anthropas7
09-10-16, 13:59
Ψάχνοντας να βρώ πως ακριβώς δουλεύει ο αισθητήρας NOx μου δημιουργήθηκαν κάποιες απορίες. Σύμφωνα με τα όσα διάβασα ο αισθητήρας μετράει τα οξείδια του αζώτου μετά τον τελευταίο καταλύτη και όταν βρίσκονται σε χαμηλό επίπεδο επιτρέπει την λειτουργία του κινητήρα με φτωχό μίγμα(λ>1) με σκοπό την μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Αντίθετα όταν ο αισθητήρας NOx διαβάσει μεγάλη περιεκτικότητα σε οξείδια του αζώτου η λειτουργία του κινητήρα επανέρχεται στην στοιχειομετρική αναλογία όπου λ=1 δηλαδή η αναλογία αερα καυσίμου είναι 14,7:1 μέχρι να μειωθεί η περιεκτικότητα των οξειδίων του αζώτου και μετά επιστρέφει στην προηγούμενη λειτουργία και αυτός ο κύκλος επαναλαμβάνεται συνεχώς.
Στο δικό μου αυτοκίνητο που έχει τον n43 κινητήρα δεν έχω πειράξει τα μίγματα απλώς έχω απενεργοποιήσει τον αισθητήρα NOx και οι μετρήσεις που κάνω στον δρόμο δίνουν σχεδόν πάντα σε ήπια οδήγηση afr 14,7:1
Αν όσα έγραψα παραπάνω είναι είναι σωστά, τότε είναι αυτή η σωστή και οικονομική αναλογία αέρα καυσίμου για αυτό το μοτερ η μήπως λόγω έλλειψης πληροφοριών απο τον NOx ο εγκέφαλος δουλεύει μόνιμα με 14,7:1 ενώ αν υπήρχε η πληροφορία απο τον NOx για χαμηλά οξείδια του αζώτου θα δούλευε με πιο φτωχό μίγμα;
Να επισημάνω πως στις μετρήσεις μου η αναλογία 14,7:1 εμφανίζεται με ήπια επιτάχυνση καθώς όπως είναι φυσιολογικό σε πλήρη επιτάχυσνη το μίγμα γίνεται αρκετά πιο πλούσιο. Επίσης πριν χαλάσει ο αισθητήρας nox δεν είχα κάνει μετρήσεις μίγματος
Στο δικό μου αυτοκίνητο που έχει τον n43 κινητήρα δεν έχω πειράξει τα μίγματα απλώς έχω απενεργοποιήσει τον αισθητήρα NOx και οι μετρήσεις που κάνω στον δρόμο δίνουν σχεδόν πάντα σε ήπια οδήγηση afr 14,7:1
Αν όσα έγραψα παραπάνω είναι είναι σωστά, τότε είναι αυτή η σωστή και οικονομική αναλογία αέρα καυσίμου για αυτό το μοτερ η μήπως λόγω έλλειψης πληροφοριών απο τον NOx ο εγκέφαλος δουλεύει μόνιμα με 14,7:1 ενώ αν υπήρχε η πληροφορία απο τον NOx για χαμηλά οξείδια του αζώτου θα δούλευε με πιο φτωχό μίγμα;
Να επισημάνω πως στις μετρήσεις μου η αναλογία 14,7:1 εμφανίζεται με ήπια επιτάχυνση καθώς όπως είναι φυσιολογικό σε πλήρη επιτάχυσνη το μίγμα γίνεται αρκετά πιο πλούσιο. Επίσης πριν χαλάσει ο αισθητήρας nox δεν είχα κάνει μετρήσεις μίγματος