To θεμα ειναι η προδιαγραφη LL04 η οποια ζητα χαμηλα εως ελαχιστα ssps
Η 98 προδιαγραφη ειναι για παλαιοτερους κινητηρες BMW
To θεμα ειναι η προδιαγραφη LL04 η οποια ζητα χαμηλα εως ελαχιστα ssps
Η 98 προδιαγραφη ειναι για παλαιοτερους κινητηρες BMW
MIKE (17-03-14)
Πρακτικά η διαφορά ll01 με ll04 αφορά μόνο τις εκλύσεις ''ssps'' όπως λέτε ή υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφορά στην προστασία του κινητήρα?
Στην Αμερική λόγω υψηλής περιεκτικότητας σε αιθανόλη στα καύσιμα προτείνεται μόνο ll01 ακόμα και στους πιο σύγχρονους κινητήρες.
ghost-rider (17-03-14), MIKE (17-03-14), zaharias (17-03-14), Βασιλης (18-03-14)
Αυτο ηθελα να ρωτησω κι εγω..
Για εμας εδω Ελλαδα, σε Μ54Β30 να προτιμαμε LL01 ή LL04..??
Εγω σκεφτομαι για Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 (LL04).
Ισως παρω και ενα Motul 8100 X-CESS 5W-40 (LL01).
Τωρα εχω μεσα TOTAL Quartz 9000 Energy 5W-40 (LL98).
ΧΙΟΣ-CHIOS
Ζαχαρία.. Δες το βιβλίο του κατασκευαστή. Χρησιμοποιείς και τις δυο.
LL-04
Αναπτύχθηκε για μεγίστη προστασία και διάρκεια ζωής των νεων φίλτρων σωματιδίων σε κινητήρες ντιζελ..
Αυτά τα λαδια προβλέπονται για όλους τους πετρελαιοκινητήρες με φίλτρο σωματιδίων, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθουν σε
σχεδόν όλους τους υπόλοιπους κινητήρες της BMW. Όπως LL-01 και LL-01 FE που πληρούν τις προδιαγραφες της BMW.
Ποιο αυστηρές απαιτήσεις ποιότητας. ΛΛ-04 δεν πρέπει να χρησιμοποιουν σε κινητήρες βενζινης εκτός Ευρώπης.
LL-01
Η ποιότητα αυτών των λαδιων είναι συγκρίσιμη με αυτη των ΛΛ-04 και LL-01 FE αυτά τα έλαια μπορούν να δουλεψουν στις περισσότερες μηχανές της BMW.
Ιστορια για τις προδιαγραφες και την ζημια που επαθε η bmw στις ΗΠΑ
Στις αρχές έως τα μέσα της δεκαετίας του 1990 η BMW είχε τεράστιο πρόβλημα με τα καύσιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο στις ΗΠΑ ειδικα με καποια V8 μοτερ χωρις νικασιλ επικαλυψη. Η υψηλή περιεκτικότητα σε θείο κατεστρεψε πολλές μηχανές BMW V8
Συμπερασμα
LL-1 είναι για καύσιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο - όπως στα καύσιμα ΗΠΑ.
LL-4 είναι για τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο - όπως στη Ευρώπη
BILL007 (17-03-14), Bitz (17-03-14), dark knight (17-03-14), ghost-rider (17-03-14), JiMk86 (17-03-14), MIKE (17-03-14), Vassilis ///M (17-03-14), zaharias (17-03-14)
Δειτε το βιβλιο συντήρησης του κατασκευαστή.Προς θεου δεν εχω ευθυνη.
Σας τα παραθετω απο το τεχνικο βιβλιο συντήρησης και επισκευής που εχει ολες τις μαρκες αυτοκινητων.
Λάδια κινητήρων βενζίνης
N52: LL-04, LL-01, LL-01 FE
M52TU: LL-04, LL-01, LL-98
M54: LL-04, LL-01
S54: SAE 10W-60
M43TU: LL-04, LL-01, LL-98
M43/CNG: μόνο LL-04
N42, N45, N46, N40: LL-04, LL-01, LL-01 FE
W10: LL-04, LL-01, LL-98
W11: LL-04, LL-01
N62: LL-04, LL-01, LL-01 FE
M62LEV: LL-04, LL-01, LL-98
S62 (E39) με 02/00: SAE 10W-60
S62 (E39) από 03/00: LL-01, LL-98
S62 (E52): LL-01, LL-98
S85: SAE 10W-60
Ντίζελ..
M41, M51: LL-04, LL-01, LL-98? (BMW High Power Special SAE 10W-40..Η
ACEA: A3/B3 ή API SJ / CD)
M47, M47TU: LL-04, LL-01, LL-98? (BMW High Power Special SAE 10W-40..Η
ACEA: A3/B3 ή API SJ / CD)? Προδιαγραφές ACEA (BMW High Oil SAE 15W-40
ACEA: A2/B2 ή API SG / CD)
M47TU από 3.3: LL-04, LL-01
M47/TU2: LL-04
W17: LL-01, LL-98 προδιαγραφές ACEA (BMW High Power Oil SAE 15W-40..Η ACEA: A2/B2 ή API SG / CD)
M57: LL-04, LL-01, LL-98? (BMW High Power Special SAE 10W-40 ACEA: A3/B3 ή API SJ / CD)? Προδιαγραφές ACEA (BMW High Power Oil SAE 15W-40 ACEA: A2/B2 ή API SG / CD)
M57TU από 09/02: LL-04, LL-01
M57TU (E60, E61 από 03/04): LL-04
M57Top από 09/04: LL-04
M57TU2 από 3.5: LL-04
BILL007 (17-03-14), Bitz (17-03-14), ghost-rider (17-03-14), MIKE (17-03-14), Vassilis ///M (17-03-14), zaharias (18-03-14)
Λαθος κανεις, κατα πρωτον η ζημια εμφανιστηκε μεν στην Αμερικη με τους Μ60 στο πρωτο μισο των 90'ς αλλα κορυφωθηκε με τους Μ52 μονο στην Ευρωπη
και κυριως την Αγγλια στο δευτερο μισο των 90'ς και τελειωσε -μονο για την BMW και οχι δυστυχως για τους υπολοιπους ιδιοκτητες- στις αρχες των 00"ς δηλαδη με το τελος των εργοστασιακων εγγυησεων.
Και κατα δευτερον εγινε σε οσα ειχαν επενδυση Νικασιλ
Οι αμερικανοι ομως φροντισαν μετα το πακετο των Μ60 να βαλουν ξανα μαντεμι στο μπλοκ των Μ52 και προβλημα μηδεν εν αντιθεση με την μαμα BMW που το αντιμετωπισε το θεμα τελειως σωβινιστικα θεωρωντας
οτι αυτο ηταν καθαρα ενα Αμερικανικο «προβλημα» που δεν τους αφορουσε και συνεχισαν το ιδιο βιολι με το Νικασιλ και το χρησιμοποιησαν στον Μ52Β28 με το μονο βανος. Και φυσικα ηρθε το βατερλω ...
Ηθελαν βλεπεις να δειξουν τεχνογνωσια και καλα νομιζοντας οτι μπορουν κι αυτοι να χρησιμοποιουν Νικασιλ οπως κανουν μεχρι σημερα και η Φεραρι και η Πορσε ! Τρομαρα τους ...
Και βεβαια η BMW αφου αρχισαν να σκανε τα αυτοκινητα της με τα Μ60 ενα ενα στα αμερικανικα συνεργεια εκανε μια μουλωχτη ανακλιση και καλα αλλα το κορυφαιο ειναι πως σε καποιους που πηγαν
για αντικατασταση κορμου η BMW τους εβαλε τον ιδιο τυπο παλι, με Νικασιλ ... BMW εγγυηση παντα ...
Ευτυχως αυτη την μαγεια η BMW δεν την επανελαβε και στην Αγγλια με τα 28αρια τα Μ52 γιατι λογω Ευρωπης δεν τους επαιρνε.
Οποτε και προχωρησε σε οσους προλαβαν την εγγυηση σε αλλαγη του κορμου με αλλον χωρις Νικασιλ.
Οι υπολοιποι που δεν τπηραν χαμπαρι την ανακληση η' οσοι τους εφανιστηκε το προβλημα πιο μετα την πατησαν απλα. Και ειναι παρα πολλοι αυτοι.
Βεβαια υπαρχουν και Μ52 με Νικασιλ που μεχρι και σημερα δεν εχουν παρουσιασει καποιο προβλημα αυτο ομως δεν σημαινει οτι δεν εχουν φοβο για το μελλον διοτι ο κινδυνος παντα θα υπαρχει οσο θα υπαρχει η πιθανοτητα νοθειας στις βενζινες.
Αν εξαιρεσουμε το προβλημα που υπαρχει με το φωσφορο και το θειο κατα τα αλλα το Νικασιλ ειναι μια μεγαλη πατεντα για τα αλουμινενια μπλοκ γιατι διωχνει τον κινδυνο πετσικαρισματος σε καφριλικια.
Ενα πολυ βασικο ομως μειονεκτημα ειναι σε οσα μοτερ Μ52 εχουν Νικασιλ και τυχει και γινει στραβη και αρπαξει καποιος κυλινδρος τοτε δυστυχως δεν ειναι επισκευασιμα και παει κατευθειαν στον κουβα.
Τα συμπτωματα της αστοχιας του Νικασιλ απο την χρηση φωσφορου και θειου στην βενζινη ειναι κυριως η μεγαλη καταναλωση λαδιου (μπορει και 1λ σε λιγοτερο απο 1000χλμ)και μετα συνεχιζει με πτωση συμπιεσης, διαρροες στους κυλινδρους, φλατζες, ρηγματα κτλ
Απορια ευλογη πιστευω, αν εγω που εχω μοτερ LL98 προδιαγραφων και εφοσον ζω στην Ελλαδα αρα θεωρητικα σε χωρα με βενζινη χαμηλης περιεκτικοτητας θειου και φωσφορου,
που ομως τα προηγουμενα χρονια αντι για LL01 ηΆ LL04 λαδια ειχα χρησιμοποιησει LL98, λαδια με μεγαλυτερη δηλαδη περιεκτικοτητα σε φωσφορο & θειο και που ειναι με βαση τα συμπερασματα
για βενζινες με εξισου μεγαλυτερη περιεκτικοτητα των δυο αυτων στοιχειων, εχω κανει κακο στο μοτερ ?
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη NikoZ3 : 18-03-14 στις 16:48
Βασιλης (18-03-14)
Ο ανθρωπος ρωτησε τι λαδια να βαλει.
5-30 η' 5-40 οτι λεει και ο κατασκευαστης αλλωστε.