TSAF
09-11-11, 16:47
CAL LOOK
Αυτό το στυλ επηρέασε την αερόψυκτη-σκηνή (σκαραβαιους) σε όλο τον κόσμο οσο τιποτε αλλο. Ουσιαστικα αυτο το Look η tuning για σκαραβαιους ξεκινησε στο τέλος της δεκαετίας του 1960 στο Orange County, νότια του Λος Άντζελες. Λίγα χρόνια αργότερα, η δημοσιότητα του στυλ αυξηθεί στο μεγιστο, Ο νονος του ονοματος ειναι ο Jere Alhadeff αφου ονοματισε το στυλ ως Cal look στο τεύχος Φεβρουαρίου του 1975 του περιοδικου Hot VWΆS. Απο τοτε αυτος ο χαρακτηρισμος καθιερωθηκε παγκοσμιως.
Η οψη του Cal Look είναι η εξης: Ενα απλοVW, με ενα φοβερα δυνατο κινητηρα πολυ υψηλής ιπποδύναμης! Τα Cal Look VW ήταν μια πραγματική έκπληξη στα φανάρια και στα διαφορα dragstrips της Αμερικης διπλα στα γνωστα Αμερικανικα muscle cars ,αλλα και διπλα στα εξωτικα Ευρωπαικα super cars. Τοτε μονο οι γνωστες καταλαβαιναν τι μπορει να κανει ενα μικρο σκαθαρι με το μικρο αεροψυκτο μοτερακι του διπλα στα 7λιτρα και 8 λιτρα μοσχαρια. Από τότε, τα Cal look απεκτησαν legendary status αναμεσα στους petrol/gearheads & έχουν παραμεινει ιδια, αλλα η εξελιξη στα μηχανικα τους μερη εχει συνεχισει και εξελίσσεται για πάνω από τεσσερις δεκαετίες εως σημερα .
Cal Look της δεκαετίας του 70
Τα χαρακτηριστικά της δεκαετίας του 1970: Οποιοδήποτε σκαθαρι, Karmann, Κarmann Chia, Τύπος 3 ή Van / Bus με στρογγυλους προφυλακτήρες συνηθως μεχρι μοντελο του 1967. Συνήθως αφαιροντουνταν όλα τα νικελ από το σώμα αλλα και τα νικελ απο τα λάστιχα των παράθυρων. Βαφανε τα δαχτυλίδια απο τους προβολεις στο ιδιο χρωμα με το αυτοκινητο και καταργουσαν το τριγωνικο παραθυρο στις πορτες με one piece kit. Οι τροποποιήσεις στο εσωτερικό του ήταν αγωνιστικά bucket καθίσματα, προσθετανε τα απαραιτητα οργανα εποπτειας του κινητηρα (πιεση λαδιου, θερμοκρασια λαδιου, βολτομετρο, στροφομετρο). Αλλαζαν τα τιμόνια με 3 ακτινα εποχης και φυσικα αλλαζανε και τον λεβιε των ταχυτητων με αλλο πιο γρηγορο.
Στο μπροστινο μερος γινοταν μια ρυθμιση στην εμπρος αναρτηση και κατεβαζανε την μυτη χαμηλα. Η περιφημη μυτη κατω σταση οπως και ειχαν και τα drag αγωνιστικα αυτοκινητα. Αλλαζαν τους σιδερενιους τροχους με αλλους απο την μαμα Porsche (fuchs) η απο αλλους γνωστους οικους που φτιαχνανε ζαντες μαγνησιου οπως η BRM & οι Sprintstars της EMPI. Οι καινουργιες ζαντες επρεπε να ειναι πληρως γυαλισμενες σαν καθρεπτες με πλήρως γυαλισμένους τροχούς. Το πιο σημαντικό στοιχείο παντως ήταν το μοτερ. Τοτε τα μοτερ ειχανε μεγιστη χωρητικοτητα τα 2 λιτρα και ηταν αρκετα ακριβη οποτε οι περισσότεροι στηνανε μοτερ μεχρι 1,8 λιτρα αλλα με πολυ αγριους εκκεντροφορους και πολυ υψηλη συμπιεση. Υπήρχε ένα πράγμα είναι σίγουρο: Φυσικα μιλαμε μονο για Type I κινητήρες!
Cal Look της δεκαετίας του 80
Και πάλι μιλαμε για μονο, αερόψυκτα VW. Και στην δεκαετια του 80 επρεπε να αφαιρεσεις ολα τα χρωμια αλλα και τους προφυλακτηρες για ακομα παραπανω μειωση του βαρους. Επειδη στην Αμερικη απαγορευεται να κυκλοφορει αυτοκινητο χωρις προφυλακτηρες, οι εταιρειες που εβγαζαν accessories εφτιαξαν τα γνωστα σε ολους T-bars. Πλεον αρχισαν τα γνωστα custom πολύχρωμα paintjobs. Όσο πιο πολύχρωμα, τόσο το καλύτερο. Επίσης αρκετοι χρησιμοποιουσαν διαφορα γραφικά. Κλασσικα στα 80Άς οτιδηποτε κιτς ητανε στα φορτε του. Αρχισαν να βγαζουν τι κλασσικες σκαφες (bucket) και αντικαθιτουσαν τα καθισματα με αλλα πιο χλιδατα – πολυθρονε τυπου απο αλλα αυτοκινητα.. Πολλοι αρχισαν και κολλουσαν τις γριλιες στο ταμπλο και δημιουργουσαν ενα custom ταμπλο. Το στησιμο παρεμεινε το ιδιο με την μυτη οσο χαμηλότερα γινεται. Στα 80Άς ξεκινησε το λεγομενο color coded wheels και βαφανε τους τροχούς (BRM. Sprintstars, EMPI, PORSCHE fuchs, κ.α) στο χρωμα του αυτοκινητου. Πλεον αλλαζαν τα σπορ 3 ακτινα τιμονια με αλλα της Porsche κυριως εκεινο το κακασχημο που φοραγαν τα 911 & τα πρωτα 924-944 της δεκαετιας του 80. Επίσης, χαμηλού προφίλ ελαστικά αρχισαν να εμφανιζονται σιγα σιγα.. Οι κινητήρες εμειναν ενα βημα πισω ομως. Οι επιδόσεις την δεκαετια του 80 ήταν πολύ ασήμαντες τότε, ολα ειχαν να κανουν με την σταση και το γενικοτερο look του αυτοκινητου. Στο μοτερ αρχισαν τοτε να χρησιμοποιουν παρα πολυ χρωμιο και διαφανα καπακια στο distributor για να φαινεται η σπιθα. Η αληθεια ειναι οτι το Cal Look περασε μια δεκαετια που παραλιγο να καταστραφει λογω της κιτσιας..
Cal Look της δεκαετίας του 90
Τα χαρακτηριστικά της δεκαετίας του 1990: Η εμφάνιση Cal look γυριζει πίσω στις ρίζες του Old School. Τα περισσότερα αυτοκίνητα στις μέρες μας επαναφερανε τα χρωμία τους αλλα και τους προφυλακτηρες τους. Το Cal Look παραμενει για αεροψυκτα μοντελα μεχρι και το 1967. Απο το 1968 η VW αλλαξε τους προφυλακτηρες και τα φωτα οποτε το στυλ αυτο δεν ταιριαζει. Η επιλογή χρώματος είναι τα αρχικά χρώματα της Volkswagen ή αλλα χρώματα της περιόδου κατασκευης του αυτοκινητου. Πλεον στους εσωτερικους χώρους διατηρούνται τα εργοστασιακα καθίσματα ή αναβαθμίζονται με καθίσματα αγωνιστικά περίοδου 60-70. Τα ταμπλο διατηρουνται τελειως stock και τα επιπλεον οργανα (πιεση λαδιου, θερμοκρασια λαδιου, βολτομετρο και στροφομετρο τοποθετουνται πολυ προσεκτικα ωστε να μην επηρεαζουν την stock οψη του ταμπλο . Το dragster στησιμο παραμενει με τα μουτρα του αυτοκινητου χαμηλα και το πισω μερος ορθιο. Οι τροχοί και η επιλογή των ελαστικών ακολουθεί τη δεκαετία του 1970. Γι' αυτό μόνον τροχοί περίοδου (ΒRM, Speedwell, Sprintstars, fuchs) και όλα τα ελαστικά δεν είναι χαμηλού προφίλ οπως της δεκαετιας του 80. Σε αυτην την δεκαετια εγιναν τεραστια αλματα οσον αφορα τους κινητήρες αλλα και τα σασμαν. Δεν υπαρχει καμια συγκριση με το κιτσο 80. Οι κινητηρες φτανουν μεχρι και τα 2,7 λιτρα, με μεγαλα 48 εως και 51,5 IDA καρμπυρατερ, πλεον τετραπεταλουδα, MSD αναφλέξεις, 94 - 100 χιλιοστά κυλινδρο-πιστονα, turbo applications και πολλα αλλα.
Με ανταλλακτικα για μοτερ και σασμαν ασχολουνται παρα πολλοι οικοι στην Αμερικη, στην Γερμανια αλλα και στην Σουηδια. Οι πιο διασημοι ειναι ο CB performance, Gene Berg Enterprises, Autocraft, Pauter, CSP, JP, Scat, και παρα πολλοι αλλοι.
Αυτό το στυλ επηρέασε την αερόψυκτη-σκηνή (σκαραβαιους) σε όλο τον κόσμο οσο τιποτε αλλο. Ουσιαστικα αυτο το Look η tuning για σκαραβαιους ξεκινησε στο τέλος της δεκαετίας του 1960 στο Orange County, νότια του Λος Άντζελες. Λίγα χρόνια αργότερα, η δημοσιότητα του στυλ αυξηθεί στο μεγιστο, Ο νονος του ονοματος ειναι ο Jere Alhadeff αφου ονοματισε το στυλ ως Cal look στο τεύχος Φεβρουαρίου του 1975 του περιοδικου Hot VWΆS. Απο τοτε αυτος ο χαρακτηρισμος καθιερωθηκε παγκοσμιως.
Η οψη του Cal Look είναι η εξης: Ενα απλοVW, με ενα φοβερα δυνατο κινητηρα πολυ υψηλής ιπποδύναμης! Τα Cal Look VW ήταν μια πραγματική έκπληξη στα φανάρια και στα διαφορα dragstrips της Αμερικης διπλα στα γνωστα Αμερικανικα muscle cars ,αλλα και διπλα στα εξωτικα Ευρωπαικα super cars. Τοτε μονο οι γνωστες καταλαβαιναν τι μπορει να κανει ενα μικρο σκαθαρι με το μικρο αεροψυκτο μοτερακι του διπλα στα 7λιτρα και 8 λιτρα μοσχαρια. Από τότε, τα Cal look απεκτησαν legendary status αναμεσα στους petrol/gearheads & έχουν παραμεινει ιδια, αλλα η εξελιξη στα μηχανικα τους μερη εχει συνεχισει και εξελίσσεται για πάνω από τεσσερις δεκαετίες εως σημερα .
Cal Look της δεκαετίας του 70
Τα χαρακτηριστικά της δεκαετίας του 1970: Οποιοδήποτε σκαθαρι, Karmann, Κarmann Chia, Τύπος 3 ή Van / Bus με στρογγυλους προφυλακτήρες συνηθως μεχρι μοντελο του 1967. Συνήθως αφαιροντουνταν όλα τα νικελ από το σώμα αλλα και τα νικελ απο τα λάστιχα των παράθυρων. Βαφανε τα δαχτυλίδια απο τους προβολεις στο ιδιο χρωμα με το αυτοκινητο και καταργουσαν το τριγωνικο παραθυρο στις πορτες με one piece kit. Οι τροποποιήσεις στο εσωτερικό του ήταν αγωνιστικά bucket καθίσματα, προσθετανε τα απαραιτητα οργανα εποπτειας του κινητηρα (πιεση λαδιου, θερμοκρασια λαδιου, βολτομετρο, στροφομετρο). Αλλαζαν τα τιμόνια με 3 ακτινα εποχης και φυσικα αλλαζανε και τον λεβιε των ταχυτητων με αλλο πιο γρηγορο.
Στο μπροστινο μερος γινοταν μια ρυθμιση στην εμπρος αναρτηση και κατεβαζανε την μυτη χαμηλα. Η περιφημη μυτη κατω σταση οπως και ειχαν και τα drag αγωνιστικα αυτοκινητα. Αλλαζαν τους σιδερενιους τροχους με αλλους απο την μαμα Porsche (fuchs) η απο αλλους γνωστους οικους που φτιαχνανε ζαντες μαγνησιου οπως η BRM & οι Sprintstars της EMPI. Οι καινουργιες ζαντες επρεπε να ειναι πληρως γυαλισμενες σαν καθρεπτες με πλήρως γυαλισμένους τροχούς. Το πιο σημαντικό στοιχείο παντως ήταν το μοτερ. Τοτε τα μοτερ ειχανε μεγιστη χωρητικοτητα τα 2 λιτρα και ηταν αρκετα ακριβη οποτε οι περισσότεροι στηνανε μοτερ μεχρι 1,8 λιτρα αλλα με πολυ αγριους εκκεντροφορους και πολυ υψηλη συμπιεση. Υπήρχε ένα πράγμα είναι σίγουρο: Φυσικα μιλαμε μονο για Type I κινητήρες!
Cal Look της δεκαετίας του 80
Και πάλι μιλαμε για μονο, αερόψυκτα VW. Και στην δεκαετια του 80 επρεπε να αφαιρεσεις ολα τα χρωμια αλλα και τους προφυλακτηρες για ακομα παραπανω μειωση του βαρους. Επειδη στην Αμερικη απαγορευεται να κυκλοφορει αυτοκινητο χωρις προφυλακτηρες, οι εταιρειες που εβγαζαν accessories εφτιαξαν τα γνωστα σε ολους T-bars. Πλεον αρχισαν τα γνωστα custom πολύχρωμα paintjobs. Όσο πιο πολύχρωμα, τόσο το καλύτερο. Επίσης αρκετοι χρησιμοποιουσαν διαφορα γραφικά. Κλασσικα στα 80Άς οτιδηποτε κιτς ητανε στα φορτε του. Αρχισαν να βγαζουν τι κλασσικες σκαφες (bucket) και αντικαθιτουσαν τα καθισματα με αλλα πιο χλιδατα – πολυθρονε τυπου απο αλλα αυτοκινητα.. Πολλοι αρχισαν και κολλουσαν τις γριλιες στο ταμπλο και δημιουργουσαν ενα custom ταμπλο. Το στησιμο παρεμεινε το ιδιο με την μυτη οσο χαμηλότερα γινεται. Στα 80Άς ξεκινησε το λεγομενο color coded wheels και βαφανε τους τροχούς (BRM. Sprintstars, EMPI, PORSCHE fuchs, κ.α) στο χρωμα του αυτοκινητου. Πλεον αλλαζαν τα σπορ 3 ακτινα τιμονια με αλλα της Porsche κυριως εκεινο το κακασχημο που φοραγαν τα 911 & τα πρωτα 924-944 της δεκαετιας του 80. Επίσης, χαμηλού προφίλ ελαστικά αρχισαν να εμφανιζονται σιγα σιγα.. Οι κινητήρες εμειναν ενα βημα πισω ομως. Οι επιδόσεις την δεκαετια του 80 ήταν πολύ ασήμαντες τότε, ολα ειχαν να κανουν με την σταση και το γενικοτερο look του αυτοκινητου. Στο μοτερ αρχισαν τοτε να χρησιμοποιουν παρα πολυ χρωμιο και διαφανα καπακια στο distributor για να φαινεται η σπιθα. Η αληθεια ειναι οτι το Cal Look περασε μια δεκαετια που παραλιγο να καταστραφει λογω της κιτσιας..
Cal Look της δεκαετίας του 90
Τα χαρακτηριστικά της δεκαετίας του 1990: Η εμφάνιση Cal look γυριζει πίσω στις ρίζες του Old School. Τα περισσότερα αυτοκίνητα στις μέρες μας επαναφερανε τα χρωμία τους αλλα και τους προφυλακτηρες τους. Το Cal Look παραμενει για αεροψυκτα μοντελα μεχρι και το 1967. Απο το 1968 η VW αλλαξε τους προφυλακτηρες και τα φωτα οποτε το στυλ αυτο δεν ταιριαζει. Η επιλογή χρώματος είναι τα αρχικά χρώματα της Volkswagen ή αλλα χρώματα της περιόδου κατασκευης του αυτοκινητου. Πλεον στους εσωτερικους χώρους διατηρούνται τα εργοστασιακα καθίσματα ή αναβαθμίζονται με καθίσματα αγωνιστικά περίοδου 60-70. Τα ταμπλο διατηρουνται τελειως stock και τα επιπλεον οργανα (πιεση λαδιου, θερμοκρασια λαδιου, βολτομετρο και στροφομετρο τοποθετουνται πολυ προσεκτικα ωστε να μην επηρεαζουν την stock οψη του ταμπλο . Το dragster στησιμο παραμενει με τα μουτρα του αυτοκινητου χαμηλα και το πισω μερος ορθιο. Οι τροχοί και η επιλογή των ελαστικών ακολουθεί τη δεκαετία του 1970. Γι' αυτό μόνον τροχοί περίοδου (ΒRM, Speedwell, Sprintstars, fuchs) και όλα τα ελαστικά δεν είναι χαμηλού προφίλ οπως της δεκαετιας του 80. Σε αυτην την δεκαετια εγιναν τεραστια αλματα οσον αφορα τους κινητήρες αλλα και τα σασμαν. Δεν υπαρχει καμια συγκριση με το κιτσο 80. Οι κινητηρες φτανουν μεχρι και τα 2,7 λιτρα, με μεγαλα 48 εως και 51,5 IDA καρμπυρατερ, πλεον τετραπεταλουδα, MSD αναφλέξεις, 94 - 100 χιλιοστά κυλινδρο-πιστονα, turbo applications και πολλα αλλα.
Με ανταλλακτικα για μοτερ και σασμαν ασχολουνται παρα πολλοι οικοι στην Αμερικη, στην Γερμανια αλλα και στην Σουηδια. Οι πιο διασημοι ειναι ο CB performance, Gene Berg Enterprises, Autocraft, Pauter, CSP, JP, Scat, και παρα πολλοι αλλοι.