Αρχικό μήνυμα απο
fast-enough
Είναι λογικό.
Ο δείκτης κατανάλωσης δείχνει lt/100km.
Όταν τσουλάς με ταχύτητα και στροφές πάνω από 1500, ο δείκτης δείχνει 0 γιατί ο εγκέφαλος κόβει τροφοδοσία.
Όταν βάζεις νεκρό, η τροφοδοσία δεν κόβεται αφού οι στροφές πέφτουν στο ρελαντί.
Άρα το όργανο δείχνει κατανάλωση που έχεις στο ρελαντί (σταθερή) η οποία υπολογίζεται βάσει της ταχύτητας που ρολάρει το αυτοκίνητο.
Παράδειγμα: αν έχεις κατανάλωση 2lt/ώρα στο ρελαντί και πηγαίνεις με 100 χλμ, το όργανο θα δείξει κατανάλωση 2λτ/100χλμ.
αν η ταχύτητά σου πέσει στα 50, τότε το όργανο θα δείξει κατανάλωση 4λτ/100χλμ και ούτω καθεξής.
Παρόλα αυτά, όταν πέσει πολύ η ταχύτητα κύλισης, ο εγκέφαλος καταλαβαίνει πως η κατανάλωση "βγαίνει" εκτός φυσιολογικών ορίων και τη μηδενίζει γιατί η ένδειξη θα ήταν πλασματική.
Σε οχήματα που έχουν οθόνες πολλαπλών ενδείξεων (π.χ. audi) η ένδειξη κατανάλωσης αλλάζει αυτόματα από λτ/100χλμ σε λτ/ώρα.