Σύνδεση

Επιστροφή στο Forum : Air Fuel ratio και αισθητήρας NOx



anthropas7
09-10-16, 13:59
Ψάχνοντας να βρώ πως ακριβώς δουλεύει ο αισθητήρας NOx μου δημιουργήθηκαν κάποιες απορίες. Σύμφωνα με τα όσα διάβασα ο αισθητήρας μετράει τα οξείδια του αζώτου μετά τον τελευταίο καταλύτη και όταν βρίσκονται σε χαμηλό επίπεδο επιτρέπει την λειτουργία του κινητήρα με φτωχό μίγμα(λ>1) με σκοπό την μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Αντίθετα όταν ο αισθητήρας NOx διαβάσει μεγάλη περιεκτικότητα σε οξείδια του αζώτου η λειτουργία του κινητήρα επανέρχεται στην στοιχειομετρική αναλογία όπου λ=1 δηλαδή η αναλογία αερα καυσίμου είναι 14,7:1 μέχρι να μειωθεί η περιεκτικότητα των οξειδίων του αζώτου και μετά επιστρέφει στην προηγούμενη λειτουργία και αυτός ο κύκλος επαναλαμβάνεται συνεχώς.

Στο δικό μου αυτοκίνητο που έχει τον n43 κινητήρα δεν έχω πειράξει τα μίγματα απλώς έχω απενεργοποιήσει τον αισθητήρα NOx και οι μετρήσεις που κάνω στον δρόμο δίνουν σχεδόν πάντα σε ήπια οδήγηση afr 14,7:1
Αν όσα έγραψα παραπάνω είναι είναι σωστά, τότε είναι αυτή η σωστή και οικονομική αναλογία αέρα καυσίμου για αυτό το μοτερ η μήπως λόγω έλλειψης πληροφοριών απο τον NOx ο εγκέφαλος δουλεύει μόνιμα με 14,7:1 ενώ αν υπήρχε η πληροφορία απο τον NOx για χαμηλά οξείδια του αζώτου θα δούλευε με πιο φτωχό μίγμα;

Να επισημάνω πως στις μετρήσεις μου η αναλογία 14,7:1 εμφανίζεται με ήπια επιτάχυνση καθώς όπως είναι φυσιολογικό σε πλήρη επιτάχυσνη το μίγμα γίνεται αρκετά πιο πλούσιο. Επίσης πριν χαλάσει ο αισθητήρας nox δεν είχα κάνει μετρήσεις μίγματος

demanu
25-04-17, 17:54
Αν όσα έγραψα παραπάνω είναι είναι σωστά, τότε είναι αυτή η σωστή και οικονομική αναλογία αέρα καυσίμου για αυτό το μοτερ η μήπως λόγω έλλειψης πληροφοριών απο τον NOx ο εγκέφαλος δουλεύει μόνιμα με 14,7:1 ενώ αν υπήρχε η πληροφορία απο τον NOx για χαμηλά οξείδια του αζώτου θα δούλευε με πιο φτωχό μίγμα;

Από δικές μου μετρήσεις σε Ν43, όντως κάποιες βλάβες στοn αισθητήρα ΝΟx επιδρούν στην EGR, με τη σχετική παράμετρο να παίρνει σταθερή τιμή ~4,7 που είναι και η ελάχιστη που έχω δει και ίσως αντιστοιχεί σε μηδέν.

Όταν σβήνω τις βλάβες με το torque, έχω περίπου 1min μέχρι να ξαναεπιβεβαιωθεί η βλάβη του ΝΟx. Σε εκείνο το χρονικό διάστημα, λειτούργησα τον κινητήρα στις 3400rmp, χωρίς φορτίο (με νεκρά). Σύμφωνα με τις ενδείξεις του torgue πάντα, το μίγμα ήταν πολύ φτωχό!

Στο ερώτημά σου λοιπόν, με χαλασμένο αισθητήρα NOx αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου.

BILL007
25-04-17, 22:43
https://porschefans.gr/forum/images/smilies/customp1/goodpost.gifhttps://porschefans.gr/forum/images/smilies/customp1/goodpost.gif

demanu
26-04-17, 08:04
Ορίστε και δυο αντιπροσωπευτικά screenshots.

ME EGR -->

41310

ΧΩΡΙΣ EGR -->

41311

demanu
20-03-18, 10:12
Ξεθάβω το θέμα μετά από καιρό.

Πολύ χρήσιμες πληροφορίες υπάρχουν εδώ https://bimmerprofs.com/n43n53-operation-modes-check/

Αντιγράφω εδώ ένα κομμάτι του κειμένου:

if engine control unit memory contains error messages, which refers to NOx catalytic converter and/or NOx sensor, most advanced modes – Stratified charge and Homogeneous lean – won’t be available. The engine will run in alternative (emergency) operation mode: Homogeneous injection.