Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 21

Θέμα: Concorde Tribute

Threaded View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #12
    Εγγραφή
    30-07-10
    Περιοχή
    Ξεσσαλονικη!
    Ηλικία
    44
    Μηνύματα
    7.739
    Thanked
    17920
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο M3 E30 89' Εμφάνιση μηνυμάτων
    Πράγματι το Concorde ήταν-είναι και θα είναι ένα αεροπλάνο κόσμημα.

    Λίγα λόγια για αυτό και τον "ανταγωνιστή" του.

    Στην αρχή πήγε να το ανταγωνιστεί το ρωσικό (σοβιετικό τότε) Tupolev TU144 που έμοιαζε αρκετά στο Concorde (το χαϊδευτικό του ήταν το Concordski)αλλά εκτός το ότι δεν είχε την εμβέλεια του Concorde ένα ατύχημα που είχε σε επίδειξη στο Le Bourget του Παρισιού στις 3 Ιουλίου 1973 απο δομική αστοχία το κάνανε αβέβαιο πριν καν ενταχθεί σε υπηρεσία.
    Βέβαια για να προλάβουν του Αγγλογάλλους το εντάσουν σε υπηρεσία στις 26 Δεκεμβρίου 1975 και όχι για κανονικές πτήσεις αλλά μόνο φορτίου-ταχυδρομείου.
    Οι πτήσεις επιβατών άρχισαν το 1977....και τερματίστηκαν το 1979.
    Οι λόγοι που σταμάτησε να πετάει δεν ήταν ποτέ σαφείς...αν ήταν απο ασφάλεια ή λόγο μεγάλου κόστους...
    Στα μέσα της δεκαετίας του 90' οι Αμερικάνοι υπέγραψαν συμφωνία για δοκιμαστηκές πτήσεις με το Τu144 για να μαζέψουν και να αξιοποιήσουν πληφορορίες απο το αεροπλάνο για κατασκευή (?) ενός Αμερικανικού υπερηχιτικού...κάτι που δεν έγινε ποτέ.

    Το 1955 μπαίνουν τα θεμέλια για την κατασκευή του Concorde.
    Στις 2 Μαρτίου 1969 έκανε την παρθενική του πτήση (60 μέρες μετά το σοβιετικο Tu144)
    Του επιτρεπόταν να αναπτήσει υπερηχητικές ταχύτητες μόνο πάνω απο την θάλασσα (για αυτό και το βίντεο που έβαλε ο Pilot είναι τραβηγμένο απο σκάφος)
    Επίσης καθώς ανέπτυσε ταχύτητα απο 900 μέχρι 2000 χλμ την ώρα ή 2,2Mach αν θέλετε ο εναέριος χώρος έπρεπε να είναι καθαρός απο άλλα αεροπλάνα σε απόσταση 350 μιλίων διότι δημιουργούσε δονήσεις απο τα κύματα κρούσεως...
    Τα δομικά στοιχεία στα χείλη των πτερύγων ήταν σχεδιασμένα να αντέχουν θερμοκρασίες απο -50 μέχρι +150 βαθμούς κελσίου.
    Πέρασε απο 40 κύματα καθώς οι Αμερικάνοι μιλούσαν για τα επίπεδα θορύβου,την περιβαλλοντολογική ρύπανση και άλλα...στην ουσία απλά ήταν ένας βιομηχανικός/εμπορικός πόλεμος της Αμερικάνικης αεροπορικής βιομηχανίας κατά της Ευρωπαϊκής βλέποντας πως και πάλι η Ευρώπη είχε πάρει τα ηνία.

    Επίσης η Air France για να δώσει έμφαση στις επιδόσεις του Concorde έκανε το εξής εντυπωσιακό:Απογείωσε ένα 747 απο το Παρίσι για την Βοστώνη και ταυτόχρονα από την Βοστώνη για το Παρίσι ένα Concorde.To Concorde έφτασε στο Παρίσι,έμεινε στο έδαφος 1 ώρα και 8 λεπτά για ανεφοδιασμό και απογειώθηκε πάλι με προορισμό πάλι την Βοστώνη όπου έφτασε 11 λεπτά πρίν το 747!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Το 2003 με κοινή απόφαση των Air France και British Airways (και αφού είχε προηγηθεί το ατύχημα του 2000 στο Παρίσι) αποφασίστηκε η οριστική απόσυρση του τύπου απο τους στόλους τους.
    Κανένας τους όμως δεν έδωσε κάποια πιστική απάντηση στο ερώτημα γιατί έγινε τόσο μεγάλη προσπάθεια για την επαναδιασύνδεση τους στην εκμετάλευση μετά το τραγικό ατύχημα του Παρισιού.Αυτό που ήταν δηλαδή και η σημαντικότερη αφορμή απόσυρσής τους,αν και το ίδιο το αεροπλάνο δεν κρίθηκε ως άμεσα υπεύθυνο για την συγκεκριμένη καταστροφή.

    Οπως και να 'χει πάντως το αεροπλάνο πλησίαζε τα 30 χρόνια στους ουρανούς...και σίγουρα και με την παρούσα κατάσταση δεν θα γινόταν να πετάει ακόμα..

    Υ.Γ. Συγνώμη για το μεγάλο post μου...ελπίζω να σας άρεσε
    Το Tu-144 πέταξε όντως 60 μέρες νωρίτερα και ήταν λίγο πιο γρήγορο, επίσης ξεπέρασε πρώτο τα 2 Mach. Μπήκε σε υπηρεσία όμως 2 χρόνια αργότερα και εκτέλεσε μονό 55 επιβατικές πτήσεις και 102 εμπορευματικές(cargo!??!?).
    Κατόπιν το χρησιμοποιούσαν για την εκπαίδευση των κοσμοναυτών που θα πετούσαν το Ρωσικό διαστημικό λεωφορείο Buran.
    Επίσης η NASA το χρησιμοποιούσε για αρκετό καιρό για supersonic tests!

    Όσον αφορά το ατύχημα στο Le Bourge ΔΕΝ έφταιγε το αεροσκάφος! Υπάρχουν 2 θεωρίες γιαυτό με πιθανότερη την δεύτερη!
    Η πρώτη λέει πως το πλήρωμα εκτέλεσε μια πολύ έντονη μανούβρα ώστε να αποφύγει ένα Γαλλικό Mirage που προσπαθούσε να φωτογράφηση τα πτερύγια Canard που είχε το 144 και τα οποία ήταν εξαιρετικά advanced για την εποχή!

    Η δεύτερη θεωρία(και μάλλον αυτή που ισχύει) είναι ότι οι μηχανικοί έκαναν κάποιες αλλαγές στα auto-stabilisation input controls που ήταν μέρος του Fly-by-Wire συστήματος, ώστε το 144 να ''ξεπεράσει'' σε μανούβρες επιδείξεως το Concorde! Αυτές οι αλλαγές προκάλεσαν κάποια στιγμή ελιγμό με πάρα πολύ μεγάλο βαθμό ανόδου που κατέληξε σε στολάρισμα(stall) και πτώση του αεροσκάφους.

    Μπορεί πολλοί αναλυτές να λένε πως το 144 ήταν αντιγραφή του Concorde αλλά εγώ θα έλεγα πως πολλές φορές τα κοινά αεροδυναμικά προβλήματα, απαιτούν και κοινές λύσεις! Επίσης μοιάζουν αρκετά(όχι και τοοοοοοοσο πολύ στα μάτια μου) ΜΟΝΟ εξωτερικά. Σε όλα τα υπόλοιπα, κινητήρες, πιλοτήριο, συστήματα κλπ, ήταν πολύ μα πολύ διαφορετικά αεροσκάφη!.
    Ο Κυβερνήτης είναι υπεύθυνος για το αεροσκάφος και τους επιβάτες για όσο διαρκεί η πτήση. Ο Μηχανικός είναι υπεύθυνος για ΠΑΝΤΑ.



  2. The Following 2 Users Say Thank You to pilot For This Useful Post:

    alexk (09-04-12), Monsta (10-04-12)

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP