Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο turbodog Εμφάνιση μηνυμάτων
To rasp οφειλεται στον σχεδιασμο κινητηρα/κεφαλης και κυριως στις βαλβιδες εξαγωγης που ειναι κουφιες και γεμισμενες με νατριο (sodium filled exhaust valves).
Το x-pipe (μεσαιο) παιζει προτευοντα ρολο κυριως στον συντονισμο των καυσαεριων για την πιο αποτελεσματικη απαγωγη τους καθως η θεση του Χ (merge collector-το σημειο που ενωνονται τα χταποδια και γινεται η εξισωση πιεσης των καυσαεριων) επηρεαζει κυριως τις τιμες ροπης στις χαμηλες στροφες. Η θεση του ειναι πολυ σημαντικη καθως οταν τοποθετηθει πολυ νωρις, μπορει να αποφερει λιγο καλυτερη αναπνοη ψηλα αλλα να 'αδειασει' υπερβολικα το μοτερ (τρυπα) σε χαμηλες στροφες.

Οταν προσθετουμε resonators μειωνουμε το φαινομενο του rasp. Η θεση δεν ειναι απαραιτητα να ειναι στο section 2 (x-pipe). Μπορει να βρισκεται και στο section 1 η καπου αλλου και το μεγεθος/θεση του καθοριζει και την ποσοτητα μειωσης του θορυβου και του rasp
Πολύ καλή πληροφορία, μου κίνησε το ενδιαφέρον και βρήκα αυτό:

Each exhaust valve contains pure sodium in its hollow stem. Sodium has high thermal conductivity.
The entrapped sodium will liquefy at high temperatures and move inside the stem as the valve is
operated. Thus the sodium will effectively transfer heat from the valve head to the valve stem, contributing
to cooling down the valve head faster.

Τώρα όσων αφορά το μεσαίο, το μαμά m3 κομμάτι δεν είναι ακριβώς X αλλά Η. Για ποιο λόγω η Βmw δεν έβαλε κλασικό Χ-pipe και τι πλεονεκτήματα (ή μη) προσφέρει η αλλαγή του με aftermarket Χ???