Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο stefm5 Εμφάνιση μηνυμάτων
όπως έγραψα σε άλλο νήμα αντί για 264/248 εκκεντροφόρους μου έστειλαν 272/248.
σήμερα πήρα την άποψη του προγραμματιστή.

"Honestly have not tried it yet on this M54 engine – only the 264 - but on other engines with comparable cams, they were not so good.

Sure, we can try it, and I have not problems to this, but I assume, that you will loose too much boost pressure und too much fuel is coming in the exhausts during overlapping.

For this reason I have to change the Vanos, so that the effect of the Camshafts is reduced and in question if the Vanos setup is enough or if we need more that the vanos does not support.

The schrick 264/ 248 are working fine with supercharger. They are working on several cars I programmed with supercharger.

How I told, if you want to try at your own risk the 272 we can do so, but I assume, that there might be disadvantages through overlapping so that the adavantages of the 272er can not be used, and that the disadvantages could not be fully compared through the setup of the vanos."

και για να εξηγήσω λίγο τεχνικά, αυτό που λέει είναι ότι κατά την περίοδο του overlap, που σημαίνει την περίοδο που είναι ανοιχτές οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής ταυτόχρονα πριν το έμβολο φτάσει στο άνω νεκρό σημείο, θα χάνω πίεση και άκαυστη βενζίνη. επειδή είναι πολύ μεγάλη αυτή η διάρκεια με τον 272.
μπορεί να διορθωθεί κατά μέρος το πρόβλημα με ρύθμιση του βάνος (advance), αλλά όχι πλήρως

οπότε πρέπει να τον στείλω πίσω άμεσα
αυτοι αν θυμαμαι καλα εχουν πολυ βυθισμα επισης και ο schrick συστηνει και αλλαγη ελατηριων με πιο σκληρα ,μην το αμελησεις γιατι μπορει πολυ ευκολα να καρφωσει καμια βαλβιδα και να το κλαις το μοτερ