ξεκινάνε λέει εντός 10 ημερών τα έργα στις εθνικές οδούς που έχουν παγώσει εδώ και 2 χρόνια. τελειώνουν λέει και οι ανακεφαλαιωποιήσεις των τραπεζών σιγά σιγά, και θα ξεκινήσουν να δίνουν δειλά δειλά οι τράπεζες λεφτά.
αν λειτουργήσει αυτό, ίσως να ξεκινήσει κάτι να κινείται έστω και νοχελικά, απλά να πούμε ότι σιγά σιγά σταματάει ο τροχός να γυρνά με την όπισθεν. το θέμα είναι να μην υπάρξει κολυσιεργεία πουθενά και να γίνουν όλα το συντομότερο δυνατόν.
χθές είμουν στο σπίτι φίλου που είναι ένας απο τους μεγαλύτερους εισαγωγείς σιδήρου στην ελλάδα. το τι γ@μήσι τρώνε απο τις γερμανικές τράπεζες δεν λέγεται, συγκεκριμένα απο την ντόιτσε μπανκ...
στελνουν παραγγελία στο εργοστάιο σιδήρου, και για να εγκριθεί η παραγγελία ζητάνε εγγυητική. η τράπεζα του εργοστασίου δέχεται εν μέρη την εγγυητική, με την προυπόθεση ότι η ντόιτσε μπαίνει τριτεγγυητής. αυτή τη στιγμή, η ντόιτσε είναι η μόνη που εγγυάται για τις ελληνικές τράπεζες, το θέμα όμως, είναι ότι για αυτή την εγγύηση που θα δώσει, ξεκινάει και χρεώνει απο μίνιμουμ 3%...στην συγκεκριμένη δουλειά και με τον όγκο του φίλου μου, η χρέωση που παίρνουν σαν εταιρεία, είναι περίπου 7-8%...πράγμα που εκτοξεύει την τιμή της προσφοράς του φίλου μου κατά κάτι δεκάδες χιλιάδες ευρώ πάνω...
μοναδική περίπτωση να μην φάνε το καπέλο, είναι αν το εργοστάσιο συνεργάζεται με τούρκικες τράπεζες, όπου οι συγκεκριμένες βοηθάνε, χωρίς να ζητάνε τριτεγγύηση απο την ντόιτσε, όπως κάνουν όλες οι υπόλοιπες στην υπόλοιπη ευρώπη και δεν ξέρω'γω που αλλού (απ'ότι κατάλαβα παγκοσμίως).
εδώ, επειδή τα εργοστάσια κατεργασίας σιδήρου και οι κατασκευαστικές έχουν στοιχεία ξένων αντιπροσώπων, βλέποντας την αύξηση της τιμής, αναγκάζονται να προπληρώσουν απο μόνοι τους πλέον στον ξένο αντιπρόσωπο, απο τον οποίο δεν ζητάνε τριτεγγύηση οι τράπεζες των εργοστασίων λόγο του ότι δεν συνεργάζεται με ελληνικές τράπεζες.