Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Stathis Εμφάνιση μηνυμάτων
δεν ισχυει αυτο που λες στρατο.
ο ριχτερ εχει δηλωσει πολλες φορες (οπως και αλλοι μηχανικοι του ντιβιζιον), οτι ο βελτιστος κινητηρας ειναι ενας V10 5000 cc.
με 500 κυβικα τον καθε κυλινδρο.
για αυτο o V8 της Μ3 ειναι ουσιαστικα ενας V10 με δυο κυλινδρους λιγοτερους, ωστε να διατηρουνται τα κυβικα του καθε κυλινδρου στα 500.
φυσικα η χρονικη διαφορα εξελιξης των δυο μοτερ, εδωσε ευκαιριες για μερικες βελτιωσεις στον οκτακυλινδρο οπως το βανος χαμηλης πιεσης, η βελτιωμενη ecu κλπ.

απο την αλλη πλευρα και εφοσον μιλαμε για μοτερ τα οποια ειναι παραγωγης (και δεν τα κατασκευαζουμε εμεις σε καποιο εργαστηριο ως πτυχιακη ή κατι αλλο), δεν μας ενδιαφερει το ποσες δυσκολιες συνανταει ο κατασκευαστης τους για να ζυγοσταθμισει το στροφαλο ή να λυσει καποιο αλλο προβλημα.
αυτα εφοσον το μοτερ εχει βγει στη γραμμη παραγωγης εχουν ξεπεραστει με τον εναν ή τον αλλον τροπο, πραγμα που ειναι αδιαφορο για μας αν εγινε ευκολα ή δυσκολα.
οσο για τους κραδασμους στη θεωρια δεν ξερω ποιος κινητηρας θα εβγαζε περισσοτερους χωρις αντικραδασμικες διαταξεις (λογικα ενας εν σειρα σιγουρα, ομως ρολο παιζει και για ποιας ταξεως κραδασμους μιλαμε), αλλα στην πραξη εχω την εντυπωση οτι ο εν σειρα εξακυλινδρος της bmw δουλευει πιο μεταξενια και απο τον v8 και απο τον v10...

καταληγοντας λοιπον εκτιμω κι εγω οτι η ηλεκτρονικη πολυπλοκοτητα του s65 σε συνδυασμο με το μπλοκ απο αλουμινιο ειναι δυο απο τους λογους που δεν ειναι ευκολη η ευρεση 50% επιπλεον δυναμης χωρις θυσιες στην αξιοπιστια.

οποιος ενδιαφερεται επισης για τη συγκριση μεταξυ s54 & s65 αν κανει μια ευρεση στο νετ θα βρει πολυ υλικο, οπως π.χ. τις γραμμικες ταχυτητες εμβολου (ενα πολυ σημαντικο μεγεθος) ωστε να δει ποιο μοτερ υπερτερει και που, ποιο μοτερ εχει καλυτερη θερμοδυναμικη αποδοση, ποιο μοτερ δινει περισσοτερους ιππους ανα κ.εκ., ποιο μοτερ ειναι καλυτερη πλατφορμα για βελτιωση.
ετσι ισως γινει κατανοητο γιατι η Νο1 εταιρια στην υπερπληρωση του s54 (ΑΑ) δηλωσε, οπως εγραψε και ο δημητρης, οτι δεν ασχολειται με τον s65...
Δεν διαφωνώ καθόλου σε αυτά που γράφεις Οντως ο καλήτερος κινητήρας απο πλευράς απόδωσης είναι ο V10 με 500cc/cyl αλλά δεν έχει καμία σχέση με των V8 που έχει και αυτός 500cc/cyl. Είναι δύο διαφορετικοί κινητήρες με διαφορετικούς στροφάλους και η ανάφλεξη γίνεται σε διαφορετικές μοίρες και έχουν διαφορετικούς κραδασμούς και μέγιστες δυνάμεις στα κουζινέτα. Είναι μάλιστα τόσο διαφορετικοί όσο ένας V6 με περιεχώμενη γωνία 90 μοιρών με έναν άλλον V6 με περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών.

Το θέμα ζυγοστάθμισης είναι πολύ σημαντικό τόσο απο πλευράς κατασκευής όσο και απο πλευράς σχεδιασμού και υπολογισμού σε διαστάσεις και μέταλλα και επιφανειακές κατεργασίες. Δεν είναι το πρόβλημα κατασκευής μόνο αλλά μέχρι να φτάσει να γίνει ενα κομματι ατσάλι στο εντυπωσιακό στρόφαλο του S65 είναι αρκετά πιο δύσκολο απο το να γίνει ο στρόφαλος ενός τετρακίλυνδρου κινητήρα σε πρακτικό επίεδο, αφού περάσει απο το θεωρητικό επίπεδο όπως αυτό μιας πτυχιακής εργασίας.

Επίσης, λιγότερους εγκάρσιους κραδασμούς έχει ο boxter κινητήρας αλλά τα κουζινέτα του, ο στρόφαλος, κατασκευή του και η απαγωγή θερμότητας δεν τον κάνουν εμπορικό κινητήρα και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον απο τις εταιρίες πέρα απο την Subaru και την Porsche.

Σίγουρα, 2 κύλινδροι λιγότεροι αποτελούν χαμηλότερο κόστος για τον V8 σε σχέση με τον V10. Και για να είναι και πιο ελαφρύς, χρησιμοοιούνται ελαφριά κράματα αλουμινίου και αλουμηνίου/μαγνησίου σε σχέση με το ατσάλι που μπορεί να έχει 2πλάσια μάζα σε ορισμένες περιπτώσεις.

Ο λόγος που δεν ασχολούνται οι εταιρίες βελτιωσης μαζί του είναι φυσικά το κόστος. Μπορεί η HPF να χρειάζεται ένα μεγάλο budget για να αναπτύξει ενα κιτ για τον S65, κάτι που η ESS μπορεί και να το διέθεσε, μπορεί και όχι. Ο αλλος λόγος είναι οτι είναι πλέον τόσο πιεσμένος και οριακός κινητήρας που δεν διακυνδηνεύει το ονομα που έχει φτιάξει με το να υπάρξει έστω και ένα σπασμένο μοτέρ S65. Ολα είναι θέμα marketing στο τέλος, πέρα απο τους φυσικούς περιορισμούς που δίνει η θερμοδυναμική και η αντοχή των υλικών

Στην ουσία το ίδιο πράγμα λέμε αλλά μαλλον με διαφορετικά λόγια εκτός και αν κάνω λάθος