Σελίδα 1 από 4 123 ... ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 32

Θέμα: Δοκιμή αντοχής υλικών ένδυσης

  1. #1
    Εγγραφή
    23-12-09
    Μηνύματα
    9.392
    Thanked
    16591
    Rides
    2

    Προεπιλογή Δοκιμή αντοχής υλικών ένδυσης

    ανοιγω αυτο το θεμα με αφορμη ενα μικρο ατυχημα που ειχα.
    ευτυχως ολα καλα, μιας και ημουν σωστα εξοπλισμενος.
    περισσοτερα για αυτο θα πω στη συνεχεια, προς το παρον ας επικεντρωθουμε στο παρακατω τεστ.

    μια δοκιμη αντοχης υλικων ενδυσης δεν ειχε ξαναγινει ποτε στην ελλαδα (ουτε στο εξωτερικο απο περιoδικο απ οσο θυμαμαι), ετσι σκεφτηκα να το κανουμε στο περιοδικο στο οποιο εργαζομουν τοτε, εν ετει 1995.

    ηταν ενα πολυ σημαντικο αρθρο και μεγαλη επιτυχια, η οποια -δυστυχως- δεν επαναληφθηκε απο τοτε.

    τα αποτελεσματα αυτου του τεστ δειχνουν ποσο σημαντικος ειναι ο σωστος εξοπλισμος οταν οδηγουμε μοτοσικλετα, εκτος βεβαια απο το κρανος που το ξερουμε κι αυτο πολυ καλα.

    διαβαστε λοιπον και ενημερωθειτε τι πως και γιατι θα σας προφυλαξει σε μια ατυχη στιγμη.

















    Δοκιμή αντοχής υλικών ένδυσης σε πραγματικές συνθήκες

    Κείμενο: Κώστας Λακαφώσης
    Οργάνωση δοκιμής-μετρήσεις: Κώστας Λακαφώσης, Πέτρος
    Σαββόπουλος
    Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

    Πολύ συχνά, η εμφάνιση ενός σωστά ντυμένου μοτοσικλετιστή,
    με δερμάτινη φόρμα, κράνος και γάντια, τυχαίνει να
    προκαλέσει θυμηδία και ειρωνινά σχόλια από αρκετούς,
    μοτοσικλετιστές και μή, που πιστεύουν ότι το ντύσιμο αυτό
    είναι μόνο για εντυπωσιασμό. Διαβάστε όμως παρακάτω και θα
    πειστείτε ότι το σωστό ντύσιμο προσφέρει πολύ περισσότερα
    από εντυπώσεις.

    H μεγάλη αυτή δοκιμή έχει σαν στόχο της να διαπιστώσει τις
    πραγματικές διαφορές μεταξύ των διαφόρων υλικών ένδυσης, να
    διαλύσει ίσως κάποιους μύθους, αλλά και να δώσει μια γενική
    εικόνα του φαινομένου της τριβής ενός ενδύματος στην
    άσφαλτο, ειδικά μάλιστα όταν το ένδυμα αυτό επιχειρεί να
    προστατέψει το ευαίσθητο δέρμα μας που βρίσκεται από κάτω.
    Για να μπορέσουμε να συγκρίνουμε τα διαφορετικά υλικά
    ένδυσης, έπρεπε να σχεδιάσουμε μια δοκιμή που να εξομοιώνει,
    όσο είναι δυνατόν, τις πραγματικές συνθήκες μιας πτώσης και
    να βγάζει συμπεράσματα άμεσα μετρήσιμα και αξιοποιήσιμα. Οι
    μετρήσεις σε εργαστήριο, με κάποια συσκευή μέτρησης της
    αντοχής σε μηχανική φθορά, όπως αυτή που χρησιμοποιείται
    στην ταπητουργία για παράδειγμα αποκλείστηκαν από την πρώτη
    στιγμή, αφού ήταν φανερό ότι δε θα μπορούσαν εύκολα να
    δώσουν κάποιο αποτέλεσμα που θα αφορούσε την πραγματική
    αντοχή ενός υλικού στις συνθήκες μιας πτώσης από
    μοτοσικλέτα.
    Στο σημείο αυτό πρέπει να γίνει μια παρένθεση για να
    σημειώσουμε κάποιες βασικές αρχές των μηχανολογικών
    μετρήσεων, που μπορεί να μοιάζουν προφανείς αλλά χρειάζονται
    ιδιαίτερη προσοχή. H ικανότητα ενός μηχανικού ή ενός
    εργαστηρίου να κάνει σωστές και αξιόπιστες μετρήσεις, είναι
    η μισή μόνο δουλειά σε ένα πείραμα. H άλλη μισή είναι η
    ερμηνεία των αποτελεσμάτων, κάτι που σε πολλές περιπτώσεις
    είναι σημαντικότερο και δυσκολότερο κι από τις ίδιες τις
    μετρήσεις. H αξιολόγηση των πειραματικών μετρήσεων και η
    εξαγωγή συμπερασμάτων από αυτές, είναι μια διαδικασία
    δυσκολότερη από ότι φαίνεται εκ πρώτης όψεως και κρίνει
    τελικά την επιτυχία ή την αποτυχία ενός πειράματος. Όμως,
    και η επιλογή της ίδιας της διαδικασίας μετρήσεων είναι πολύ
    σημαντικήΑ η επιλογή των παραμέτρων και των πιθανών
    μεταβλητών σαφώς επηρρεάζει τα αποτελέσματα. Για να βγάλουμε
    κάποια συμπεράσματα, θα πρέπει να έχουμε όσο το δυνατόν
    περισσότερες μεταβλητές σταθερές, ώστε να μεταβάλλεται μόνο
    η αυτή που μας ενδιαφέρει να μετρήσουμε.
    H διαδικασία της δοκιμής ήταν απλή: κάθε υλικό προσαρμοζόταν
    κάτω από ένα μεταλλικό έλκηθρο και πιεζόταν στην άσφαλτο με
    βάρος 45 κιλών. Το Νισάν Κινγκ Καμπ της εταιρείας έσερνε
    αυτό το έλκηθρο με σταθερή ταχύτητα 65 χ.α.ω.. H μέτρηση
    γινόταν από τη στιγμή που ο χειριστής άφηνε το ανυψωμένο
    έλκηθρο να πέσει στην άσφαλτο από ύψος 25 εκατοστών, μέχρι
    τη στιγμή που το υλικό _παρέδιδε το πνεύμα_ αφήνοντας τη
    λεπτή άσπρη σκόνη από το εσωτερικό του να τρέξει στην
    άσφαλτο. H ταχύτητα του αυτοκινήτου καταγραφόταν σε κάθε
    φορά με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών οργάνων Correvit που
    χρησιμοποιούν οι 4T για τις δοκιμές των αυτοκινήτων, ώστε να
    εξασφαλίζεται ότι η ταχύτητα ήταν ίδια για κάθε υλικό.
    H επιλογή της συγκεκριμένης ταχύτητας και του συγκεκριμένου
    βάρους έγινε για να εξομοιώσει κατά το δυνατόν τις συνθήκες
    μιας πτώσης με μέτρια ταχύτητα μέσα στην πόλη, σε ταχύτητες
    που μπορεί κανείς να ελπίζει ότι θα προστατευτεί από τα
    ρούχα που φοράει. Το μικρότερο βάρος σε σχέση με το μέσο
    σωματικό βάρος ενός αναβάτη, επιλέχθηκε για να αντισταθμίσει
    τη σχετικά μικρή επιφάνεια επαφής του δείγματός μας με την
    άσφαλτο (κάτι που αυξάνει την τάση), όπως και το γεγονός ότι
    όταν σέρνεται ο αναβάτης στην άσφαλτο το βάρος του
    μοιράζεται ανάμεσα σε διάφορα σημεία επαφής (χέρια, πόδια,
    κ.λ.π.) και ποτέ δεν σέρνεται με ένα σημείο μόνο.
    Στη δοκιμή αυτή, αν διερευνήσουμε τους παράγοντες από τους
    οποίους εξαρτάται η μέτρησή μας, μπορούμε να παρατηρήσουμε
    τα εξής:
    -η μέτρηση επιρεάζεται από την ταχύτητα του αυτοκινήτου.
    Παρακολουθώντας την ταχύτητα με τα ηλεκτρονικά όργανα,
    εξασφαλίσαμε ότι δεν θα έχουμε σφάλματα από αυτή την
    παράμετρο
    -το βάρος είναι το δεύτερο βασικό στοιχείο μετά την
    ταχύτηταΑ εδώ δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία, ότι όλα τα
    υλικά πιέστηκαν με το ίδιο ακριβώς βάρος
    -η συγκεκριμένη άσφαλτος, είναι ο τρίτος και πολύ
    καθοριστικός παράγοντας που επιρεάζει τη δοκιμή αυτή. H
    άσφαλτος που επιλέξαμε για τη δοκιμή ήταν απόλυτα λεία,
    χωρίς την παραμικρή ανωμαλία. Όλα τα δείγματα δοκιμάστηκαν
    στο ίδιο ακριβώς σημείο της ασφάλτου, που ανάμεσα σε κάθε
    μέτρηση σκουπιζόταν προσεκτικά για να είναι πάντα καθαρή από
    ξένα σώματα
    -σφάλματα μετρήσεων δεν υπήρχαν, αφού η αρχή και το τέλος
    της μέτρησης σημαδεύονταν με απόλυτη ακρίβεια με τη βοήθεια
    μιας λεπτής άσπρης σκόνης, που βρισκόταν κάτω από το δείγμα
    για το τέλος της μέτρησης, και μέσα σε μιά μικρή χάρτινη
    θήκη κολλημένη πάνω στο δείγμα ώστε να σκίζεται στην πρώτη
    επαφή με την άσφαλτο σημαδεύοντας την αρχή της μέτρησης
    -η φθορά του υλικού μπορούσε να επιρεαστεί από την αρχική
    κρούση στο έδαφος, οπότε επιλέξαμε να αφήνουμε όλα τα υλικά
    από χαμηλό ύψος (25 εκατοστά) ώστε να υπάρχει κάποια αρχική
    κρούση όπως και σε μιά πραγματική πτώση, χωρίς όμως να είναι
    τόσο ισχυρή ώστε να καταστρέφει το υλικό αμέσως.
    -οι εξωτερικές συνθήκες (θερμοκρασία, υγρασία, κ.λ.π.) ήταν
    ίδιες για όλα τα δείγματα, αφού οι μετρήσεις έγιναν όλες
    μαζί, η μια μετά την άλλη, σε χρονικό διάστημα μιας ώρας

    Έχοντας όλες τις παραπάνω παραμέτρους σταθερές, ο μόνος
    παράγοντας που τελικά επιρέαζε τ' αποτελέσματα ήταν η δομή
    και τα μηχανικά χαρακτηριστικά του ίδιου του υλικούΑ τα
    αποτελέσματα έχουν τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια και
    αξιοπιστία.
    Πρέπει πάντως να τονίσουμε ότι ένα ατύχημα και μια
    επακόλουθη πτώση είναι ένα φαινόμενο που δεν μπορεί να
    περιγραφεί με κάποιο πεπερασμένο αριθμό παραμέτρων και να
    εξομοιωθεί ακριβώς με τα πραγματικά δεδομένα. Αυτό με απλά
    λόγια, σημαίνει ότι κάθε πτώση είναι διαφορετική και είναι
    αδύνατον να εξομοιώσει κανείς με απόλυτη ακρίβεια τις
    συνθήκες, ώστε να πάρει μετρήσεις με άμεσο πραγματικό
    αντίκρυσμα. Δε μπορούμε λοιπόν να διαπιστώσουμε ότι π.χ. _το
    υλικό A αντέχει για πτώσεις μέχρι 50 χαω_ κ.λ.π., μπορούμε
    όμως να βγάλουμε απόλυτα έγκυρα και πραγματικά συμπεράσματα
    συγκριτικά, αντιπαραθέτοντας τα διάφορα υλικά μεταξύ τους.

    Μετρήσεις
    Δερματίνη:
    H δερματίνη είναι ένα φθηνό υλικό, που είναι γνωστό σαν
    _πλαστικό δέρμα_ και χρησιμοποιείται για την κατασκευή
    ρούχων που μοιάζουν στην όψη με δερμάτινα αλλά κοστίζουν
    πολύ λιγότερο. Το κομμάτι που χρησιμοποιήσαμε ήταν από την
    πλάτη ενός εντυπωσιακού στην όψη _ψευδοδερμάτινου_ μπουφάν
    που αγοράσαμε για 15.000 δρχ από το Μοναστηράκι.
    Σε 8,6 μέτρα μετά την επαφή της με την άσφαλτο, η δερματίνη
    τρύπησε απότομα και άδειασε αμέσως τη λεπτή άσπρη σκόνη από
    το εσωτερικό της, ενώ πριν προλάβουμε να ξανασηκώσουμε το
    έλκηθρο και να σταματήσουμε διαλύθηκε τελείως.

    Τζήν Levi's 501
    H παραδοσιακή ενδυμασία του έλληνα μοτοσυκλετιστή, το τζην
    παντελόνι, ήταν αναμενόμενο ότι δεν θ' αντέξει και πολύ. Το
    δείγμα μας από ολοκαίνουριο 501 που μας πρόσφερε η ελληνική
    αντιπροσωπεία της Levi's, άντεξε 9,3 μέτρα μέχρι να τρυπήσει
    κι αμέσως μετά να καταστραφεί ολοσχερώς, ξεπερνώντας σε
    αντοχή μόνο τη δερματίνη. Όπως ξέρουν άλλωστε από πρώτο χέρι
    πολλοί μοτοσικλετιστές, το τζήν σκίζεται σχετικά εύκολα σε
    μικροατυχήματα απ' αυτά που τυχαίνουν στον καθένα, αλλά
    τουλάχιστον είναι λίγο καλύτερο από τα λεπτά υφασμάτινα
    ρούχα και παντελόνια.

    Tactel
    Το Τακτέλ είναι ένα συνθετικό ύφασμα από πολυαμίντ, που
    κατασκευάζεται από την ιταλική ICI και χρησιμοποιείται από
    αρκετές εταιρείες κατασκευής, μοτοσικλετιστικής κυρίως
    ένδυσης. Το δείγμα μας ήλθε από την Ιταλία και συγκεκριμένα
    τη Dainese. Στη δοκιμή αποδείχθηκε σχεδόν ισοδύναμο με το
    τζήν, με 9,4 μέτρα. Υπενθυμίζουμε όμως ότι δοκιμάσαμε μόνο
    ένα φύλλο από Τακτέλ χωρίς καμμια επένδυση ή φόδρα, ενώ τα
    ρούχα από Τακτέλ χρησιμοποιούν περισσότερες στρώσεις χάρη
    στο μικρό βάρος και πάχος του υλικού. Στην πράξη δηλαδή, η
    διαφορά από το αμέσως κατώτερο υλικό στην κατάταξη, το τζην,
    είναι μεγαλύτερη αφού το τζήν φοριέται σχεδόν πάντα χωρίς
    καμμία επένδυση ή πρόσθετη στρώση.

    Cordura
    H Κορντούρα, είναι ένα υλικό που κατασκευάζεται από την
    αμερικάνικη DuPond και χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια
    από διάφορες εταιρείες σε όλο και περισσότερα ρούχα,
    τσάντες, θήκες και διάφορα παρελκόμενα προσφέροντας αντοχή,
    χαμηλό βάρος και μοντέρνα όψη. Το δείγμα μας ήλθε κι αυτό
    από την Dainese, όπου με 10,8 μέτρα αποδείχθηκε πράγματι πιό
    ανθεκτικό από τα υπόλοιπα υφάσματα. Αν μάλιστα υπολογίσουμε
    ότι και η Κορντούρα συνήθως χρησιμοποιείται με ενισχύσεις
    και διπλές στρώσεις στα μπουφάν μοτοσικλετιστές αντοχή της,
    είναι πράγματι καλύτερη από τ' άλλα τεχνητά υλικά.

    Δέρμα μοσχαριού
    Το δέρμα μοσχαριού που χρησιμοποιείται για την κατασκευή
    δερμάτινων ενδυμάτων (όχι όμως μοτοσικλετιστικών), θα
    πίστευε κανείς ότι θα είναι σημαντικά καλύτερο από τα
    υφάσματα. Πράγματι, το δείγμα που μας προσέφερε η βιοτεχνία
    δερμάτινων ενδυμάτων Skin Art, ήταν με 16,8 μέτρα σημαντικά
    πιό ανθεκτικό από τα προηγούμενα υλικά. H προστασία που
    προσφέρει ένα (έστω και απλό) δερμάτινο μπουφάν, είναι
    πραγματικά μεγαλύτερη από ένα υφασμάτινο. Αυτό όμως δε
    σημαίνει ότι είναι κανείς σωστά προστατευμένος μ' ένα απλό
    μπουφάν που δεν εχει σχεδιαστεί ειδικά για χρήση από
    μοτοσικλετιστές, αφού σε μια πτώση με μέτρια ή υψηλή
    ταχύτητα δε θ' αντέξει όπως πρέπει, χωρίς τις ενισχύσεις και
    την ειδική ποιότητα δέρματος.

    Δέρμα από αγωνιστική φόρμα
    Αυτό ήταν και το πιο ενδιαφέρον δείγμα της δοκιμής μας, αφού
    το δείγμα που μας έστειλε από την Ιταλία η Dainese ήταν ίδιο
    ακριβώς στο πάχος και στην όψη με το προηγούμενο δείγμα, το
    απλό δέρμα μοσχαριού. H εταιρεία υποστηρίζει βέβαια στα
    φυλλάδιά της ότι το δέρμα που χρησιμοποιείται στις
    αγωνιστικές φόρμες είναι σημαντικά καλύτερο από το δέρμα των
    απλών ενδυμάτων, αφού είναι ειδικά επεξεργασμένο και
    βαμμένο. Όμως, _όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα και μικρό
    καλάθι_ λέει μια παροιμία, που στη συγκεκριμένη περίπτωση
    λέει... ψέμματα! Τι να πεί κανείς για την (κάτι παραπάνω από
    εντυπωσιακή) επίδοση των 60,8 μέτρων, τέσσερις φορές
    καλύτερη από την αντίστοιχη του απλού δέρματος με ίδιο
    ακριβώς πάχος, όψη και αφή!


    Παρατηρήσεις
    H αντοχή των υλικών ένδυσης σε μια πτώση εξαρτάται από την
    ίδια τη δομή του υλικού, αλλά εξαρτάται κι από την
    επιφανειακή κατεργασία. Αυτή επιρεάζει το πρώτο στάδιο
    φθοράς, όπου το υλικό αρχίζει να ολισθαίνει στην άσφαλτο
    πάνω στο εξωτερικό στρώμα υλικού. Όσο πιο λείο και
    γυαλιστερό είναι το υλικό στην επιφάνειά του, τόσο πιο
    μακριά σέρνεται μέχρι να τριφτεί η εξωτερική επιφάνεια και
    να αρχίσει πλέον η πραγματική φθορά του υλικού. Στο δεύτερο
    αυτό στάδιο, το δέρμα αντιδρά πολύ καλά λόγω της εσωτερικής
    του δομής από μακριές μοριακές αλυσίδες κολλαγόνου, που
    σχηματίζουν μεταξύ τους μοριακούς δεσμούς που με τη σειρά
    τους φτιάχνουν ένα σύνθετο πλέγμα το οποίο τελικά σχηματίζει
    μια ίνα. Οι ίνες σχηματίζουν κι αυτές ένα πλέγμα, εξαιρετικά
    σύνθετο και με μεγάλη συνοχή, στο οποίο οποιοδήποτε μηχανικό
    φορτίο μοιράζεται ομοιόμορφα προς όλες τις κατευθύνσεις. H
    σύνθετη αυτή δομή του δέρματος, δε μπορεί να αντιγραφεί
    τεχνητά και είναι αρκετά καλύτερη από οποιουδήποτε υφάσματος
    ή τεχνητού υλικού.
    Από τα τεχνητά υλικά ειδικότερα, τίποτα δε μπορεί να σταθεί
    από μόνο του στις δυσκολίες της τριβής στην άσφαλτοΑ η μόνη
    λύση είναι οι σύνθετες κατασκευές με ενισχύσεις από
    πρόσθετες στρώσεις του ίδιου υλικού ή και από τμήματα
    πλαστικού ή άλλου υλικού στους αγκώνες και τα γόνατα.


    Συμπεράσματα
    H δοκιμή αυτή ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα και αποκαλυπτική,
    τόσο σε επίπεδο μετρήσεων και αριθμών, όσο και σε επίπεδο
    υποκειμενικής εκτίμησης κάποιων πραγμάτων. Τι σημαίνει αυτό;
    O υπογράφων, από την καρότσα του Κινγκ Καμπ στη θέση του
    χειριστή του _εργάτη_ που ανεβοκατέβαζε το έλκηθρο, είχε μια
    πολύ ζωντανή και πλήρη εικόνα της διαδικασίας της _πτώσης_.
    O ήχος του κάθε υλικού στη βίαιη επαφή του με το έδαφος (από
    25 μόλις εκατοστά ύψος), η ξαφνική καταστροφή ενός δείγματος
    μέσα σε δέκα μόλις μέτρα και μισό δευτερόλεπτο από την αρχή
    της διαδικασίας, είναι κάτι που δεν ξεχνιέται εύκολα όντας
    μια παραστατικότατη υπενθύμιση του _είναι καλή ιδέα να
    προσέχει κανείς και να μην πέφτει_. Αντίστοιχα, από την ίδια
    θέση, η τελευταία δοκιμή με το δέρμα αγωνιστικών
    προδιαγραφών ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακή. Μετά το απλό δέρμα
    που άντεξε περίπου 17 μέτρα, περιμέναμε το αγωνιστικό ν'
    αντέξει 20, 25, το πολύ 30 μέτρα, όμως σε καμμιά περίπτωση
    δεν περιμέναμε τα 61 μέτρα που έφτασε πριν δούμε την άσπρη
    γραμμή από την λεπτή σκόνη, που σήμαινε και το τέλος της
    δοκιμής. Αν θέλαμε λοιπόν να βγάλουμε συμπέρασμα, θα λέγαμε
    ότι πραγματική προστασία σε πιθανή πτώση προσφέρουν μόνο τα
    υψηλών προδιαγραφών δερμάτινα ενδύματα ειδικά για
    μοτοσικλετιστές, από γνωστές εταιρείες του χώρουΑ όχι
    απαραίτητα με την ακραία μορφή αγωνιστικής φόρμας, αλλά
    οπωσδήποτε αντίστοιχης ποιότητας. Τα απλά δερμάτινα μπουφάν
    προσφέρουν κάποια προφύλαξη σε μικροατυχήματα, σε καμμιά
    περίπτωση όμως δε μπορούν να θεωρηθούν πραγματική προστασία.
    Από τα υπόλοιπα υλικά, καλή εντύπωση τηρουμένων των
    αναλογιών άφησε η Cordura, που ούτως ή άλλως όμως
    προορίζεται κυρίως για ντύσιμο _εντούρο_ κι όχι ασφάλτινο.
    Τα προτερήματα του υλικού αυτού (δε σκίζεται, δεν
    τσαλακώνεται, ξεσκονίζεται εύκολα χωρίς πλύσιμο, προσφέρει
    πολύ καλή προστασία από τον αέρα και το κρύο αφήνοντας το
    σώμα να αναπνέει) δικαιολογούν την επιτυχία του σαν υλικό
    ένδυσης και όχι μόνο, η αντοχή του όμως σε πτώση είναι
    αξιόλογη μόνο αν συνοδεύεται από ενισχύσεις στα ευαίσθητα
    σημεία.

    Αντί επιλόγου
    Πέρα από τα συμπεράσματα που βγήκαν ως προς την αντοχή των
    διαφόρων υλικών σε πραγματικές συνθήκες, ανοίγει ο δρόμος
    για μελλοντικές δοκιμές και σε άλλους τομείς. Με τον
    εξοπλισμό και την τεχνογνωσία της δοκιμής αυτής, μπορούμε
    στο μέλλον να δοκιμάσουμε γάντια, _ξύστρες_, μπότες, αλλά
    και ολόκληρα ενδύματα. H συγκεκριμένη δοκιμή έδειξε την
    αντοχή του κάθε υλικού σαν πρώτη ύλη, αλλά η δοκιμή
    προϊόντων που χρησιμοποιούν τα υλικά αυτά είναι ένα θέμα που
    χρειάζεται περαιτέρω μελέτη και ολόκληρα δείγματα.
    Περιμένουμε λοιπόν προσφορές δειγμάτων από κάθε
    ενδιαφερόμενο ώστε να επανέλθουμε._Κ.Λ.


    Ευχαριστούμε τον Πεζοπορικό Όμιλο Αθηνών που μας δάνεισε τον
    εξοπλισμό ασφαλείας για τη δοκιμή μας.




    λεζάντες

    H διαδικασία που επιλέξαμε τελικά για τη δοκιμή μας ήταν
    αυτή που πιστεύουμε ότι δίνει τα πιο σωστά συμπεράσματα σε
    σχέση με τις πραγματικές συνθήκες μιας πτώσης. Πρέπει να
    τονίσουμε ότι η δοκιμή αυτή αφορά υλικά και όχι έτοιμα
    προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι, το γεγονός ότι το υλικό A
    αποδείχθηκε πιο ανθεκτικό από το υλικό B, δε σημαίνει
    υποχρεωτικά ότι και δύο μπουφάν φτιαγμένα από τα αντίστοιχα
    προϊόντα θα είναι αντίστοιχης αντοχήςΑ ο αριθμός των
    στρώσεων του υλικού αλλά και οι εσωτερικές επενδύσεις
    μπορούν να αντιστρέψουν το αποτέλεσμα.

    H προετοιμασία των δειγμάτων για τη δοκιμή. Κάτω από κάθε
    δείγμα υπάρχει μια σακούλα με συγκεκριμένη ποσότητα άμμουΑ
    ανάμεσα στην άμμο και το δείγμα τοποθετείται κάποια ποσότητα
    λεπτής άσπρης σκόνης, που θα τρέξει στην άσφαλτο μόλις
    τρυπήσει το δείγμα. Στο έτοιμο δοκίμιο, αμέσως πριν τη
    μέτρηση, θα τοποθετηθεί μια μικρή ποσότητα της ίδιας άσπρης
    σκόνης μέσα σ' ένα μικρό κομμάτι χαρτί, ακριβώς στο σημείο
    που θα ακουμπήσει στο δρόμο για να σημαδέψει την αρχή της
    μέτρησης.

    Οι μετρήσεις έγιναν η μια μετά την άλλη σε σύντομο χρονικό
    διάστημα, αφού όλα τα δείγματα ήταν έτοιμα το καθένα στη
    δική του ξύλινη βάση.

    H ακρίβεια της ταχύτητας του αυτοκινήτου σε κάθε δοκιμή
    καταγραφόταν από τα ηλεκτρονικά όργανα Correvit των 4T, ώστε
    να εξαλειφθούν κατά το δυνατόν τα σφάλματα.

    Το έλκηθρο της δοκιμής κατασκευάστηκε ειδικά για τη
    περίπτωση από τον Χάρη, τον _άνθρωπό μας_ στον Πειραιά, ενώ
    τα σχέδια ήταν δικά μας. Ένας _εργάτης_, απ' αυτούς που
    χρησιμοποιούνται στα τρέιλερ των σκαφών αναψυχής,
    ανεβοκατέβάζε τη βαριά αυτή κατασκευή.

    Μια ακόμα δοκιμή έχει μόλις ολοκληρωθεί και το δείγμα
    κρέμεται από τη ξύλινη βάση του εντελώς κατεστραμένο.

    Τα δύο κομμάτια δέρμα φαίνονται ακριβώς ίδια στο χρώμα, το
    πάχος και την αφή. Όμως, το ένα άντεξε 16,8 μέτρα ενώ το
    άλλο έφτασε μέχρι τα 60,8! Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι
    προσπάθησαν να μαντέψουν ποιό είναι το _καλό_, μπερδεύτηκαν
    εντελώς και τελικά οι περισσότεροι έκαναν λάθος. Είναι
    πραγματικά απίστευτο πώς δύο τόσο _ίδια_ δείγματα, έδωσαν
    τόσο διαφορετικά αποτελέσματα. Ηθικό δίδαγμα: αν σας τύχει
    κάτι κακό, καλύτερα να φοράτε ένα ειδικό δερμάτινο ένδυμα
    για χρήση με μοτοσικλέτα κι όχι οποιοδήποτε δερμάτινο
    μπουφάν.


    το αρθρο ειναι καλοδεχούμενος οποιος θελει να το αντιγραψει και να το διαδωσει οπου μπορει.
    οσοι περισσοτεροι το διαβασουν, τοσο το καλυτερο.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Stathis : 02-05-11 στις 01:13 Αιτία: ...

  2. The Following 28 Users Say Thank You to Stathis For This Useful Post:

    ///M3L (02-05-11), alexm (02-05-11), BATMAN M5 (02-05-11), bill_m3 (02-05-11), chief (02-05-11), deepBLUE (02-05-11), Dioskouroi (02-05-11), Dr. Yamastura (02-05-11), ghost-rider (01-05-11), GiannisRob (04-05-11), gnx (02-05-11), Jimmakos (02-05-11), JOHNNY 69 (03-05-11), joseph (02-05-11), Konstantinos E60 (02-05-11), Lambros46 (02-05-11), m-power_01 (02-05-11), Monsta (02-05-11), nfot (01-05-11), nikos1400 (01-05-11), Nino (02-05-11), Panos 316T (02-05-11), pilot (02-05-11), Ptboul (02-05-11), S8N (02-05-11), Thomelef (02-05-11), Tsakirakos (03-05-11), z3 2.2 (02-05-11)

  3. #2
    Εγγραφή
    31-05-10
    Περιοχή
    Χανιά
    Μηνύματα
    6.372
    Thanked
    7555
    Rides
    2

    Προεπιλογή


    (Ολα καλα λοιπον ε? το μηχανακι?)


    Αντε να το βαλουμε στο κεφαλι μας ομως και να το εφαρμοσουμε στην καθημερινοτητα μας...
    Αυτο ειναι αλλο θεμα.

    "με τα πετσινα θα πηγαινω στο γραφειο ?"
    _____________________ _____________________ _____________________ _____________________ _____________________

    RTFM


  4. The Following User Says Thank You to nikos1400 For This Useful Post:

    Stathis (02-05-11)

  5. #3
    Εγγραφή
    17-01-10
    Περιοχή
    Βολος
    Ηλικία
    56
    Μηνύματα
    855
    Thanked
    550
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Eυχαριστω παρα πολυ. Ηδη το κανω κλοπυραϊτ σε καναδυο μοτοφορα που συμμετεχω.
    "You live more for five minutes, going fast on a bike, than other people do all of their life". - Marco Simoncelli R.I.P.

  6. The Following User Says Thank You to nfot For This Useful Post:

    Stathis (02-05-11)

  7. #4
    Εγγραφή
    23-12-09
    Μηνύματα
    9.392
    Thanked
    16591
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο nikos1400 Εμφάνιση μηνυμάτων

    (Ολα καλα λοιπον ε? το μηχανακι?)
    ειμαι σχετικα καλα ευχαριστω...

    το ατυχημα εχει ως εξης.

    την παρασκευη το μεσημερι αποφασισα να παω σε ενα φιλο στη λουτσα που φτιαχνουμε μαζι τη λαμπρετα μου.
    το μηχανακι ειναι απο ανακατασκευη, ολα εχουν μπει καινουργια, εχω κανει 200 χιλιομετρα περιπου και ηθελα να κατεβω να αλλαξουμε λαστιχα καθως φορουσα πανω τα μισελεν s83 (με το old style πελμα) τα οποια δεν μου αρεσαν στα πρωτα αυτα χιλιομετρα και ειχα παρει 3 μπριτζεστον ml50 τα οποια ειναι κατα τη γνωμη μου τα κορυφαια για σκουτερ.

    εκει λοιπον που πηγαινα με καμια 100η στην αττικη οδο, ξαφνικα εσκασε το εμπρος λαστιχο και βρεθηκα σχεδον ακαριαια στην ασφαλτο!

    εσκασα κατω με τα "μουτρα" και συρθηκα αρκετα μετρα...

    οταν σηκωθηκα ευτυχως δεν με ειχε πατησει καποιος καταλαβα οτι δεν ειχα χτυπησει πολυ.

    φορουσα δερματινο μπουφαν dainese, fullface arai και γαντια με ανθρακονημα.

    το κρανος εχει καταστραφει σχεδον στο μπροστινο μερος οπου η προσκρουση και το συρσιμο.
    το μπουφαν αντεξε και δεν τρυπησε (διοτι προφανως συρθηκα λιγοτερο απο 60 μετρα)...
    τα γαντια ψιλοσκιστηκαν και η ανθρακονηματινη προστασια που ειχαν ελιωσε αρκετα.

    ευτυχως εγω ειμαι καλα, μιας και τη γλιτωσα με 2-3 εγκαυματα, μολωπες και κακωσεις.

    η τελευταια φορα που ειχα πεσει σε ασφαλτο ηταν πριν απο 15 χρονια περιπου, παραμονη πρωτοχρονιας του 96.
    και τοτε δεν ηταν δικη μου ευθυνη αφου επεσα και παλι στην ευθεια (στην ε.ο. κορινθου-αθηνων) χωρις να καταλαβω τι πατησα μιας και το οδοστρωμα ηταν βρεγμενο (πιθανως πετρελαια, λαδια, ποιος ξερει...)

    συμπερασματα που εβγαλα απο την πτωση:

    -φοραμε ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΟ FULLFACE κρανος.
    -φοραμε δερματινο ειδικο για μοτοσικλετα γνωστης μαρκας
    (οπως dainese, ναι κανω διαφημιση για οποιον αναρωτιεται).
    -φοραμε γαντια με ενισχυσεις.

    αυτα οτι καιρο και αν εχει, χειμωνα ή καλοκαιρι...

    αν εχουμε βεσπα, ή παπι ή τελος παντων εχει λαστιχα με σαμπρελα, παμε ΑΥΡΙΟ ΚΙΟΛΑΣ και βαζουμε ελαστικα τιουμπλες.
    ο τροπος που χανεται ο αερας στα ελαστικα με σαμπρελα κανει το ξεφουσκωμα ακαριαιο με αποτελεσμα το δικυκλο να μην μπορει να ελεγθει.
    και μη φανταζεστε οτι αν πηγαινετε με 40 θα τη γλιτωσετε...
    ξεφουσκωστε ενα λαστιχο με σαμπρελα και θα δειτε οτι δεν μπορειτε να ελεγξετε το μηχανακι ουτε με 5 χιλιομετρα.
    αν το κλαταρισμα ερθει στο πισω ελαστικο υπαρχει περιπτωση η τουμπα να σωθει αναλογως περιπτωσης και εμπειριας.
    το κλαταρισμα στον εμπρος τροχο καταληγει σε τουμπα ακαριαια ακομα και πολυ μικρη ταχυτητα.

    για την ενδυση τα ειπα και πιο πανω.
    αν φορουσα ανοικτο κρανος (οπως φορουσα συχνα το καλοκαιρι) και ενα ελαφρυ υφασματινο ή συνθετικο μπουφαν:
    -η προσοψη μου θα ειχε υποστει πιθανοτατα ανεπανορθωτη ζημια...
    -τα χερια, οι αγκωνες και οι ωμοι μου θα ειχαν λιωσει στην ασφαλτο αντι των προστατευτικων...

    ισως να στεναχωρησα καποιους που μου εχουν υπερβολικη αδυναμια (), αλλα ευτυχως τη γλιτωσα κυριως με υλικες ζημιες...

    η λαμπρετα την ψιλοακουσε αλλα δεν πειραζει θα την ξαναφτιαξω...

    συνηθως οταν ακουμε ή μαθαινουμε για ατυχηματα, δεν σκεφτομαστε οτι κατι μπορει να συμβει σε εμας...
    ειτε υπερεκτιμουμε τις δυνατοτητες μας, ειτε την πειρα μας, ειτε την τυχη που ειχαμε στο παρελθον.
    ετσι δεν λαμβανουμε τις απαραιτητες προφυλαξεις.

    ενα ατυχημα ομως μπορει να προκληθει απο πολλους αστάθμητους παραγοντες χωρις να ευθυνεται ο οδηγος...

    παρτε παραδειγμα την παραπανω περιπτωση.
    μηχανακι αντικα του '64, ευθεια, καινουργια λαστιχα, σαμπρελες, αναρτησεις κλπ κλπ, λες, τι μπορω να παθω?
    ας βαλω ενα πιο χαλαρο κρανος, ενα πιο ανετο μπουφαν, πιο λεπτα γαντια να παιρνω αερα...

    και ερχεται μια προκα και βρισκεσαι ξαφνικα στο εδαφος...

    μπροστινο κλαταρισμα ηταν παντα ο φοβος μου και δεν ειχα παθει απο το 1982 που οδηγω δικυκλο.
    αυτο μαλλον δεν το γνωριζε η συγκεκριμενη προκα...

    ο σκοπος που εκατσα να γραψω ολα αυτα και να ψαξω να βρω το περιοδικο στο αρχειο μου και το σκαναρα με μπανταρισμενα χερια, ειναι γιατι και ενας μονο να πεισθει και να εξοπλιστει σωστα θα εχω βοηθησει εναν ανθρωπο να αποφυγει καποια δυσκολη και επιπονη κατασταση.

    κατι τελευατιο που ξεχασα πιο πανω, και εχει σχεση με τα χτυπηματα ειναι ο τροπος που πεφουμε.
    τα χειροτερα χτυπηματα ειναι απο highsiding τα πιο ανωδυνα απο lowdiding.
    οπως και να εχει το να βρεθεις στην ασφαλτο δεν ειναι ευχαριστο.

    προσωπικα στον τροπο που πεφτω (στο χωμα εχω πεσει απειρες φορες, στη σαφαλτο λιγοτερες), με εχει βοηθησει παρα πολυ η ενασχοληση με πολεμικες τεχνες σε μικρη ηλικια.
    ετσι σας προτεινω οσοι σας αρεσει η μοτοσικλετα (και ειστε και σε μικρη ηλικια, οχι ντακοτες ), να κανετε μερικα μαθηματα, ειδικα τζουντο, μια πολεμικη τεχνη η οποια δινει μεγαλη βαση στα σωστα και ανωδυνα πεσιματα.
    θα βοηθησει το σωμα να παρει τη σωστη σταση ενστικτωδως, οταν χασει την ισορροπια του.

    ελπιζω οσοι καβαλατε δικυκλο αυτα να μην ειναι η πρωτη φορα που τα ακουτε και να τηρητε παντα μα παντα τους κανονες ασφαλειας...

  8. The Following 24 Users Say Thank You to Stathis For This Useful Post:

    alexm (02-05-11), aristent (02-05-11), bill_m3 (02-05-11), deepBLUE (02-05-11), Dimzan (05-05-11), Dr. Yamastura (02-05-11), gant (03-05-11), Jimmakos (02-05-11), JOHNNY 69 (03-05-11), katsaraios (02-05-11), Kostas_1 (02-05-11), Leonidas_E39 (03-05-11), m-power_01 (02-05-11), nikos-Mpacket (03-05-11), nikos1400 (02-05-11), Nino (02-05-11), Panos 316T (02-05-11), PANOS-E60 (02-05-11), pilot (02-05-11), Ptboul (02-05-11), S8N (02-05-11), Samaro (03-05-11), Stefanos_Cool (03-05-11), Thomelef (02-05-11)

  9. #5
    Εγγραφή
    17-12-10
    Μηνύματα
    1.849
    Thanked
    668
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Αμάν Στάθη μας έκανες την καρδιά περιβόλι.....

    Αυτό που λες για τις πολεμικές τέχνες ισχύει.... Ενστικτοδώς προστατεύεις το σώμα σου.....
    Όσο για τον εξοπλισμό μην το γελάτε έχω δεί αρκετούς να φοράνε τα πάντα και μόλις φτάσουν γραφείο βγάζουν επιτόπου τα ρούχα της μοτοσυκλέτας και απο μέσα σένιο κουστουμάκι!

    Τι να πω περαστικά φίλε μου και σιδερένιος!
    Όσο για την μηχανή ξαναφτιάχνεται

  10. The Following User Says Thank You to Jimmakos For This Useful Post:

    Stathis (02-05-11)

  11. #6
    Εγγραφή
    26-12-09
    Περιοχή
    Κηφισια
    Ηλικία
    52
    Μηνύματα
    7.458
    Thanked
    11958
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    σιδερενιος και αλεξισφαιρος !!
    μια ερωτηση -για τα colori εχεις την ιδια θετικη γνωμη οπως και τα dainese??
    αν θες μου λες και με π.μ οποτε θες και μπορεις,,,σε ρωταω γιατι ειχα μια κουβεντα με γνωστο μου πωλητη για τις 2 αυτες φιρμες.

    Αχαριστια & Αγνωμοσυνη το ελληνικο σπορ


    "Ολα ειναι δρομος τωρα μονο στην Αθηνα"

  12. #7
    Εγγραφή
    23-12-09
    Μηνύματα
    9.392
    Thanked
    16591
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    η κολορι γιωργο εχει βγαλει ενα πολυ σημαντικο συστημα που φουσκωνει εναν αεροσακο γυρω απο το λαιμο του αναβατη προστατευοντας τον αυχενα.
    επι χρονια ηταν η μονη με τετοιο συστημα, το οποιο λειτουργει σε 0,5 δευτ.

    τελευταια παρομοιο μπουφαν παρουσιασε και η spidi το οποιο ενεργοποιειται σε 0,2 δευτ.

    εχουν πολλα υπερ τα δυο αυτα τζακετ σε περιπτωση ατυχηματος περισσοτερο σε περιπτωσεις προσκρουσης σε καποιο εμποδιο ή στην ασφαλτο.

    εχουν και κατα ομως.
    περισσοτερο βαρος, περισσοτερος ογκος (ωστε να χωρεσει το συστημα), ακουσια ενεργοποιηση (αν ξεχασουμε το καλωδιο πανω στη μοτο κατεβαινοντας), μεγαλυτερο κοστος, και τελος βγαινουν μονο σε συνθετικα μπουφαν και οχι σε δερματινα.
    ισως για λογους κοστους αφου αν κοστιζουν περι τα 800 ευρω (το σπιντι) φαντασου ποσο θα κοστιζαν σε δερμα.

    ειναι μια καλη λυση εξαρταται που θες να επικεντρωσεις την προστασια σου.
    τα συνθετικα μπουφαν σκιζονται σε καποια μετρα.
    τα δερματινα αντεχουν πολυ περισσοτερο.

    επισης το συστημα αυτο δεν το φερουν οι αγωνιστικες φορμες παρολο που απο εκει προερχεται καθε εξελιξη στον τομεα της ασφαλειας.

    ειμαι βεβαιος οτι οι εταιριες που κατασκευαζουν τετοιο εξοπλισμο δεν το εκριναν απαραιτητο (και η dainese και spidi δεν το εχουν στις φορμες τους).

    προσωπικα θα επιλεξω και παλι δερμα και μαλιστα dainese.
    η εφαρμογη που εχουν (πολυ καλυτερη απο τα κολορι) και η ασφαλεια που προσφερουν ειναι κατα τη γνωμη μου κορυφαια...

  13. The Following 3 Users Say Thank You to Stathis For This Useful Post:

    Dr. Yamastura (02-05-11), JOHNNY 69 (03-05-11), katsaraios (02-05-11)

  14. #8
    Εγγραφή
    26-12-09
    Περιοχή
    Κηφισια
    Ηλικία
    52
    Μηνύματα
    7.458
    Thanked
    11958
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Stathis Εμφάνιση μηνυμάτων
    η κολορι γιωργο εχει βγαλει ενα πολυ σημαντικο συστημα που φουσκωνει εναν αεροσακο γυρω απο το λαιμο του αναβατη προστατευοντας τον αυχενα.
    επι χρονια ηταν η μονη με τετοιο συστημα, το οποιο λειτουργει σε 0,5 δευτ.

    τελευταια παρομοιο μπουφαν παρουσιασε και η spidi το οποιο ενεργοποιειται σε 0,2 δευτ.

    εχουν πολλα υπερ τα δυο αυτα τζακετ σε περιπτωση ατυχηματος περισσοτερο σε περιπτωσεις προσκρουσης σε καποιο εμποδιο ή στην ασφαλτο.

    εχουν και κατα ομως.
    περισσοτερο βαρος, περισσοτερος ογκος (ωστε να χωρεσει το συστημα), ακουσια ενεργοποιηση (αν ξεχασουμε το καλωδιο πανω στη μοτο κατεβαινοντας), μεγαλυτερο κοστος, και τελος βγαινουν μονο σε συνθετικα μπουφαν και οχι σε δερματινα.
    ισως για λογους κοστους αφου αν κοστιζουν περι τα 800 ευρω (το σπιντι) φαντασου ποσο θα κοστιζαν σε δερμα.

    ειναι μια καλη λυση εξαρταται που θες να επικεντρωσεις την προστασια σου.
    τα συνθετικα μπουφαν σκιζονται σε καποια μετρα.
    τα δερματινα αντεχουν πολυ περισσοτερο.

    επισης το συστημα αυτο δεν το φερουν οι αγωνιστικες φορμες παρολο που απο εκει προερχεται καθε εξελιξη στον τομεα της ασφαλειας.

    ειμαι βεβαιος οτι οι εταιριες που κατασκευαζουν τετοιο εξοπλισμο δεν το εκριναν απαραιτητο (και η dainese και spidi δεν το εχουν στις φορμες τους).

    προσωπικα θα επιλεξω και παλι δερμα και μαλιστα dainese.
    η εφαρμογη που εχουν (πολυ καλυτερη απο τα κολορι) και η ασφαλεια που προσφερουν ειναι κατα τη γνωμη μου κορυφαια...
    ευχαριστω για την ενημερωση και παλι περαστικα και σιδερενιος

    Αχαριστια & Αγνωμοσυνη το ελληνικο σπορ


    "Ολα ειναι δρομος τωρα μονο στην Αθηνα"

  15. #9
    Εγγραφή
    22-02-10
    Περιοχή
    ΛΑΡΙΣΑ
    Ηλικία
    57
    Μηνύματα
    12.860
    Thanked
    25860
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Περαστικα Σταθη,αφου το τελος ηταν σχετικα καλο, απ'οτι καταλαβα,ολα καλα!


    Στους περισσοτερους θα φανταζει υπερβολη σε μια βεσπα να φορας ολο αυτο τον εξοπλισμο,γαντια ανθρακονημα!!!,ακριβο ειδικο δερματινο (ΜΗΧΑΝΗΣ θα το ελεγαν καποιοι να φανταζει υπερβολικο για βεσπα....), κλπ......ομως να που τελικα και ποδηλατο να οδηγας χρειαζεται προστασια γιατι ποτε δεν ξερεις.....δεν υπαρχει ραβασακι η μεμο που να σε ειδοποιει για την κακια στιγμη.

  16. #10
    Εγγραφή
    05-02-10
    Περιοχή
    Γερακας
    Μηνύματα
    5.944
    Thanked
    12383
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Στάθη περαστικά και σιδερένιος σου εύχομαι από καρδιάς !

    Ολοι όσοι καβαλάμε σχεδόν καθημερινά μηχανή δεν μπορούμε παρά να επιβεβαιώσουμε την ορθότητα των γραφομένων σου και την αξία των δικιμών που παραθέτεις. Δυστυχώς όλοι όσοι επιβιώνουμε καθημερινά στο πολύ επικίνδυνο αυτό "άθλημα" έχουμε γίνει αυτόπτες μάρτυρες τραγικών περιστατικών στα οποία έχουν χαθεί ζωές, κυρίως νέων ανθρώπων, μόνο και μόνο επειδή ο εμπλεκόμενος δεν φορούσε (ή δεν φορούσε καλό) κράνος. Μάλιστα, πρόπερσι που είχα την εμπειρία μιάς επίσκεψης στα επείγοντα περιστατικά του ΚΑΤ εξαιτίας ενός μικρού ατυχήματος στο χέρι, άσχετου με την μηχανή, είδα πως τα περισσότερα περιστατικά που έχουν από μηχανές (τα λιγότερο επώδυνα αν θες) είναι συντριπτικά κατάγματα σε κνήμες και αστραγάλους. Αρα και οι ειδικές μπότες είναι απολύτως απαραίτητες.

    Η αγάπη μας γιά τις μοτοσυκλέτες είναι ανάλογη αυτής προς τα αυτοκίνητα και γιά να απολαμβάνουμε τις χαρές και την εξυπηρέτηση που μας προσφέρουν, απαγορεύονται οι εκπτώσεις στα μέτρα γιά την ασφάλειά μας.

  17. The Following 3 Users Say Thank You to PANOS-E60 For This Useful Post:

    alexm (02-05-11), Panos 316T (02-05-11), S8N (02-05-11)

Σελίδα 1 από 4 123 ... ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP