Ο μέγιστος επιτρεπόμενος μέσος όρος εκπομπών ρύπων στην γκάμα των μοντέλων μίας εταιρίας είναι συνάρτηση των πωλήσεων της. Διαφορετική συνάρτηση στην Ευρώπη απ' ότι στην Αμερική.
Στην Αμερική τα πράγματα είναι κάπως πιο ευνοϊκά για τους ευρωπαίους κατασκευαστές, καθώς υπάρχει ένα όριο πωλήσεων, για το οποίο ισχύει ότι αν δεν το ξεπερνάς, έχεις το δικαίωμα τα αυτοκίνητα που πουλάς να εξαιρούνται από κάποιους κανονισμούς. Όπως πχ οι ρύποι ή η αερόσακοι. Η λότους πχ στην αμερική δεν βγήκε με αερόσακους, παρότι είναι υποχρεωτικοί.
Στην Ευρώπη δεν υπάρχει αυτή η εξαίρεση. Ωστόσο οι απαιτήσεις μείωσης των ρύπων γίνονται όλο και πιο αυστηρές, με τις εταιρίες να προσπαθούν να μειώσουν τους μέσους όρους. Αυτό έχει γίνει πλέον πολύ σημαντικό, μιας και τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους από δω και πέρα!
Εταιρίες όπως η Lambo, λόγω του μικρού αριθμού των πωλήσεων, δεν είχαν ως τώρα θέμα. Η ΑΜ όμως, τα τελευταία 2 χρόνια αύξησε αρκετά τις πωλήσεις της, οπότε την άκουσε με κάποια βαριά πρόστιμα πέρισυ, οπότε αναγκάστηκαν να βγάλουν αυτό το σκατό, το οποίο σε πληροφορώ ότι μείωσε το μέσο όρο των ρύπων κάπου 20%!
Άρα οι εταιρίες που βγάζουν μόνο σουπερκαρς, δεν έχουν θέμα, όσο δεν πουλάνε μερικές χιλιάδες το μήνα.
![]()