παροχη λιπαντικου που πρεπει να καταφθανει στο καθε λιπαινομενο τμημα του κινητηρα μας
(ειτε αυτο ειναι κουζινετο, χιτωνιο, καδενα, κτλ) στη μοναδα του χρονου.
Απλουστερα αναφερομαστε στην "παροχη" του λιπαντικου.
Ο καθε κινητηρας οταν κατασκευαζεται εχει το "δικο του" (αν μου επιτρεπετε αυτη τη φραση) δυκτιο παροχης και με βαση αυτο αποφασιζουμε το πραγματικο ιξωδες που θα χρησιμοποιηθει.
Μερικα ασχετα/σχτεικα παραδειγματα:
Το Νο1 λαθος που κανουν εδω και χρονια...
Βαζουν μεγαλυτερο ιξωδες γιατι ειναι καλυτερα για τη "ζεστη" ή γιατι (ετσι) ειναι "καλυτερα".
Αν υποθεσουμε οτι σε ενα υγειες κινητηρα υπολογισμενο για ιξωδες μηδεν κατι, (πχ 0-30) εμεις του βαλουμε 10αρι λαδι (πχ 10-40) τοτε το μονο που πετυχαινουμε ειναι στη μοναδα χρονου να φθανει μεν αλλα σημαντικα λιγοτερη ποσοτητα δε απο αυτη που πραγματικα χρειαζεται. Με αποτελεσμα την πρωορη φθορα εξαρτηματων, με πρωτο απο ολα τα "τσιμουχακια" στις βαλβιδες που καταστρεφονται οχι γιατι ο κατασκευαστης ειναι "χαζος" αλλα γιατι πολυ απλα καποιος "εξυπνος" εβαλε βαρυτερο λαδι με αποτελεσμα να μην εχουμε σωστη παροχη λιπαντικου στη μοναδα χρονου... Αναποφευκτη η ζημια με μοναδικο ερωτημα το πότε θα γινει.
Εν'αντιθεση σε ενα κινητηρα οπου εχουν "ανοιξει" τα λιπαντικα διακενα (κυριως αναφερομαστε στα κουζηνετα) ειναι σωστο να ανεβασουμε ενα βαθμο το ιξωδες.
πχ κινητηρας για 0-30 που εχει κανει 300.000χλμ και παρατηρουμε μια πτωση στην πιεση (λειτουργιας) λαδιου με ταυτοχρονη μικρη αυξηση καταναλωσης εκει ναι ειναι σωστο να παμε λιγο παραπανω.
-
The Following User Says Thank You to mechanic For This Useful Post:
Ετικέτες Θέματος
Δικαιώματα - Επιλογές
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
- Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
- Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
-
Κανονισμός του Φόρουμ
BACK TO TOP